KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Thursday, 1 August 2013

TOK SIAK SURAU AL- MUJAAHIDEEN, DESA SURADA, BANGI MENINGGAL DUNIA KETIKA SUJUD SOLAT ZOHOR!!!!



Segalanya atas ketentuan Yang Maha Esa.

Sahabat ini, seorang petugas PAS yg gigih, menghembuskan nafas terakhirnya dalam husnul khatimah insyaAllah. Beliau ketika ada hayatnya juga telah banyak menghabiskan masa dan tenaga menjaga kebersihan surau Al-Mujaahideen, Desa Surada, Bangi. Orang panggil 'abang Lan'.

4 sebab zahiriah kita percaya dia mendapat Husnul Khatimah, meninggal dunia;

1. Ketika sujud solat sunat ba'diah zohor
2. Sedang berpuasa
3. Petang khamis
4. Di dalam rumah Allah.

Ya, Allah, tamatkan riwayat kami nanti dengan Husnul Khatimah juga ya Allah, dan masukkan kami ke syurga-Mu tanpa hisaab.


14 comments:

  1. Mohd Riyan Adli1 August 2013 at 20:20

    إن لله وإنا إليه راجعون
    Sesungguhnya kita adalah dari allah, dan bahawasanya kepadanyalah kita kembali.

    ReplyDelete
  2. DeeDee Hanisya...

    Ameen.... untuk doa itu dan Al Fatihah buat arwah...

    ReplyDelete
  3. Bukan ke dia org UMNO

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang umno takkan pakaian macam tu. Pakaian orang umno dan mukanya je kita tengok lebih teruk drp setan dan iblis.

      Delete
  4. Usah dibahas lg umno atau pas.....yg pergi tetap pergi dan takkan kembali lagi....yang hidup bermuhasabahlah diri

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mudahan2 najib rosmoh dan moiden serta madey paria mati tengah sujud. Tapi rajin2lah solat dan beristighfar dosa2 yg dah dilakukan kpd rakyat.

      Delete
  5. ماشاءالله تبارك الله
    إنا لله وأنا اليه راجعون
    اللهم غفرله

    ReplyDelete
  6. Arwah memamng orang Pas sebab dia abang sulong saya

    ReplyDelete
  7. Sahabat seperjuangan. Dan ye..beliau antara pejuang yg istiqamah

    ReplyDelete
  8. Inna Lillah...semoga ruh arwah dicucuri rahmat.

    ReplyDelete
  9. jangan kita berbalah kerana dia org pas atau umno, yg indahnya arwah itu meninggal dlm keadaan sedang melaksanakan ibadah solat di dlm surau, semoga dia ditempatkan dlm golongan org2 yg soleh......

    ReplyDelete
  10. Betul lah. ..sudah2 lah berpolitik kan sudah tmat PRU13..xkira ahli P ke U ke D ke PKr ape ke skrg ni masa tuk kerja n bribdt Rmadhn yg mulia ni..yg mti sudah selsai urusan dunia kita yg hidup ni bnyak lgi cbran dunia blm lgi akhirat so Al Fathah sdakah pdanya...Ameen.

    ReplyDelete
  11. semoga rohnya dicucuri rahmat dan semoga semasa hayatnya dia ahli pas yang bukan dalam kelompok syiah spt kebanyakan ahli2 pas yg ada sekrg...

    ReplyDelete