Monday 4 August 2014

JANGAN TIDAK PERCAYA ... PERKASA PUN SUDAH SOKONG KERAJAAN DAP/PR PIMPINAN LIM GUAN ENG DAN BELASAH LUMAT LUNYAI MCA!!!!!



NGO pendesak Melayu PERKASA menyokong cadangan Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng dan Menteri Pelancongan dan Kebudayaan Datuk Seri Nazri Abdul Aziz berhubung larangan warganegara asing memasak masakan penjaja di Pulau Pinang.

Bagaimanapun Presidennya Datuk Ibrahim Ali berkata sokongan terhadap cadangan setiausaha agung DAP itu tidak bermaksud beliau menyokong dasar parti itu sebaliknya ia boleh membawa kebaikan kepada negara.

"PERKASA menyokong dasar tukang masak warganegara asing tidak boleh memasak masakan Pulau Pinang. Saya sokong apa yang dilakukan oleh Ketua Menteri (Lim Guan Eng) dan Nazri" kata Ibrahim Ali.

Sebelum ini Lim dilapor melarang warganegara asing memasak masakan penjaja di negeri itu bagi mengelakkannya ”sesat” rasa dan kemudiannya kenyataan beliau disokong oleh Nazri.

Sekalipun dikritik oleh MCA, Nazri menghentam MCA kerana mempertahankan kepentingan orang asing dan bukan rakyat Malaysia dan menganggap "parti itu tidak mewakili rakyat".

Hari ini, MCA membidas kembali Nazri kerana memperkecilkan parti itu serta mengatakan bahawa perkara itu tidak harus dilakukan oleh seorang menteri kabinet kanan sepertinya.

Mengulas lanjut, Ibrahim juga meminta agar cadangan larangan warganegara asing memasak masakan tempatan juga diluaskan ke seluruh negara.

Menurut ahli politik veteran itu loagi, perkara itu perlu dibuat memandangkan terdapat ramai tukang masak yang terlatih di universiti tempatan.

"Ramai pelajar-pelajar yang mengambil jurusan chef di universiti dan kolej tempatan. Kita boleh melatih mereka. Jadi kenapa nak ambil orang luar?" soal Ibrahim.

20 comments:

  1. JAWATAN KETUA UMUM UNTUK AKU.

    JAWATAN PRESIDEN UNTUK BINI AKU.

    JAWATAN NAIB PRESIDEN UNTUK ANAK AKU.

    JAWATAN YG CIKAI2 UNTUK KRONI AKU.

    AKU BAKAL JADI PERDANA MENTERI.

    BINI AKU BAKAL JADI MENTERI BESAR.

    MUNGKIN ANAK AKU BAKAL JADI MENTERI WANITA.

    HEHE. SETUJU TAK MACAI2 SEMUA???

    MACAI2 KENA BANYAK MENYALAK BARU BOLEH DAPAT JAWATAN.

    LAGI BANYAK MENYALAK LAGI CEPAT NAIK.

    KAH KAH KAH.

    ORANG NAK KATA DIKTATOR KE NEPOTISME KE LANTAK LA.

    MEREKA DENGKI LA TU TAK ADA JAWATAN. HEHE

    JAWATAN BESAR GAJI PUN BESAR OOo.

    JANGAN JELOUS TAU MACAI2 SEMUA :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam,

      Untuk kemakmuran semua, saya mewakili golongan marhaen di ingin mengesyorkan supaya PKR dan Perkasa bergabung dibawah wadah yang baru. Kedua-dua pertubuhan boleh bertambah maju dengan gabungan ini.

      Nama PKR masih boleh dipakai cuma diubah sebagai Perkasa Rakyat Malaysia. Dengan gabungan bekas ketua pelajar tahun 70'an yakni Saudara Anwar dan Saudara bIbrahim boleh bersatu atas panji2 nusa dan bangsa.

      Mari kita ketepikan perbezaaan, kita utamakan rakyat. Hentikanlah perbalahan wahai juara2 ku.

      Dengan ini saya amat berharap abang anwar, abang ibrahim, abang Zul Kulim, Abang Nasution, Abang Loqman dan Abang Tian Chua sedia memberi sedikit pengorbanan untuk rakyat jelata

      Dengan penuh Ikhals dan Rendah Diri
      Boy Tapah

      Delete
    2. Nama umno pun boleh ditukar kepada UMHUDI ( SINGKATAN DRP UMNO YAHUDI). HEHEHE.

      Delete
  2. Omakkau sebelum ni bedegung degang sokong khalid..bila rahsia khalid da terbongkar lgsg xde cite..jgn la mcm tu sister..cite baek ke cite buruk ke cite je la..baru nmpk adil..haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fellow Readers

      Proposing the wife of the PKR's head is ridiculous. We are still way apart from the mentality of the third world. What kind of alternative PKR is? We are still like people of Congo's mentality AA. OR shall we agree we actualy Congo in different name?

      Sonia Ghandi is the president of the Congress Party, but she was never the PM of India when Congress was in power.

      Delete
    2. Hi, my english broken-broken so I write in Bm lah.

      Penyebab masalah ni semuanya berpunca oleh seorang insan nak jadi perdana menteri..macam macam usaha dah dilakukan..tapi tak berjaya..Nak selesaikan ..bersarakan beliau..

      Delete
    3. Kami masih berharap dan berdoa segala kemelut ini akan terungkai dan menjadikan PR akan bertambah kuat dan matang.

      Kemelut ini adalah satu ujian getir yang PR mesti lepasi sebagai bukti adanya kebijaksanaan.

      Lebih besar ujian, maka lebih hebatlah kejayaan itu.
      Doa kamit, semoga PR teruskan kebijaksanaan demi rakyat dan negara tercinta.

      Delete
    4. Anon 2256 aku anon 1910.
      Kau xpayah nak speaking sgt la..aku cume nak omakkau berlaku adil..blok pr laen sume da cite pasal khalid jual tanah kat eco world..tp omakkau xcite lgsg..atlist wat tajuk "dituduh" pun ok la..tu la bila kita terlalu sembah org sgt..yg buruk kita simpan..aku nasihat je..

      Delete
    5. Yg najib jual eset negara tu apa cerita? Nih hutang negara dah 700 bilion lebih... nih aku dengar nak jual lagi eset negara kpd yahudi pulak tu. Dahlah eksport kpd yahudi meningkat kalahkan singapore dan russia nih dah nak jual pulak kpd yahudi. Umno memang celaka memang bangkai babi. Memang pemimpin umno pengkhianat negara pengkhianat melayu pengkhianat agama. Kepala butoh laaaa umno bangkai babi.

      Delete
  3. Baru terima berita dari Pejabat PKR. Khalid dipecat!

    hmmm....apa la nak jadi kat selangor. ni. Aku dah mual betul dgn pkr. Selepas raya ni..aku dan semua keluarga dah sokong PAS.

    ReplyDelete
  4. dulu aku memang penyokong tegar, kuat dan ketat kat nuar dan kuarga. tapi sekarang aku betul2 kecewa sbab satu persatu tembelang nuar dan kuarga tersembul. semua masaalah bapak, emak, anak. nurul izzah tu harap rupa dan ckp aja tapi tak ada apa langsung jasa pd rakyat. macam2 terlintas kat fikiran satu drpnya terfikir mungkin semua tuduhan keatas nuar ni betul dan skrg Allah sedikit demi sedikit beri petunjuk.

    ReplyDelete
  5. Kesian bekas pemandu kapal sink....terbiar oleh majikan....sepatutnya anwar ibrahim kena tolong pemandu india tersebut.....habis madu sepah dibuang....macam anwar jugak habis jubo jantan diliwat bila kantoi salah kan orang lain....anwar ibrahim dan kapal sink sama saja.....anwar sondol bontot jantan...kapal sink pulak sondol bontot lori....ahaksss

    ReplyDelete
  6. Dulu aku menganut mahzab umnu tp lepas dia liwat tuya aku nak jilat badak air pula.heee

    ReplyDelete
  7. Amalan ziarah-menziarahi dan mengadakan rumah terbuka mempunyai banyak hikmah dan kelebihan yang sangat bermakna bagi umat Islam terutama sekali dalam menghubung dan merapatkan ikatan persaudaraan sesama Islam. Agama Islam sangat mengalakkan umatnya agar senantiasa berusaha untuk memperbaiki dan mempertingkatkan tautan silaturrahim dan ukhuwwah sebagaimana firman Allah SWT dalam surah al-Hujuraat ayat 10:

    Maksudnya : "Sebenarnya orang yang beriman itu bersaudara maka damaikanlah di antara dua saudara kamu itu; dan bertakwalah kepada Allah agar kamu beroleh rahmat.

    Satu hadith Rasulullah SAW:
    Maksudnya: “barangsiapa yang beriman kepada Allah dan hari akhirat janganlah ia menyakiti jirannya, dan barangsiapa yang beriman kepada Allah dan hari akhirat hendaklah dia memuliakan tetamunya dan barangsiapa yang beriman kepada Allah dan hari akhirat hendaklah dia berkata yang baik atau diam.”( Riwayat al-Bukhari)

    ReplyDelete
  8. Kalau terbukti sah khalid terjebak dgn utang 70 juta PKR mmg berani dan tegas dgn memecat khalid sbg mb Tak mcm umno pengurusi bank rakyat se org pemimpin melayu yg di hukum utk memberi kemudahan pinjaman kpd india karpet

    ReplyDelete
  9. komen ni tak berpihak mana mana
    walaupun Nazri bertindak menyokong LGE tu betul tp menghina MCA sebegitu rupa bukanlah dr pemimpin yg bijak Begitu juga dlm PR yg merasakan mereka lebih kuat dan mendpt sokongan padu dr rakyat sedangkan isu yg di bangkitkan berkenaan hal hal yg kecil

    sbg rakyat kita mesti bijak menolak pemimpin spt ini Tak kira dlm BN atau PR

    ReplyDelete
    Replies
    1. jelas ibrahim ali lebih bijak dr nazri dlm hal ini dgn memberi penjelasan mengapa dia menyokong lge . ramai pelajar ambil jurusan cef dan beri kan pelajar ini peluang tp sayang brahim lebih byk hari jd bodoh dr jd bijak spt ini

      Delete
  10. Dah nak mampos ke? Macam orang buang tebiat!!

    ReplyDelete
  11. kalu sesiapa nak glamour dlm hidup dibumi mesia ni ikutlah cara Mr. Ibrahim Ali...dia ni glamour sepanjang masa......sana kutuk sini kutuk.....jika trsepit l am on your side.....kah...kah...kahx1000000.....

    ReplyDelete
  12. Eloklah buat baik dengan orang yang dianggap seteru. Tak lama lagi nasib sendiri pun tak tentu lagi. Kerajaan Islam selatan Thai dah lama hilang, Singapura dah lama kena jual, Melaka lagi lama sejarahnya kena jual. Pulau Pinang tinggal nama. Kuala Lumpur menjadi sebuah bandar untuk melayu menjadi jaga dan pemandu mencari makan. Yang tinggal hanya suara garau yang mengancam tetapi tidak dipedulikan oleh orang yang diancam. Kesian pejuang bangsa dan tanah air. Tanah pun seinci tak ade. Air pulak kena beli dan kadang-kadang kena catu. Susah susah rakyat Gaza mati syahid senantiasa menanti. Senang-senang orang melayu hutang keliling pinggang mengharap kan subsidi dan BR1M!!!Boleh marah sebab awak semua sudah pun kena jual. Kalau tak caya tanya Bank Negara berapa hutang Malaysia!!!

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...