Thursday 11 September 2014

ISU BAWA SABAH KELUAR MALAYSIA ... 3 LELAKI DI TAHAN 2 TAHUN



Tiga lelaki yang dikaitkan dengan usaha pihak tertentu membawa keluar Sabah dari Malaysia telah diperintahkan menjalani tahanan di pusat pemulihan bagi tempoh tidak melebihi dua tahun.
  
Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar, berkata ketiga-tiga individu terbabit adalah dua warga Malaysia, Abu Bakar Jayari dan Zainuddin Mislani dan seorang pendatang tanpa izin warga Filipina, Kassim Ibrahim.
  
"Di samping itu, mereka juga dipercayai merekrut anggota baru untuk menyertai kumpulan berkenaan sebagai persiapan awal menuntut Sabah bagi pihak Kesultanan Sulu," katanya dalam kenyataan semalam.
  
Menurutnya perintah menjalani tahanan itu berkuatkuasa kelmarin dan ia dilakukan mengikut Seksyen 19A Akta Pencegahan Jenayah 1959 (Akta 297).
  
Katanya ketiga-ketiga individu itu ditahan polis pada 22 Julai lepas kerana disyaki menyertai kumpulan Kesultanan Sulu, sebuah pertubuhan yang menyalahi undang-undang bagi tujuan membawa keluar Sabah dari Persekutuan Malaysia.
  
- Bernama

51 comments:

  1. Anok nik aziz balun pengkhianat....sapa yg pdngkhianat sesama pakatan...? Adun pas yg sokong jijah jadi mb panas bontot.....hihi bab menbontot ni serah jer pada brother anwar bin ibrahim.....semua settel.....hihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pembaca budiman.. maklumat sulit yg dah bocor dari bilik gerakan siber umnu.. tentera siber umnu diminta untuk mengacau sume blog pro pr dengan menabur fitnah...

      oleh itu hati hati dan jgn percaya ye

      Delete
    2. he..he..sikit hari lagi duduk wad sakit jiwa la niih..

      Delete
    3. Terhot, cuba baca kat internet. Copy n paste link dan baca

      http://www.themalaysianinsider.com/malaysia/article/anwar-explains-support-for-israel-to-nik-aziz

      Kita sensitive bila Gaza diserang. Sila baca dan faham. Info dari The Malaysian Insider yg pro PR tu. Ini bukan saya tulis tapi dari petikan The Malaysian Insider. Copy paste link baca sendiri

      Saya sedih pemimpin Insan Kamil lagi mutakammil menyatakan benda positive terhadap regime Israel. Lepas baca mesti terkejut badak

      Ramai kita dah tak makan burger fast food kerana kasihkan kepada Al-Aqsa. Adakah kita akan toleransi dengan jenis macam ni. Sori Bro !!!!!!!! aku dah boikot retorik kamu. Nahhhh cuba jawab sapa yang penipu. Mamat ni atau WSJ dan Malaysian Insider.

      Cuba baca petikan Malaysian Insider dan Baca WSJ
      http://www.themalaysianinsider.com/malaysia/article/anwar-explains-support-for-israel-to-nik-aziz

      Last month, WSJ had quoted Anwar as saying in an interview that he supported “all efforts to protect the security of the state of Israel.”

      But the newspaper said Anwar stopped short of saying he would open diplomatic ties with the Jewish state, a step the former deputy prime minister said remains contingent on Israel respecting the aspirations of Palestinians.

      He had come under heavy fire from Umno before the PAS Ulama Council also demanded a retraction.

      Read more: http://omakkau.blogspot.com/2014/09/zalim-dan-tidak-berhati-perut-langsung.html#ixzz3D1RQp400

      Delete
  2. Sekarang ni tentera siber umnu belum aktif lagi..sekarang belum bangun tidur.. dasar pemalas siber umnu..sat lagi kol 9 baru depa bangun.. meroyan dan menabur fitnah..

    Hati hati ye pembaca sekalian

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bangun kol 9.. depa ni tak kerja ka?.. sian nya siber umnu ni..hangpa tak dak kelulusan ka yg sampai tak dak kerja ni... dah tu cari nafkah dgn fitnah

      Delete
    2. Kesialan dan Kedajalan Kaum2 Kajang Move dalam PKR

      Lebih setahun dirancang dan setelah berbulan-bulan berkrisis, akhirnya nasib Langkah Kajang berada di tangan Sultan Selangor. Kerana melanggar titah Sultan dan menghantar hanya satu nama calon untuk jawatan Menteri Besar Selangor dua hari lalu, PKR bakal berdepan kemelut lebih panjang.

      Krisis ini juga mungkin berakhir dengan pembubaran Dewan Undangan Negeri dan pilihan raya terpaksa diadakan. Arkitek Langkah Kajang, Rafizi Ramli, pasti tidak terfikir bahawa perancangan menaikkan Datuk Seri Anwar Ibrahim menjadi Menteri Besar Selangor tergelincir begitu jauh daripada matlamat asal.

      Pelan yang difikirnya bagus, hebat dan terperinci akhirnya meninggalkan kerosakan, keburukan dan kemusnahan yang pelbagai dan mendalam kesannya.

      Yang pasti, Anwar tidak akan menjadi Menteri Besar. Calon penggantinya, Datin Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail, pun belum pasti. Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim sudah dipecat sebagai bendahari dan ahli PKR. Beberapa pemimpin PKR juga sudah keluar parti. Kerana terlalu tumpu kepada usaha rampas kuasa di Selangor, urusan pemilihan parti menjadi medan perang puak-puak dalam PKR. Imej pemimpin dan parti berada pada tahap paling rendah dalam tempoh 15 tahun.

      Pemimpin 'nampak bodoh'

      Antara terkesan Langkah Kajang ialah Rafizi sendiri. Sejak dilantik Pengarah Strategi PKR pada 2010, dia mempamerkan diri sebagai orang paling cerdik dalam parti. Ramai pemimpin lebih senior 'nampak bodoh' dan akal mereka tidak berguna lagi. Justeru, walaupun dianggap orang penting dalam PKR, Rafizi dicemuh oleh ramai pemimpin pakatan pembangkang.

      Ada yang berkata Anwar yang rosak menjadi lebih rosak kerana mendengar nasihat Rafizi. Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustafa Ali pernah suruh Rafizi berhenti 'bercakap bodoh', manakala Datuk Zaid Ibrahim anggapnya 'budak pejabat Anwar yang jahat'. AJK PAS Pusat Nik Abduh Nik Aziz menganggap Rafizi seorang yang gelojoh dan mengkritik Langkah Kajang sebagai 'projek tanpa perancangan'. Faekah Hussin mendakwa Rafizi mempunyai agenda dan kepentingan diri jika Dr Wan Azizah jadi Menteri Besar Selangor.

      Pemimpin DAP, Aspan Alias mempersoal: "Politik tidak hanya bersandar kepada undang-undang. Dalam demokrasi, ada elemen moralnya kerana yang hendak ditadbir ialah manusia. Manusia bukan batu atau haiwan yang boleh disembelih dan dijadikan hidangan enak-enak. Dari sudut moral, tindakan Anwar boleh dipersoal. Ia terjadi semata-mata kerana kemarahan Anwar yang digalakkan oleh beberapa pemimpin di dalam PKR yang bercita-cita tinggi sambil mengaku beliaulah yang bertanggungjawab."

      Dalam pada itu, hubungan PKR/DAP-PAS menjadi renggang sehingga wujud kesangsian dan ketidakpercayaan antara pemimpin kedua-dua pihak. Mereka tidak berlapik lagi bila saling mengutuk. Diktator, bodoh, khianat, jahat, jengkel, biadab dan pelbagai gelaran buruk sudah lazim sesama mereka.

      Bak 'buah buruk menunggu jatuh'. Golongan ulama dan konservatif PAS tidak mempercayai Anwar, seperti Presiden PAS Datuk Seri Hadi Awang juga menjadi sasaran pemimpin PKR-DAP yang tidak bersetuju dengan pendirian beliau.

      Read more: http://omakkau.blogspot.com/2014/09/zalim-dan-tidak-berhati-perut-langsung.html#ixzz3D1RsOIkO

      Delete
    3. Betul tu kan....truper umnu bangun sudah...tu yg cut n paste....fitnah keja depa la

      Delete
    4. Anon 10.08

      Aspan Alias adalah pro PR, So statement dia adalah mewakili golongan pro Keadilan tapi bencikan Nepotisme:

      "Politik tidak hanya bersandar kepada undang-undang. Dalam demokrasi, ada elemen moralnya kerana yang hendak ditadbir ialah manusia. Manusia bukan batu atau haiwan yang boleh disembelih dan dijadikan hidangan enak-enak. Dari sudut moral, tindakan Anwar boleh dipersoal. Ia terjadi semata-mata kerana kemarahan Anwar yang digalakkan oleh beberapa pemimpin di dalam PKR yang bercita-cita tinggi sambil mengaku beliaulah yang bertanggungjawab."

      Delete
    5. So jawab la, Jgn ikut pencacai macam Rafizi al Kajangi Movie.

      Apasal kamu tak jawab sebab ini semua benar. Kamu tak boleh menjawab kebenaran kerana sikap fanatikus kamu kpd Mat Matang Pauh laki bini.

      Pemimpin Parti meneyleweng perjuangan wajib dibetulkan. Kalau tak mau ikut. Kita masuk wadah baru.

      PKR Reform in d Making

      Delete
    6. Pencacai macam Rafizi al Kajangi Movie selalu pakai ratib, sapa sebut Nepotism akan dipecat. Mai sini aku nak tengok, besar sangat ka kau punya Pecat tu

      Balikla

      Delete
  3. Mat mongol mesti risau kalau fixed deposit dah takde-comfirm ditadbir pembangkang-rakyat sabah baru celik mata melihat kelemahan mat mongol-mahatir pun dah lantang bersuara tentang kelemahan mat mongol-

    ReplyDelete
  4. Masalah dgn PKR ni, Anwar dan Azizah percaya sangat dengan penghasut dan batu api dalam team Kajang Move.

    Mujur ada gang2 kepimpinan macam Azmin dan Yaakop Sapari yang masih mengenal mana permata mana kaca.

    Tapi gang2 yang sedar ini malu alah dekat Anwar laki bini.

    You all tengoklah gang2 sedar mana machine gun PAS pun. Yang menembak PAS hanyalah golongan Kajang Move-Ninja Turtle

    ReplyDelete
  5. Kalau anda berani tolong jawab isu2 diatas yang saya copy and paste balik satu persatu. Kami ahli2 asal Parti Keadilan menentang sekeras2nya sikap Nepotisme pemimpin tertinggi dan pembodek kelas pertama dari Gang Kajang Move.

    Jangan hina perjuangan Keadilan dan reformasi jika sikap kepimpinan sudah mirip kepada kediktatoran dalam parti.

    Woiiii Rafizi, apa kau nak buat ???? Pecat kami, dipersilakan. Sebelum kamu pecat kami, kami pecat Rafizi, Saifudin , Anuar dan bini dia (Apa nama tak tau)

    Woiii Anjing kau dengar tak?

    PKR perlu direformasikan secara keseluruhan. Semua kepimpinan wajib dipecat kecuali Saudara Azmin, Yaakop Sapari dan Tina Chua sahaja yang perlu dikekalkan,

    Say no to Nepotisme, Say yes to Justice

    Ahli Seumur Hidup yang Marah
    Sementa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau panggil anjing!!!! Lu sapa bro? Takat cut n paste tu...

      Delete
    2. Sesiapa yang menempelak Mr Matang Pauh dianggap pengkhianat.

      Woiii Mr Matang sudah khianat kepada perjuangan keadilan apabila dia mahukan nepotisme dlm jawatan untuk isteri beliau

      Mr Matang menjatuhkan rakannya (TSKI) walaupun dia seorang yang amanah berdasarkan ucapan mr matang waktu perhimpunan PKR.

      Mr Matang dengan tanpa malu2 menempelak golongan Ulamak dalam PAS

      Mr Matang menggantung golongan refomirst dlam parti termasuk Che Gu Bard

      Mr Matang pun derhaka kepada titah apabila engkar memberi lebih dari satu nama

      Celakalah kamu Mr Matang, Celakalah kamu, keluarga kamu dan keturunan kamu.

      Reformist Sejati

      Delete
  6. Nik abduh bagi terbaik pengkhianat tu parti pkr....bang non yang kuat meliwat dan pengkhianat pakatan rakyat....gsduhh lagi jangan tak gaduh...

    ReplyDelete
  7. PR sekarang diserang oleh pro Zionist dalaman

    Gang Berjiwa Zionist Dalaman PR adalah:

    a. Gang Kajang Move dalam PKR
    b. Gang Erdogan dalam PAS
    c. Gang Passage Malaysia dalam DAP

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gang2 berjiwa jahat bertopengkan keadilan semua ini. Lahanat mereka ini

      Delete
  8. Pemimpin yang adil dipecat mahu diganti dengan bini pemimpin. Adakah itu Keadilan.
    Reformist2 ayuh kita protes dengan tidak mengikut arahan parti

    ReplyDelete
  9. Kami mahukan pemimpin yang kasih kepada rakyat susah,
    Bukan kasih kepada pemimpin hingga jawatan MB mahu diberi kepada isteri.

    Woiiii Mangkuk adakah itu inspirasi keadilan ?????

    Jawab Nuar Jawab.

    Rafizi you shut up please

    ReplyDelete
  10. KAMI JADI AHLI PKR KERANA KAMI BENCI KEZALIMAN. ANWAR KALAU KAMU SUDAH JADI ZALIM, KAMU DIPECAT SEBAGAI ORANG YG KAMI SANJUNGI

    ReplyDelete
  11. FLIP FLOP GANG KAJANG MOVE

    Sekejap kata 48 jam, sekejap kata macam tu. Sekejap kata macam ni. Useless idot betullah kamu ni

    Sila Baca report dibawah

    PKR menafikan laporan yang menyebut ketua umumnya Datuk Seri Anwar Ibrahim menangguhkan tindakan lanjut berkenaan jawatan menteri besar Selangor sementara menanti maklum balas istana.

    Setiausaha Agung PKR Datuk Saifuddin Nasution Ismail berkata, keputusan yang didakwa dibuat biro politiknya itu “sama sekali tidak benar”.

    “Tiada perbincangan berkaitan nama-nama calon menteri besar Selangor dalam mesyuarat Biro Politik PKR selain dimaklumkan oleh presiden mengenai surat beliau yang telah dihantar kepada DYMM Sultan Selangor sebagai maklum balas kepada surat DYMM Tuanku yang diterima pada 3 September 2014,” kata Saifuddin.

    Dalam kenyataannya hari ini, Saifuddin berkata, laporan itu, yang turut dilaporkan Malaysiakini, disiar tanpa bersandarkan sumber rasmi parti “tindakan yang tidak bertanggungjawab”.

    Sebaliknya, katanya lagi, mesyuarat mereka malam tadi berbincang dan mencapai beberapa keputusan berikut:
    Persiapan PKR membantu calon PAS dalam pilihan raya kecil Pengkalan Kubur.

    Menggerakkan program penerangan seluruh Selangor untuk menjelaskan kemelut politik yang sedang dihadapi sekarang.

    Laporan terkini kes mahkamah yang sedang dihadapi pimpinannya, terutama tuduhan bawah Akta Hasutan dan kes-kes lain membabitkan parti.
    PKR bagaimanapun menegaskan sentiasa berusaha memberikan kerjasama demi mengekalkan hubungan baik dengan semua media.

    Saifuddin juga berharap media, khususnya Malaysiakini dan The Malaysia Insider, dalam melaporkan isu menteri besar Selangor bersikap lebih profesional dan bertanggungjawab.

    ReplyDelete
  12. Woiii Anuar Bini kau kata Terguris hati kununn....

    Rakyat lain yg di perbodoh, org PKR akar umbi beratus2 ribu lagi yg nampak manipulasi mulai dgn Kajang Curse PKR tu tak ingat ke...

    Hancor lah Nuar, PKR, DAP kali ni, atas perbuatan anda sendiri. Rakyat dak meluat dgn wayang kamu sekuarga.

    Pembodek2 Firaun Liberal yang terdiri dari Haman2 Kajang Move, membodek diutamakan, rakyat dilupakan

    ReplyDelete
  13. Langkah pekan berterusan,Dr kerala persoal hutang 1MDB dan bagainama wang berbilion rm seludup ke kepulauan cyman.heee

    ReplyDelete
  14. Mat mongol mcm biasa wat bodoh dan bangang mcm biasa.heee

    ReplyDelete
  15. Langkah kajang si penjubo dan assmin perang besar mlm tadi.....tahniah teruskan pergaduhan mme ttadisi penjubo suka pergaduhan dan pwrbalahan.....

    ReplyDelete
  16. Ikutlah gaya mcm mat mongol liwat tuya senyap2.heee

    ReplyDelete
  17. Hikmah dri langkah kajang,ug memang wujud,haji pil kuda pengkhianat,nik aziz takut kat sotan mcm takut kat Allah.heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. ATTENTION

      Anon 11.20 dan 11.24 adalah cybertrooper yang mahu mengelirukan pembaca

      Delete
    2. Punya kurang ajar mensyirikkan orang pulak Anon 11:24.

      Aku solat Zuhur nanti aku doa kat Tuhan

      Delete
  18. Salam kepada Reformis Semua

    Pencerahan kepada semua

    Sekarang bukanlah masa untuk meraih simpati rakyat seperti yang pernah dilakukan dengan berkesannya oleh Kak Wan semasa era Reformasi 1998 dahulu.

    Sekarang adalah masa untuk menunjukkan model kepimpinan yang unggul di negeri Selangor, yang akan menjadi contoh sebagai negeri termaju yangf juga dikenali dengan 'mini Malaysia'. Seluruh rakyat mahu melihat bagaimana kehebatan, ketelusan, kecekapan dan kebijaksanaan seorang MB dari komponen PR menerajui negeri Selangor, yang telah diletakkan piawai yang cukup tinggi oleh Tan Sri Khalid Ibrahim sebelum ini.

    Kepimpinan Parti wajib diserahkan kepada kumpulan2 yang lebih berinspirasi untuk parti seperti Azmin Ali dan Yaakop Sapari

    ReplyDelete
  19. Mengapa ya segala posting diatas gagal dijawab oleh pendokong Kajang Move-Ninja Turtle.

    Pembongkaran demi pembongkaran sekarang ini terjadi untuk menganngkat kebenaran.

    Yes PKR perlukan reformasi dalaman

    Boy Ulu Yam

    ReplyDelete
  20. Melayu hutan tu dok bongkar apa pun aku tak faham.kalo ada bukti dlm masa 3 saat je polis datang tangkap.heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kira kamu penyokong Ninja Turtle Pro Nepotism la. haaaaa

      Delete
  21. Umnu eksport sawit dan koko bantu israel beli bom macai kata xpe mat mongol tu maksum.heee

    ReplyDelete
  22. syirik ke x aku tak tahu tp memang nik aziz ada cakap pong.apa kata suruh nik aziz doa biar perut macai umnu pecah perut.heee

    ReplyDelete
  23. Jangan lahh ikut, cuba baca balik report WSJ pasal kenyataan big boss pasal israel

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nah aku dah copy dahhh The Malaysian Insider punya report kat bawah ni. Baca la

      Delete
  24. Nah aku copy dan Paste balik

    Terhot

    http://www.themalaysianinsider.com/malaysia/article/anwar-explains-support-for-israel-to-nik-aziz

    Kita sensitive bila Gaza diserang. Sila baca dan faham. Info dari The Malaysian Insider yg pro PR tu. Ini bukan saya tulis tapi dari petikan The Malaysian Insider. Copy paste link baca sendiri

    Saya sedih pemimpin Insan Kamil lagi mutakammil menyatakan benda positive terhadap regime Israel. Lepas baca mesti terkejut badak

    Ramai kita dah tak makan burger fast food kerana kasihkan kepada Al-Aqsa. Adakah kita akan toleransi dengan jenis macam ni. Sori Bro !!!!!!!! aku dah boikot retorik kamu. Nahhhh cuba jawab sapa yang penipu. Mamat ni atau WSJ dan Malaysian Insider.

    Cuba baca petikan Malaysian Insider dan Baca WSJ
    http://www.themalaysianinsider.com/malaysia/article/anwar-explains-support-for-israel-to-nik-aziz

    Last month, WSJ had quoted Anwar as saying in an interview that he supported “all efforts to protect the security of the state of Israel.”

    But the newspaper said Anwar stopped short of saying he would open diplomatic ties with the Jewish state, a step the former deputy prime minister said remains contingent on Israel respecting the aspirations of Palestinians.

    He had come under heavy fire from Umno before the PAS Ulama Council also demanded a retraction.

    ReplyDelete
  25. So kao dah habis hujah? haaaaaaaaaaaaaa

    ReplyDelete
  26. 99% komen yg merapu, omak kau ape ni?..

    ReplyDelete
  27. Dalam kemelut Selangor ini, terbuktilah pemimpin2 ini bersifat amat bagus:

    a. Azmin Ali - Sentiasa cool dengan quality leadrshipwalaupun parti diasak oleh krisis
    b. TSKI - Hatinya amat baik, masih membenarkan perhimpunan PKR di Shah Alam walaupun dikhianati oleh pemimpin parti
    c. Yaakop Sapari - Sentiasa cool dan bersama rakyat walaupun parti terumbang ambing.

    Ambillah orang2 kualiti macam kat atas ni jadi pemimpin. Jgn ambil pembodek macam gang ninja turtle dan puak2 Nepotism yakni jawatan hak keluarga

    ReplyDelete
  28. Mujur le sheikh nuar aljubo tak dpt menjubo medey dan nik aziz kalau tak terpaksa le kedua org tua tu ikut telunjuk bengkok aljubo.heee

    ReplyDelete
  29. Tiga ekor minoriti bukan majoriti.. Sabahan dah terkedu..? Kah kah kah

    ReplyDelete
  30. Bodoh punya macai pas tu mcm mana pulak umnu berdangang dgn israel.bila la nak cerdik melayu hutan ni.heee

    ReplyDelete
  31. Salam saudara2 ku yang ku kasihi…

    Sempena kemerdekaan Negara yang ke 57…. Dengan rasa gembira dan bersyukur he hadrat Ilahi kerana masih lagi diberi kesempatan menghirup udara yang segar di bumi bertuah ini. Alhamdulillah…. Syukur

    Namun, menjelang kemerdekaan Negara yg ke 57 ini telah mula kedengaran suara2 lantang yang dengan beraninya mencabar pihak2 berwajib….

    Sungguh kurang ajar mereka…mereka ini…
    ………………………………………………………………………………………………

    Sudah 30 tahun lebih aku hidup , apa yang dapat aku lihat…. Umat melayu semakin hari semakin pecah belah (UMNO vs PAS), perpecahan antara umat melayu semakin jelas dengan kemasukan satu lagi pemain baru PKR…

    Jadi melayu telah pecah tiga UMNO vs PAS vs PKR (?)

    Adakah kita mahu satu lagi parti melayu untuk turut bermain dalam permainan…
    “yang menang jadi arang, yang kalah jadi abu”

    Dan siapakah agaknya yang menjadi si tukang nyala apinya?????

    Anda tahu bukan? Siapa lagi kalau bukan “si yowtai” yang teringin menjadi tuan sejak sebelum tanah melayu merdeka lagi..

    Arahan dan perancangan dari….. si mata satu > Zionist > Singapore (temasik) > DAP (tanah melayu) > yowtai…
    ………………………………………………………………………………………………

    Kenapa perkara ini boleh berlaku ???? anda ada jawapannya…..???

    Sudah pasti anda semua tahu jawapannya… perpecahan membawa kehancuran..

    System apakah yang kita dok gunapakai sekarang?

    System yang memecahbelahkan ummah @ aka ber’parti’ kita kena tolak tepi…

    system yang diperkenalkan oleh manusia2 yang memang mahu melihat kehancuran umat lain….

    Kenapa kita yang cerdik pandai … masih dok guna pakai, org yg cipta teori ni dah lama mati.

    Apa yang kita bangga sangat dok guna demokrasi yg hanya atas kertas saja demokrasinya…..

    Hakikatnya kita semakin jauh terpisah antara rakan, jiran tetangga, malahan saudara mara kerana mengikut haluan parti masing2…

    Masing-masing mahu menyatakan partinya yang betul. Perjuangan jenis apakah yang kita amalkan sehingga hubungan silaturrahim antara muslim kita putuskan dengan kaedah ber’parti’ ini

    Islam itu addin (cara hidup)… selama mana kita berpegang kepada ahlul sunnah wal jamaah, maka wajib kita hidup bersatupadu tanpa ada suatupun perkara yang menyumbang ke arah perpecahan…

    Addin (cara hidup) kita mesti sama dengan zaman dimana mula2 Islam lahir bersama-sama manusia teragung yang pernah diciptakan di atas muka bumi ini iaitu Rasul kita Nabi Muhammad SAW.. nabi akhir zaman

    Tidak kiralah di zaman mana kita berada, abad 21 ke, abad 23,abad 40…cara hidup (addin) mesti sama… yang berubah adalah teknologi dan pencapaian manusia secara zahir..

    System yang kita dok gunapakai ni dah jumud.. dah mencapai kemuncaknya untuk umat melayu… di mana ianya secara terang terangan mengakibatkan perpecahan….

    Perpecahan akan menjadikan kita lemah dan mudah sangat dibaham, dipermainkan….dipermainkan, dilagakan, dijadikan ayam sabung, di macam-macam lagi…..

    WAHAI BANGSAKU UMAT MELAYU

    WAHAI BANGSAKU UMAT MELAYU

    WAHAI BANGSAKU UMAT MELAYU

    BERSATUPADULAH…. KAMU…KAMU…KAMU…

    PERPADUAN KAMU AKAN MENJADIKAN KAMU DIHORMATI DAN DIGERUNI....... LAWAN DAN KAWAN

    KAMU ADLAH BANGSA YANG BERANI…

    KAMU BERANI MENTADBIR ALAM MELAYU INI..

    KAMU TADBIRLAH ALAM MELAYU INI DENGAN CARA RASULMU…

    HIDUPKANLAH SISTEM KEKHALIFAHAN… SISTEM YANG BERADA PALING TERATAS (DIBAWA OLEH MANUSIA TERAGUNG PERNAH LAHIR DI MUKA BUMI INI, RASULLULLAH saw)…. berbanding system yang banyak ditawarkan (demokrasi, sosialis, monarki, komunis… dsb) oleh manusia2 picisan (yang kiblatnya hanya dunia)

    System-sistem yang kita gunapakai memang telah direka sebegitu rupa untuk memecah belahkan ummat manusia menerusi blok2 yang lebih besar (blok komunis vs blok demokrasi)… dan ending kemuncak kepada blok2 ini adalah untuk mencapai peperangan yang mana mmg telah dirancang dengan rapi mengikut tempoh masa kematangan/kemuncak sesuatu system itu.

    Peperanagn dan kacau bilau adalah pintu terbesar untuk keluarnya… Raja SEgala Fitnah (dajjal)

    Keluarnya ia ketika huru-hara dan dialah yang akan menawarkan ubatnya…

    ReplyDelete
  32. Biarlah kita menjadi antara ummat yang paling kuat penentangannya dengan perancangan dajjal dan sekutunya.

    MENGHIDUPKAN SISTEM KEKHALIFAHAN MENJADIKAN KITA UMAT TERHEBAT DI ABAD INI DAN KITA AKAN MENGGEMPARKAN SELURUH DUNIA DENGAN KECANTIKAN DAN KEINDAHAN SISTEM PEMERINTAHAN YANG SANGAT ADIL MENCAKUPI KESEMUA BIDANG DAN HAL.

    UMAT YANG DI DALM SISTEM INI AKAN MENCAPAI KEHIDUPAN YANG TERBAIK DARI SEGALA SEGI

    BERANIKAH KAMU WAHAI UMAT MELAYU??? Dari.. yg kerjanyaa kecil2lan hingga yang kerjanya besar2an, kecil hingga besar, miskin hingga kaya,… hingga yang terbijak antara kita

    MENYAHUT CABARAN AKHIR ZAMAN INI???

    AKU SECARA YAKIN DAN PASTI (in sya Allah)…… KAMU ….KAMU…KAMU ….

    MERUPAKAN PENDUKUNG KEPADA KEBANGKITAN NUR ISLAM YANG CAHAYANYA AMAT MENYILAUKAN MENYINARI BUMI DARI TIMUR KE BARAT…

    BERSATUPADU KUNCINYA….BENTENG TERAKHIR YANG AKAN MENOLAK KESEMUA YANG BATIL/FITNAH DAN MENIMBULKAN YANG BENAR/HAK

    SEKIAN…yg khilaf itu milikku insan yang tidak jemu berlaku silap

    salam sahabat2, rakan2 seperjuangan

    ‘hidup berani, mati mulia’

    ReplyDelete
  33. Ya marilah kita bersatu lepas tu pakat2 jual tanah rizab melayu kat cina.sama2 dapat untung ok la tu.heee

    ReplyDelete
  34. Yeyy horeyy tahun depan BR1M naik-boleh la kita pegi massage dan kedai mesin judi-Terima Kasih PM

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...