Sunday 17 August 2014

ISU MB SELANGOR ... KATA PUTUS SUDAH DICAPAI SECARA MUTLAK DAN SEBULAT SUARA ... PAS TURUT MENCALONKAN AZMIN DISAMPING KAK WAN SEBAGAI PENGGANTI TSKI.


PAS hari ini memutuskan untuk kekal dalam Pakatan Rakyat (PR) dan bersetuju dengan pilihan PKR untuk melantik Datuk Seri Dr Wan Azizah Ismail diangkat menggantikan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim sebagai Dato' Menteri Besar Selangor.

Parti Islam itu bagaimanapun turut menyerahkan nama Timbalan Presiden PKR Mohamed Azmin Ali sebagai nama calon lain untuk diangkat menjadi menteri besar.

"PAS tidak akan menuntut jawatan menteri besar Selangor. PAS juga menghormati semangat yang ada dalam Pakatan Rakyat dalam mencadangkan nama calon menteri besar Selangor.

"Sehubungan dengan itu, PAS sebulat suara pada hari ini bersetuju untuk mengangkat dua nama bagi menggantikan Khalid. Nama yang dicadangkan oleh PAS ialah Dr Wan Azizah dan Azmin," kata Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu di Ibu Pejabat PAS hari ini.

Dua nama itu kemudiannya akan ditentukan dalam mesyuarat Pakatan Rakyat yang dijadualkan berlangsung petang ini.

PAS akan terus bersama-sama dengan Pakatan Rakyat dan tiada niat langsung nak bergabung dengan UMNO.

17 comments:

  1. alhamdullillah

    PAS sudah kembali waras.

    Khalid Ibrahim macam mana agak nya.

    ReplyDelete
  2. kepala otak kau anon 13.03.. yg tak waras tu kau dgn keturuman kau.. sama dgn sitamak anwar dan nyenek jijah .. yg hadap dan lahap nk jadi pm...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kesian kt anon 13.25 ni.sakit jiwa dengan berita ni.cepat pergi hospital bahagia,nanti merebak pulak.mau dia tak tidur malam ni

      Delete
    2. Anon 13.25 meroyan...bia la khalid tu turun pehal lak ko yg sibuk..dia nk gantikn sape pn pe ko peduli..yg khalid tu syg sgt jawatan MB tu pe hal?.. busuk2 umno pn klu disuruh berundur ikut arahan...
      Pas terbaik!!

      Delete
  3. Pas perlu menambahbaikkan proses membuat keputusannya

    ReplyDelete
  4. Punah harapan puak munafik rakan dagang israel nk tgk pr berpecah..heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nko pasti ke rakyat selangor tk terkesan dgn isu lahapnya ketum utk mnjd pm...ehhh sapa yg secara nyata mnyokong atas keselamatan negara
      israel ..di ulang negara israel@yahudi dan bkn negara palestine...tk rasa ke yg nko lbh munafik...nko ingt ahli bawahan pr tk rasa apa2 dgn politik kronisma dan nopotisma pemimpin agung lu...

      Delete
  5. Habis la duit rakyat selangor

    ReplyDelete
  6. Ha..ha.. Pr plak penerima pembiayaan kroni Zionis... Lagi teruk kottt... Dua2 terukkkkk... Bebas gak bagussss...he..he..

    ReplyDelete
  7. UMNO jangan frust ye.. cuba lagi tahun depan he he he

    ReplyDelete
  8. lepas kajang movie..apa nama khalid movie..
    lepas tu wan jijah movie....lepas tu hadi dan....movie
    lepas tu selangor telingkup dapat kat amano... hep..hep.. horry....

    ReplyDelete
  9. Khalid bagus tp disebabkan hutang rm70 juta dia terpaksa menjadi penjilat umnu-israel.heee

    ReplyDelete
  10. omakkau, lupakan TSKI. he's history. jgn lupa perjuangan kita melawan UMNO/BN. teruskan menyerang UMNO/BN dan sy akan tetap sokong omakkau. ABU!

    ReplyDelete
  11. Perempuan yang perasan cantik akan menggedik dengan lelaki,
    Perempuan yang perasan cantik akan suka membuka auratnya,
    Perempuan yang perasan cantik akan mula make up tebal-tebal,
    Perempuan yang perasan cantik akan tunjuk semua gambarnya pada lelaki,
    Perempuan yang perasan cantik akan merasakan dirinya paling ‘cute’,
    Perempuan yang perasan cantik akan rasa diri dia paling ramai peminat,

    ReplyDelete
  12. Pilih jijah mb paying pilih azmin ... Mb lacur jhanamlaa selangor

    ReplyDelete
  13. Kalau MB Pakatan Semua tak betol,semua poyo habeh MB BN elok sangat ke. Aku tak nampak.seorang pun MB BN bagus dan baik semua kaki mengkedarah wang rakyat. Mai tunjukan kat aku mana satu MB BN tak kaya raya. Yg baik dan bagus kita perlu sokong tapi kalau yg tak baik perlu dinyahkan. Puak2 UMNO/BN ini tergulong dalam spisis bodoh piang yang tak baik gak amanah tak jujur yg itu disokong bagai nak gila. Mana lah agalnya dudok otak mata dan hati spisis UMNO/BN ini. Makan taik ke atau amakn nasi.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...