Saturday 13 September 2014

EDISI LIDAH BIAWAK BERBELIT SIMPUL MATI ... 26HB OGOS SURUH PAS BERTANDING SEBAB ADA HARAPAN MENANG, HARI INI BILA PAS BERTAN DING DIKATAKAN TAMAK!!!!



26hb Ogos 2014 ... Presiden PERKASA Datuk Ibrahim Ali berkata, beliau tidak akan bertanding sebagai calon bebas pada PRK Dewan Undangan Negeri (DUN) Pengkalan Kubor.

Sebaliknya, beliau berkata akan mempertimbangkan sekiranya terdapat parti yang mahu beliau menjadi calon. "Pengkalan Kubor ini sebenarnya tempat permainan saya. Saya tak berhasrat untuk bertanding. Lagipun bertanding sebagai calon bebas tiga penjuru tak mudah untuk saya".

"Kalau bertanding atas nama parti, ada orang jemput, saya boleh pertimbangkan". "Tetapi kalau bebas, tiga penjuru macam di (DUN) Pengkalan Pasir saya rasa tak perlu walaupun saya akur ada pengaruh di sana (Pengkalan Kubor)," katanya. Beliau berkata demikian selepas mesyuarat ahli dewan tertinggi PERKASA di Kuala Lumpur. Kerusi DUN Pengkalan Kubor kosong berikutan kematian penyandangnya Dato' Noor Zahidi, 57, yang meninggal dunia akibat kanser hati.

Selain itu, Ibrahim berkata, sebagai ahli politik dari Kelantan yang pernah bertanding atas tiket PAS pada 2008, beliau meramalkan UMNO akan menang mudah pada PRK Pengkalan Kubor akan datang. Bagaimanapun, beliau berkata, persaingan akan menjadi sengit sekiranya PAS meletakkan calonnya di kawasan itu untuk bertanding dengan UMNO.

Katanya, PKR akan kalah memandangkan parti itu tidak mempunyai Cawangan di Pengkalan Kubor serta tidak mempunyai jentera dan ahli yang kuat di Kelantan. Malah, Ibrahim berkata, simbol bendera parti juga dapat mempengaruhi pengundi untuk membuat pilihan semasa pilihan raya nanti.



13hb September 2014 ... Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) menyifatkan calon Barisan Nasional (BN) di Pengkalan Kubor, Mat Razi Mat Ail lebih baik dan menuduh parti Islam PAS sebagai tamak kerana mahu bertanding dalam pilihan raya kecil di negeri Kelantan itu.

Presiden Datuk Ibrahim Ali berkata calon BN lebih baik dan berpengalaman berbanding calon PAS, Wan Rosdi Wan Ibrahim.

"Saya berpandangan, calon BN mempunyai kelebihan, terutamanya dari segi pengalaman, selain mempunyai latarbelakang agama," kata beliau yang dipetik dalam Utusan Malaysia hari ini.

Ibrahim yang juga turun berkampung di Pengkalan Kubor juga menuduh PAS bertanding atas sifat tamak walaupun tidak membawa sebarang pembangunan di kawasan tersebut.

Tindakan PAS bertanding menunjukkan sifat tamak. Walaupun DUN berkenaan diwakili oleh mereka yang mempunyai kedudukan dalam kerajaan negeri termasuk Menteri Besar (Pasir Pekan) dan Exco (Wakaf Bharu), namun kawasan berkenaan tetap jauh ketinggalan.

"Apa yang dilihat, kawasan-kawasan yang dikuasai PAS masih tidak membangun. Kalau ada sekalipun bangunan, itu projek swasta, bukan melalui kerajaan negeri," katanya.

Beliau juga turut menggesa pengundi kawasan supaya memilih BN jika mahu melihat perubahan.

PRK Pengkalan Kubor diadakan berikutan kematian penyandangnya Datuk Noor Zahidi Omar, 57, pada 20 Ogos lepas.

Pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13), Noor Zahidi yang mewakili BN mengalahkan calon PKR Saharun Ibrahim dan calon Bebas Izat Bukhary Ismail Bukhary dengan majoriti 1,736 undi.

PKR pada awalnya menyatakan hasrat untuk bertanding di kerusi tersebut, bagaimanapun PAS Kelantan berkeras berkata kerusi tersebut hanya dipinjamkan kepada PKR

"Kalau di Kelantan, guna simbol 'mata' (PKR), orang rasa tak ada kewajipan untuk mengundi. Tapi PAS, simbol bulan. Orang ingat Islam. Jadi dia (pengundi) tak ada kewajipan nak undi PKR".

"Sebab itu di Pengkalan Kubor, kalau PKR bertanding, beri menang mudah pada BN. Lagipun PKR tak ada calon berwibawa. PKR tak ada Cawangan di Pengkalan Kubor. Ahli pun tak ada. PKR tak ada jentera dan ahli pun tak kuat".

"Kalau calon PAS bertanding, atau calon PKR bertanding guna simbol PAS, saya percaya pertarungan akan sengit," katanya lagi.

KALAU PERCAYA CAKAP PERKASA DAN IBRAHIM ALI .. KERBAU BOLEH PANJAT POKOK KELAPA.

18 comments:

  1. Kesian dah tengok katak kodok ni dah sampai tahap lelong maruah.kenapa tak pergi jilat tangan rosmah badak air tu nanti terus dilantik jadi menteri.heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku lg kesian kt nko..dari dulu smpi skrg tk abis bnyi babi heee...cuba nko tadah kt KETUM. .nti terus dilantik bkl adun/mb slps mana2 adun disuruh ltk jawatan...

      Delete
    2. Lupa pulak nak sambung.walau mcmmna pun katak tak menjubo mcm ketum tua yg kuat meliwat tu.heee

      Delete
    3. Tu la zikir macai umno tahap bongok,bodo,celaka.hr2 ckp jubo,liwat,ketum.xde modal len,ko ni kalo bodo pg la blja jgn jd bodo slalu.

      Delete
    4. DAH NAMA PUN KATAK..........
      STANDARD LA DIA PUNYER BUNYI..
      BUNYI PANGGIL HUJAN MASYUKKKK...

      Delete
    5. PAS MEMANG TAMAK.
      PATUTNYA PAS CALONKAN BRAHIM

      Delete
    6. Katak bunyi..."wang...wanggg...wanggg....wanggggg..."
      Ada wang katak bunyi.

      Delete
  2. Brahem Katak ... fitnah bukan sahaja kepada spesis katak tapi juga kepada biawak (lidah bercabang). Kalau Brahem ni bercakap BENAR, padah alamatnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bkn ke para 'katak'2 yg amat KETUM dan pimpinan dap dan pas hrpkn sngt utk ambik alih kerajaan..kah kah kah 16 sept nk di realisasi kn dgn adanya ahli parlimen lompat...

      Delete
  3. Puak munafik tetap syok layan san miguel,ketum2 budak miskin kat kedah je layan.heee

    ReplyDelete
  4. Nak pesan kat omakau bgtahu kat sape2 yang terlibat dgn proses kiraan undi sila bawa lampu suluh berkuasa nukler.heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini mesti kerja bebudak pkr ni..diaorg yg suka main black out dlm pru atau pemilihan pkr...

      Delete
  5. Katak mangkuk ni.....muka aduhhhhh....ada hati nak bertanding kalu ore jemput....mu gi bertanding di sie denu la weìiiiiiiiiiiiiiiiiiii KATAK PURU.....

    ReplyDelete
  6. X pe kalau x de yg pelawa pak him bertanding sekurang pak him dh ade jwtn presiden perkasa seumur hidup...

    ReplyDelete
  7. Sebenarnya apa yang dikatakan olih brahing itu benar baginya tetapi samalah dungu dengannya kerana melayan kenyataan dia.

    ReplyDelete
  8. Kerana Menteri Besar (Pasir Pekan) dan Exco (Wakaf Bharu), sebenarnya lebih baik beri kan undi pd calun PAS memudahkan MB dan Exco lebihkan peruntukkan utk Pengkalan Kubur

    UMNO tak boleh buat apa apa pun kat Kelantan

    ReplyDelete
  9. PAS dikatakan TAMAK sbb tidak pelawa Brahim Katak bertanding mcm thn 2008 dulu.

    Kuang kuang

    ReplyDelete
  10. muka macam katak tua....jangan dok perasan
    orang nak pelawa wakil parti....
    kau dah tak laku...butuh pun dah mampos...
    yg ada hanya lidah bercabang... hidup langsung tak ada perinsip....
    apa yg kau perjuangkan sebenarnya...hampeh....

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...