Sunday, 27 July 2014

EDISI AKU JANJI BN 2013 KANTOI MENIPU ... JANJI AKAN TURUNKAN KADAR TOL SECARA BERPERINGKAT HAKIKATNYA NAIK BERLIPAT KALI GANDA SECARA CEPAT!!!!



Kerajaan mengumumkan kadar baru tol di Kompleks Kastam, Imigresen dan Kuarantin (CIQ) Bangunan Sultan Iskandar berkuat kuasa 1 Ogos nanti.

Ketua Pengarah Lembaga Lebuhraya Malaysia (LLM) Datuk Ir Ismail Md Salleh dalam satu kenyataan berkata, kenaikan itu melibatkan kenderaan Kelas 1 hingga Kelas 5 dari kedua-dua arah keluar dan masuk kompleks itu.

Kadar tol baru arah masuk Malaysia, kenderaan kelas-kelas tersebut ialah masing-masing RM9.70, RM14.70, RM19.70, RM4.80 dan RM7.80 manakala kadar tol arah keluar pula adalah RM6.80, RM10.20, RM13.60, RM3.40 dan RM5.50.

Kadar lama sejak Januari 2011 masing-masing adalah RM2.90, RM4.50, RM6.10, RM1.40 dan RM2.30


"Kadar tol baru di CIQ, BSI ini adalah bersesuaian dengan kemudahan dan perkhidmatan yang dinikmati oleh pengguna semasa melalui kompleks tersebut dari laluan Lebuhraya Penyuraian Timur (EDL)," katanya.

Menurut beliau, kutipan tol tersebut akan dibuat secara elektronik sepenuhnya bagi memastikan aliran trafik lancar.

Pengguna-pengguna yang tidak melalui CIQ itu tidak akan terkesan daripada kenaikan tol tersebut.

Sementara itu, Menteri Besar Johor Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin menyifatkan kadar baru itu hanya bersifat untuk mengawal jumlah kemasukan kenderaan sahaja.

"Apabila kita masuk ke Singapura pun, selain VEP kita juga kena bayar tol, masuk ke bandar pun kena lagi.

"Jadi penggunaan tol ini merupakan kaedah bagi mana-mana negara untuk mengawal penggunaan kenderaan yang semakin bertambah," katanya ketika diminta mengulas perkara itu selepas majlis penyerahan sumbangan sempena Aidilfitri di Pasir Gudang hari ini.

Kepada para penyokong, pentaksub, pengkagum, penyokong dan pencacai UMNO/BN .. masih lagi percaya akan kata-kata manis pemimpin UMNO/BN?????

Masih terlena dibuai mimpi dengan tabur janji pemimpin-pemimpin UMNO/BN????

Masih lagi mau menyokong UMNO/BN????

Kalau jawabnya Ya!!!! .. Nasihat ikhlas Omak Kau .. lebih baik berhenti dari menjadi manusia.

24 comments:

  1. Omak Kau ni pon.... Toll CIQ tu ialah toll antara negara bknnya antara bandar.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah terlanjur mnjd barua DAP....apa ada hal mnjd barua PAP...hnya sekdr mnjd juruckp kpd cina singapork dan cina dap tk mnjd salah...yg pnting kerajaan melayu dpt ditumbangkn... kata2 pemmpin PR dan wajib macai pr mnjd agen...

      Delete
  2. Idop meLAYU...idop amno....haramjadah...umno

    Jebat derhaka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jebat derhaka kpd sultan melaka kerana amarah diatas kebijaksanaan. ..jebat diatas hnyalh macai bangang yg bergolek gelantang diatas jln raya demi survival destinasi LIM...

      Delete
  3. Munafik pun munafik la janji mat mongol bibir pink jd pm.

    ReplyDelete
  4. UMNO HARAM JADAH
    AJEN YAHUDI LAKNATULLAH

    ReplyDelete
  5. janji jani yg masuk neraka 11

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nko dh yakin dgn sokong dap tiket utk masuk syurga...

      Delete
  6. Melayu Melayu di bahalol kan habis habisan oleh UMNO...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko dijubo habis habisan oleh penjubo...wakakaka

      Delete
  7. Makilah sejuta bakul pun, BN tetap akan berkuasa di Malaysia..bukan setakat Nuar Berahim kempunan nk jadi PM...siapa2 pun jgn buang masa la nk berangan ke Putrajaya..tunggulah ammarah rakyat terutama di S'ngor yg dah meluat dgn pakatan haram..ya, saya memang menyokong UMNO..dan saya adalah profesional undang-undang..so what? ingat majoriti rakyat suka pada PR?? 47% ke 53% ke BN tetap memerintah...dan kini tanda2 kiamat telah semakin jelas dan menghampiri..masih nak bercita2 memegang tampuk kuasa?? jangan mimpi!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 22:50 kalu lu professional undang2 jadi lah penasihat yang mengikut lunas sunnah rasullah jgn dok pikul pemikiran jumud NAAMANU yng berpegang kpd prinsip kebanngsaan dn yahudi lanaktullah (penasihat pun yahudi) ....NAAMANU sampi kiamat pun xleh percaya....ABU

      Delete
    2. ABU...Allah Bersama Umno

      Delete
  8. Saudara Anon 23:11, saya bekas anak murid Prof Aziz Bari dan Ustaz Badrul Amin semasa di Kuliyyah Undang-Undang UIA..saya juga mengikuti gerakan ABIM suatu ketika dahulu..ketika saudara Dr Yusri masih aktif..saya terlibat dalam gerakan reformasi 98..jgn serkap jarang mengatakan saya mendokong prinsip yahudi laknatullah yg memerangi kita umat Islam...apa yg saya perhatikan DSAI adalah manusia bermuka2..itu sebab saya amat bencikan tindak tanduknya...bukan membencinya secara peribadi namun tindak tanduk DSAI dan puak Anwarinas dalam PAS amatlah mengecewakan..persis Netanyahu...dharar yg lebih ringan maka saya memilih utk menyokong UMNO...itu adalah hak kebebasan memilih! jangan serkap jarang!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko bodo sebonarnyo.

      Delete
    2. Ya ke cai 22.21...nko rasa nko 'mnjd' cerdik sbb sokong pr ke... isk isk cerdik tul nko ya...

      Delete
  9. Kawan rasa memang wajar pun kenaikan tol. Dan ia tidak mendatangkan apa2 tekanan pada rakyat malaysia yg bekerja di singapura.

    Kita sepatut sudah lama meraih keuntungan dari kemasukan rakyat singapura yg masuk ke Malaysia. Dihatapkan bukan saja kenaikkan saja tapi pihak berkuasa pun harus mengubah peraturan yang ketat dan lebih tegas pada warga Singapura.
    Contoh yg amat ketara bila mana rakyat Malaysia dikenakan saman kenderaan di singapura,rakyat Malaysia tersebut wajib membayar saman sebelum dilepaskan kembali ke Malaysia tapi rakyat singapura yang dikenakan saman di Malaysia masih mampu berulang alik tanpa rasa khuatir atau takut dengan pihak berkuasa di Malaysia. Malah mereka beranggapan pihak berkuasa Malaysia senang diberi rasuah.

    Pihak berkuasa Malaysia harus memandang perkara tersebut sebagai satu perkara yang serius. Jika kita masih ingat bila mana satu rakaman dari warga singapura yg merakam perbuatan salah seorang anggota trafik di Malaysia yang meminta wang rasuah dan rakaman tersebut tersebar meluas di youtube. Danbpihak berkuasa kita harus membuat tindakkan perubahan yg tegas dengan mengetatkan undang2 di negara ini untuk menjelaskan kepada semua negara yg persempadanan di Malaysia harus patuh dan tidak diperkekehkan dengan undang2 di Malaysia. Kita di wajibkan patuh dengan undang2 mereka tapi mereka tidak pernah patuh menghormati undang2 negara kita.

    Dan pihak berkuasa di Malaysia harus memandang serius dari soal pengurusan dan kawalan yang lebih ketat dan bersistematik. Jika kita memasuki di sempadan singapura pihak pengurusan mereka begitu baik dan pengawasan mereka pada mereka yg ingin memasuki ke negara mereka begitu ketat dan mereka tidak ada polis bantuan atau pun rela mengawal semuanya penguatkuasa negara. Tapi bila kita memasuki negara Malaysia kita boleh lihat yg mengawal sepadan negara(johor) hanya menggunakan anggota RELA dan kita boleh melihat anggota2 berkuasa di berapa kawasan tertentu sahaja. Kita tidak seharusnya mengambil kesempatan dari kawalan yangb ketat yg dilakukan oleh pihak singapura yang mana jika berlaku kejadian pihak singapura sebtisa menyalahkan pengurusan dan kawalan pihak berkuasa kita.

    Pihak berkuasa Malaysia jangan selalu dibuai mimpi yang indah hakikatnya kita masih lemah dalam soal pengurusan dan kawalan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebab apa jadi macam nih? sebab umno memimpin negara laaaa . Khakntuiii

      Delete
    2. Cai 22.23 aku setuju..sbb klu pr perintah rasanya putrajaya berpindah ke singapork. ..

      Delete
  10. yahoo...pr akan berpecah. tercapailah cita2 aku selama ini. pemimpin pas memang bahloll...

    ReplyDelete
  11. Ni sumer poyo...haktuihhh...

    ReplyDelete
  12. Orang bodoh, bengap, tak berhati perut memang patut kena tipu. Ada otak tidak berfikir. Ada mata tidak memerhati dan ada telinga tidak mendengar. Mengaku Islam tapi tak percaya kepada Al Quran. Jadi manusia macam ini memang patutlah kena tipu saban tahun. Dapat lima ratus dah suka sedangkan orang kebas berbillion=billion. Jadi taraf hamba yang mudah digula-gulakan tidaklah kita bersempati pada manusia begini. Dia dah redha menjadi hamba dan anjing kurap di negara sendiri!!

    ReplyDelete
  13. This Is What You Really Want !!
    Something That Beyond Your Imagination !! >>> CLICK HERE !!

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...