Monday, 21 July 2014

Kantoi!!!!! ... Surat terbuka yang mendakwa bahawa Kiki bertindak keterlaluan kerana selepas dimaki oleh warga emas itu adalah rekaan pihak tidak bertanggungjawab



Siti Fairrah Ashyikin Kamaruddin atau Kiki, 30, yang didakwa bertindak keterlaluan dengan membuli seorang lelaki warga emas, di Pusat Transformasi Bandar (UTC) di sini, minggu lalu, bukan disebabkan selepas dimaki oleh mangsa.

Sumber polis sebaliknya berkata, berdasarkan siasatan, Kiki dipercayai bertindak sedemikian kerana bengang selepas lelaki itu tidak mahu keluar dari kereta, selepas kenderaan mereka terbabit dalam kemalangan kecil.

"Keterangan lelaki berkenaan juga mengesahkan dia tidak mengeluarkan kata-kata kesat kepada Kiki pada masa kejadian," katanya.

Menurutnya, surat terbuka yang mendakwa bahawa Kiki bertindak ganas kerana selepas dimaki oleh warga emas itu adalah rekaan pihak tidak bertanggungjawab.

"Saya sudah membaca surat berkenaan dan pada saya semua dakwaan itu adalah mengarut," katanya.

Semalam, satu kenyataan disebarkan di laman sosial bahawa Kiki bertindak keterlaluan selepas dimaki oleh lelaki berkenaan. Ia turut menyatakan bahawa lelaki berkenaan turut menghamburkan kata cacian berbaur perkauman.

Sementara itu, Kiki dijangka akan didakwa mengikut Seksyen 427 Kanun Keseksaan kerana merosakkan harta benda di Mahkamah Majistret di sini, esok.

DIPERTURUNKAN APA YANG MACAI-MACAI UMNO TARAF ALAS KAKI TANDAS AWAM CUBA LAKUKAN NAK SOKONG TINDAKAN BIADAP MELAMPAU MEMBULI WARGA EMAS HANYA DISEBABKAN KAK LONG CDM25 ADALAH AHLI PUTERI UMNO.

"Di sini saya ingin menceritakan punca sebenar yang menyebabkan kiki mengamuk (tiada dalam rakaman video viral). Sebaik saja kereta Peugeot Kiki dilanggar oleh kereta Toyota Uncle Sim, beliau terus keluar dalam keadaan amat kecewa sebelum bergegas mendapatkan Uncle Sim yang masih berada di dalam kereta. Kire-kire seminit Kiki ketuk cermin pintu kereta tersebut bagi menyuruh uncle tersebut keluar.. Sebaliknye uncle tu hanya menurunkan cermin dan berkata "sikit saja ma, kasi cincai lorh". Kiki yang tidak puas hati terus ketuk cermin terbabit kali ni agak kuat. Sebaliknye uncle tersebut mengeluarkan not RM50 dan paksa kiki ambil.

Akibat berasa tercabar dengan tindakan uncle yang tak sporting tu, Kiki teros mengambil lock stereng dan mengetuk kereta terbabit. Sebenarnya tindakan Kiki bukanlah hendak mencederakan Uncle Sim. Sebaliknye mahu Uncle Sim keluar. Sebaik saja uncle keluar.. Kiki teros merampas kunci kenderaan toyota terbabit. Uncle yang terkejut dengan tindakan kiki tersebut telah terlepas cakap mengatakan "pukimak melayu sohai".

Dan berlakulah tindakan yang tidak terkawal bila Kiki mengamuk. Hal yang sebenarnya Kiki mengamuk bukanlah sebab kenderaannya dilanggar sebaliknye tindakan celupar uncle tersebut menghina bangsa melayu.

Seharusnya kita bersama sama Kiki menyokong beliau dari belakang. Tapi ape yang berlaku, kiki berterusan dihina. Malah ada ugutan untuk merogol beliau yang pihak media sendiri tidak mahu siarkan. Sebaliknye berterusan memuji Uncle Sim."

33 comments:

  1. Biasalah species UMNO kalau tak menipu bukan UMNO namanya. Sedangkan UMNO boleh mereka cipta tuduhan kpd sesapa yg mereka rasa mengancam UMNO spt pemimpin PR inikan pulak mereka cipta alasan utk melepaskan geng sendiri. Kiki didakwa pun atas sbab kapasiti mengambil hati org cina. Percayalah pendakwaan kiki hanya utk mengaburi mata org2 cina yg menunjukkan kerajaan tidak pilih kasih konon.

    ReplyDelete
    Replies
    1. keluar penjara pakai kereta baru lg mahal
      pegang pulak jawatan tertinggi dlm puteri

      Delete
    2. Tapi bab anwar meliwat memang sah. dah diberi peluang besar dimahkamah. Karpal singh gagal...anuwar didapati bersalah menjubo dgn paksa. Kalau tak dipaksa pun atau suka sama suka..tetap pemimpin pr kaki jubo...


      kita angkat pemimpin jubo jd ketua...khakhakhakhkhak

      Delete
    3. Itu yg dimaksudkan Anon 20:09 UMNO merekacipta tuduhan terutama kpd pemimpin PR...Nak kata Anuar meliwat cara paksa yg diliwat gagah perkasa tak terlawan sipeliwat yg dah tua dan kurang maya. Nak dikatakan suka sama suka.. eh nape pasangan lewat Anuar tak diambil tindakan ya..nampak sgt ada yg tak kena dgn kes ni...

      Delete
    4. bab nafsu luar tabie ..air dah naik kepala..mana ada kira tua ke muda. kalau dah habit meliwat dari zaman jadi orang besar dlm kerajaan ..dari kes sukma..mana ada kira kuat tak kuat.

      janjik kote dia masih lagi berkehendakkan dubur.

      tu yg sepol lembut sorg je diberi password dan kod masuk itu kondoo...
      \

      kahkhakak

      Delete
    5. Memang betul nafsu luar tabie...air naik kepala. PM kita pun sama lebih kurang cuma kuasa ditangan tak la sampai kes mahkamah, semua terlindung. Tak gitu pengakuan mendiang Bala yg PM kita meliwat Altantuya dan pernah kena tangkap basah kat PD...Kiranya PM kita bertuahlah sbab tak didakwa walau bukti ada...

      Delete
    6. Kpd sibodoh penjilat2 UMNO tak yahlah nak komen pasal perkara liwat ni sbab kesian kat PM kan. Lagi kau org berciter pasal liwat, cam yg kau maksukkan tu PM kita aja. Tak kesian ke kat PM yg dah berhari2 tak tido. Kau tak tengok ke gambar PM sedih bersama2 pewaris mangsa MH71 dgn muka mcm meneran taik sembelit paksa keluar airmata buaya.

      Delete
    7. salam,
      apa surat??? surat apa??? uncle sim langgar minah tu memang salah tapi yg menganas tu lagi salah!!! tak kira apa sj alasannya ...si minah tu memang dah melampau dan salah dari segi undang2 melakukan keganasan malah meminta wang rm2000 kesalahan kedua kerana mengugut meminta wang maka apa lagi alasan???? dah salah masih nak bagi alasan malah nak salahkan si uncle sim pula kerana resis!! inilah masalah manusia yg tak mengaku salah malah cuba nak putarbelitkan lagi dgn alasan yg tak boleh terima pakai. kalau si minah itu dibiarkan sj malah dilepaskan tanpa apa2 tindakkan maka tiada gunanya negara ini punya undang2 malah keganasan akan terus meningkat malah semakin ramai yg berani dgn sesuka hati melakukan keganasan maka mana keamanan utk rakyat pada masa depan!

      Delete
  2. dah berhari hari smp nak masuk mahkamah dan se terus nya di penjara baru nak bg kisah benar .. tak baik menipu dlm bulan posa

    ReplyDelete
  3. Haluuuuuuu. ..........

    Umnongok yg ngok .......fitnah.....putar belit....haram jadah...tenuk berpisah tiada. Parti lendir cap biawak ni rutin hidupnye memandu manusia ke arah ksengsaraan...pueee

    Khak tuih

    ReplyDelete
    Replies
    1. lendir? ko ni asyik nak perli anwar je..menjubo lendir2.

      kan kena hempok dgn kerusi kang. ahli pkr kuuat taw

      tak reti2 ambik pengajaran lagi ke...pemmilihan pecah kerusi.

      hihi

      Delete
    2. juboq siful sentiasa dijadikan perisai umno apco untuk menangkis serangan PR.

      Delete
    3. Allah dah mentakdirkan hidup anwar adalah menjubo sepol. kalau betul dia tak menjubo...takkan la Allah tak bagi petunjuk. Kalah kat mahkamah setelkah dihujahkan.

      Ni skrg terang terang Allah dah bagi petunjuk agar rakyat malaysia jgn mengangkat peliwat jadi pemimpin.

      kuikui

      Delete
    4. kalau anwar bukan seorg penjubo tak kan mat sabu membagi gelaran sebagai sheikh anwar aljuburi dan tak kan mendiang karpal menyuruh sheikh aljuburi supaya bertaubat...kahkahkah..

      Delete
    5. 20:59..jubo ko sentiasa lobos langsung tak boleh harap untuk menangkis serangan kote bengkok gay tua kihkihkih

      Delete
    6. Sejahat jahat yahudi zionis tidak reka cerita jubo pada sesama pemimpin mereka..tapi bagi umporno itulah dicanang berita bohong ke serata dunia...penganut umporno memang spesis jilat tahi yang memandulkan otak agar senang dilembukan hehehe

      Delete
  4. ALHAMDULILLAH. BERITA DARIPADA AMK KEADILAN TADI MENYEBUT BAHAWA MB SELANGOR TETAP AKAN DIGANTIKAN SELEPAS RAYA. DAN KEPUTUSAN MENGEJUT BAHAWA TSKI AKAN DILANTIK SEBAGAI KETUA UMUM PKR MENGGANTIKAN ANWAR ATAS SEBAB DIPENJARAKAN.

    Syukur

    ReplyDelete
  5. Jubo tuya adalah suci lagi murni kata macai nfc.

    ReplyDelete
  6. kenapa lah org mcm ni yg selalu dpt pembelaan dr umno ??

    ReplyDelete
  7. hi hi bye bye Khalid Ibrahim!


    NEWS– 21/7/14 – Selepas beberapa siri perbincangan rasmi dan tidak rasmi di kalangan ahli Pakatan Rakyat, PAS akhirnya bersetuju menukar Menteri Besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim, lapor The Malaysian Insider.

    Pengarang analisis dan rencana portal itu, Zulkifli Sulong, bagaimanapun, melaporkan tiada persetujuan dicapai antara PAS, DAP dan PKR sama ada presiden PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail atau timbalannya Azmin Ali yang akan menjadi menteri besar baharu.

    Zulkifli yang juga bekas Ketua Pengarang Harakah turut mengesahkan PAS tidak akan mencalonkan individu dari partinya sebagai MB walaupun parti Islam itu dan DAP masing-masing memegang 15 kerusi dewan undangan negeri di Selangor berbanding 14 dipegang PKR.

    “Kita pada dasarnya bersetuju dua perkara iaitu menukar Khalid dan penggantinya bukan PAS tetapi kita masih belum sepakat siapa pengganti itu,” kata pemimpin kanan PAS berkenaan kepada The Malaysian Insider.

    Akibat tekanan kalangan Pakatan Rakyat, PKR dilaporkan bersetuju menukar Khalid selepas Aidilfitri dan sumber parti mendakwa Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim memilih isterinya untuk jawatan itu.

    ReplyDelete
  8. Kalo di dunia ni US la yang menggunakan segala kepakarannya memporakperandakan sesebuah negara...menimbulkan/memadamkan isu...sama je kat Msia ni..yang dapat latihan dan tunjukajar dari apco ni lah puncanya

    ReplyDelete
  9. pergi jahanam Kiki puteri umno sial

    ReplyDelete
  10. News – 21/7/14 – Portal Malaysiakini hari ini menyebarkan satu spekulasi bahawa Datuk Seri Anwar Ibrahim bakal meletakkan jawatan sebagai penasihat ekonomi Selangor selepas isterinya dan Presiden PKR Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail ditabalkan sebagai menteri besar.

    Tanpa menyatakan sumber, portal itu mendakwa Pengarah strategi PKR Rafizi Ramli akan dilantik menggantikan Anwar untuk jawatan itu, dan dua lagi pemimpin yang setia kepada Anwar iaitu Pengarah Jawatankuasa Pemilihan Parti, Datuk Johari Abdul dan Setiausaha Agung PKR Datuk Saifuddin Nasution Ismail akan menjadi penasihat Azizah.

    “Anwar telah memanggil semua wakil rakyat PKR untuk pertemuan Khas di ibu pejabat PKR malam ini.

    “Beliau dijangka meyakinkan hadirin untuk menyokong Wan Azizah menggantikan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim yang telah menjadi MB selama enam tahun.

    “Wan Azizah dijangka memulakan tugas barunya selepas perayaan Aidilfitri sama ada hujung bulan ini atau awal bulan depan. Dijangka Azmin akan menunggu peralihan kerusi MB kepadanya pada akhir tahun ini."

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kami akan ikut apa yang pemimpin kami DSeri Anwar umumkan. Beliau bijak dalam politik dan tahu hala tuju PKR.
      Kepada ahli PKR selangor yang masih degil harap terima keputusan. Diam lebih baik utk kamu.

      Delete
  11. This Is What You Really Want !!
    Something That Beyond Your Imagination !! >>> CLICK HERE !!

    ReplyDelete
  12. Dah agak dari awal dh..org melayu yg samseng kt mlysia ni siapa..siap ada kabel masuk radio..kan betul..dah agak dah spesis mana...

    ReplyDelete
  13. Blog anjing....perosak bangsa melayu..puii..m

    ReplyDelete
  14. Alhamdullillah....

    http://m.malaysiakini.com/news/269497.html

    ReplyDelete

  15. BETUL KATA OMAK KAU.

    KHALID IBRAHIM KEKAL JADI MB SEL.

    TAHNIAH TSKI DAN OMAK KAU.
    TAHNIAH "OMAK KAWU"

    ReplyDelete
  16. Biarlh umgk nk bela betina ni. Tpi msyrkt stu mlysia dh jijik dgn sikp kurg ajr btina ni yg mgku islm. Prangai x srirng ngn agma islm.wt mlu je.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kamu islam ke...klu tngk ayat yg digunakn cam tkda beza nya pun....

      Delete
  17. Betina sundal tu adalah lahir dari didikan umngok.. jangan marah...




    keza

    ReplyDelete
  18. Tapi kan
    Apsal Uncle Sim takut sangat nak report polis? Masuk mahkamah bagai?
    Why la?

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...