Saturday 3 August 2013

PEGAWAI KANAN POLIS YANG DIAMANAHKAN MEMBENTERAS KEGIATAN MAKSIAT DITUDUH DIMAHKAMAH ATAS PERTUDUHAN MEROGOL DAN MELIWAT GADIS BERUMUR 13 TAHUN!!!!!



Kota Kinabalu:  Seorang pegawai
kanan poilis yang bertugas dengan memberi tanggung jawab dan amanah untuk membenteras maksiat telah didakwa dengan empat tuduhan merogol seorang gadis berumur 13 tahun.

Deputi Supritenden
Rohaizat Abd Ani, 54, bekas Ketua Cawangan D7 di Ibu Pejabat Polis Kontinjen Sabah yang juga pernah berkhidmat sebagai Ketua Polis Daerah Setiu pada awal tahun lepas, telah dituduh merogol gadis itu di sebuah bilik hotel di sini pada kira-kira 15:30 pada 1 Feb tahun lepas.

Beliau juga didakwa meliwat gadis itu pada hari dan tempat yang sama dan juga dituduh merogol gadis itu sekali lagi pada kira-kira 10:00 pada hari berikutnya.

Apabila pertuduhan keempat merogol gadis itu di hotel yang sama pada bulan Mei tahun lepas telah dibacakan, dia bertanya: "Apa, tiada tarikh?"

Beliau kemudiannya menggeleng-gelengkan kepalanya dan berkata: ". Tidak bersalah"

Beliau mengambil nota apabila setiap pertuduhan dibacakan dan menjawab "Tidak bersalah" setiap kali dengan suara yang kuat dan jelas.

DSP Rohaizat, yang kini bertugas sebagai Timbalan Ketua Unit Simpanan Persekutuan (FRU) di Pulau Pinang, tiba di mahkamah memakai jaket dan seluar gelap, ditemani oleh isterinya.

Bapa kepada dua anak itu menyembunyikan mukanya dengan akhbar apabila dia melihat wartawan dan jurugambar ketika berjalan ke dalam mahkamah.

Timbalan Pendakwa Raya Jamil Aripin meminta ikat jamin sebanyak RM20, 000 bagi setiap tuduhan, mengatakan bahawa pertuduhan dikemukakan adalah  sangat serius.

Peguam DSP Rohaizat itu Ram Singh, bagaimanapun, memberitahu mahkamah bahawa anak guamnya memegang jawatan paling kanan dalam pasukan polis dan dia tidak akan melarikan diri.

Ram berkata DSP Rohaizat bersedia untuk melaporkan diri ke Ibu Pejabat Polis Pulau Pinang dua kali seminggu jika perlu.

Beliau juga menggesa bahawa jaminan sekurang-kurangnya RM5, 000 ditetapkan bagi setiap tuduhan.

Hakim Mahkamah Sesyen, Ismail Berahim, bagaimanapun, menetapkan jumlah jaminan pada RM40, 000 dan menetapkan 9hb Disember hingga 13 Disember sebagai tarikh perbicaraan.

Jamil berkata, pihak pendakwaan mempunyai senarai 25 saksi tetapi tidak menentukan berapa ramai yang akan dipanggil untuk memberi keterangan.

4 comments:

  1. spesis yang sama dgn timbalan pm zaman dulu-dulu..;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni lg anjing dan bapa babi ubn...

      Delete
  2. Pemimpin umno lagi teruk rogol gadis bawah umur 14 th. Yg satu lagi rogol model dan bunuh dan sebab takut ada bukti terus letupkan. Apa dah jadi umno sial ni ha ha?.

    ReplyDelete
  3. Apa nak heran? Dia ni pun dari parti komponen juga. Kena ikut boslah!!!

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...