Thursday 15 August 2013

NAZRI AZIZ DENGAN ANGKUH DAN SOMBONG BERKATA PERLANTIKKAN ANAKNYA SEBAGAI PEGAWAI KHAS KEMENTERIAN PELANCUNGAN DAN KEBUDAYAAN ADALAH HAK MUTLAKNYA... TIADA SIAPA BOLEH MEMPERSOALKANNYA!!!!


"I don't give a damn and I do not need to appease anyone by removing my son's name."

Ini adalah reaksi keras dan angkuh daripada menteri kabinet Datuk Seri Nazri Aziz ketika ditanya mengenai anak lelakinya yang disenaraikan sebagai "pegawai khas" di laman web rasmi Kementerian Pelancongan dan Kebudayaan.


"Saya seorang peguam terlatih dan saya tahu apa yang saya lakukan," katanya kepada pemberita pada sidang akhbar di Shah Alam hari ini.


Menteri itu menambah bahawa ia adalah kementerian jagaannya dan beliau boleh meletakkan nama sesiapa di sana.


"Saya masih dipilih dan saya masih menteri ...
Saya tidak peduli apa yang anda orang fikir ...

Beliau adalah anak saya dan saya gembira bahawa saya menjadikan beliau pegawai khas saya.

"
Nazri mengulangi pendirian beliau bahawa anaknya, Muhammad Nedim, adalah semata-mata seorang pembantu yang tidak di dalam senarai gaji kerajaan.

"Beliau telah bekerja untuk saya sejak 2008 dan ia adalah kerana beliau bahawa saya menang dengan majoriti yang lebih besar di kawasan saya kali ini," katanya.


Nazri Aziz juga  berkata Nedim jugalah  sebab dia mampu untuk berhubung dengan golongan belia di Padang Rengas dan bahawa ia adalah hak beliau untuk membuat apa-apa jawatan dalam kementeriannya.


"Dia hanya membantu saya dengan kerja-kerja di kawasan saya dan tidak campur tangan dalam isu-isu yang berkaitan dengan kementerian.


"Saya telah menyatakan dengan jelas kepada keluarga saya bahawa saya akan menjadi satu-satunya ahli politik dari kalangan kita," katanya.


Pelantikan Nedim telah menimbulkan persoalan "nepotisme dan kronisme" di kalangan pengkritik.
 


Tahun lepas, Nedim telah mencemarkan nama bapanya yang sudah pun sedia tercemar apabila dia digambarkan memandu sebuah kereta mewah didaftarkan atas nama ahli perniagaan kontroversi Michael Chia.


Chia dan pemimpin-pemimpin Umno Sabah dilaporkan disiasat kerana rasuah melibatkan RM40 juta, tetapi semua telah dibersihkan.


Nedim juga telah menjadi bahan  berita tahun lalu selepas pengawal peribadinya didakwa menyerang seorang pengawal keselamatan di sebuah kondominium mewah.


Menteri Dalam Negeri ketika itu Datuk Seri Hishammuddin Hussein berkata dalam jawapan bertulis di Parlimen perkara itu telah diselesaikan.

20 comments:

  1. gamaknya duit utk bayar gaji anaknya tu guna duit org umno ja kut...

    ReplyDelete
  2. Nik ajis kata kroni dibenarkan.....

    ReplyDelete
  3. Jenih menteri OTAK DIA DOK KAT CELAH KANGKANG

    ReplyDelete
  4. nik najis pun lobi anak dia. bleh je. apa ada hal.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bandingkan anak nik aziz dan anak nazri aziz.....langit ngan bumilah bro....lu aper cerita.....pasal2 melobi tu hang pandai jer buat fitnah......org suka nik aziz dan anak die sbb akhlak baik dibandingkan nazri aziz dan anak dier.....belum lagi seluruh Malaysia nie bapak die punyer......berlagak mcm syaitan...angkuh...sombong.....mcm sial.....

      Delete
    2. Nak pangiil Nik Aziz Najis...nampak sanagat kau yang NAJIS!

      Delete
    3. Anonymous15 August 2013 20:28 memang sial. kau tak layak nak panggil seorang ulamak najis. kau tu yang najis!!!

      Delete
  5. nurul izah+anwar. lim guan eng + lim kit sial.
    melobi dan mengangkat tanpa perlantikan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Madey + mukhriz,tun razak + najib,hussien onn + hisamuddin,pak lah + khairy,tu belum kira sangkut paut benda lain lagi.fuyoo banyak nyer.

      Delete
  6. Macai umno dgn menteri sama bangang sampai mampus ! Binawe punya manusia ! Takde moral langsung...

    ReplyDelete
    Replies
    1. anuwar tu moral sangat le.hihihi

      Delete
    2. anon 21:24..."anwar tak bermoral" tu adalah gelaran mahathir munafiq beri sbb dia tak dpt menandingi karisma Anwar....

      Delete
  7. La nie anak,ketiga tiga bini tak mau bubuh nama ker.lagi cantik,semua mak pak mentua bubuh jugak.baru cantek.tak gitu nazri oi.

    ReplyDelete
  8. Aku penyokong bn tapi aku menyampah dgn nazri ni. Dan aku juga benci nik aziz bapak syiah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku lagi benci dan menyampah dgn kau anon 15:54...sbb bangang betul komen kau.......

      Delete
    2. Anon 15:54 apasal nyampah kat nazri, dah syg sgt bn kena sayang nazri, suku sakat dia, kroni dia, maksiat dia.. Sayangi umno yakini bn kannnn...

      Delete
  9. anon 15:54, jangan main sedap tuduh je cakap TG NA syiah....takut terbalik atas batang hidung sendiri...NauzubiLLAH...

    ReplyDelete
  10. Siapa lagi nak bantu bapak songlap duit banyak banyak.
    Anak bapak la.
    Nazri Aziz nie ada harapan jadi PM. Perangai haram jadah macam nie lah yg menjadi kebanggaan UMNO.

    ReplyDelete
  11. bongkaknya kata dia menang dengan majority dan ada hak mutlak melantik anak sendiri? pls make sure he lost terribly in the next GE14..eksyen pulak tu dia lawyer bertauliah..poraah. makhluk yg tak sedar diri dan memalukan kaum..semoga Allah membalas kesombongannya..

    ReplyDelete
  12. Rambut perang cm gengster cm penyangak pn juga

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...