Friday, 25 July 2014

SALAM LEBARAN AIDIL FITRI 1435H


Kepada semua pembaca, penjenguk, pengintai, peminat, pengkritik dan pembenci blog Omak Kau .. ingin mengambil kesempatan memandangkan ada masa lagi dan belum lagi terlambat untuk mengulur jari sepuluh mohon ampun dan maaf jika ada yang terasa bahang dan pedih hati dalam Omak menyampaikan berita.

Kebenaran itu pahit, keadilan itu perit dan perjuangan itu sakit.

Sebagai penggiat blog, aktivis parti dan pemerhati politik Omak tetap berpegang kepada prinsip berkata benar walaupun didepan pemerintah yang zalim.

Tahun ini pelbagai peristiwa besar menimpa negara dan dunia termasuk kehilangan misteri MH370 dan MH17 ditembak jatuh serta serangan Israel keatas warga Palestin di Gaza maka     perayaan tahun ini boleh dikatakan sayu dan hambar .. harga barang mencanak naik juga menyumbang kepada kehambaran merayakan adilfitri tahun ini
Tiada pemberian terindah dan perbuatan termulia selain maaf dan saling memaafkan

SELAMAT AIDIL FITRI 1435H ...  MINAL AIDIN WAL FAIDZIN

31 comments:

  1. Selamat hari raya buat omakau... blog terbaik... bikin pengikut umnu banggang 7 keturunan panas bontot... kah kah kah

    ReplyDelete
  2. salam lebaran buat omakau jugak.....eid mubarak!

    ReplyDelete
  3. Apa kata lepas ni hadap pemimpin zalim kukubesi mcm Anugerah Tuhan....dah naik meluat tgk...mana pegi laungan kronisma, nepotisma?? Adakah ianya tidak terpakai kepada pemimpin suci agung?? Apa lagi hujah seterusnya?? Langkah Port Klang?? Matlamat menghalal cara jika diputuskan oleh pemimpin suci..moga beliau dan keluarganya dilimpah rahmat Allah hendaknya..biarlah dia derita dalam bahagia...Amin...Salam Aidilfitri..Tentera Semut Merah Zaman Reformasi 98-99.

    ReplyDelete
  4. Lawa omakkau ni.. Ada nurrrr. Slmt hari raya.

    Drpd: pengintai

    ReplyDelete
  5. Mb ganu kena tendang sampai terkejut kua parti munafik.ada macai nfc kesah?heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. jubo hodoh bapak ko kena tendang sampai terkentut kentut dan terberak kua dari lubang jubo munafik dan hanyut menuju tong taik.ada orang kesah?heee

      Delete
    2. Anon 22:23...giler sex...!!!

      Delete
  6. Selamat hari raya maaf zahir cyber. Semoga ramadhan ni menambahkan lagi keimanan omak kau.
    Akhir sekali selamat beraya. HINDARI LAH lah dari berzina beromen dlm kereta ye. Kita sebagai penyokong kuat PKR harus bermoral. Jgn krn pemimpin kita ada masalah moral seks luar tabie, aiskrim kote maka kita ahli bwh lagi hebat berzina tau omak kau. Walaupun parti kita PKR parti yg mcm penganut ada...dan bukan parti perjuangkan Islam, tak baik berzina tau. berdosa.Ingat hidup sementara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Komen bodoh

      Delete
    2. Bro mintak tolong sikit... tau lah bro keturunan bangang... tapi simpan sikit bangang tu... kah kah kah

      Delete
    3. Anon 21:39...komen dari umat umNO...so aper yg nak dihairankan...

      Delete
  7. Haluuuuuuu. ...........

    Gua jgk ign mnumpang blog omak ko utk mnyusun 10 jri memohon kemaafan zahir dn batin pda smua rakan sperjuangan seideologi dn jua tdk trlupa pda cai2 tenuk umnongok yg ngok dri parti sampah dn brlendir dgn hrapan agar hari raya ini membawa sribu rahmat buat kita smua...pda jit tuya dn kpimpinan mangkuk hayun insaflah bhawa slagi nyawa d kndung badan prhintugan mahsyar msih trtunda....


    Pda omak ko truskan brjuang d alam cyber..pngorban puan amat besar ertinya dlm menuntut yg hak dn mngjapuskn yg batil..

    Pda pimpinan pakatan rakyat truskan prjuangan membela rakyat dn mengembalikan negara kita kelandasan yg btul.

    Takbir

    ReplyDelete
  8. ucapan dan kata kata adilfitri terakhir buat blogger, macai macai pkr dan TSKI!

    Selangor akan lebih kuat jika tampuk MB diambil alih DSWA dan seterusnya Sdr Azmin pd pertengahan tahun depan. Insyaallah PKR dibwh keadilan raya akan bertambah kuat dan pegang putrajya!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Komen dari cai umNO...so gua Amin kan ajer lah...Amin..!!!

      Delete
  9. Salam Aidil Fitri buat OMAK KAU semuga Allah panjangkan usia dipermudahkan rezki dan semua amalan yg dilakukan diberkati Allah. Teruskan menulis di bloge Omak Kau kerana banyak pencerahan yg dapat dikongsikan dan dimenafaatkan.

    ReplyDelete
  10. Salam Liwat Raya untuk Semua Peliwat..

    Datang lah Kerumah Nuar Berahi dan Jijah di Liwat untuk sama2 kena liwat...

    Kaah Kaah Kaah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro maaf cakap ye... lain kali ubat gila babi jangam lupa makan ye....penyakit.keturunan gila.babi memang susah.baik... kah kah kah

      Delete
  11. Minal idil wal faizin utk admin, semua pnykong, pendokong & polong serta pelolong blog OK ini...
    Maaf zahir & bathin....

    Wassallamu....

    ReplyDelete
  12. Aljuboori kempunan lagi....adi awang tak mau dijubo anwar lagi.....masih tak terliwat ucapkan selamat hari raya......ahakssss

    ReplyDelete
  13. sekor ni keturunan kiki jugak....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan ke.keturunan cadbury ke... kah kah kah

      Delete
  14. kemelut dlm PR semakin parah. Semangat BN dah meresap dlm MB selangor. Hadi terang2 x terima azizah sbb azizah isteri nuar. Hadi dan khalid dah main wayang. PERKASA bersorak sakan. cita2 nak pecahbelahkan PR sudah tercapai.
    Selangor makin cerah ke tangan BN semula.... tahniah TGHH.

    ReplyDelete
  15. Dosa mengumpat, mengeji dan menghina terang-terangan telah disebut di dalam Islam tetapi berapa ramai Muslim yang peduli atau ambil kisah? Semoga Syawal menjadi peluang untuk memperbaiki diri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak terliwat lagi nk mintak maaf zahir batin.....terliwat kata selamat hari raya....ahakss

      Delete
  16. Demi kasih sayang aku pada PKR aku tak menyokong langsung tindakan anwar.. dulu kita kutuk kaw2 umno yg mengamalkan kronisme. Bini pemimpin UMNO pun tak pernah ada yg berjawatan dlm parti mahupun kerajaan.
    \
    sekrang PKR lebih dasat mainan politiknya. dari meletak bini jadi calon kajang...politikkan sampai tak de sesiapa pemimpin pkr yg bertanding jawatan Presiden...dari meletak anaknya naik dlm parti..skrg siap cadang bini sendiri jadi MB?

    PKR akan pulih dan kuat jika parti tidak mengamalkan kronisme keluarga ! Kalau perkara depan mata kepala sendiri pun tak nampak..memang betul lah. PKR berdiri atas sebab Anwar family.

    aku percaya ahli pkr tidak bodoh dan berani bersuara dan sanggup menentang tindakan pemimpin yang tidak berhemah. Namun sehingga hari ni ahli pkr hanya berdiam dan mengikut telunjuk.

    Save pkr!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul jugak. Kita hentam spr. Tapi pemilihan kita sendiri yg hanya 50ribu orang pun sampai 5 bulan.
      parti kampung PAS pun boleh handle pemilihan dgn berkesan.

      wtf

      Delete
  17. Kah kah 6 bulan jadi adun trus jadi mb......permatang pauh 6 bulan jadi mp trus letak jawatan.....kah kah....pkr parti krooni paling kroonik.......keputusan pemilihan 6 bulan belum ada jawapan ......ahaks.....aljuboori kempunan lagi.....

    ReplyDelete
  18. Memang pkr parti keluarga tp umno adalah parti 7 keturunan.lepas merdeka sampai sekarang.ada macai nfc kesah.heee

    ReplyDelete
  19. Kesucian jubo tuya dijamin kitab umno iaitu utusan.heee

    ReplyDelete
  20. PENIPUAN MEDIA BERKENAAN KAPALTERBANG MAS YANG DITEMBAK DI UKRAINE.

    Sebenarnya kapalterbang yang ditembak itu ialah MH370 dan bukannya MH17 seperti yang diputarbelitkan oleh Media.

    MH17 tidak ditembak, malah masih beroperasi di KLIA.
    Para penumpang yang dikatakan telah menaiki MH17 di Schiphol Airport Amsterdam itu sebenarnya telah diculik oleh Yahudi.
    MH17 telah dibatalkan penerbangannya pada hari tersebut.

    Schiphol Airport Amsterdam merupakan pengkalan Zionist MOSSAD.
    Terdapat beberapa peristiwa yang membongkar kegiatan di Schiphol Airport yang dikaitkan dengan kegiatan rahsia MOSSAD. Antaranya peristiwa-peristiwa berikut;


    1. Kapalterbang Israel mempunyai status istimewa di lapangan terbang schipol. Pada tahun 1992, Pesawat kargo ke Tel-Aviv El Al yang membawa bahan-bahan terlarang untuk perang biologi , yang di buat di US dan untuk dihantar ke Israel, terhempas di Amsterdam melanggar bangunan apartment. Pada mulanya di rahsiakan oleh pihak Belanda atas permintaan Israel tetapi didedahkan dalam satu lapuran rasmi pada Oct 1998, akhbar NRC Handlesblad melapurkan dari dokumen rasmi penyiasatan kapalterbang yang terhempas tersebut membawa 190 litre dimethyl methyl phosphonate, kimia yang digunakan untuk hasilkan gas beracun sarin.
    2. Pengakuan bekas menteri pertahanan Belanda Henk Vredeling dalam temubual TV NOS mengaku Belanda menjadi proksi Israel dalam perang Yom Kippur. Mereka menggunakan Schiphol Airport untuk menghantar bekalan senjata secara rahsia ke Israel dalam perang Yom Kippur 1973. Pada 29 Januari 1999, Hakim Besar Belanda mengaku kakitangan sekuriti El Al di Schiphol Airport adalah cabang polis rahsia Israel MOSSAD.
    3. Pada 25 Desember 2009, terdapat cubaan untuk meletupkan pesawat Northwest Airlines Flight 253. Seorang lelaki Nigeria Umar Farouk Abdulmutallab cuba meletupkan letupan disembunyikan dalam seluar dalamnya tetapi gagal. Ia didakwa sebagai rancangan al-Qaeda untuk meletupkan kapalterbang tersebut. Terdapat lapuran lelaki tersebut diberi kebenaran memasuki pesawat walaupun tidak mempunyai passport.


    Jadi kenapa Media mengatakan MH17 yang ditembak?

    Jawapannya ialah:

    Yahudi isreal ingin memulakan peperangan darat di Gaza dan untuk itu mereka memerlukan suatu insiden atau peristiwa yang besar berlaku supaya pandangan dunia dapat dialihkan.
    Jadi mereka telah merancang untuk menggunakan kapalterbang MH370 yang mereka rampas 4 bulan yang lalu dan mereka ingin menghempaskannya di Ukraine dan menyalahkan Rusia.

    Mereka memasukkan mayat-mayat penumpang MH370 yang telah mereka awetkan itu kedalam kapalterbang MH370 dan mereka melancarkannya sebagai MH17.


    Mereka menggunakan sistem radar untuk mengawal MH370 dan selepas sampai di Ukraine, mereka melancarkan roket ke arah MH370 dan meletupkannya.
    Media-media diseluruh dunia telah diarahkan oleh Yahudi untuk menghebahkan bahawa MH17 telah ditembak. Dalam sekelip mata, Amerika menuduh Rusia yang bertanggungjawab meletupkan pesawat itu.

    Berikut adalah bukti-bukti yang penting untuk kita renungkan:

    1) Mayat-mayat yang dijumpai itu telahpun reput dan tidak ada sebarang kesan darah.
    2) Terdapat kesan-kesan penyeksaan pada badan mayat-mayat.
    3) Passport –passport yang dijumpai disitu menunjukkan tidak ada sebarang kesan terbakar dan masih baru.
    4) Bangkai kapalterbang yang dijumpai itu jelas menampakkan tanda-tanda MH370. (Bendera Malaysia yang terdapat diatas tingkap penumpang berhampiran pintu masuk adalah berlainan lokasi untuk MH370 dan MH17).
    5) Media-media mula melancarkan serangan menghentam Rusia.
    6) Tidak ada lagi berita tentang Gaza di Media.

    Apakah motif utama Yahudi Israel itu?

    MOTIFNYA IALAH SUPAYA DUNIA TIDAK LAGI MENUMPUKAN PERHATIAN KEPADA KEKEJAMAN YANG DILAKUKAN OLEH ISREAL DI GAZA.

    Sumber rujukan:

    http://jimstonefreelance.com./

    http://www.washingtontimes.com/news/2014/jul/18/pro-russia-rebel-commander-suggests-passengers-die/#ixzz37qkaKYMb

    http://nodisinfo.com/silicone-dummy-detected-wreckage-mh-17-hoax/

    ReplyDelete
  21. Ni sumer poyo...haktuihhh...

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...