Tuesday 25 February 2014

PENGIKTIRAFAN DUNIA KEPADA NAJIB YANG PASTI MEMBUAT PARA PENYOKONG UMNO RASA TERAMAT MEGAH DAN BANGGA!!!



Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Razak digambarkan sebagai antara lima pemimpin dunia yang berbelanja boros menurut satu laporan portal Indonesia, www.merdeka.com.

Menurut portal Merdeka.com itu menyatakan Majalah The Heat di Malaysia pada November tahun lalu menerbitkan laporan tentang pembiayaan boros perjalanan ke luar negeri Najib Razak dan bayaran lembaga konsultannya dengan menghabiskan dana sebesar Rp 2,5 triliun.

Merdeka.com meletakkan Najib Razak sebaris dengan Presiden Zimbabwe Robert Mugabe yang dilaporkan akan merayakan ulang tahun ke-90 tahun ini dengan biaya Rp 11,8 miliar.

Seterusnya adalah Mantan Perdana Menteri, Italia Silvio Berlusconi yang pernah menghabiskan Rp 48,5 miliar untuk memberi hadiah kepada para artis perempuan dan acara television yang disukai beliau pada 2011.

Berlusconi juga dicatat membeli perhiasan senilai Rp 5,8 miliar untuk memberikan hadiah.

Sementara itu turut tersenarai adalah pemimpin Korea Utara, Kim Jong-un yang hobinya belanja barang-barang mewah, termasuk piano, kereta, dan teater peribadi.

Laporan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) setebal 374 halaman menemukan pengeluaran Kim Jong-un untuk belanja barang mewah mencapai Rp 8,4 triliun hanya dalam setahun yang lebih dua kali ganda daripada pengeluaran terakhir dilakukan ayahnya, iaitu Rp 3,9 triliun dalam satu tahun.

Turut dilaporkan berbelanja boros adalah Perdana Menteri Israel, Benjamin Netanyahu yang dilaporkan berbelanja memborong lilin wangi dan bunga seharga sepenuhnya Rp 294,2 miliar untuk perhiasan pejabatnya. -selangorku 

20 comments:

  1. Syabas dato seri najib. Syukur malaysia masih aman.

    ReplyDelete
  2. IKLAN-----PERHATIAN ! DEMI JIHAD!

    DAP akan mengadakan Jamuan Makan Malam "Dari Kajang Ke Putrajaya" pada 21 Mac 2014 bertempat di Tempat Letak Kereta Pasar Sg. Chua, Kajang.

    Harga tiket untuk satu meja adalah seperti berikut: * RM500 (atau RM50/tiket individu) * RM1000 (gold sponsorship) * RM2000 (platinum sponsorship)

    Pertanyaan: 012-7325558 (KC Chan). Bayaran boleh dibuat kepada akaun bank DAP Selangor (Maybank 014178129598).


    * Harap penyokong PKR dan PAS berhempas pulas kumpul duit beli meja sponsor demi perjuangan jihad rakyat..
    Yang mana ter ter isi borang brim dan dah dapat duit brim tu jgn enjoi. Adalah lebih baik kamu derma beli table sempena makan besar DAP.

    Jgn lupa masukkan duit kalian ke akaun parti peneraju kita pakatan iaitu DAP.
    Sila ikut arahan dan perintah ini.

    AMK Keadilan peringkat cabang sg, chuah. muah muah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Babi konar baring lintang pukang keluar tajuk. Itu stail babi berhujah yang mereka kata berdasarkan bukti. Itulah bukti menurut hujah seekor babi

      Delete
    2. Di P.P sebelum PRU 13 Najib dah buka lebih seratus meja untuk jamuan makan mlm. Najib mempertuankan bangsa Cina utk menang disana tanpa mengenakan harga utk mereka yg datang. Di PRK kajang cina mempertuankan Anwar dgn mengutip sumbangan bg menjayakan org Melayu menang disana. Apa DAP yg dikatakan parti Cina taknak menolong MCA yg hanya dianggotai org cina 100%.
      Orang Melayu nk menyokong MCA menangkan org bkn Melayu..kesian.

      Delete
    3. apalah punya najibul bertuankan bangsa cina ni. Tengok kita PKR. ADUN cina Lee Chin Cheah pun kita sembelih hidup hidup kat kajang digantikan dgn Melayu iaitu pemimpin antarabangsa kita Anuwar.

      Lepas Kajang MENANG 100%...peringatan kpd adun pkr cina sepet ni. siap sedia ,standby get ready kemas letakkan jawatan diseluruh negara.

      Delete
  3. Benjamin pun ada juga..tak sia2 lantik apco yahudi jadi penasihat..kalo pm indon or thai yg boros dah lama terbalik istana presiden..

    kahkahkah

    ReplyDelete
  4. Maka suara2 sumbang pun akan berkata....Indon dengki dengan M'sia
    Sehingga rakyatnya pun terpaksa cari makan di M'sia...melupakan isu pokok iaitu bermewah2

    ReplyDelete
  5. Najib tak payah jual meja pun.duit zakat 1 bilion dalam tabung boleh pakai.jihad duit tabung haji pula..

    kahkahkah

    ReplyDelete
  6. syukur...mesia masih aman pak ajib...hahahahahaha

    ReplyDelete
  7. Bangganya aku, malaysia boleh! , berlakon lucah boleh budak2 melayu sampai Kapir pun malu, rasuah no 1, zalim rampas tempat org lain di IPT dan pekerjaan boleh (melayu serendah 3A masuk U bangsa lain 10A blum tentu dapat), najib faham denyut nadi rakyat.

    ReplyDelete
  8. Pada aku yg kuat belanja ialah suami naji

    ReplyDelete
  9. Bekas menteri besar perak menang saman fitnah terhadap tv3 suku terhadap laporan tmj pakai duit rakyat beli no plat kete.padan muka jawa tinggal tepi parit..

    kahkahkah

    ReplyDelete
  10. Org jawa tinggal tp parit sebab mamak umno mengetepikan mereka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umno da jdi parti mamak

      Delete
    2. Ape nak heran...Parti umNO skang nie kan umNO baru yg ditubuhkan balik oleh Mamak Kutey penyokong anti-hadis...

      kahkahkah....

      Delete
  11. INI SEMUA SALAH UMNO......HAHAHAHAHA

    ReplyDelete
  12. setiap kali saya melihat gambar wanita ayu bertudung merah menangis hati saya menjadi sayu dan hiba. ini kerana wanita tersebut adalah diri saya sendiri. sudah banyak kali saya dapati omakkau menyiarkan gambar saya dalam blog ini.
    saya ingin memberi amaran kepada omakkau agar tidak lagi menyiarkan gambar saya. saya akan mengambil tindakan undang-undang sekiranya omakkau berdegil. first warning buat omakkau

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bertudung aje, tapi tak menutup aurat...

      Delete
    2. Saman aje setakat cakap bikin xserupa buat malu aje........betuk ke lu itu perempuan......proof your legal entity.........ABU

      Delete
  13. Brapo kalu warning da

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...