Wednesday 16 July 2014

INILAH WAJAH UNCLE YANG BERHATI MULIA SANGGUP MEMAAFKAN KAK LONG CDM 25 WALAUPUN DIBULI DAN DIHINA SAMPAI TRAUMA.



Warga emas yang menjadi mangsa seorang wanita bertindak ganas ketika kemalangan di parkir Pusat Transformasi Bandar (UTC) pada Isnin lalu tidak akan mengambil tindakan undang-undang terhadapnya malah bersedia memaafkan wanita itu.

Pesara kerajaan, Sim Siak Hong, 68, berkata, dia hanya membuat laporan polis berhubung kemalangan itu namun enggan melaporkan kejadian wanita itu bertindak ganas terhadapnya walaupun diminta pihak berkuasa untuk berbuat demikian.

"Saya menganggap dia bertindak demikian mungkin didorong perasaan marah kerana saya melanggar keretanya.

"Walaupun trauma dengan kejadian itu saya tetap memaafkannya dan berjanji tidak akan melaporkan tindakan kekerasannya kepada polis malah dia juga sudah memohon maaf kepada saya," katanya ketika ditemui di sini, sebentar tadi.

Kemalangan kecil yang berlaku kira-kira jam 1 petang itu menyebabkan wanita berusia 30 tahun itu naik darah dan bertindak memaki Siak Heong dengan perkataan kasar serta berbaur perkauman.

Malah wanita itu turut bertindak memukul kenderaan Siak Heong menggunakan pengunci stereng.

Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar memberitahu bahawa polis akan mengambil tindakan terhadap wanita yang mengamuk sambil mengeluarkan pengunci stereng terhadap seorang pesara yang secara tidak sengaja melanggar kereta wanita tersebut di Kuantan pada Isnin lalu.

“Sudah tentu itu bukanlah cara yang sepatutnya untuk menyelesaikan masalah tersebut dan undang-undang tidak boleh diletakkan di tangan sendiri,” katanya kepada pemberita dalam satu majlis yang berlangsung di ibu negara.

Tambahnya lagi, pihaknya telah melihat video tersebut dan wanita berkenaan ternyata menunjukkan sikapnya sebagai seorang pembuli jalan raya dan satu laporan polis akan dibuat terhadap wanita berkenaan.

“Tidak kiralah sama ada lelaki berkenaan ada membuat laporan polis atau tidak, kita akan mengambil tindakan terhadap wanita itu.”

12 comments:

  1. padan muka..pkai keta pinjam pun nk tunjuk lagak..bukan hncur pun keta tu...mcm x posa jer..tgh period kot..hahaha

    ReplyDelete
  2. bukan period tapi tension...sbb dia buat bisness kerje kawin...tapi dia tak kawin2...huwaaaaaaaaaaaaaaaa.........kalu siapa kawin ngan aku....hari2 kene pakai baju periisai besi.......kang bergaduh kang...aku bagi stering lock jer...hihihihih

    ReplyDelete
    Replies
    1. bagus idea kau tu..hari2 kene pakai baju dan seluat besi..selamat le jubo kau dari kena jubo...hihihih

      Delete
  3. This is how a human react when they are hungry(fasting). And on the other side a not yet muslim man show a good nature of himself.

    ReplyDelete
    Replies
    1. You are wrong. Csn u tell me , what the israel / china goverment do to muslim people are good. Are they fasting

      Delete
  4. Org sibuk beramal nk cari mlm lailatulqadar...pompuan omakkau sibuk tepi kain org. Fitnah sana sini...jdi batu api. Insaf la. Politik x kemana. Org menyumpah ada la...takut ko kna lg skali kencing tikus trus padam...

    ReplyDelete
    Replies
    1. AKU PEDULIK HAPE. HOI. AKU NI BLOGGER PKR LA. AKU NI BERANI. AKU ORANG ANWAR AZMIN DAN SAMSUL IKIN LA.MALAIKAT PUN TAKUT DGN KAMI APE.

      -OMAK KAU-

      Delete
  5. Sedara AMaslan17 July 2014 at 00:10

    Anon 2038. Istifar btk-byk. Klu buatnya betul malam ni malaikat dtg menjengok kau, rasa-rasa kau dah cukup ke amal nak bawa bersama???

    ReplyDelete
  6. Astagfirullah.....Dunia2....Dunia ni cuma pinjaman.....Umat manusia dah makin lalai...dah tak ingat kehidupan yg akan kekal abadi di Alam Akhirat...carilah dan buatlah amalan yg boleh protect kita di Akhirat kelak dr azab Allah Taala. Jgnlah kita dok asyik n tambah dosa....yg dh ada ni pun belum tentu tertanggung...semoga Allah Taala ampunkn segala kesalahan dan kecuaian kita di dunia ini...insyaallah..

    ReplyDelete
  7. huhuhu kesian.... apa pun Tanhiah Uncle Sim. Sy tahu kenapa Uncle Sim maafkan budak Pompuan ni....Sebab Uncle sedar dia tak belajar Moral dari kecik. Suatu kegagalan sistem pendidikan di Malaysia. Pelajaran agama adalah penting dan semua orang ada agama masing-masing dan wajib dipelajari. Namun Pendidikan Moral juga penting dan patut diwajibkan untuk dipelajari sebab ianya menerapkan sikap saling hormat-menghormati antara satu sama lain tanpa mengira latar belakang agama.

    ReplyDelete
  8. I hope she learned her lesson:
    selamat hari raya,KIKI
    you go girl,maybe you should move to Hollywood and become a movie star in action movies,Kiki the Terminator:)

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...