Friday 16 August 2013

PEGAWAI VETERINAR YANG BELASAH ISTERINYA DALAM LIF SERAH DIRI PADA POLIS TIDAK DIGARI SEDANGKAN GADIS BERUSIA 17 TAHUN SERAH DIRI KERANA PIJAK POTRET NAJIB DI GARI!!!!



Pegawai Veterinar yang membelasah isterinya dalam lif sebuah hospital swasta Bandar Perda dekat Bukit Mertajam, Pulau Pinang pada Isnin lalu, menyerah diri di Balai Polis Kuantan di sini, petang semalam.

Suspek berusia 36 tahun itu menyerah diri kira-kira jam 4.30 petang selepas menyedari perbuatannya itu tersebar luas menerusi laman sosial dan media.

Penjawat awam berasal dari Jerantut itu hadir sendirian menyerah diri dan siasatan awal polis mendapati suspek membelasah isterinya tanpa menyedari perbuatan itu dirakamkan kamera litar tertutup (CCTV).

Suspek yang bertugas dengan Jabatan Perkhidmatan Veterinar (JPV) Daerah Jerantut itu, dikatakan dalam proses perceraian dengan isteri pertamanya. Dia juga sudah berkahwin dengan kakitangan sebuah agensi kerajaan di Jerantut sejak 2011.

Tahanan reman

Ketua Polis Daerah, Asisten Komisioner Mohd Jasmani Yusoff, yang mengesahkan penahanan suspek, berkata lelaki itu akan diserahkan kepada Polis Pulau Pinang untuk tahanan reman.

“Kita akan menghantar suspek ke Bukit Mertajam, untuk siasatan lanjut mengikut Seksyen 323 Kanun Keseksaan kerana mendatangkan kecederaan kepada isterinya, yang sabit kesalahan boleh dihukum penjara sehingga setahun atau denda sehingga RM2,000 atau kedua-duanya sekali,” katanya.

Selasa lalu, media sosial tempatan gempar apabila video seorang pekerja kilang dibelasah suami dimuat naik sehingga mengundang kemarahan orang ramai.

Video berdurasi dua minit 20 saat itu dimuat naik oleh adik mangsa, Mohd Yunus Ahmad Ramli, 31, selepas melihat kakaknya dipukul tanpa belas kasihan oleh suaminya.

Pada 6hb September 2013 seorang gadis Cina berusia 17 tahun telah menyerah diri di Balai Polis dengan di iring peguamnya apabila rakaman gambar beliau memijak potret Najib Razak dan Rosmah Mansor telah mengundang kemarahan rakyat sebagai suatu tindakan biadap.

Beberapa laporan polis telah dibuat oleh NGO-NGO yang kebanyakkannya berjiwa dan berdarah UMNO/BN.

 Dalam insiden penyerahan diri itu beliau telah digari oleh pihak polis.

Bukan nak mempersoalkan budi bicara prosedur dan cara pihak polis untuk menyekat suspek dari melarikan diri apabila sudah ditangkap.

Tapi dengan ikut hukum akal logik.. antara Pegawai Veterinar yang belasah teruk isterinya dalam lif dengan gadis berusia 17 tahun pijak gambar Najib dan Rosmah ... mana dilihat lebih berpotensi bersikap ganas dan mau melepaskan diri dari tangkapan polis.. Mana?

13 comments:

  1. Malaysia ini msyrkt berbilang kaum hidup aman damai jenayah kurang tembak mati tu masih boleh kawal orang hina gambar peem cepat boleh tangkap tapii shingga kini benawee yg kencing kat poster TG NIK AZIZ tak dapat tangkap apanama niii.....

    ReplyDelete
  2. admin betul kah date ini??? "Pada 6hb September 2013 seorang gadis Cina berusia 17 tahun telah menyerah diri di Balai Polis dengan di iring peguamnya apabila rakaman gambar beliau memijak potret Najib Razak dan Rosmah Mansor telah mengundang kemarahan rakyat sebagai suatu tindakan biadap."

    ReplyDelete
    Replies
    1. eke eleh...lu nie pusing2 pulaklah.....kura dl perahu betullah.....atau katak bawah tempurung UMNO/BN....

      Delete
  3. kafir memang patut digari.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jika mykad jer Islam tapi perangai mcm setan benatang sepatutnye digari mcm benatang jugak.

      Delete
    2. Kalau org Islam yg mengamalkan cr hidup org kafir mcm mana pulak? Rasuah, kroni, membazir (ini amalan syaitan), tolak hudud dan mcm2 lg yg dilakukan oleh org Islam dlm parti tut...tut...tu kau tak cdgkan digari tgn mereka tu

      Delete
  4. Kena tampar sebijik bagus cina amoi ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aala....brani dgn pompuan jer....haaaa....samer spesis ngan pegawai binatang tu.

      Delete
  5. Mamat yang penampau bini dia ni adalah penyokong tegar pkr. Jadi kita kena maafkanlah dia.kihkih.
    semak keahlian dia..hohoho.
    inilah akibatnya jika taksub dgn anuwar.yg belasah bini dia jugak.tapi disenyapkan...kihkih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Muka nyer nampak mcm ketua umporno

      Delete
    2. Betul ke dsai pukul azizah. Kalau anda fitnah, tunggu balasan Allah

      Delete
  6. krikkk krikk krikkk ---------->bunyi cengkerik...
    Hidup PAS
    Hidup PKR
    ..... Selangor da mnang PKR bile nak bagi PTPTN free.....

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...