KEBENARAN ITU PAHIT!! KEADILAN ITU PERIT!! PERJUANGAN ITU SAKIT!! RAKYAT BENCI UMNO!! UMNO IS DEAD!!

Pengikutku yg cool..muah33x

Tuesday, 5 March 2013

PENCEROBOHAN LAHAD DATU....KERAJAAN PR SELANGOR ANTI POLIS DAN TIDAK BERHATI PERUT ??????


K'jaan S'gor tubuh dana RM10j untuk wira yang gugur
       
Kerajaan Selangor akan menubuhkan dana khas  RM10 juta sebagai mengiktiraf jasa lapan anggota polis yang terkorban mempertahan kedaulatan negara ketika berdepan dengan penceroboh bersenjata di Lahad Datu dan Semporna, Sabah.

Menteri Besar Tan Sri Khalid Ibrahim berkata perkara itu akan dibincangkan lebih lanjut pada mesyuarat majlis exco negeri esok sebelum pengumuman rasmi mengenai butiran dana itu.
   
"Dana ini bukan sahaja untuk membantu polis dan tentera yang terkorban dari Selangor, tetapi juga semua mereka yang kehilangan nyawa dalam kedua-dua insiden itu," Khalid memberitahu Bernama ketika ditemui di Kompleks Mahkamah di Kuala Lumpur hari ini.
   
Beliau berkata melalui dana itu, kerajaan negeri juga akan meneliti cara bagaimana untuk membantu dari segi kewangan dan lain-lain keperluan anggota keluarga terdekat wira-wira negara ini.
   
"Kami (kerajaan Selangor) merasakan kebajikan anggota keluarga mereka perlu diberi perhatian memandangkan mereka terkorban mempertahan kedaulatan negara kita," katanya.
   
Dua anggota komando polis VAT 69 terbunuh dalam insiden tembak-menembak dengan penceroboh bersenjata di Kampung Tanduo, Lahad Datu, Sabah pada 1 Mac sementara enam lagi anggota polis terkorban dalam serangan hendap kumpulan bersenjata di Kampung Seri Jaya, Simunul, Semporna Sabtu lepas.

- Bernama

AIK!!!!! KERAJAAN NEGERI PEMERINTAHAN UMNO MENGAPA SENYAP MEMBISU SERIBU BAHASA TERKELU TERGIGIT LIDAH TIDAK BUAT APA-APA.... KELMARIN DULU KERAJAAN PR PULAU PINANG MEMBERIKAN BANTUAN SEGRA SEBANYAK RM30,000 SEORANG.

SEKARANG KERAJAAN MANA YANG BETUL-BETUL PERIHATIN DAN BERJIWA RAKYAT, YANG CUKUP AMBIL BERAT KEBAJIKAN RAKYAT TERUTAMANYA ANGGOTA-ANGGOTA KESELAMATAN NEGARA.

CAKAP BANYAK TAK GUNA....BERTINDAK LEBIH HEBAT DARI BERCAKAP BESAR BERDEGAR-DEGAR.

11 comments:

  1. kerajaan negeri di bawah bn... takde duit loiii... puak2 dorang kebas,..

    ReplyDelete
    Replies
    1. RM100,000 seorang..tidak baca ka..haha :D atau buat-buat buta..

      Delete
  2. Haaa amek ko BN/UMNO.. muka tak tahu malu, setakat bg BRIM100, RM500 heboh 1Msia, wei! sebelah mata pun org tak pandanglah.... bukannya korang tak mampu bagi ribu2 ke buat dana juta2 utk rakyat tapi tembolok korang yg korang dulukan... korang dpt isi rakyat dpt tulang je...

    ReplyDelete
  3. cuba mintak ngan rosmoh dia banyak duit khabarnya berbilion2 sepender yg dipakai rosmoh pun berharga seribu lima ratus usd takkan tak leh derma sikit. ataupun mintak pd pari keling karela madey tu duit usd 44 bilion banyak tu. ..bila lagi nak buat amal jariah. lagipun duit tu ko curi dari rakyat. ataupun suruh semua menteri2 umnongok berderma jangan asyik nak sonlap duit rakyat je ni tak..masuk dalam tv mintak derma kpd rakyat. dahlah rakyat susah. .tak reti basa punya umnongok.

    ReplyDelete
  4. Betul
    Hidup JUBUR

    ReplyDelete
  5. negeri yg BN perintah mana ada duit...hutang dgn kerajaan pusat pun x berbayar..sembang je lebih pemimpin BN terutama ameno. yg depa tau mcmana nk rembat harta rakyat..tu mmg depa pandai.. pandai rembat...hahahahahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Diorang tu macam DBKL - Duduk Sembang Kelntong Lebih

      Delete
  6. mudah2 an khalid laksanakan janji2 nya..jgn cakap ajer..janji ditepati...makcik2 tua yg nak saman ko kalid utk menifesto pru yg lpas ko dah byar ke belum..yg tu ko kna selesai kan juga..utk macai pembangkang n macai kerajaan..time negara kena ceroboh ni kita patut bersatu..biar gomen buat kerja selesaikn masalah negara.dah selesai anti if ada yg nak masukkan M16 kat jubur korang pun takde masalah..kpd pas..doa kan juga utk K.O SULU..SULU K.O.kpd tian chua..lu mmg fucker..lu cakap ni sandiwara UMNO..lu mmg sundal..negara kna ceroboh lu lg nak main politik..lu ddk diam2 sudah la bg sokongan..fuck the fucking fucker

    ReplyDelete
  7. suruh si khalid ni settlekan dulu tabung anak selangor la,
    setakat nak tubuh tabung yg kosong je baik takyah
    bengong

    ReplyDelete
  8. Janji lagi ka....patut la macai pr besorak..rupanye siburung gagap bejanji lagi...puak ni mmg suka dgr janji je....biasa la...dah mcm mat pit idup dlm khayalan...janji diketupati burung gagap..

    ReplyDelete