KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Friday, 30 August 2013

SUDAH MELAMPAU!!!! ... PEKERJA TNB HAMPIR PUTUS TANGAN DITETAK DENGAN PARANG KERANA NAK POTONG BEKALAN LETRIK !!!!

Seorang pekerja Tenaga Nasional Berhad (TNB) hampir terputus tangan kiri akibat ditetak dengan parang setelah beliau memotong bekalan elektrik di sebuah rumah di Jalan PJS 7/23 Bandar Sunway, di Kuala Lumpur semalam.

Dalam kejadian 5 petang itu, Muhamad Axdni Isa, 42, bersama dua lagi rakan sekerjanya dilapor melakukan kerja pemotongan elektrik di depan sebuah rumah teres sebelum dua orang lelaki yang berada dalam rumah tersebut tidak berpuas hati dengan tindakan tersebut.

Timbalan Ketua Polis Daerah Subang Jaya, Supt Tan Ah Chua berkata mangsa dan rakan-rakannya telah dimaki hamun lelaki itu ketika cuba menerangkan kepada suspek bahawa mereka membuat penyambungan elektrik secara haram.

"Disebabkan bengang, suspek kemudian keluar dari rumah dengan dua bilah parang dan menetak tangan kiri mangsa beberapa kali manakala rakannya yang lain terselamat," katanya ketika dihubungi di Kuala Lumpur semalam.

Tan berkata, mangsa dihantar rakannya ke Pusat Perubatan Subang Jaya (SJMC) sebelum dirujuk ke Pusat Perubatan Pantai Bangsar di Kuala Lumpur untuk pembedahan.

Susulan kejadian itu, polis menahan dua suspek berusia 33 dan 45 tahun itu untuk siasatan mengikut Seksyen 326 Kanun Keseksaan.

- Bernama

Laporan penuh...


Bandar sunway rpt:6000/13
Pengadu: mohd fuad bin ishak(pekerja TNB subang jaya)
No kp:710918045373
I0:insp sim lee ping
Sek: 326kk


Pada 29/8/13 jam 1700hrs 1 team tnb dari subang jaya telah datang ke jln pjs 7/23 bdr sunway kerana telah mendapat aduan terdapat penyambungan haram di jln tersebut semasa team pengadu ingin membuat pemotongan bekalan elektrik di rumah setinggan jln pjs 7/23 bersama dengan 4orang pekerja TNB.2 lelaki india telah menghampiri dan telah menyerang team tersebut dan telah menetak mangsa beberapa kali di pergelangan tangan kiri menggunakan parang panjang sehingga hampir putus.rakan mangsa telah membawa mangsa ke hospital sdmc dan telah di pindahkan dihospital pantai bangsar dan berada di dewan pembedahan.tahap kecederaan pergelangan tangan kiri hampir putus,ditempatkan di blok d tkt 2 no katil 18.

Butir2 suspek
Penama:sellvam a/l sangaralingam
no kp:680510086687
Suspek telah ditangkap oleh anggota D7 ipd subang jaya

24 comments:

  1. APapun kena check pekerja TNB tu. Adakah dia penyokong tegar UMNO?. Kalau ye,maka tangan yang mengundi itu sebagai balasan dari Allah namanya. Maka sudah pasti solat yang dilakukan oleh pekerja itu tidak mendapat pahala dan mereka seperti kata Yang Mulia TGNA. Balasan kpd yang mereka yg menyokong UMNO kerana barangsiapa UMNO maka kita perangi krn mereka itu kafirr kata teramat Mulia Hj Hadi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ini salahsorang tentera kacang hantu UMNO/BN buat fitnah.....tak kejer lain ker....

      Delete
    2. Apa benda kau ni? kau kluar ikut rahim mak kau ke atau jubor dia? tgk ayat macam kluar dari jubor perngai asshole mcmni

      JANGAN BUAT MALU PARTI PEMBANGKANG LA BINGAI!

      Delete
    3. Kedua2nye yg kena tetak ngan menetak adalah ahli omno laknatullah. Ha ha ha. Padan muka.

      Delete
    4. Fatwa apa ini? Red Bean Army??? Suka buat fitnah kepada ulama yang inginkan Islam sebenar tertegak di bumi Malaysia. Bahaya betul statement begini untuk menimbulkan keraguan ramai kepada Tuan Guru Nik Aziz.

      Delete
    5. Ularmak niki najis tu wat lawak ko ni atau jiwa kacau ko dh mai maklomlah awal bulan.atau ko datang bulan....

      Delete
    6. Apa ke bahlol nak kaitkan hal ni dgn politik. Otak semua cetek. Org politik mmg x da akal.

      Delete
    7. Dpa tinggi akal nya tp yang x tinggi akalnya adalah penganut2 pakatan haramjadah.sbb dengan senang nya pemimpin yang tinggi akalnya memperbodohkan penganut2 pakatan yang x tinggi akalnya.
      Sbb tulah perkara fitnah2 yang dubuat omeh pemimpin dpa percaya dengan sepenuh hati
      Dah mmg dasar oenganut pakatan haramjadah ni semua nya bengap

      Delete
  2. kepala hotak bapak kau. Mazhab mana kau pakai?

    ReplyDelete
  3. Mazhab yg dipakai ialah mazhab omno laknatullah waliyazubillah walsetan walbabi utan. Boleh terima tak? He heh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1757 dh sah lah keturunan mak bapak ko ni dari golongan anjing babi sbb dapat anak babi macam ko.

      Delete
  4. Takde kene mgene umno ke pas...yg g potong lektrik tu da mmg tugas die laaa...amende nth korg ni

    ReplyDelete
  5. sikit2 politik. benda tu bkn perkara utama Allah tnya ms dkt kubur nnt. insaf la weii

    ReplyDelete
  6. Aku dh naik bosan dengan gelagat puak pakatan haramjadah ni
    Dari pemimpin sampai lah kepada penganut2nya sekali swmua benda nak di politikkan.dh mmg dasar gampang kot.
    Layaknya di gelar anak gampang tujuh keturunan
    Mangsa tu buat kerja cari rezeki utk anak isteri tp ada segelintir puak yang sangat kurang ajar sanggup menetak mangsa .
    Mangsa hanya menjalankan tugasnya jer.
    Kenapa di perlakukan sedemikian.berfikir lah dengan wajar .
    Kepada anon 1755 aku berdoa pada allah yang maha pengasih lagi penyayang supaya kejadian ini menimpa kepada kamu insyaallah.

    ReplyDelete
  7. Pemimpin yg lemah, mengakibatkan
    1.Pentadbiran lemah
    2.Ekonomi lemah
    3.Penguatkuasaan lemah
    4.Kepercayaan rakyat ttg keselamatan lemah
    5.Wujudnya puluhan ribu ahli kongsi gelap
    6.Tembak menembak berleluasa
    7.Kerat mengerat dah jadi biasa

    ReplyDelete
  8. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  9. sebagai pekerja yang menerima arahan..dia hanya menjalankan tugas sebagaimana yg diamanahkan kepadanya..samaada dia umno ke, pas ke atau ahli pkr ke..itu bukan masaalahnya...yg masaalahnya ialah apabila tuan rumah tu tak membayar bil letrik..dia buat salah..dia yang marah..dia buat salah lagi dengan menetak tangan yang menjalankan amanah dari majikannya...maka fikir-fikirkanlah..sapa tahu jika mangsa adalah sebahagian dpd ahli dari warga parti anda sendiri.....SESUNGGUHNYA SEGALA PUJI-PUJIAN HANYALAH BAGI ALLAH YANG TIADA SEKUTU BAGI NYA.

    ReplyDelete
  10. Ayat biasa org PKR...ini semua salah kerajaan barisan nasional...

    ReplyDelete
  11. Amacam pemimpin india tak kira dari parti mana. Masih nak pertahankan kaum india tak ada perangai burok. Kalau jumpa india atau ular, pukul india dulu. Ini pepatah inggeris dan bukan org melayu kata. Mmg india tak sedar diri. Mari kita ramai2 boikot india tak kira perniagaan, pendapatnya, politiknya dan apa saja. INDIA BESAR KEPALA INGAT DIA SAJA BETUL. KELING PARIA.

    ReplyDelete
  12. kesian tgok.. sume benda nak dipolitik kan.. blasan tuhan la apa la.. ingat anda juga manusia yg xpenah lari dr buat kesilapan.. jgn terlalu menilaikan setiap kejadian dgn politik yg mengarut2.. asyik la nak slhkan parti itu ini.. parti sendiri da ckp sempurna kah? sedang diri sendiri xsempurna mane bro.. annoying!

    ReplyDelete
  13. tula bagi lagi keling2 nie kebebasan hidup. slave always salve

    ReplyDelete