Monday 12 August 2013

MENGAPA LEE KUAN YEW AMAT SERONOK DAN SELESA JIKA UMNO TERUS MEMERINTAH MALAYSIA!!!!!



Baru-baru ini secara terbuka mantan Perdana Menteri Singapura menyatakan bahawa beliau dan negara Singapura yang dipimpin oleh anak sulungya lebih selesa dan seronok jika UMNO/BN terus menjadi parti pemerintah di Malaysia jika dibandingkan dengan Pakatan Rakyat.

Beliau amat mengharapkan agar UMNO/BN terus menjadi parti pemerintah di Malaysia.

Sedang mencari alasan-alasan mengapa Lee Kuan Yew berkata sedemikian rupa..

Mengikut tafsiran dan pandangan Omak Kau dengan bersandarkan kepada sejarah dan pengalaman sudah antara kedua buah negara...maka dapatlan disimpulkan seperti berikut:-

1. Kerana UMNO Negara Singapura Tergadai Pada Lee Kuan Yew pada tahun 1965.

2. Kerana UMNO Pulau Batu Putih Tergadai Pada Singapura.

3. Kerana UMNO air terus dijual 3sen Seribu Galen  pada Singapura.

4. Kerana UMNO , Malaysia takut nak robohkan Tambak Johor.

5. Kerana UMNO, Tanah KTMB di Tanjung Pagar tergadai kepada Singapura.


6. Kerana UMNO Wilayah Iskandar bakal jadi Wilayah Singapura

7. Kerana UMNO Ekonomi Singapura akan Terus Mengatasi Malaysia

9. Kerana UMNO Banyak Syarikat-syarikat Malaysia akan terus dikuasai Singapura.

10. Kerana UMNO Matawang Malaysia akan terus jatuh dan lemah dari mata wang Singapura, menjadikan kuasa membeli rakyat Singapura sentiasa lebih kuat dan gagah dari rakyat Malaysia khususnya yang tinggal di Johor.

Jadi tidak hairanlah mengapa begitu beriya-iya dan bersungguh-sungguh Lee Kuan Yew mau UMNO terus kekal sebagai parti pemerintah di Malaysia.

47 comments:

  1. APABILA MALAYSIA MELEPASKAN SINGAPURA, PARA PEMIMPIN UMNO MERASAKAN NEGARA PULAU KECIL INI AKAN TERPENCIL DARI SEGI EKONOMI DAN SOSIO POLITIK. TETAPI SEJARAH TELAH MEMBUKTIKAN MEREKA MENJADI LEBIH MAJU DARI MALAYSIA. MUNGKIN INI TIDAK BOLEH DICAPAI SEKIRANYA SINGAPURA DI BAWAH UMNO/TANAH MELAYU.

    LKY MERASA BERTUAH SEBAB MALAYSIA MASIH DI BAWAH UMNO YANG TIDAK DAPAT MEMBERI SAINGAN KEPADA SINGAPURA.

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya tgk sejak selepas PRU 13 artikel harakah bnyk menjadikan artikel dari blog sebagai rujukan hmm... nampak sgt nak fitnah klu kena saman nanti harakah boleh bagi alasan artikel itu diambil dari blog lain

      PAS skrg dilihat sgt lemah dlm pakatan pembangkang dan hilang prinsip PAS dah x peduli apa2 yg penting nak rampas Putrajaya

      islam jatuh no.2 matlamat menghalakan cara

      Delete
    2. ANONYMOUS NI MEMANG BONGOK, PAK PANDIR PUN LEBIH PANDAI DARI MU NI. ULASANG MU NILAI SATU SEN JE!!!!

      Delete
    3. Ulasang mung macang jalang jalang carik makang ikang dalam pinggang....

      Delete
    4. Umno memang pengkhianat bangsa negara dan agama. Nak kata bongok tak bongok tapi tongong dan bengap betul2 macam najibultuya dan moiden mat sembab. Ha ha ha.

      Delete
    5. Berbahaslah cara mata matang dan ilmu, bukan emosi dan fitnah. Fitnah hanya akan memanjang-manjang dosa yang sedia ada, Bertawalah kepada ALLAH dalam berbahas atau lebih baik diam.
      Jika sesuatu isu kita tiada pengetahuan mengenainya lebih baik diam, daripada berperasangka, kerana perasangka itu lebih hampir kepada Fitnah.

      Delete
  2. Sebab kalau PR yg perintah,nak tampal lobang jalan yg rosak pun YB yg kena buat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. biasalah itulah dikatakan yg berkhidmat......bukan mcm UMNO/BN.....yg berhormat......asyik makan gaji buter jer ler....yg dia suka....merompak duit rakyat.....

      Delete
    2. BN dah buat berkilo kilo meter lebuhraya...bukan setakat pergi tampal lobang.Nak buat lebuhraya rakyat pun mengigil gigil lagi...nak diperhalusi jer sampai tak nampak langsung.

      Delete
    3. Ye BEnd buat berkilo2 meter lebuhraya utk mgayakan kroni..bukan free oi..d kltan pun BEnd terkial2 nak myiapkan jambatan baru Sultan Muhammad..tu belum lagi dgn projek terbengkalai, yg siap kemudian runtuh..oh macai oh macai umngok..

      Delete
    4. BN yg tolong siapkan Jambatan SM kat KB...kau ludah ke langit dan minum kahak ko sendiri...ahahaha...kesian macai bahalol cam kau ni...

      Delete
    5. Ini ada perjanjian baru nak buat pulak oleh umno laknatullah ngan singapore iaitu nak beri tnb dan semua tenaga elitrik kpd singapore...baguslah wahai bongok...tu dah tak terdayalah tu...sial celaka punya umno babi. Ha ha ha. Khak tuuii

      Delete
  3. Bila ISA dan EO dah KEOK mekasih lah aja TIM FUCKATAN ya?bila POLITIKUS nak jadi penjaga keselamatan rakyat macam macam dah jadi!

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku seronok jadi pemimpin ameno. gaya hidup aku sekarang amat mewah. kesian pilak tengok penyokong yang dungu nun!

      Delete
    2. Nie ape citer?komen lari tajuk.orang citer hal lain,ko komen hal lain.salah masuk blog aper ker.macai oh macai.bodoh tak sudah sudah.benar kata madey,bodoh nyer umno nie sampai pemimpin bersin pun bertepuk tangan.

      Delete
  4. 1. Kerana UMNO Negara Singapura Tergadai Pada Lee Kuan Yew pada tahun 1965.

    - kalau tak dibuang spork dah lama tanah melayu ini di kuasai oleh bilangan cina yg ramai. kalau tak diberi warganegara, msia belom tentu dpt merdeka dari britain. nikmat kemerdekaan, kita yg tentukan masa depan org melayu bukan inggeris lagi.

    2. Kerana UMNO Pulau Batu Putih Tergadai Pada Singapura.

    - pasal apa pulak UMNO?? dah diputuskan oleh mahkamah dunia di hague. spork ada dokumen yg mengatakan mereka penjaga rumah api. msia tak dak dokumen utk menuntut.

    3. Kerana UMNO air terus dijual 3sen Seribu Galen pada Singapura.

    - itu perjanjian lama, dulu 3 sen ada nilai skrg dah tiada lagi pon dan dah nak expired. perjanjian baru lepas ni tgk la pulak mcmana kjaan nak kenekan pada spork.

    4. Kerana UMNO , Malaysia takut nak robohkan Tambak Johor.

    - laa. ni masa tun lah jadi PM. takkan tak tau. bukan takut tapi kita mau roboh semua, bukan sekerat.

    5. Kerana UMNO, Tanah KTMB di Tanjung Pagar tergadai kepada Singapura.

    - laaa ni pon dah byk kali jelaskan. kjjan spork compesate bagi tanah yg jauh tinggi nilainya di spork utk dibangunkan.


    6. Kerana UMNO Wilayah Iskandar bakal jadi Wilayah Singapura

    - arab ada, brunai ada, jepon, korea, europe ada melabur. malah pelabur arab dan jepun antara yg terbesar melabur. pasai apa plak jadi wilayah spork?? peliikk..


    7. Kerana UMNO Ekonomi Singapura akan Terus Mengatasi Malaysia
    - tak betul tu, msia berikan saingan yg sihat tgk saja PTP. spork pon pernah merudun mcm krisis thn 2009..

    9. Kerana UMNO Banyak Syarikat-syarikat Malaysia akan terus dikuasai Singapura.
    - auta ni. kalau syarikat cina msia mmg banyak yg dijual ke cina spork.

    10. Kerana UMNO Matawang Malaysia akan terus jatuh dan lemah dari mata wang Singapura, menjadikan kuasa membeli rakyat Singapura sentiasa lebih kuat dan gagah dari rakyat Malaysia khususnya yang tinggal di Johor.

    - ni kjan tgh nak naik kan la. tgk org gomen dah berapa kali naik gaji. aku jumpa sepupu time raya ni, dia keje sarjan polis fuhh pakai honda crv baru.



    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha.....ha.......ha........macai oh macai.....komen mcm tu......tahun bila malaysia merdeka dan tahun bila singapura keluar malaysia.berapa nisbah melayu dan cina pada tahun 50an dan 60an. Soal batu putih pula....penyerahan singapura tidak melibatkan penyerahan batu putih.kegagalan menyediakan perjanjian yg jelas sewaktu penyerahan menyebabkan kehilangan pulau batu putih.tapi bagaimana yer rais yatim sewaktu perbicaraan menyatakan malaysia tidak akan kehilangan batu putih.soal air pulak kenapa perjanjian ditandatangan itu hanya menguntungkan singapura.kenapa tidak terfikir dipihak kerajaan malaysia untuk memastikan keuntungan dipihak malaysia.dijual pada harga 3sen seribu liter dan berapa pula dibayar oleh malaysia bila membeli air terawat.apakah pemimpin malaysia agak cerodik untuk menilai perjanjian penyerahan singapura hingga kehilangan PBP dan kerugian penjualan air.hal kenaikan gaji utk meningkatkan nilai mata wang agak memualkan.bernilai mata wang dipasaran dunia bukan bernilai pada kertas tapi nilai emas yg menjadi sandaran pada matawang tersebut.

      Delete
    2. Umno ni memang bengap tak faham2 seribu kali cakap pun macam tulah juga jenis hotak lubang jamban mana nak faham. Aku nak tanya satu je pasai apa hang dok gadai singapore tu? Aku bole jawab satu je sebabnya iaitu bodo bengap tongong bongok bahlol tu je jawapan yg paling tepat.

      Delete
  5. Kah5..cuba tanya kawan polis ko tu, byk ke mkn duit kopi? Tak pun mlm jual satey..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 11:01 tak yah buang karan pada macai bahalol2 ni semua.Diorang bukan reti membaca pun...kelantan mundur setelah 22 thun tu pun dia kata maju..setakat jual air liur jer mintak derma tin milo boleh la.

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
    3. Semundur Kelantan,raser nyer tak semundur miskin beberapa negeri tadbiran umporno be end.ko raser nyer yg bahlol.buter maklumat kerana fiperbodohkan tb 3/4 dan utusex.ko ni kut spesis pemimpin bersin,macai bertepuk tangan.

      Delete
    4. Mundur maju, jatuh bangun sesebuah negeri atau negara ditentukan oleh pemimpin. Kita yang telah memilih pemimpin kena letak sepenuh keyakinan dengan pucuk pimpinan yang telah kita pilih. Baik UMNO, PAS hatta DAP sekalipun, jika mereka telah berbuat sesuatu yang baik, apalagi membangunkan negeri/negara, maka tak salah dan sepatutnyalah kita mengiktiraf sumbangan dan kerja keras mereka. Tak begitu? Ingat senang ke nak tarik pelabur dan/atau pelaburan ke negeri/negera kita. Pasal media massa pulak, memang 100% salah ke semua maklumat yang disebarkan oleh TV1, TV2, TV3? Memang semua maklumat mereka tak boleh pakai ke? Siaran televisyen kafir seperti CNN, cable tv di USA dan negara2 kafir tu baik dan menyampaikan berita2 yang tetap ke? Semua stesen tv dunia ni dikuasai oleh Yahudi tapi rasanya majoriti kita umat Islam dan kafir di Malaysia tetap juga menonton berita2 mereka? Tu menjadikan kita sebagai apa tu...? Berita yang dikuasai orang Yahudi takpe pulak kita tengok. Tak ke pelik namanya tu.

      Delete
    5. Anon 13.56. Ko ni hotak dungu ko tak tengok ke kat johor kat kawasan moiden mat sembab pulak tu ....air masih pakai perigi lagi...ko gi lah cek sesekali..sebab mak saudara aku ada disitu. Ko tak tengok sape yg ada kat bandar JB..nak cari sekor kedai melayu umno pun tarak abis ko nak berbangga ngan umno? Komplek city squer sape punya? Kalau tak singapore punya. 2 per 3 tanah bandar JB kepunyaan cina singapore...ko tengoklah sikit statistik harta cina singapore kat johor oleh kerajaan msia. Ko ni memang bengaplah babi.

      Delete
  6. Pemimpin Malaysia dulu dan skrg lbh pentingkan perut sendiri drp fikirkan kebajikan majoriti rakyat. Malaysia dan melayu jadi lbh parah sejak era Tun Mahathir yg memperkenalkan dasar pengswastaan. Masa inilah era kroni mula membenih dan berakar. Dasar polisi caca marba inilah akhirnya membuat warga cerdik dan berfikir panjang menolak umno. Ruang kosong dlm umno diisi oleh majoriti warga berpendidikan rendah yg sanggup jadi belatuk demi mengisi perut sendiri. Mahathir akui situasi ini. Tapi itulah hasil tangan beliau sendiri. Lee Kwan Yew tentulah selesa dgn kerajaan begini krn mudah utk dipulas kepala. Tgk saja dlm keadaan konon Malaysia tdk selesa dgn Singapore krn tindakan2 negara berkenaan yg cenderung perlekeh Malaysia tapi penguasaan negara berkenaan keatas ekonomi Malaysia mkn melebar. Adakah ini menunjukkan Umno dan krjn malaysia skrg lbh baik?. Sampai kiamat pun Malaysia tak mgkn dpt atasi Singapore selagi corak pimpinan yg ada skrg dikekalkan.

    ReplyDelete
  7. Btl Tu jgn baca je utusan ditelan bulat2 k

    ReplyDelete
  8. MACAI umngok/bn tak dapat nak bezakan mana RASUAH dgn nilai matawang naik.pakai crv honda bukan maknanya nilai mata wang dah naik...mungkin...paham2 jer lah kerja sepupu kau tu tah2 dia terlibat dgn r....h, cuba kau tanya dia betul2 mana dia dapat duit.tapi crv baru ke 3rd/4th hand...

    ReplyDelete
  9. lemimpim umno lo ni seladi x mamposs selagi tu ler mereka akan membaham harta rakyat...dosa/pashala xdre dlm fikiran mereka..yg penting masyuuuukkk

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak baik menuduh sebarangan, apalagi memfitnah sesama insan, baik UMNO, PAS dan/atau sesiapa juga pun. Dosa memfitnah itu bukankah sama seperti memakan daging saudara seagamanya hidup2. Besar sungguh dosa tersebut. Dosa sesama manusia, baik apa juga kepercayaan dan fahamannya, perlu minta maaf dengan siempunya diri. Setelah siempunya diri memaafkan, barulah Allah akan maafkan kita. Sanggupkah kita pergi minta maaf dengan orang yang kita fitnah itu? Mahukah dia memaafkan kita setelah kita memfitnahnya? Memang nampak dengan mata kepala ke sipulan bin/binti sipulan makan harta rakyat...?

      Delete
    2. Apa perlu ke kita sesama Islam, sesama bangsa bergaduh sesama kita. Rasanya tak perlu. Ya, kita mungkin berbeza pendapat. UMNO dengan pendapat mereka. PAS dengan pendapat mereka. Tak salah kita berbeza pendapat. Malah mazhab2 yang terkemuka... Syafie, Maliki, Hambali dan Hanafi pun tak sama, berbeza2 pendapat di antara sesama mereka. Jadi salahkah setiap satu pendapat empat imam yang disebutkan di atas? Jawabnya TAK salah. Imam yang empat lagikan pulak berbeza pendapat, inikan pulak kita manusia biasa. Hebat sangat kah kita ni kalau nak dibandingkan dengan empat imam yang terkemuka seperti di atas? Jadi perlukah kita bergaduh sesama kita dek kerana setiap kita berbeza pendapat? Kalau kita sesama kita bergaduh, persoalannya siapa yang untung? Jawabnya orang KAFIR dan musuh Islam yang untung. Siapakah dia yang dimaksudkan dengan KAFIR itu? Itu tugasan anda untuk mencari jawapannya. Renung2kan.

      Delete
    3. Anon 11.16 dan 11.51. Abis nak diamkan aje? Aku tahu ko umno dah tarak modai nak lawan..akhirnya cakap macam tu lah. Wahai saudara2 mari kita hentam umno ni biar dia mampos jangan peduli sapu je.

      Delete
    4. Anon 12:41 ni mesti tgh kena hasut dgn setan ni, asyik nak provoke org aje...sudah2 le tu...asyik nak hentam org aje sesama muslim...semoga Allah berikan petunjuk dan hidayah serta pembalasan yg setimpal atas kata2nya yg asyik nak fitnah org je...

      Delete
  10. kelantan tak maju pasal rompakan dan kerogolan dari kerajaan pusat. mana duit royalti? mana duit untuk bangunkan negeri? mana? jangan jadi macai babi sangat. kalau betul2 nak fair, figth like a gentleman la bro. tapi aku sgt sangsi sebab jibby mmg xda telor. cuba ko bg duit utk kelantan majukan negeri dia, agak2 boleh tak dia potong kemajuan negeri lain atau sumbat masuk perut sendiri. itu yg kita nak tengok. apa daaa.

    p/s: kebanyakan macai umngok terdiri dari kalangan mat rempit, polis rasuah, pakcik makcik yg kejar baja subsidi, budak2 lepasan u yg tak bergaul dan ambil tahu situasi semasa, budak2 clubbing. sebab tu semua bahalol.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Analisa kejayaan Singapura, sebuah negara kecil dengan Malaysia secara rasional. Pertama, bandingkan keluasan saiz Singapura dengan Kelantan atau Malaysia. Singapura negara pengeluar minyak duniakah? Singapura tidak ada royalti minyak dan sebagainya tapi lebih berjaya membangunkan negaranya menjadi lebih berjaya daripada Kelantan, hatta Malaysia. Mengapa? Kedua, perlukah kita meminta2 untuk membangunkan negeri/negara? Kenapa tak diwujudkan peluang2 pekerjaan untuk rakyat tempatan khususnya di Kelantan? Sebaliknya, rakyat Kelantan datang dan bekerja juga dengan orang2 UMNO yang dicanang2kan dengan pelbagai 1001 kejahatan...Allah je yang tau. Kenapa jadi begitu? Perkara2 ini telah lama bermain di fikiran dan menjadi tanda tanya sekalian rakyat Malaysia. Daripada sibuk mengadu domba, mencari kesalahan orang lain, mencanang keburukan dan aib orang...rasanya lebih baik kita luangkan masa, tenaga dan akal fikiran mencari jalan bagaimana untuk memakmurkan negeri/negara dengan cara yang lebih baik dan diredhai Allah. Pendapat ikhlas daripada pembaca setia yang neutral, tidak menyokong mana2 parti politik atau ideologi di Malaysia.

      Delete
    2. Apa kejadian rogol, rompak, samun dan pelbagai lagi kegiatan kenayah hanya berlaku di Malaysia saja ke? Buktikan tiada kedai yang menjual arak di Arab Saudi. Buktikan tidak seorang pun orang Arab yang Islam yang pergi ke USA dan tidak berjudi, minum arak, memakai seluar pendek (baik lelaki atau perempuan). Kenapa tidak ditarbiahkan mereka itu semua? Bukankah mereka itu juga seagama dengan kita?

      Delete
    3. Anon 10.52. Bertapa bengapnya hotak ko ni. Ko ni baik pergi belajar dululah lepas tu baru tulis kat sini. Tu lah memang aku dah cakap kepala hotak orang umnolaknatullah ni memang dah kematu tak boleh terima hidayat lagi. Lebih baik ko masuk je agama lain daripa bersifat munafik.

      Delete
  11. Kahkahkah.....lawak wei comment korg tapi semuanya betul belaka. Macai UMNO ni depa kurang membaca sbb pemalas. Sumber maklumat pun dr Utusan Meloya dn TV3 aje. Tapi tang fitnah depa champion. Harakah kalau memfitnah dah lama dah kena saman.

    Macai ni terdiri dr org2 yg mempunyai pemikiran yg tertutup. Takut utk berubah dan sentiasa mengharapkan bantuan tunai. Jgn percayala sepupu dia pakai CRV. Kalau betul pun pun mungkin bini dia gaji beso. Bkn ada bukti pun. Aku pun boleh ckp sepupu aku kerja kerani boleh pkai BMW baru. Korg percaya ke tak? Hihihihi....

    ReplyDelete
  12. ....dan kerana UMNgOk lah org Melayu terus d perbodohkan...kerana UMNgOk lah maksiat semakin menjadi2 d mlesia....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siapa atau apa pun kaum seseorang itu bukan penentu untuk mengatakan kaum itu bodoh. Bodoh sangat ke orang Melayu ni? Tapi yang peliknya, anak Melayu adalah salah seorang kaum/bangsa yang terpintar di dunia! Maksiat hanya ada di Malaysia saja ke? Di negara2 Arab, di Pakistan yang majoriti penduduknya beragama Islam tapi kegiatan pelacuran tetap juga berlaku. Saban hari dan masa, kerajaan Arab Saudi tetap juga melakukan sebatan dan rejam di khalayak ramai/umum bagi kesalahan zina, mencuri dan sebagainya. Tiada maksiat ke di negara2 lain? Hatta Arab Saudi pun melambak2 kegiatan maksiat...tapi kenapa difokuskan Malaysia sahaja? Apakah kita telah menjalankan tugas kita membendung kegiatan maksiat...ATAU kita hanya tau complain, mencanang sana sini je? Apakah sumbangan anda dalam membendung maksiat? Berapa peratus masa anda diluangkan untuk membendung maksiat? Pernahkah anda bertanya pada diri anda atau anda hanya tau bertanya pada orang lain sahaja?

      Delete
  13. Sedara aku cuma opis boy.guna kereta camry 2.4 lagi.kata nyer dia mampu sebab gaji tinggi.kerja gomen korup nie memang gaji tinggi.demi meningkatkan nilai matawang negaraaaaaaaaaaaa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak perlu la kita asyik nak memandang dan menuding jari pada orang lain. Kuman di seberang laut nampak. Memang kakitangan kerajaan saja je ke yang korup. Apa kakitangan swasta, pekerja bank, pekerja kilang...tak korup? Tak baik menuduh atau hasad dengki sesama manusia. Biarlah dia nak beli apapun. Mungkin dia mampu, mana kita tau. Mana tau dia dah bertahun lamanya menyimpan duit, baru sekarang dapat merasa pakai kereta idaman dia. Yang kita ni, asalkan nampak orang lebih sikit daripada kita, berjaya sikit daripada kita...meski dalam kepala, orang tu mesti korup. Atau otak kita yang dah korup. Renung2kan...

      Delete
  14. Aku x kje naik mercz C Class..korang percaya x??kah kah kah..

    ReplyDelete
  15. Satu artikel yang bodoh dan bangang. Pembaca di Internet pon bangang. Mudah terpedaya dengan analisis yang guna otak yang cetek. Semua kerana UMNO. Kerana UMNO juga korang masih tinggal dan hidup di Malaysia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan jadikan umpatan, caci, maki hamun dan sebagainya suatu budaya. Bukankah kita ini bangsa yang berbudi bahasa. Tambahan akhlak kita telah dipercantikkan oleh Rasulullah, sebaik2 contoh akhlak terpuji. Salahkah jika kita mentarbiah dengan cara yang baik. Tidakkah Rasulullah itu menyuruh kita supaya berdakwah dengan cara yang baik lagi halus terlebih dahulu. Apakah adab2 berdakwah? Yang demikian itu bukankah lebih baik? Jangan fikir sekadar nak meluahkan rasa marah saja. Fikirkan natijah dan pandangan orang lain apabila membaca tulisan kita juga. Fikir2kan... Analisa yang menyeluruh disertakan dengan bukti2 yang sah dan nyata adalah lebih baik daripada fakta rekaan lagi auta. Tak gitu!

      Delete
  16. aku tak keje pun...tp blh pakai subaru empreeza...kaya x aku

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko bukan kaya tapi kayap. Ha ja ha ha.orang ada kapal terbang pun tak bising lah.

      Delete
  17. kata masalah BN ..TAPI SAYA KATA BUKAN. MASALAH BN SABAH DAN SARAWAK....INI SEMUA MASALAH UMNO MALAYA.SEJARAH SABAH SARAWAK NGAN MALAYA X SAMA....RENUNG RENUNGKANLAH BLOGGER BLOGGER MALAYA DAN BLOGGER SABAH SARAWAK YANG SUDAH TERIKUT IKUT BUDAYA MALAYA YANG BERTAMADU. KONONNYA....

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...