Sunday 17 August 2014

4 FOTO ... SUASANA PEJABAT AGUNG PAS JALAN RAJA LAUT PAGI INI.




Sekumpulan kira-kira 350 orang, kebanyakannya penyokong PAS dan Unit Amal, berkumpul di ibu pejabat parti itu di Kuala Lumpur pagi ini.

Antara mereka memegang plakad mengaku sebagai anggota PAS dan menyatakan sokongan pada presidennya Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

"Kami semua anggota PAS dan menyokong presiden kami," begitu antara plakad yang bertulis, dalam bahasa Inggeris.

Sokongan itu dinyatakan menjelang perhimpunan jawatankuasa pusat parti itu yang akan bermula pada 10 pagi ini bagi menentukan calon menteri besar Selangor pilihan mereka.

Perhimpunan pro-Hadi itu dipercayai sebagai reaksi terhadap desakan kumpulan properubahan menteri besar Selangor, dinamakan “Kembalikan Selangorku” yang menjalankan kempen “Reben Hitam”.

Kelmarin, kira-kira 15 berhimpun di hadapan bangunan pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri (SUK) bagi menuntut Khalid meletakkan jawatan.

Sementara itu, jawatankuasa PAS Pusat yang diketuai Hadi itu dianggotai oleh 37 orang anggota.

Hadi, selari dengan pendirian Murysidul Am Datuk Nik Aziz Nik Mat dan Majlis Syura PAS sebelum ini menyokong pengekalan Khalid berbanding calon pengganti Presiden PKR Datuk Seri Wan Azizah Ismail

Empat exco PAS kini masih bertahan dalam kabinet Khalid sempena penunggu keputusan penting hari ini.

Akhirnya setelah segala mehnah dilalui, keputusan dan ketetapan dari sebuah Parti Islam yang ditunggu.

InsyaAllah jam 12.30 tengah hari nanti , Dato' Seri Presiden PAS akan memberikan sidang media yang mampu merungkai persoalan.

14 comments:

  1. Semoga presiden kita menjadi pilihan pas. SEMOGA BLOGGER PRO UMNO SEPERTI OMAKKAU BALIK KEPADA PARTI

    ReplyDelete
  2. Ingat omakkau... ingat umnongok
    I like!

    ReplyDelete
  3. Poyo lah ko omakkau... terus terang je lah ko nak pas pilih khalid jadi mb selangor kan... ko ni memang bau umno lah

    ReplyDelete
  4. Omak ko dan umporno berpisah tiada

    ReplyDelete
  5. OMAKKAU = PELACUR POLITIK UMNO

    ReplyDelete
  6. aku ingat kelima-lima komen di atas dr makhluk yg sama.dia ni kalau xsawan khinzir mesti terberanak sebelum makbapak dia diijabkabulkan.

    ReplyDelete
  7. Pr dah cukup majoriti nak tendang mb gagap.pr boleh tendang pas pengkhianat.mb gagap pun dah nak tubuhkan parti baru.omak kau bolehlah join parti gagap nanti.heee

    ReplyDelete
  8. Slogan parti gagap nanti~pinjam jangan bayar.heee

    ReplyDelete
  9. Macai UMNO menggila babi di sini buat apa?
    Pi la puja Najib kat blog hang pa sendiri.. menyibuk tak tentu pasal..

    ReplyDelete
  10. Bila Hadi nak digantikan? Tukar la dlm next muktamar

    ReplyDelete
  11. Woi Anonymous 12.15 nak tuduh kepada orang tu tenguk diri sendiri dulu.kau ni penyokong pas ke Umno.atau kau pun lahir dari makkau yang tak ijabkabul langsung.kah.kah.kah

    ReplyDelete
  12. Oamak kau kena tukar uniform parti baru yang Khalid tubuh nanti. jangan pakai baju keadilan.geli tenguknya..Parti yang Khalid tubuh nanti namanay GAbungan GAgasan Parti.Omak kau bolih di lantik jadi ketua puterinya

    ReplyDelete
  13. duduk dalam satu kapal tapi dok kena pijak kepala...kena buli..kena hina..kena ikut telunjuk yg perasan dia pandai semua...org lain semua bodoh...pa.ni..
    lebih baik hidup bermaruah ..... peduli apa kat depa tu..

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...