Sunday, 20 July 2014

KETUA POLIS NEGARA SAHKAN WANITA YANG PAKAI BAJU KELAWAR ADA AYAT AL-QURAN ADALAH SEORANG WARGA KOREA DAN BELI BAJU BERKENAAN DI INDIA.


Sehari dua ini ada macai yang cuba nak menjadi hero cuba ambil kesempatan main api perkauman kononnya ada seorang wanita Cina memakai baju kelawar tertulis ayat-ayat Al-Quran.

Ada yang sampai cabar para wira keyboard untuk terjah perempuan itu sampai kerumah sepertimana yang dialami Kiki Kamaruddin @ Kak Long CDM 25.

Akhirnya KPN sendiri melalui akaun twitternya berkicau dengan ayat .. @PDRM dah mula siasat kes 'makcik' tu . Dia Korean, baru sampai sini, beli baju  tu di India. Biar kita siasat lanjut. Seamua bersabar lah.

Akhirnya yang cuba nak api-apikan isu ini amat kecewa sekali .. Jelas jangan terlalu gopoh dan gelojoh kalau tujuan dan nawaitu itu sekadar mau mewujudkan suasana tidak harmoni dalam negara .. cuba nak menganggu gugat keselamatan dan ketenteraman awam.

Dalam hal ini PDRM juga harus siasat para penggiat siber yang cuba melakukan khianat dengan menyebarkan kabar dan kisah palsu yang diputar belit demi kerakusan rasis yang tiada sempadan dan kenal dan hormat undang-undang dan perlembagaan negara.

Tahniah kepada PDRM dan KPN kerana bertindak tenang, tegas dan pantas dalam menangani isu ini.

56 comments:

  1. ...tahniah rakyat Selangor lepas raya dapat menteri besar baru....jijah MB baru siapa kata PKR bersih dari kronni...parti haram jadah penuh dengan aroma jubo krooni....tahniah rakyat Selangor......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Urmm sama-sama.besok datang agiyer,Gigi gosok..telinga tu kasi service cikit..bercorek!!

      Delete
    2. Hahaha...kah kah kah omakkau brckp tntng 'kerakusan rasis'..rasis hnya bila melayu cuba pertahankn hak serta maruah melayu serta agama maka ujudlh 'rasis'...

      Tetapi jika cina yg mmprsoalkn tntng kepntngan bangsa dan agama mereka maka mereka di katakn mmprjuang 'HAK' mereka dan melayu juga dianggap zalim dan rasis wlupun trmktub itu adalh hak melayu...

      kahkahkah...msti omakkau antara blogger melayu yg mnjd buah hati dan kesayangan dap...hnya kerana nk tngk kejatuhan melayu lain maka ada melayu lain yg lbh cina dari cina utk prjuangkn hak kaum lain...sdngkn bangsa sndiri msh prlukn bantuan utk meneruskn survival bngsa...

      hahaha omakkau 'mana pernah' main isu bangsa...cuma klu libatkn melayu maka 7 hari 7 mlm isu tu mnjd pilihan no '1'...klu libatkn cina atau seakan2 cina maka omakkau akan tmpil sebagai 'superwoman' utk kaum cina...

      omakkau tk nk cover ke cerita kebodohan yb nga dlm mmprsoalkn mas yg dikuasai oleh melayu...kisah binii yb dap yg memaki pilot (melayu) atau manusia brnama sim kwang jung yg mengutuk krew mh17 dan pilot dgn mngaitkn bln ramadhan. ..ptuihhh omakkau spttnya kpn serta pdrm ptt siasat nawaitu org mcm nko yg ghairah utk mnjd cyber warrior. ..

      Delete
    3. bak mai borang AMENO
      nak 5

      Delete
    4. dan sapa kata umno/bn bersih dari kroni dari dulu hingga sekarang dok kayakan kroni jer.. rakyat dok tersepit.. mana bantuan kerajaan Malaysia yg ada sekarang nie.. harap menteri bersepah-sepah walaupun negara ciput jer.. tapi tak bole nak handle negara pun.. apa yg menteri buat asyik dok makan gaji buta jer... kalau level menteri mcm nie tak perlu pun lantik yg matang... budak lepasan spm pun bole jadi menteri...

      Delete
    5. Dan kebanyakkn yg bg komen mnhmtam dlm blog ni adalh spesis budak lepasan spm yg berangan nk jd menteri...heee

      Delete
  2. Bro lain kali jangan banyak sangat mentenkedarah samsu haram kah kah kah

    ReplyDelete
  3. Awak ni Anon 10.10 islam ke apa? Bulan puasa asyik mencarut tak habis2. Cuba beristighfar banyak2.

    ReplyDelete
  4. 'dia baru smp sini'
    pelik jugak dia boleh lepas dr immigration

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada ke kpn kata atau sahkn yg dia pki baju yg sama turun dari kpltrbng...huh klu tk umno maka kerajaan..klu tk kerajaan maka agensi nko tk nk salah kn mkcik cleaner kt airport ke...yg maksum dan tk prnh buat salah atau dosa hnya PR...

      Delete
    2. Turun airport terus ke pasaraya hero ampang....agak2 la bro 2-3 hari kat sini pun dikira baru sampaila....lurus betol ko bro

      Delete
  5. Very nicely written 

    Ustaz Don Daniyal
    7 Sunnah Hebat

    Dalam kehidupan sehari-hari ada kala kita mungkin telah melampaui batas. Imaginasi kotor, percakapan dan perbuatan yang tidak betul menjadikan kita selalunya semakin jauh dengan Allah SWT. Tetapi itulah kita manusia, tak lari dari kesilapan..dan mujurlah Allah selalu membuka pintu taubat kepada kita, agar dapat kita meneruskan perjalanan menuju akhirat dengan lebih berkat. Hendaknya kita sekurang-kurangnya selalu menjaga Tujuh Sunnah Nabi setiap hari. Ketujuh sunnah Nabi SAW itu adalah:

    Pertama:
    Tahajjud, kerana kemuliaan seorang mukmin terletak pada tahajjudnya. Pastinya doa mudah termakbul dan menjadikan kita semakin hampir dengan Allah.

    Kedua:
    Membaca Al-Qur’an sebelum terbit matahari, alangkah baiknya sebelum mata melihat dunia, sebaiknya mata membaca Al-Qur’an terlebih dahulu dengan penuh pemahaman. Paling tidak jika sesibuk manapun kita, bacalah ayat 3Qul, atau ayat qursi.

    Ketiga:
    Jangan tinggalkan masjid terutama di waktu subuh. Sebelum melangkah kemana pun langkahkan kaki ke mesjid, kerana masjid merupakan pusat keberkahan, bukan kerana panggilan muadzin tetapi panggilan Allah yang mencari orang beriman untuk memakmurkan masjid Allah.

    Keempat:
    Jaga sholat dhuha, kerana kunci rezeki terletak pada solat dhuha. Yakinlah, kesan solat dhuha sangat dasyat dalam mendatangkan rezeki.

    Kelima:
    Jaga sedekah setiap hari. Allah menyukai orang yang suka bersedekah, dan malaikat Allah selalu mendoakan kepada orang yang bersedekah setiap hari. Percayalah, sedekah yang diberikan akan dibalas oleh Allah berlipat kali ganda.

    Keenam:
    Jaga wudhu terus menerus kerana Allah menyayangi hamba yang berwudhu. Kata khalifah Ali bin Abu Thalib, “Orang yang selalu berwudhu senantiasa ia akan merasa selalu solat walau ia sedang tidak solat, dan dijaga oleh malaikat dengan dua doa, ampuni dosa dan sayangi dia ya Allah”.

    Ketujuh:
    Amalkan istighfar setiap saat. Dengan istighfar masalah yang terjadi kerana dosa kita akan dijauhkan oleh Allah.

    Zikir adalah bukti syukur kita kepada Allah. Bila kita kurang bersyukur, maka kita kurang berzikir pula, oleh kerana itu setiap waktu harus selalu ada penghayatan dalam melaksanakan ibadah ritual dan ibadah ajaran Islam lainnya. Zikir juga merupakan makanan rohani yang paling bergizi, dan dengan zikir berbagai kejahatan dapat ditangkal sehingga jauhlah umat manusia dari sifat-sifat yang berpangkal pada materialisme dan hedonisme.

    Sebarkanlah ilmu ini, dan anda tidak akan rugi sedikitpun, sebarkan, semoga ianya memberi manfaat pada semua.

    ReplyDelete
  6. Dapat kat pm jubo abis la makcik ni.heee

    ReplyDelete
  7. Wah cepat jer Omakkau Hina Melayu!!!
    Kesian tul ngan Melayu!
    Omakkau apsal dengki sgt ngan Melayu?
    Tengok jer lah Omakkau ni nanti!

    ReplyDelete
  8. Haluuuuuuu. ...........

    Niat nk mengapikan2 sntimen bangsa gagal lgi....gua syorkn kpn tangkp jer malaun umnongok yg ngok yg cba mbangkitkan sntimen bangsa nih wlaupun lu sndri brdarah biru haram...

    Yg pling sdih bgi umat islam x trmasuk ahli pnjilat najis tegar umnongok yg ngok ialah ajaran sbnar alquran umnongok yg ngok mprmainkn..spatutnya malaun yg da dlm umnongok kita hlau kluar dri humi Allah ni....pueee

    Gua ckup allergic dgn umnongok yg ngok. .parti banjingan akhir zman nih...

    Khak tuih

    ReplyDelete
  9. Jit Tontoya..SHAME ON YOU you bastard idiot!!!!

    ReplyDelete
  10. kenapa umno celaka marah sgt dgn cina padahal umno celaka ni la yg bg ic kat cina dan india.merdeka dr british dgn cara paling dayus dgn menjual negara pd british dan cina.heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hee bodoh dan bebal nya mngkuk ni.. masa nk memerdekakn negara apa yg pas perjuangkn..berapa ramai org pkr yg syahid dan dap buat apa lak..
      hee klu bebal dan teruja sngt nk tngk umno klh pun jgn le tunjuk sngt... sapa atuk nko yg bkn dayus masa negara dijajah dn dizaman pra merdeka apa yg atuk dan bapak nko korbankn...hee

      Delete
    2. hei bodohnya anon 16:46 nih - main korner lak!

      Delete
    3. 15:56..knpa jubo celaka bapak ko marah sngt dgn umno...dngn cara dayus menjual jubo pada penjubo british dan cina heee

      Delete
    4. anon 17:15 - apa yg ko merepek nih?

      Delete
  11. Jit Toya, ko jgn sebut pasal kitab suci umat Islam, pasal ko tu najis berat. bila jadi bangkai aku sure tuan ko bagi mkn kat ikan dalam kolam. sungguh hina kedua-duanye.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haluuuuuuu. .........

      Kahkahkahkah......cam tenuk bru blajar brsuara ler lu beb...najis berat tu saper beb...lunyer ktua jit tuya sma kak ros_ak lu ker beb...

      Khak tuih

      Delete
    2. jiran opah jit_tontoya20 July 2014 at 18:47

      Beb gua caya lu yg lu bkn najis berat sbb dlm blog omakkau ni hnya lu sorg yg paling maksum.. klu sebaik2 kejadian manusia abad ini lu sorg je beb...sapa lg yg manusia klu bkn lu sorg...org lain semua tenuk, beruk dn segala haiwan...dlm blog ni sapa lg paling samseng..klu selangor ni lu abg besar...aku yakin beb malaysia ni pun lu gangster no one...gua respek lu beb tp gua mnta izin dari lu beb utk...khak tuihhh sama lu ...

      Delete
  12. Panggil budak sekolah rendah sekali lagi suruh tanya najib dia tahu tak najis berat.heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Syabas kerana secara tk lngsung nko mngaku yg nko manusia sempurna wlupun blm matang...

      Delete
  13. Dgn bini pun najib takot mcm mana nak handle kes beso.g mkn tempe taik la jawapnya.heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib mngadu kt nko ke beb yg dia takut bini...cam anwar mngadu kpd driver, adik angkat, pa dn adik 2 dia tntng dia kurang mndpt prhatian dan kasih syg dari wan jijah...

      Delete
  14. Anon2 kat atas.....sabar cket....bln puaser ni.....pnt jrr puaser .....fitnah org saner cni........kat yaumul masyar nnt pnt nak cari tok jib...mak semah...pak nuar nak mintak maaf.....kiter semua ni perfect ker..

    ReplyDelete
  15. Memang najib takot bini pun g la tanya orang pekan nun..heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Heee takutnya...klu setakat nk tnya najib takut bini tk yh tnya org pekan.. tnya je pd pngikut anwar..pngikut hj hadi dan lge...cmfm dpt jawapan yg nko yakini..kan ke ketiga2 manusia ni menumpang dirumah najib..heee bangang nya...

      Delete
  16. Malaysia Aman bila Nuar Berahim jadi PM... Selagi Naji tak aman ker malaysia... dari satu ker satu ala.. menimpa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku setuju dan aku juga yakin hnya nuar je yg ada kuasa utk tentukn negara ni aman...kita tngok PKR aman damai setelah nuar sbgi penasihat pkr keluar penjara dn kini dilantik sbgi ketua umum...cuma nk tnya apa fungsi dan tugas presiden pkr yg dipilih oleh ahli ya aman damai pkr dulu kini dan...heee

      Delete
    2. Bayar singgit

      Delete
  17. Setakat ni fungsi najib tak nampak pun kat mana.Yg dulu pun belom jumpa skrg kena tembak pula.baik lantik bik mama je jd pm.kurang2 dia ada telo nak sound pm rusia.heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kah kah kah. ..klu inilh stnd iq ahli pr terutama yg masih mngaku dia melayu dan beragama islam, maka tk heranlh smpi skrg pr cuma menang sorak..heee hampas

      Delete
  18. IQ macai nfc lagi xleh pakai lantik peliwat tuya jadi pm.heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe...marah nmpk!!! Nk tnya sikit nko ada ke masa tuya kena liwat... akuan brsumpah bala nko yakin dan percaya...sumpah laknat atas nama Allah nko kata fitnah...hee tk faham tul jenis pndngar politik murahan tin milo...heee

      Delete
  19. Bekas pegawai polis pun ada buat akuan bersumpah dia melayu bhai.yg mati lemas bulan lepas pun ada buat akuan bersumpah juga.macai lupa ke tak pernah kua kat kitab umno utusan.heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tkkn pr tk cukup lawyer...tkkn satu2 lawyer yg pr ada cuma karpal je.. heee

      Delete
  20. masa sepol kena liwat ada org nampak ke bhai.bukti dna pun setakat ambik kat botol mineral dan tuala good morning.heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sekrg2nya mangsa mmbuat sumpah laknat dan buat tuduhan..trtuduh tk berani brsumpah utk menafikn...hnya tngguh dan pernguhan...mhkamah dh jatuh hukum dah pun....heee adakh dna pd botol dan tuala tk blh dijdkn bahan bukti??? Lawyer mana yg kata tk boleh??? Heee

      Delete
    2. Haluuuuuuu. ........

      Lawyer dn hakim Allah kta x boleh pkai beb...apa yg jdi lu tu setan ker beb...nk jdi malaun cap tenuk pun blajar lh jga agama skit beb...jgn lu asyik blajar kitab yahudi jer....ememem pueee

      Khak tuih

      Delete
  21. Lawyer ramai 1 kontena tak guna gak kalau hakim dan polis dah jd barua tetap umno.heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kahkahkah....jwpn klise bila kena kt pr....bodoh sngt ke lawyer pr smpi tk mmpu menafikn bukti...klu pihak kerajaan atau yg mnyokong kerajaan @ umno klh tu nk kira camana hakim, peguam negara, polis trmasuk tukang kebun mahkamah dh jd barua tetap pr ke...heee hampassss

      Delete
    2. redho jer ler...mmg anon 0040...bengap tahap gaban.....lembu mkn kangkung......

      Delete
  22. Jadi bijak mcm lawyer umno bukti dah terang2 jam tangan tuya ada kat polis 2 eko tu.tp dah pandai sgt auta dah boleh lepas.heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jam tangan 'OMEGAY' aku mana jijah...hee

      Delete

  23. BACA LU ORANG PUNYA KOMEN BANYAK SHOK. SHOK TAU KA APA SHOK. SHOK AR. BANYAK SHOK.

    ReplyDelete
  24. KENAPA SEGELINTIR MANUSIA BERGELAR AHLI PARLIMEN DGN TAKBUR DAN SOMBONGNYA MENGELUARKAN KENYATAAN YG TIDAK SENSITIF KEPADA KELUARGA DAN SAHABAT KEPADA MANGSA TRAGEDI INI, DEMI MENCARI PUBLISITI POLITIK? BENARLAH JANJI ALLAH...MANUSIA AKHIR ZAMAN MAKIN MENGGILA DEK KUASA DAN PANGKAT. KEPADA AHLI POLITIK TERLIBAT, TOLONGLAH HENTIKAN!!!

    ReplyDelete
  25. Kalo tak kerana pangkat dah lama peliwat tuya dapat ditangkap.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalo tak kerana pangkat dah lama peliwat tua dah masuk penjara...

      Delete
  26. Peliwat tuya tu muda lg ke?jgn kata rmbut blu tote pun dah putih.heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fuyo...rupanya mamat ni cam geram je ngan bulu t___ org jantan..kah kah kah awww tk rela mak..

      Delete
  27. This Is What You Really Want !!
    Something That Beyond Your Imagination !! >>> CLICK HERE !!

    ReplyDelete
  28. TERKINI..... sebenarnya baju tu dibeli di Jln Masjid India KL..yg menjualnya plak melayu islam gak !!!!! cmner tu..

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...