Wednesday 16 July 2014

KETUA POLIS NEGARA MENGESAHKAN BAHAWA POLIS KINI SEDANG MENYIASAT KAK LONG CDM 25 ATAS KESALAHAN PEMBULI JALANRAYA.


Sudah jatuh ditimpa tangga dan tercium tahi ayam ... begitulah nasib Kak Long CDM 25 yang membuli, mengherdik dan menghina memaki hamun seorang warga emas hanya disebabkan keretanya tergesel sedikit atas kecuaian yang tidak di sengajakan.

Di alam siber teruk gaban dia kena hentam kiri kanan sampai akaun FBnya ditutup dan panggilan talipon kotak suara penuh sampai tidak boleh menerima pesanan lagi.

Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar berkata polis akan menyiasat wanita yang dirakam membuli seorang lelaki tua selepas satu kemalangan jalan raya dan videonya tersebar meluas di Internet sejak semalam.

"Kita akan siasat dia di bawah (kes) buli jalan raya.

"Saya pun baru tadi tengok footage (rakaman) itu.

"Garang sungguh dia, ketuk sana ketuk sini," katanya merujuk kepada rakaman itu yang memaparkan perempuan tersebut mengetuk kereta lelaki tua yang didakwa melanggar keretanya.

Menurut Khalid, wanita dalan video itu sepatutnya membuat laporan polis dan bukan mengancam lelaki warga emas tersebut.

"Kalau betul berlaku kemalangan, buatlah laporan janganlah ambil tindakan.

"Tindakannya itu dah dikira sebagai pembuli jalan raya dan kita akan ambil tindakan terhadap dia," katanya lagi.

Ditanya sama ada siasatan polis dibuat berdasarkan laporan polis oleh lelaki warga emas itu sendiri, Khalid menjelaskan dalam kes begini, polis bertindak berdasarkan rakaman video itu sendiri yang sudah ditonton polis.

"Dia buat laporan atau tak lapor, kita akan siasat kerana kita sudah tengok video itu," katanya.

4 comments:

  1. Adoyai abis la kau kiki woii..pngajaran la pd yg lain..islam mngajar umatnya bersabar apalagi di bln yg penuh barakah ni

    ReplyDelete
  2. Sumbat pompuan gile tu dlm lokap kendian bedal dgn stereng lock.

    ReplyDelete
  3. Saya sokong polis ambil tindakan tegas... sudah sampai masa pemandu di malaysia ni di ajar untuk bersopan santun dan bertolak ansur serta berbudi bahasa...

    ReplyDelete
  4. Sibok jer kalid neh.pee tgok sabah nunnn.nk gkemer jer.bnder ni bg polis kuantan jer ka komen.oelik tol penjawat awam zaman najib neh.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...