Thursday, 24 July 2014

INILAH WAJAH AHLI PARLIMEN BRITAIN YANG BERANI SECARA TERANG SERANG ISRAEL KERANA MENYERANG GAZA.



LONDON - UNITED KINGDOM. Ahli Parlimen Britain, David Ward, kelmarin dengan lantang mengutuk Israel menerusi akaun Twitter miliknya.

Anggota parti Liberal Demokrat itu menghantar tweet 'Persoalan utama adalah, jika saya tinggal di Gaza adakah saya akan membedil roket ke Israel? mungkin ya'.

Susulan daripada tindakan tersebut, banyak pihak menggesa pemimpin parti terbabit, Timbalan Perdana Menteri, Nick Clegg supaya menggantung keanggotaan beliau.


Difahamkan, Ward pernah digantung tugas selepas beliau membuat kenyataan mengecam penindasan Israel terhadap penduduk Palestin pada tahun lalu.


Sementara itu, Setiausaha Negara Amerika Syarikat (AS), John Kerry yang sebelum ini pernah dilabel sebagai anti-Yahudi dilihat sekali lagi mengkritik Israel menerusi sebuah wawancara televisyen, Ahad lalu.


Perbualan beliau bersama pegawai Jabatan Negara AS, Jonathan Finer berkaitan jumlah kematian tentera Israel di Gaza itu didengar secara tidak sengaja sebelum mereka muncul dalam program talk show, Fox News Sunday.


"Ia jelas sebagai satu amaran kepada tentera rejim Zionis. Saya berharap mereka tidak menganggap ia sebagai 'jemputan' untuk meneruskan lagi operasi tersebut," katanya yang turut melahirkan rasa kecewa selepas angka korban akibat kekejaman Israel semakin meningkat setiap hari, laporan dipetik dari Al-Arabiya.

12 comments:

  1. Tak mengapa..Israhell ada abang besar USA dan negara nasionalis arab di sesekelingnya yang akan menanggung segala kerugian..yang jadi masaalah ialah PKR perasan menjadi abang besar dalam PR sehingga isu MB Selangor menyebabkan geng pakatan iaitu PAS dan DAP dipalit tahi dan air kencing hancing PKR hehehe...berjuang untuk rakyat konon...anak tut umporno masih amalkan politik kuno ala umporno...cantas mencantas

    ReplyDelete
  2. Haluuuuuuu. ...........

    Pmimpin x islm...ngara comfirm tdk islam brani .....lantang.....jujur....mngutuk...mngncam kekejaman zionis....bravo. TAPI d ngara yg mngaku islam tetapi tdk mngamalkan hukum hakam dn prlembagaan islam skadar melalung2 tepian jln dng mngumpah mat2 rmpit sehengget dua tnpa pduli kesengsaraan sbnar yg d rasai saudara seagama d plestine...

    Bgi melahirkn tnda kasih dn syg pda zionis brangkali d lntik nyer lagi syaitan yg d knali sbagai pnasihat ngara....upco......kahkakahakah..akhinya rkyat tergolek dog dgn knaikan hrga brg...mlapetaka brpanjangan sntiasa mnimpa ngara gua yg trcinta...

    Pnjarahan ideologi zionis ini dtrapkn olh umnongok yg ngok dlm pmerintahan 47%. zalim...tdbir urus jnis mngkuk hayun...khakiman yg hancus dn pnguatkuasaan yg lmah mnyebabkan sgala yg mustahil bleh brlaku d mesia ni spt lmbu mnjadi kondo...kahkahkah....

    jln trbaik hncurkn petualang ngara yg brsembunyi d sbalik parti lendir cap biawak umnongok yg ngok. ....


    Khak tuih

    ReplyDelete
    Replies
    1. cantiiikkkk!!!.....bro jit.....syabas!!!

      Delete
    2. Camtaikkkk

      Delete
    3. Apalah ko merepek ni.... Ni lah susahnyer jadi macai pkr, kerana sudah terlalu lama dikencing dgn penipuan dan pembohongan.
      Krjn malaysia adalah antara yg plg lantang mengkritik kekejaman zionis.... Berlambak video dkt youtube tu. Dr mahathir pun antara pelopor aman malaysia yg kuat mendesak masyarakat dunia agar membela masyarakat islam di palestin.

      Kisah apco tu citer lama bro... Dah lapok dah. Apco yg khidmat nyer diguna oleh krjn malaysia adalah syarikat yg lain drpd apco israel.... Hanya singkatan nama shj yg sama. Isu ni dah dibuktikan dan dibincang dgn pjg lebar... Hanya macai pkr yg malas membaca shj yg tak tau.

      Yg pasal undang islam pulak... Umno/bn telah mentadbir malaysia mengikut undang2 islam. Hudud dan kisas mahu dilaksanakan oleh umno dan pas tetapi tertangguh krn ditentang kuat oleh pkr dan dap yg diketuai dsai. Aduhai... Malulah aku tgk macai pkr yg cerdik akal mcm ni



      Keza

      Delete
  3. Jika melihat pada senario sekarang..PR terutamanya PKR juga tidak boleh diharap menjadi alternatif kepada UBN kerana jika baru memerintah 1 negeri tak sampai 2 penggal sudah dijangkiti virus umporno maka bagaimana bila kuasai putrajaya yang akhirnya virus gila pangkat akan merebak dan menghancurkan kestabilan negara. Alasan hak asasi dan liberalisasi yang diperjuangan mula memaparkan kemunculan gangguan kepada nilai nilai Islam yang sebelum ini tidak timbul..Rakyat impikan satu kerajaan yang lebih baik bagi menganti rejim yang terlalu lama memerintah, rasis,rasuah,pembaziran dsb namun PR pula semakin galak menghala senjata PHD,perkelahian dan permusuhan sesama ahli sendiri demi agenda peribadi..rakyat memerhati yang akhirnya impian hanya tinggal impian

    ReplyDelete
  4. Kenapa PM kita tak kutuk Amerika (obama) yg secara terang telah menyokong regim Zionist utk menyerang Gaza.
    Kenapa dampai sekarang tiafa kenyataan resmi

    ReplyDelete
  5. Nak kutuk camner sebab yang kena serang tuh kerajaan hamas 53 peratus...kalau kerajaan fatah nasionalis 47 peratus barulah bising heh heh heh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umno/bn tak pernah menyokong dan mengiktiraf kerajaan hamas mereka hanya menyokong fatah parti sekular naungan amerika jangan terpedaya lakonan pemimpin msia terhadap palestine nak kutuk israel kt pbb jauh sekali kalo kutuk juga depan press msia dlm majlis di msia kemudian dicanang tv3 dan utusan seanteto malaya

      Delete
  6. Ahli Parlimen Britain, David Ward. Nasib baik dia ni lantang kat britain. Kalau mamat ni mulut celupar kutuk isreal depan anwar mau kena lempang dn hempok kerusi dek nuwar.

    ReplyDelete
  7. tak dengar pula YB parlimen msia yg brani kutuk israel.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...