Saturday 22 February 2014

PEMIMPIN PAS, MAZLAN ALIMAN TIDAK DI BENARKAN MASUK KE SIBU SARAWAK UNTUK PROGRAM HIMPUNAN TANAH SARAWAK BERLANGSUNG ESOK DI BETING MARO, SARAWAK.


Nampak sangat kerajaan BN Sarawak terlalu gentar ketar kepala lutut sehingga tidak izinkan seorang pemimpin PAS warga negara Malaysia berbangsa Melayu dan beragama Islam untuk masuk ke Sarawak buat kali kedua.

Rakyat Malaysia tidak dibenarkan masuk ke negeri salah satu dalam Malaysia.


Pengerusi Lajnah Tanah PAS Pusat, Mazlan Aliman sekali lagi ditahan dari memasuki Sarawak. Kali ini beliau ditahan Lapangan Terbang Sibu.

Dalam FB peribadinya Mazlan menulis bahawa;

"Saya di tahan oleh Pihak Imigresen setibanya di Airport Sibu jam 11.25 pagi ini. Alasan, arahan Pejabat Ketua Menteri Sarawak."

"Saya tidak dikehendaki oleh Kerajaan Sarawak,” kata pegawai Imigresen.

“Saya yakin ia ada kaitan dengan Himpunan Tanah Sarawak yang akan dirasmikan Presiden PAS di Beting Maro esok.”

Sebelum ini beliau telah ditahan atas alasan yang sama.

12 comments:

  1. Dio no x muflis taw kojo eh boli tanah kat sarawak x pun tabur fitnah merato vam koncing merato la......

    ReplyDelete
  2. Ni lagi sorang pak ketayap ni pegi sarawak apa hal??
    tak tau ke kita pakatan tengah buzy Langkah Kajang??
    mangkuk punya pak ketayap. udah balik balik..

    bawak Unit Amal PAS tu jaga lalulintas di tempat DSAI turun kempen.
    hangin betul aku dgn mana2 org yg tak bagi sokongan kat dsai.

    ReplyDelete
  3. ingat negeri mak bapak depa ke....celaka punya pemimpin sarawak.

    ReplyDelete
  4. celaka kau balik..ingat kami orang sarawak mau sokong PR ka? yg jadi perosak di dalam sarawak. kami ada hak untuk halang orang yg x diperlukan untuk masuk sarawak

    ReplyDelete
  5. Dua sebab kenapa dihalang masok 1.PR - takut carcamabra taib dilondeh. 2.UMNGOK -Tolak sentimen bangsa dan agama yang tak laku disarawak.


    tak dapat masuk takpe,dah ada cawangan diSarawak dan yang penting jangan diharamkan masok bawa akidah sembelih ayam dan halal mengupah menampar perempuan.Malulah kalau dicop rasis tapi cakap berdegar2 tentang 1Malaysia.

    ReplyDelete
  6. Puak pakai cawat dan sumpit monyet tau nak salahkan org lain bila tempat dia tak maju.tanya maharaja taib tu berapa banyak tanah dan balak yg dia dah ambil.dah tau bangang g la dok diam2 atas pokok nun.kahkahkah

    ReplyDelete
  7. Orang Sarawak tak kesah pakai cawat dan tinggal diatas pokok kerana hidup miskin keraba dibelasah cukup2 taip yang tamak haloba.Jangan saja bawa Rasis, sentimen bangsa dan agama kesana lagipun diaorang tak main potong kepala ayam akidah lumur dan menampar.Tu pasai umngok diharamkan masok sarawak.

    ReplyDelete
  8. Umngok masok sarawak umpama Zombi, badannya masok tapi otak rasis kena tinggal kat semenanjung.

    ReplyDelete
  9. Kami orang sarawak x suko berspendar bosar...mkn aiskrim dlm tandas...pusing pusing belakang...takut menyabun dlm hotel...

    ReplyDelete
  10. Kat bom c4 tak takot ke.

    kahkahkah

    ReplyDelete
  11. Kenapa buta sejarah...sapa suruh pecaya 100% buku teks sejarah yang cikgu kau org tulis...Sarawak sebuah Negara bukan nya Negeri bro...kau masuk pu guna passport antarabangsa...hahaha...

    ReplyDelete
  12. Mazlan ni pemfitnah dalam kes Felda. Elok sangat jangan dibenarkan pemfitnah ke rumah... abih bergaduh adik beradik.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...