Thursday 17 July 2014

DENGAR ... DENGAR ... DENGAR ... KAJIAN MERDEKA CENTER BUKTI AMAT CUKUP JELAS, RAKYAT SELANGOR AMAT GEMBIRA PRESTASI TSKI SEBAGAI MB SELANGOR.



Walaupun Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim sering diasak melepaskan jawatan menteri besar Selangor, hasil kajian Merdeka Center menunjukkan rakyat negeri itu gembira dengan prestasi kepimpinannya.

Exco Jawatankuasa Tetap Kerajaan Tempatan, Kajian dan Penyelidikan Datuk Teng Chang Kim berkata kajian yang dijalankan dari 16 Mei hingga 6 Julai tahun ini menunjukkan 54% responden bersetuju kerajaan negeri berada pada hala tuju yang betul manakala 28% lagi berkata sebaliknya.

"Sebanyak 72% responden berpuas hati dengan kualiti hidup dalam masyarakat manakala 25% lagi tidak.

"Seramai 3,472 responden berpandangan kerajaan negeri berada pada hala tuju yang betul manakala 12% memuji pentadbiran negeri dan 11% lagi gembira dengan pembangunan pesat negeri," katanya pada satu sidang media di Shah Alam, hari ini.

Kajian yang dijalankan ke atas 6,436 responden itu meliputi 8 kawasan pihak berkuasa tempatan (PBT) membabitkan 56% Melayu, 29% Cina dan 14% India.

ULASAN OMAK KAU:-

Jangan terperanjat dan terkejut jika ada pihak tertentu yang sama selama ini dok puji melangit hasil kajian Merdeka Center sebagai bebas, adil, telus dan berintegriti akan mempertikaikan hasil kajian kali ini semata-mata tidak mencapai cita rasa dan kemahuannya.

Kalau boleh kajian Merdeka Center menjerumus kepada rakyat Selangor amat tidak berpuas hati dengan prestasi TSKI dan kerajaan yang dipimpinnya.

Jelas rakyat Selangor masih dibelakang dan menyokong TSKI sebagai Dato' Menteri Besar Selangor.

Mohon sangat-sangat agar tidak bertindak menentang arus kerana arus yang cukup deras ala-ala tsunami dikhuatiri akan menghayutkan PR dari bumi Selangor.


Kutip dan pungut hasil kajian Merdeka Center ini sebagai pedoman hala tuju politik PR di Selangor khasnya dan seluruh negara amnya.

Yang menentukan parti mana yang berkuasa ialah rakyat diakar umbi... Harap jangan ambil sikap enteng dan acuh tak acuh hasil kajian ini.

Jika sasaran misi ke Putrajaya mau dijadikan realiti maka berjiwa besar terima kenyataan ini.

Mulakan langkah ke Putrajaya dengan menerima pakai hasil kajian ini.

23 comments:

  1. Sbgai ahli tegar pkr...tski patut di kekalkan. X nak la nuar. Nnti mcm2 hal jadi. Aku sbgai ahli malu dgn prangai anuar yg x ubah sikap. Malu sunguh2 dgn parti lain. Kecoh sana sini. Ajak anuar tarawih pastu solat taubat. Ahli2 yg lain jgn bg malu parti ye

    Ahli pkr sentul

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku org tegar umno...mlm ni ko tarawih kt ne? X kisah la politik pe pun...janji islam..kn...kn....aku nk ajak nuar skali...trus qiyamulai kt masjid...suh dia solat taubat skali...

      Delete
    2. Terberak lagi Tulang Besi

      Delete
  2. KAMU TUKAR MB, RAKYAT TUKAR KERAJAAN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahh...tukar? LAIN KALI LAH !
      Kau ado???

      Delete
    2. Cakap-cakap PUAK KHAWARIJ ni - iangan caya sangat

      Delete
  3. LAIN KALI LAH !
    Hahaaaahaaaaaa.....

    ReplyDelete
  4. Yg nak memberi undi adalah rakyat negeri selangor yg berjuta bukan segelintir dari ahli politik , yg suka mb khalid ibrahim ramai berbanding dgn segelintir ahli politik yg undi mereka tak membawa erti. Sepatutnya pr fikir macamana nak ambil alih putra jaya bukan sibuk hal mb selangor.

    ReplyDelete
  5. Kalau betul mb khalid disukai ramai takkanlah dia kalah pemilihan di cabang sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau ni bongok ke? Geng Azmin lah ni. Patutlah. Baca baik2 cerita di atas lepas tu baru buat komen, taklah nampak koman sangat. Ini cerita Selangor; bukan cerita PKR cabang itu, cabang ini. Dan PKR bukan pemerintah Selangor. Ada Faham?

      Delete
  6. Ari tu yg terlibat dgn kajian merdeka central dah kena pancung serta merta.yg bru gantikan kalo tak kena pancung juga kna la ubah hasil kajian tu.

    kikiki

    ReplyDelete
  7. Saya tengok semakin hari semakin bodoh omakkau ni...never sides anyone or you ll be bias in your opinion

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana dia blog engko aku nak tengok. Jgn tahu komplen blog orang je.

      Delete
  8. Wah Wah Wah....

    Kajian ini menunjukan Rakyat Selangor gembira TSKI sebagai MB Selangor...
    Kenapa kita ahli PKR dan rakyat masih lagi bincang nak tukar MB Selangor. Rakyat dan ahli PKR wajar jangan lantik lagi ORANG ORANG yang macam ni...

    Macam mana Pemimpin PKR yang ada yang masih tak puas hati dengan TSKI ...
    Publik wajar JANGAN LANTIK LAGI TIM YB AZMIN NI .... TAK WAJAR JADI PEMIMPIN YANG BERJIWA RAKYAT.

    RUMUSAN: siapa yang tak suka kepimpinan TSKI bermakna tak suka rakyat ...

    TIM YB AZMIN wajar lihat apa yang tim you perlu buat untuk bantu kemenangan PKR ??? Bukan perkara nak jawatan je... tapi tak buat KERJA ...

    Rakyat yang mahu PKR KUAT. Bukan mahu Tim YB Azmin kuat...Sering saya lihat kekuatan YB Azmin tak bantu Kekuatan PKR ...

    Renongkan lah..

    ReplyDelete
  9. tan sri khalid ibrahim ini memang bagus dan terbaik mentri besar selangor , yang dulu dulu kira malaon saja.

    sekarang masalah nya ahli ahli pkr ada darah daging malaon umno yang nak kebas harta rakyat selangor , juga bebudak bahalol dalam pas sekali ikut bebudak baenggap pkr yang buat mentri besar pening panadol sikit.

    bebudak pas tak layak jadi mentri besar pun sebab cakap english pun gagap bahalol jea...

    ReplyDelete
  10. Paling tak tahan sampai nak pecah perut ketawa pasal blogger ni ckp cmni.

    "Jika sasaran misi ke Putrajaya mau dijadikan realiti maka berjiwa besar terima kenyataan ini.

    Mulakan langkah ke Putrajaya dengan menerima pakai hasil kajian ini. "




    kahkahkahkahkahkahkahkahkahkhkahkahkha. Nak pegang putrajaya cuma tengok benda ni je. kahkahkahkahkahakak


    ni ler hasilnya apabila belajar takat spm..heheh.

    kesian

    ReplyDelete
  11. Kita jangan lupa Idris Jusuh suatu ketika dulu adalah Menteri Besar Terenggau... Semua orang kata Idris itu adalah menteri besar yang hebat, yang cemerlang. Tidak ada yang lain selain Idris Jusuh lah orang yang paling layak jadi menteri besar Terengganu. Sehingga pencacai sanggup tulis dikain rentang dituju khas pada sultan, "NATANG, KAMI MAHU IDRIS JUSUH"

    Apakah Idris Jusuh kekal jadi menteri besar ? Dia tetap diganti dengan Ahmad Said..

    Bila tiba giliran Ahmad Said disingkirkan, pencacainya juga bertindak serupa seperti pencacai Idris Jusuh, kononnya tiada orang lain yang paling layak memerintah Terengganu melainkan Ahmad Said dulu, kini dan selamanya. Sehingga kan ada seorang exco pun ikut serta letak jawatan sebagai tanda sehati sejiwa.

    Apakah Ahmad Said kekal jadi menteri besar ? Dia tetap digantikan dengan orang lain. Pencacai yang menyokong Ahmad Said dapat apa ?

    Apakah kita tidak mahu tahu mengapa UMNO Baru membiarkan Idris Jusuh dan Ahmad Said disingkirkan dari terus menduduki kerusi menteri besar Terengganu ?

    Semuanya berkait dengan amalan memberi dan menerima rasuah. Untung hanya beberapa kerat manusia tapi yang menderita satu negeri. Bina stadium, stadium runtuh, bina masjid, masjid runtuh, bina sekolah, sekolah runtuh.

    Rasuah tidak mengenal siapa. Ada yang memberi, mesti ada yang menerima, dan orang yang menerima mesti jadi baruah pada orang yang memberi.

    Kita jangan hanya cerita tentang sokongan saja tapi berikan fakta mengapa TS Khalid tidak boleh disingkirkan dari kerusi Menteri Besar Selangor berdasarkan cara pentadbiran beliau sekarang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berikan juga fakta kenapa tski perlu ditukar. Dia pun dah cakap, dia akan jadi mb utk penggal ni shj. Bukan nak jadi presiden seumur hidup....oppss, silap taip- Bukan nak jadi mb seumur hidup.....hehehe

      Delete
    2. Anon 22:28

      Fakta kenapa TSKI perlu ditukar kerana dia sudah berani menghampiri rasuah seperti dalam projek Langat 2 dan leburaya Kidex...

      Duit punya pasal bro... Bini sendiri pun ada orang jadikan pelacur...he..he..he.. Tak percaya tanya papagomo.

      Delete
    3. anom 23:03

      rakyat selangor suka atau tidak bila kerajaan negeri ambil alih? pimpinan pakatan pun telah buat statement bersetuju dgn pengambilalihan. Apa masalah hampir kpd rasuah? bayangkan kalau kerajaan negeri tak ambil alih - harga air semakin meningkat yg akan ditanggung oleh pengguna.

      Kidex - kerjaan selangor dah bagi 100% setuju ke? sebelum prsetujuan dibuat kidex kena patuhi bbrp syarat yg telah di edarkan minit Exco kpd rakyat. salah satu syaratnya adalah perbincangan/persetujuan dgn penduduk setempat.

      fakta kenapa TSKi perlu ditukar adalah kerana tak bagi duit ke parti. apakah semua pimpinan (MPP) setuju dgn gesaan TSKI di tukar? Apa yg kedengaran adalah 3-4 org yg sama shj. menggesa TSKI berundur. Kalau pimpinan sepakat maka pakat2 la kutip tandatangan...:--)

      Betulke drpd 22 cabang diselangor, 12 cabang dimenangi TSKI, 6 cabang AA, 4 cabang Saifudin?

      Delete

  12. KERUSI. . . .OH KERUSI !

    ReplyDelete
  13. Tawan putrajaya...hah !!!
    MIMPI LAH !
    LAIN KALI LAH !
    PIRAAAHHHHH !

    Haahaaa....

    ReplyDelete
  14. HELLOOO......

    TUKAR MB SELANGOR TSKI...MAKA KITA TUKAR PKR KE PARTI LAIN DARIPADA MENERAJU SELANGOR...

    Wajar lah Rakyat buat begitu, supaya semua member PKR faham..... DSAI wajar juga faham...

    Rakyat Malaysia...
    .

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...