Friday 1 March 2013

JOM LIHAT RAKAMAN GAMBAR TERKINI JEJAMBAT DEKAT SELANGOR SCIENCE PARK 2 INTERCHANGE, CYBERJAYA YANG RUNTUH PETANG SEMALAM.


Beginilah pemandangan terkini jejambat yang runtuh dekat Selangor Science Park 2 Interchange, Cyberjaya petang semalam.

Jejambat ini terletak di antara Plaza Tol Putrajaya dan Putrajaya/Cyberjaya di Lingkaran Putrajaya.

Kini media UMNO diberi tugas dan amanah cuba mengaitkan keruntuhan jejambat ini dengan Kerajaan PKR/PR Selangor melalui PKNS, anak syarikat Kerajaan Selangor Darul Ehsan.

5 comments:

  1. Pakatan henti fitnah dahulu sebelum mengetahui cerita sebenar.

    Jambatan dalam pembinaan di persimpangan bertingkat Taman Sains Selangor 2 dekat Lebuh raya ELITE runtuh.

    Jambatan yang runtuh adalah jambatan yang tidak digunakan sejak ia siap Disember lalu. Ia adalah jalan keluar dr highway ke Cyberjaya Sccience Park dan dikendalikan serta diurus oleh PKNS, saya ulangi PKNS bukan Plus atau mana2 syarikat lain. Plus hanya mengendalikan jalan yang melaui di bawah jambatan tersebut sahaja.

    SO BERHENTI FITNAH, SALAH BN LA SALAH UMNO LA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jambatan ini dibina pada tahun 2007 bernilai RM7 juta. Tahun 2007 ialah zaman Khir Toyo. Ia diteruskan oleh kerajaan negeri melalui PKNS, bersama kontraktor yang sama.

      Delete
    2. Jambatan ini telah lama ditutup dari lalulintas untuk tujuan baikpulih jalan dibawahnya yang mendap disebabkan ia bekas lombong. Pihak kontraktor menggunakan bongkah polystrene untuk menambak lombong tersebut, ia satu teknologi yang berjaya dari korea, yang juga digunakan di beberapa lokasi di jalan lingkaran tengah (mrr2). Jambatan runtuh sebab tanah mendap mengakibatkan kegagalan tiang jambatan tidak stabil dan tumbang. Jambatan ini runtuh sebab kegagalan rekabentuk jurutera, ianya tiada kaitan dengan politik.

      Delete
    3. Apa pun duit rakyat Malaysia.. bukan pesaka indibidu.... ngapa mudah-mudah sangat buat pembangunan akhirnya jadi gini, tentu ada yang tak kena, tak kira lah songlap ke monglap, amat memalukan pihak pemerintah, tapi ia tak kisah pun sebab projek tu kroni ampunya......

      Delete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...