KEBENARAN ITU PAHIT!! KEADILAN ITU PERIT!! PERJUANGAN ITU SAKIT!! RAKYAT BENCI UMNO!! UMNO IS DEAD!!

Pengikutku yg cool..muah33x

Tuesday, 5 March 2013

SARAWAK BAKAL DICEROBOH OLEH MILITAN SULTAN SULU??????


Laporan akhbar menyatakan Sarawak juga akan dituntut oleh Sultan Sulu sebagai sebahagian dari jajahan Sulu selain Sabah atas alasan suku sakat mereka adalah tuan punya sebenar Sarawak.

Apakah pergolakan Lahad Datu akan merebak ke Sarawak selepas ini?

Amat wajar sekali pihak keselamatan meningkatkan kawalan perairan dan sempadan negara dari mancaman anasir militan Sulu.

Pastikan kedaulatan negara terpelihara..Maruah negara jangan sesekali dicemarkan. Ambilah iktibar pencerobohan Lahad Datu sebagai pengajaran dan pengelaman yang amat pahit untuk ditelan.

Pastinya pemerintah dengan parti yang didokonginya yang sedia ada gagal untuk menjaga kedaulatan negara.

Merekalah sebenar pengkhianat negara nombor satu!!!!




11 comments:

  1. Semporna taken?

    In Manila, supporters of Kiram said Semporna is now under the control of the Sultanate’s forces.

    A Tausug gunman in Sabah relayed a message to the sultanate that the Filipinos had taken over police stations and begun rounding up policemen and local officials in the area.

    “This report coming from Sabah is still unconfirmed but was sent by people who are now in the area,” a top official of the Moro National Liberation Front told The STAR.

    “Moro supporters of Sultan Kiram take over control Semporna, killed 100 police and captured five Malaysian police officers... 100 police armaments were taken by Moro from KIA ( killed in action) Malaysian police.. Up to this time they took control of Semporna and manning the captured police station,” the message read.

    Reports also said hundreds of detained Filipinos in Semporna had been freed and issued firearms seized from the Malaysian police.

    In an interview with dzMM broadcaster Noli de Castro, Kiram said he has lost contact with his brother Agbimuddin because Malaysian authorities had shut down cell sites in the area.

    Kiram’s supporters, mostly Tausugs, killed a group of policemen reportedly in retaliation for the killing of a Muslim religious leader and his children recently.

    Abraham Idjirani, spokesman of the sultanate, told reporters in Taguig City Sunday that Malaysian police raided the house of Imam Maas and killed him and his sons after the imam refused to reveal the whereabouts of Sultan Alepiuya Kiram, a brother of Jamalul.

    “When the police failed to locate the brother of Sultan Jumalul they fired at the house of Imam Maas, a respected priest in the village,” he said.

    Idjirani said the killing enraged Filipinos who attacked the police and military headquarters in the area.

    Jamalul’s daughter Princess Jacel Kiram said the hostilities in Semporna have spread to other areas in Sabah and that reinforcements from Tawi-Tawi, Basilan, Sulu and Zamboanga have already arrived.

    Idjirani said they have been instructed by the Sultan to “take care of the captives as they will be presented to an international body to answer for the killing of innocent
    Actually this is the news you want to hear Right..!
    EL_Taliban

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tausug in fairyland.

      Delete
  2. PAS Benci PKR@njing DAP
    EL_Taliban

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa persamaan Nur Misuari & puak UMNO??
      Dua dua telo beso tapi batang 2inci je.

      Delete
  3. Bagi lagi ic kat pengganas tu... oadan muka kou

    ReplyDelete
  4. perkasam dan pukida bolehlah berkawal di sempadan sarawak. ni termasuk juga pemuda umnongok kj dan naina marican naina jangan nak berdangdut je kat club malam sedar2lah sikit bongok. berahem katak jangan nak terloncat2 je gi lah lawan kat sabah tu biol punya katak puru umnongok.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye lah...mana ayahnda & abanglong Pukida yg menjadi benteng agama dan bangsa tu??
      Dok togok air kencing setan kat pub Awi kot?

      Delete
  5. Puak Sulu tu bila mendarat je, mereka mintak nak jumpa seseorang.
    Siapa orang itu? Apa mereka nak cakap kat dia??
    Bila orang tu taknak jumpa, mereka mengamok.
    PR kena siasat siapa orang itu.
    Ini musuh dalam selimut.

    ReplyDelete
  6. Setakat berdemo depan pejabat MB Selangor dan depan rumah Aci Ambiga boleh la. Cakap berdegar degar ekor penuh taik!!! Kalau setakat kerja dengan syarikat China janganlah nak tunjuk lagak. Kerjalah kat skt ameno. Kalau setakat duduk kat rumah kotak kasut motor buruk berhujan panas janganlah mendabik dada. Janganlah nak tunjuk gagah kalau dengar azan subuh pun tak larat bangun ke masjid. Gangster Melayu!!! Mentaliti anjing. Bila ramai bolehlah menyalak bila seko eko masuk celah kangkang!!! Baiklah duduk kat rumah ajar anak mengaji dari berembun kat warung dan kedai kopi sampai pagi!!! Itu pun kalau pandai mengaji!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ABDUL SAID meroyan walhal dia lah org pertama yg ambil BR1M..dia juga meroyan walhal MEMPERTIKAI kan org kerja bawah cina..lu kuat sangat ker bangun subuh utk pergi masjid..if lu kuat lu tak meroyan mcm nie..lu kna ingat rezki ALLAH yg bagi..hatta org cina sekalipun..dah apa masalahnya if org melayu kerja bawah cina..rezkinya dah begitu..kalau pandai mengaji takkan meroyan sampai begini.

      Delete
  7. Dia orang nak buru Amirilio kot.
    Apassal polis Malaysia tahan dia kat Sabah. Penjara kes pasport palsu plak tu. Penjenayah kena dibicara di tempat jenayah itu dilakukan. Dia tipu duit rakyat Filipina. Hantar je dia kat sana
    Atau ada apa apa ke ni???

    ReplyDelete