Thursday, 24 July 2014

3 FOTO ... SEORANG MAUT KEJADIAN KEBAKARAN BERHAMPIRAN MASJIDIL HARAM MAKKAH.



MAKKAH - Seorang maut dalam kebakaran yang terjadi di dalam kawasan yang digunakan sebagai stor menyimpan kayu dan perabot lama berhampiran dengan Masjidil Haram yang sekitar jam 7 pagi, khamis waktu tempatan.

Jurucakap Pertahanan Awam Mekah, Leftenan Kolenel Saleh Al-Elayyani berkata, tujuh pasukan bomba dan unit sokongan telah dihantar ke tapak nahas. Api dapat dikawal sebelum merebak.

Jurucakap itu juga berkata, mangsa ditemui mati di bawah runtuhan bumbung yang jatuh akibat kebakaran ini.

Difahamkan, kebakaran berlaku berdekatan dengan Masjidil Haram tetapi syukur kerana api sempat dikawal oleh bomba.

16 comments:

  1. PENIPUAN MEDIA BERKENAAN KAPALTERBANG MAS YANG DITEMBAK DI UKRAINE.

    Sebenarnya kapalterbang yang ditembak itu ialah MH370 dan bukannya MH17 seperti yang diputarbelitkan oleh Media.

    MH17 tidak ditembak, malah masih beroperasi di KLIA.
    Para penumpang yang dikatakan telah menaiki MH17 di Schiphol Airport Amsterdam itu sebenarnya telah diculik oleh Yahudi.
    MH17 telah dibatalkan penerbangannya pada hari tersebut.

    Schiphol Airport Amsterdam merupakan pengkalan Zionist MOSSAD.
    Terdapat beberapa peristiwa yang membongkar kegiatan di Schiphol Airport yang dikaitkan dengan kegiatan rahsia MOSSAD. Antaranya peristiwa-peristiwa berikut;


    1. Kapalterbang Israel mempunyai status istimewa di lapangan terbang schipol. Pada tahun 1992, Pesawat kargo ke Tel-Aviv El Al yang membawa bahan-bahan terlarang untuk perang biologi , yang di buat di US dan untuk dihantar ke Israel, terhempas di Amsterdam melanggar bangunan apartment. Pada mulanya di rahsiakan oleh pihak Belanda atas permintaan Israel tetapi didedahkan dalam satu lapuran rasmi pada Oct 1998, akhbar NRC Handlesblad melapurkan dari dokumen rasmi penyiasatan kapalterbang yang terhempas tersebut membawa 190 litre dimethyl methyl phosphonate, kimia yang digunakan untuk hasilkan gas beracun sarin.
    2. Pengakuan bekas menteri pertahanan Belanda Henk Vredeling dalam temubual TV NOS mengaku Belanda menjadi proksi Israel dalam perang Yom Kippur. Mereka menggunakan Schiphol Airport untuk menghantar bekalan senjata secara rahsia ke Israel dalam perang Yom Kippur 1973. Pada 29 Januari 1999, Hakim Besar Belanda mengaku kakitangan sekuriti El Al di Schiphol Airport adalah cabang polis rahsia Israel MOSSAD.
    3. Pada 25 Desember 2009, terdapat cubaan untuk meletupkan pesawat Northwest Airlines Flight 253. Seorang lelaki Nigeria Umar Farouk Abdulmutallab cuba meletupkan letupan disembunyikan dalam seluar dalamnya tetapi gagal. Ia didakwa sebagai rancangan al-Qaeda untuk meletupkan kapalterbang tersebut. Terdapat lapuran lelaki tersebut diberi kebenaran memasuki pesawat walaupun tidak mempunyai passport.


    Jadi kenapa Media mengatakan MH17 yang ditembak?

    Jawapannya ialah:

    Yahudi isreal ingin memulakan peperangan darat di Gaza dan untuk itu mereka memerlukan suatu insiden atau peristiwa yang besar berlaku supaya pandangan dunia dapat dialihkan.
    Jadi mereka telah merancang untuk menggunakan kapalterbang MH370 yang mereka rampas 4 bulan yang lalu dan mereka ingin menghempaskannya di Ukraine dan menyalahkan Rusia.

    Mereka memasukkan mayat-mayat penumpang MH370 yang telah mereka awetkan itu kedalam kapalterbang MH370 dan mereka melancarkannya sebagai MH17.


    Mereka menggunakan sistem radar untuk mengawal MH370 dan selepas sampai di Ukraine, mereka melancarkan roket ke arah MH370 dan meletupkannya.
    Media-media diseluruh dunia telah diarahkan oleh Yahudi untuk menghebahkan bahawa MH17 telah ditembak. Dalam sekelip mata, Amerika menuduh Rusia yang bertanggungjawab meletupkan pesawat itu.

    Berikut adalah bukti-bukti yang penting untuk kita renungkan:

    1) Mayat-mayat yang dijumpai itu telahpun reput dan tidak ada sebarang kesan darah.
    2) Terdapat kesan-kesan penyeksaan pada badan mayat-mayat.
    3) Passport –passport yang dijumpai disitu menunjukkan tidak ada sebarang kesan terbakar dan masih baru.
    4) Bangkai kapalterbang yang dijumpai itu jelas menampakkan tanda-tanda MH370. (Bendera Malaysia yang terdapat diatas tingkap penumpang berhampiran pintu masuk adalah berlainan lokasi untuk MH370 dan MH17).
    5) Media-media mula melancarkan serangan menghentam Rusia.
    6) Tidak ada lagi berita tentang Gaza di Media.

    Apakah motif utama Yahudi Israel itu?

    MOTIFNYA IALAH SUPAYA DUNIA TIDAK LAGI MENUMPUKAN PERHATIAN KEPADA KEKEJAMAN YANG DILAKUKAN OLEH ISREAL DI GAZA.

    Sumber rujukan:

    http://jimstonefreelance.com./

    http://www.washingtontimes.com/news/2014/jul/18/pro-russia-rebel-commander-suggests-passengers-die/#ixzz37qkaKYMb

    http://nodisinfo.com/silicone-dummy-detected-wreckage-mh-17-hoax/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon yg saya kasihi.. Sila ikut petua ni.
      1. Buka puasa sekarang. Tak perlu tunggu magrib.
      2. Selesai makan.. Masuk dlm bilik air ambik sabun usap pada kote tu sampai keras dan seterusnya hingga selesai.
      3. Tido/tengok tv
      4. Ulang langkah 1, 2, 3 setiap hari. Have a nice day.

      Delete
    2. Oi Ano 12.05.
      Bahasa awak telah menunjukkan siapa awak sebenarnya,
      Jangan jadi ANJING YAHUDI.
      Bertaubatlah pada bulan Ramadahan yang mulia ini.
      Jangan tunggu mati baru nak bertaubat.

      Delete
    3. Jgn hina yahudi/ israel/ zionist... Nanti abg nuar marah...

      Delete
  2. Keengganan dsai utk mengkritik kekejaman zionis tlh menimbulkan bnyk persoalan. Kenapa dsai begitu mesra dgn israel? Ada sapa macai pkr blh kasi jawapan tak?



    Keza

    ReplyDelete
  3. Aku rasa... Ahli pkr yg kasihan dan bersimpati dgn rakyat palestin mesti keluar parti... Bagi menyatakan bantahan keengganan dsai mengutuk kekejaman israel. DSAI jugak terkenal diserata dunia kerana keceluparannya mendesak masyarakat dunia supaya menjaga keselamatan negara israel. Pemimpin keji yg sanggup melihat rakyat palestin dibunuh dgn kejam sepatutnya digulingkan



    Keza

    ReplyDelete
  4. Puak munafik merupakan rakan dagang israel yg ke-15..bayangkan kalau makcik felda dan melayu hutan tahu pasal ni,mereka akan gembira ke x..heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini isu lama bro... Dah boring dah aku nak explain. Pasal dagangan malaysia dan israel adalah pembohongan dsai. kapal dagang malaysia yg singgah di israel tu adalah kerana ingin menghantar brg dagangan ke palestin bagi membantu penduduk islam di sana. Tapi krn ikut undang2 antarabangsa dan keadaan geografi... Kapal tu mesti singgah di israel dahulu... Malulah kalau jadi macai pkr tapi basic info pun tak tau



      Keza

      Delete
    2. Haluuuuuuu. .......

      Anon 1312...khak tuih

      Explain benda yg x betul siapa yg nak percaya lu samdol...kah kah kah baik nya israel membenarkan pelabuhannya dijadikan transit utk bantuan ke palestine...klau lu syg kn zionist yg mnjadi idola pmimpin lu pun jgn la trlalu bngan utk kncing hapak lu sini dn d sini...lbih baik lu kncing d pwtc beb krana d c2 smua jnis tenuk...lu smbang sini x guna beb...gua advice lu lbih baik pg blakang sna main burung lu yg kcil beb...lu mmg dri dulu mabuk ketum ker beb atau lu lupa mkn ubat gegap hri ni...pueee

      Khak tuih

      Delete
    3. Baiknya yahudi tu bg pinjam port nak bg sawit pada palestin. Baru aku tau yahudi ni baik. Baru aku tau zionis ni pemurah. Kan keza kan kann?

      Delete
  5. OI Anom 13.12,
    Kamu carilah kerja lain yang halal.
    Jangan jadi macai YAHUDI.
    Nanti tak sempat nak bertaubat.

    ReplyDelete
  6. Omakkau
    Takder update pasal Datin Seri Wan Azizah jadi MB ker?
    Betul ker atau fitnah jer ni?

    ReplyDelete
  7. Keza..

    kalau israel tu benarkan plastin gunakan pelabuhan mereka,adakah itu tanda2 dunia dah nak khiamat?nampaknya keza sampai mati la kena kencing dgn anak kuti kerala tu.heee

    ReplyDelete
  8. sewajar nya semua bangunan berdekatan mesjid di wajib kan memasang spinkler supaya api boleh di kawal lebih awal

    ReplyDelete
  9. salam..sy ade di kota makkah pada tarikh tersebut 17/7/2014 - 28/7/2014..tidak ade dgr berita pasal kebakaran tu..n pukul 7 pagi di kota makkah pada masa skrg adalah siang..seperti jam 8-9 pagi waktu malaysia..cerah sgt2..minta admin check semula..takot salah post..TQ

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...