Friday 30 August 2013

WAJAH-WAJAH DOKTOR MUDA YANG HAFIZ AL-QURAN YANG BERTUGAS DI HOSPITAL TUANKU JAAFAR, SEREMBAN .



Hospital Tuanku Jaafar, Seremban kini memiliki sekurang-kurangnya tiga orang Huffaz yang sedang berkhidmat sebagai Doktor Perubatan di sana.

Mereka telah berjaya menghafaz Al-Quran pada usia 16 tahun. Kesemua mereka adalah lepasan Maahad Tahfiz Al-Quran Hira', Jeram, Kuala Selangor.

Juga antara mereka, ada yang pernah berjaya melakukan 'Shahadah' iaitu memperdengarkan bacaan Al-Quran penuh dari Surah Al-Baqarah hingga ke Surah An-Nas tanpa melihat Al-Quran secara langsung kepada Ustaz.

Perkara ini mengambil masa dari selepas Solat Subuh dan tamat beberapa masa sebelum Maghrib. Hanya berhenti untuk solat fardhu, makan sedikit dan membuang hajat (jika perlu).

Alangkah cerah masa depan kualiti perkhidmatan kesihatan di negara kita, jika ramai lagi doktor berkualiti dapat dilahirkan yang bukan sahaja cemerlang dengan teori dan kemahiran klinikal bahkan turut memiliki ruh Al-Quran di dada mereka.

Tepatlah sifat Al-Quran itu sebagai penyembuh dan perawat segala penyakit.

18 comments:

  1. Syabas dan tahniah kepada mereka.

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah. Hasil daripada pemerintahan yang aman, rakyat yang bebas memilih pembelajaran, kemudahan menuntut di Pengajian tinggi atas kemakmuran negara. Oleh itu menjadi tiap individu memelihara kemanan negara yang sedia ada bersempena hari kemerdekaan yang bakal menjelma. Setiap rakyat harus bijak memilih untuk berdakwah, mempertingkatkan hubungan sesama islam dan bukan menjadikan Kafir menjadi KETUA rakan sekutu tanpa disedari. Bukan meludah apabila tali persahabatan dihulur. Pertahankan Isu kalimah Allah bersama tanpa takut dilucutkan kuasa.Berani menentang gerakan rapi dari peguam2 kristian dan organisasi yg menyelinap masuk dalam Parti yang menjadi Ketua parti sekutu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg benar,jangan meludah tali persahabatan yg dihulur sapertimana pengkhianatan penyatuan di Kelantan.bila bersatu rupa nyer ada agenda nak menghancurkan parti lawan bila bersatu.pengkhianatan kaum munafik jgn lagi dipercayai.

      Delete
    2. tapi siapakah dah beri muka dgn meluluskan bible dlm bahasa melayu sebelum ni? Kerosakan pada kemuliaan kalimah Allah ni dah lama dibuat oleh orang pemimpin melayu sendiri. Siapa yng perintah di Putrajaya? Cinakah? atau Indiakah?

      Delete
    3. Yg memeritah diputrajaya tu ialah paling lama keling paria kuty aya yg sekarng tunggu masa nak mampos kedua yg paling dibenci oleh rakyat ialah seorang penjenayah rogol bunuh dan letupkan. Tu je lah yg buat mesia tak aman sebab apco yahudi menguasai negara. Mana ada melayu yg perintah mesia? Tungku raman siam tun razak bugis husin on turki najibulbontot bugis. Mana mana2 harapkan omnonok melayu mana ada?

      Delete
  3. Tahfiz Hira Jeram Kuala Selangor. ADUN kawasan yang sangat prihatin menaikkan pembangunan seimbang di Jeram. Antara dunia dan islam maju. Maka lahirlah anak-anak mukmin yang terpelajar. Masjid diperbesarkan malah ditambah dikawasan tersebut.
    Allah limpahkan kurnianya dibawah pentadbiran ADUN Jeram. Siapa ADUN jeram?

    ReplyDelete
  4. Ano 16;09.
    Satement yang lebih betul ialah jangan jadi orang2 yang tidak kenang jasa mereka yang telah berjasa menubuhkan institusi tahfiz tersebut, dengan menidakkan mereka...tak ada kena mengena dengan pemerintah yang aman dsb

    ReplyDelete
  5. Tiada menegena dengan ADUN Jeram, sesen pun tak ada dari ADUN Jeram....Tahfiz itu adalak usaha sekeumpulan manusia yang mahukan Islam tertegak di bumi ini... apa yang dikesalkan terdapat segolongan lepasan instutusi tidak mengenang jasa, tidak contribute semula kepada perkembangan instutusi, malah ada yang ada seperti kacang lupakan kulit...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semua nyer itu adalah kehendak dan izin Allah swt.sesuatu yang baik itu dtg dr Allah swt.suatu ketika dahulu ader pihak mengatakan bahawa mereka inilah militan Islam hingga bantuan tidak dihulur.kini cuba menuntut bahawa mereka ler pencetus kepada para hafiz dan hafizah.malang sekali buat mereka ini.

      Delete
    2. Betul kata 18:13. Siapakah gerangannya individu itu? Aku masih ingat siapa dia dan apa kah jawatannya ketika si polan itu berkata institusi pondok tmpt rekrut pengganas.
      Kita mudah lupa ttp Sejarah tidak pernah lupa. Itulah bahayanya kaum MUNAFIKUN.

      Delete
  6. ya betul. yang meludah tali persahabatan adal Nik Aziz. yang akhirnya tanpa disedari berkawan dgn Bang nowar yang munafikun.

    siapakah gerangannya dan apakah jawatannya yg menyatakan institut pondok tempat merekrut pengganas? jwpannya mudah..

    sejarah tidak penah lupa. Anuwar aljuburi la namanya. bekas timbalan perdana menteri. yg akhirnya dpt munafik ni menyusup masuk ke Pas.
    dan sekarang lihat..pas sebenarnya trdpt puak anwarinas dan sebenarnya berketuakan DAP.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau ilmu agama hang lebih tinggi dari tuan guru nik aziz, aku akan terima komen hang. tapi kalau sembahyang jemaah hang setakat hari jumaat dan dua hari raya saja dan tak pernah tadah kitab lepas solat jemaah maghrib, maka hang adalah macai yang paling bodo di antara macai macai umno yg bodo seperti mana yg telah diakui oleh cek det, wira sejagat melayu yg hang dok bangga sangat tu.

      Delete
    2. SIAPA AGAKNYA MANGKOK NI. MELABELKAN DSAI ALJUBERI? MUNGKIN KAMU DILAHIRKAN MELALUI JUBUR SEHINGGA PERKATAAN JUBUR BEGITU LUNAK DAN MANIS SENTIASA KELUAR DARI BIBIR JUBUR KAMU

      Delete
    3. Munafikun tetap munafikun. Kita buat baik macam mana sekali pun, depa tak akan reda. Jasa yang bukan hak depa pun akan dituntut si celaka ni. Dasar munafikun. Sama saja dengan anon 16.09.
      Aku dah peringatkan Melayu Munafikun ni. Islam tak perlu Melayu untuk menjadi Gah. Islam dah gah sebelum Melayu menjadi Islam. Kalau dah gah sangat Melayu ni, wujudkan TANAH PERKUBURAN MELAYU.

      Delete
    4. Sbb mangkok ayun 0836 dh kena juboq kot.jiwa kacau dh ni

      Delete
    5. Andre irwan dari nama ko jer menampakkan ko ni munafik lebih dari munafik.sbb mak bapak ko pun munafik gak pilih nama ko macam tu......

      Delete
  7. Alhamdulillah ! atas segala nikmat, atas segala rahmatNya. Mudah mudahan akan bertambah tambah lagi.

    ReplyDelete
  8. http://bm.harakahdaily.net/index.php/berita-utama/24244-malaysia-tidak-mampu-hasil-pekerja-berkemahiran-tinggi

    Laporan kajian sistem pendidikan kita... jauh ketinggalan sebenar, vietnam yg baru lepas perang lg bagus dr mesia.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...