Wednesday 7 August 2013

SEORANG AHLI PERNIAGAAN BERGELAR DATUK SERI YANG PERNAH DITAHAN DIBAWAH ORDINAN DARURAT TERSELAMAT APABILA KERETA JAGUARNYA MELETUP DIPERCAYAI PERBUATAN KHIANAT!!!!



Seorang ahli perniagaan bergelar Datuk Seri yang
pernah ditahan di Simpang Rengam selama lebih 1 tahun dibawah Ordinan Darurat kerana kegiatan kongsi gelap, pelacuran perjudian dan ah long terselamat dari maut apabila kereta mewah jenama Jaguar telah diletupkan ketika beliau dan pemandunya berada dalam kereta.

Ahli perniagaan kaya raya  ini cukup terkenal kerana pemilikan
beberapa buah brestoran dan kelab malam mewah  di bandaraya Kuala Lumpur.

Sebuah bom difahamkan diikat di bawah kenderaan itu diberitakan  meletup menyebabkan but kereta Jaguar tersebut robek teruk.

Ahli perniagaan, yang bergelar Datuk Seri itu dan pemandunya telah melalui Taman Taynton View, Cheras, pada malam Isnin apabila bom tersebut diletupkan.

Menurut laporan yang dibuat oleh pemandu beliau, ketika beliau sedang memandu melalui Jalan Nadchantiram  kira-kira pukul 8.45 malam terkejut besar apabila mendengar bunyi letupan yang kuat belakang keretanya. Dia terus memberhentikan kereta dan terus bergegas keluar.

Apabila
diperiksa bahagian  belakang kereta  dapati bahgaian but kereta tersebut sudah tiada lagi.

Tiada kemalangan jiwa yang berlaku termasuk pemandu lain maupun penjalan kaki yang berada ketika kejadian letupan berlaku.

Dipercayai ianya adalah perbuatan sabotaj.

Adalah dipercayai Datuk Seri, yang menerima gelaran dari Pahang, telah ditahan di bawah Ordinan Darurat pada tahun 2005 dan dibebaskan 17 bulan kemudian.

Terdapat juga cakap-cakap
bahawa dia mungkin telah terlibat dalam aktiviti-aktiviti jenayah yang memungkinkan telah membawa kepada serangan ke atas beliau dan keretanya.

11 comments:

  1. Oooo.....Datuk Seri Pahaaang rupanya!

    ReplyDelete
  2. oooo member mb pahang rupanya

    ReplyDelete
  3. Gelaran drp Istana Pahang?..org mcm ni pun dpt gelaran Datuk ke?..dah tak ada nilai gelaran Datuk2 Pahang weh..

    ReplyDelete
  4. Malaysia Aman Damai Bahagia.....itu seme cobaan....cobaan..cobaan.

    ReplyDelete
  5. Datuk pakatan rakyat ker pencacai haprak?

    ReplyDelete
  6. Muka bukan je macam penyamun tapi memang penyamun berpangkat datuk seri. Pangkat halal untuk menyamun. Malaysia je yang boleh.

    ReplyDelete
  7. cai umno mesti nangis 40 hari 40 mlm kalau datuk sri tu mati sebab tak ada peluang lagi nak pi kelab mlm, nak pi dakap gro...
    tak pa, sat lagi ada la cai yg bingkas bangun bagi hujjah, cina doll, siam doll lah,islam liberallah, banyak akuan diluar negara lah dan mcm mcm lagi ilusi depa sebab otak dak tak ada dlm kepala, tapi otak dah turun kat kepala lulut....hu hu hu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang tua nyanyuk rupanya ko ni
      Kt selangor sapa peeintah tok nyanyuk yang mana pusat hiburan dan rumah tumbuh bak cendawan lpas hujan?
      Kt kelantan pun apa kurangnya.
      Semua ni taubat lahom nak keluar dalam surat khabar pakatan haramkah haramjadah ngn suara keadilan

      Delete
  8. UMNgOk dan maksiat berpisah tiada....REALITI

    ReplyDelete
  9. mamat dato sri pembiayai dana kpd DAP parti pujaan PKR..

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...