KEBENARAN ITU PAHIT!! KEADILAN ITU PERIT!! PERJUANGAN ITU SAKIT!! RAKYAT BENCI UMNO!! UMNO IS DEAD!!

Pengikutku yg cool..muah33x

Tuesday, 5 March 2013

EDISI KANTOI GEMPAR PANAS MENDIDIH!!!!!.. APA YANG DIKATAKAN UMNO MENGENAI PENCEROBOHAN LAHAD DATU DIDALANGI DAN DITAJA PEMBANGKANG ADALAH BENAR BELAKA!!!!!... DISAHKAN SENDIRI OLEH PRESIDEN FILIPINA ??????



Presiden Filipina syak seteru dalangi konflik di Sabah
       
Presiden Filipina Benigno Aquino III mengesyaki pemimpin parti lawannya, bekas presiden Gloria Macapagal-Arroyo, berperanan dalam konflik di antara pasukan keselamatan Malaysia dan penceroboh bersenjata di Lahad Datu, Sabah.

Laporan Philippine Daily Inquirer hari ini menyebut Aquino dalam satu ucapan disiarkan televisyen, disertai pemimpin Wilayah Autonomi Islam Mindanao (ARMM), berkata pihak berkuasa sedang "membina" kes tersebut.

Aquino berkata bukti mengenai penglibatan orang yang didakwa berkonspirasi dengan penceroboh terbabit kini sedang berkumpul.

Ditanya mengenai penglibatan Arroyo, presiden tersebut dilaporkan berkata laporan risikan menunjukkan identiti orang yang berkonspirasi itu, namun tidak memberi "bukti yang diperlukan di mahkamah".

Philippine Daily Inquirer juga melaporkan, keluarga Sultan Sulu Jamalul Kiram III menafikan bekerjasama dengan pengkomplot terbabit dan mencabar pihak berkuasa Filipina untuk membuktikan dakwaan tersebut.

"Kesemua ini hanya dakwaan. Buktikannya. Kami cabar mereka untuk membuktikannya," kata Puteri Jacel Kiram, anak kepada sultan tersebut, dalam satu sidang media.

Sementara itu, Aquino turut menyatakan kebimbangan mengenai keselamatan warga Filipina yang bekerja dan tinggal di Sabah dan memberi amaran kepada penceroboh bersenjata itu bahawa mereka "tidak akan berjaya".

Pertentangan yang masuk minggu ketiga itu setakat ini mengorbankan lapan anggota polis Malaysia dan 19 penceroboh dalam pertempuran di Kampung Tanduo dan Semporna, manakala satu lagi kumpulan bersenjata dipercayai mendarat di Kunak.

Krisis itu memuncak hari ini apabila pasukan keselamatan Malaysia melancarkan serangan di Kampung Tanduo pada jam 7 pagi, bermula dengan serangan udara...M'SIAKINI

OOPPSS!!!!!!... INGAT PEMBANGKANG ITU PAKATAN RAKYAT....RUPA-RUPANYA PEMBANGKANG FILIPINA BEB!!!!!! ADUH!!!!! BIKIN SPOIL UMNO PUNYA FITNAHLAH LU AQUINO.

INI AQUINO BETUL-BETUL KASI POTONG STIMLAH...PUASLAH UTUSAN DAN TV3 DOK CANAGKAN PEMBANGKAN PR TAJA DAN DALANGNYA..

LAIN KALI SEBELUM QUINO NAK KELUARKAN SEBARANG KENYATAAN...RUJUKLAH DULU DENGAN NAJIB RAZAK, UTUSAN, TV3 ATAU PALING TIDAK PAPAGOMO... BARU ADA SETIAKAWAN ASEAN BEB!!!!!

14 comments:

  1. Cuba tanya Kerajaan dan Polis, siapakah orang "tertentu" yang cuba ingin mereka jumpa setiba mereka Lahad Datu??? Penceroboh enggan meninggalkan Lahad Datu sehingga mereka telah berjumpa dengan orang "Tertentu" ini. Namun perkara ini tidak menjadi dan "Orang Tertentu" yang diminta oleh penceroboh untuk berjumpa tu dirahsiakan namanya oleh polis? Siapakah orang tersebut??? Kenapa nama orang "Tertentu" itu dilindungi oleh Kerajaan daripada didedahkan kepada umum???? Fikir2kan.....

    ReplyDelete
  2. Siap lagi bang .... Si Ajib la. Dia dah promised sama dia orang nak kasi tanah, tup,tup...kena kencing.

    ReplyDelete
  3. nanti diaorg akan kaitkan juga..mesti ada blogger umngok spin news lepas ni..hahaha...

    #BANkami


    ReplyDelete
  4. Memang sah yang bodoh dan bebal saja bersama umno bn haram jadah ,bangang bahalul semuanya puak umno bn syaitan tak mengaji terlampau banyak makan duit haram.

    ReplyDelete
  5. Betul
    Sokong abis aljuburi

    ReplyDelete
  6. apa kata korang baca benda nie... klu gamak x reti bahasa inggeris.. gi la tanya sapa2 tolong terjemah....

    http://newsinfo.inquirer.net/366851/govt-intel-eyes-3-groups-abetting-sulu-sultans-claim#sthash.c56cwg16.s2U33RTR.uxfs

    ReplyDelete
  7. seharian mengikuti perkembangan perang lahad datu Letih membaca

    ReplyDelete
  8. yg dikatakan orang tertentu tu mesti pemimpin umnongoklah. kalau tak sape lagi..itu boleh kita teka sama ada musa aman atau najib. agak2 gua dua ekor ni je lah.

    ReplyDelete
  9. Najib Razak, Utusan, Tv3 dan Papagomo...:)

    ReplyDelete
  10. Ada antara kita mempersoalkan mengapa polis pula yg hulok kepala merela sehingga mengorbankan 6-9orang dari unit komandao mereka. Kita juga ada dengar penjelasan dari Jeneral ATM yg kata mereka terikat dgn Geneva Convention, itu pasal polis kena dulu. Saya cabar ATM jelaskan artikel mana dalam convention itu yg melarang tentera bertindak jika ada pencerobohan seperti itu. Menteri undang-undang kata ini bukan peperangan tapi pencerobohan itu sebab polis kena dulu. Menteri ni pun saya cabar artikel mana dalm convention tu yg tentera tak boleh bertindak. Dua orang ni mesti faham sekurang-kurangnya makna'declared war' dan 'police action' sebelum nak jawab cabaran saya. Saya pasti penasihat undang-undang faham, tapi saja dua orang ni cuba nak kelirukan rakyat. Ha, jawablah!

    ReplyDelete
  11. Isu ini akan berpanjangan disebabkan oleh kesukaran pasukan keselamatan utk menentukan diantara penganas dan rakyat sabah ikutan pemberian ic kpd mereka. Dikhuatiri ianya akan berubah menjadi gerakan gerila...penyakit dr filipina berjangkit ke msia....pencerobohan skrg bukan isu yg besar....krn berkemungkinan bil mereka sedia ada telah lama menetap di sabah...
    Apa yg lebih menakutkan ialah penularan mereka ke semenanjung jika berita perpindahan pengundi hantu sempena pru13 ini adalah benar. Pasukan keselamatan perlu melaksanakan siasatan dgn kadar segera.

    Warga prihatin...bjb

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada asasnya. Saya juga ingin menambah sedikit persepsi kronologi berlakunya perkara ini berasaskan anggapan saya semata mata.

      Mungkin kah berlakunya perkara ini disebabkan perjanjian lama kerajaan pemerintah dengan kerajaan sulu dimana mereka akan diberi kerakyatan dengan syarat menggundi kerajaan sedia ada.
      Disebabkan ketamakan manusia...mereka mula memeras ugut kerajaan malaysia untuk menyerahkan tanah/kawasan untk diwujudkan sebuah negara yang berdaulat. Desakan ini semakin kuat ikutan pru13 yg semakin hampir dan tambahan pula kedudukan BN yg semakin goyah.
      Situasi ini lebih getir jika BN tewas,mereka akan hilang semua perjanjian dan juga merupakan situasi yg amat bertepatan untuk mengugut kerajaan menggunakan kuasa mengundi.
      Walaubagaimana pun, kerajaan tidak dapat menunaikan permintaan mereka krn akan menjadi isu yg besar dan merugikan ketika pilihanraya.
      Disebabkan kemungkinam isu di atas, kerajaan malaysia terpaksa mengambil pendekatan yang amat lembut sehingga melibatkan kematian.
      Kegagalan rundingan ini, menyebabkan kita menggunakan senjata canggih untuk memastikan saksi dan bukti berkubur.

      Cerita d atas hanya spekulasi yg saya wujudkam tanpa berlandaskan bukti yang sahih...

      Spekulasi ini akan disambung pada masa akam datang

      Drpd spekulasi men n bjb 795212

      Delete
  12. bengong2 semua..... taktau cerita,,,, meh la dok lahad datu ni....cam sial

    ReplyDelete
  13. bab kritik bleh la korang ni....taksub sgt ngan politik,,,,alamatnya hancur la anak bangsa korang...

    ReplyDelete