Wednesday 28 May 2014

(3 FOTO) PRK TELUK INTAN .. PUTERI UMNO MALAYSIA CUBA NAK BELI SOKONGAN RAKYAT TELUK INTAN DENGAN SEKILO TEPUNG GANDUM????


1kg Tepung gandum, 2kg minyak masak, sebungkus biskut kering, 1kg gula pasir kasar, 1 peket teh boh, 5kg beras tempatan.

Itu jer nilainya Puteri UMNO Malaysia kepada warga Teluk Intan yang dikategorikan sebagai warga berpendapatan rendah.

Diberi sebab adanya Pilihan Raya Kecil Parlimen Teluk Intan ekoran kematian wakil parlimen dari DAP/PR baru-baru ini .. .. ini bukannya sumbangan ikhlas setiap bulan .. tetapi sumbangan mengharapkan balasan disebabkan wakil parlimennya mati.

Nampaknya cara dan budaya politik UMNO sejak merdeka sehinggalah sekarang sedikit pun tidak pernah berubah ... memberi gula-gula dan umpan dengan beras dan tepung kepada warga yang yang hidup susah dengan ambil peluang keemasan dari kesempitan hidup mereka ...

Kalau ada para penganalisa politik menyatakan bahawa semacam suatu trend UMNO/BN memang suka rakyatnya hidup susah dan merempat agar senang di perkotak katikkan.

Sasaran utamanya ialah warga Bani Melayu yang duduk didesa, luar bandar, rancangan-rancangan FELDA dan kampong-kampong tradisional.

Maka ditiupkan dengan kata-kata bersyukur dan berterima kasih... Tetapi UMNO kini terlupa yang warga luar bandar dah mulai bijak .. makan umpan tapi pastikan tidak tercekik dengan kail. .. sapu umpan sampai licin tetapi sokonga tetap diberikan kepada Pakatan Rakyat .. Mereka sudah bosan dan jelak dengan sikap hipokrit dan berpura-pura UMNO/BN.


39 comments:

  1. Umno memang CELAKA

    ReplyDelete
    Replies
    1. YE LIN SHENG- Penulis buku THE CHINESE DILEMMA.

      APA PENULIS KATA:

      Perkauman orang cina:
      "Kejayaan orang Cina Malaysia hanya tercapai jika mereka dapat menindas orang Melayu dalam masa yang sama menggunakan kudrat dan kelebihan orang Melayu. Mereka juga tidak akan mengakui bahawa kepimpinan Melayu adalah sangat mahir, cekap serta bagus dalam pengurusan politik, ekonomi dan sosial. Cina jarang menyifatkan kejayaan Malaysia kepada orang Melayu. Apa yang ada diminda mereka adalah semua kejayaan di Malaysia ini kerana orang Cina. Sebab itu orang cina yang asal dari China tidak suka bergaul dengan cina Malaysia kerana sikap mereka yang ekstrim ini. Mereka masih lagi mengamalkan ideologi komunis" -(Buku The Chinese Dilemma - Ye Lin-Sheng)

      Delete
    2. Tolak DAP.

      Delete
  2. Betul tu...rasuah nie...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pemilihan PKR kali ini paling busuk. Kami ahli2 desak pimpinan ambil ikhtibar dari sejarah 1999 - 2010. Dah bertahun2 masih lagi di tahap yang amat memalukan.

      Pemilihan dipenuhi dengan unsur RASUAH.

      Pecat Pengkianat parti. Kami desak REFORMASI dalam parti

      Delete
  3. Kesiannya melihat kuda-kuda tunggangan cina Gerakan, mereka bertungkus lumus demi memenangkan cina Gerakan. Tidak terlihat kelibat seorang pun dari Gerakan, MCA ataupun MIC bersama mereka. Meraka bagaikan menjualnya demi keuntungan cina Gerakan. Dalam masa yang sama mereka melaungkan 'Hidup Melayu' sedangkan akikatnya mereka terus menjadi kuli dan hamba kepada cina Gerakan. Kalau dilihat hampir keseluruhan kempen hanya Umno sahaja bersungguh tetapi parti sekutunya hanya berpeluk tubuh. Kesiannya bila parti yang melaungkan 'Hidup Melayu' rupanya tunggangan kaum lain.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu...melayu umno macai je....hahahahah...

      Delete
    2. Betul2. .umno CELAKA babi. .

      Delete
  4. Go..go..YB Zuraida masih leading dari Rodziah Ismail. Peluang YB Zuraidah menang amatlah cerah jika dilihat sokongan akar umbi wanita keadilan khususnya di Selangor. Politik beliau jelas tidak tikam belakang jelas diterima oleh wanita akar umbi di setiap kempen beliau.

    Lihat semangat YB Zuraidah hingga tumbangnya Wanita Umno Kak Jat. Beliau juga tidak melatah walaupun ada permainan kotor dari pihak lawan dalam pemilihan ini.

    InsyaAllah usaha pucuk tertinggi pimpinan dalam misi menuju ke Putrajaya akan tercapai dengan kekuatan sokongan kepada YB Zuraidah.

    Mohon semua wanita PKR terus memberikan sokongan kepada YB Zuraidah dan team Keadilan Raya. Ucapan terimaksih kepada yang yang telah memberikan sokongan sepenuhnya kpd kami.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pru14 klu zuraidah ni bertanding sure ampang akan dapat kat umno...warga ampang dah tolak dah wanita tua ni..

      Cuma harap undi cina jer lagi..itu pun kaum cina ampang dah bising2

      Delete
  5. Ini sumer poyo...haktuihhhhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Poyo kepala hotak kau. .umno babi. .

      Delete
  6. Cukup dgn sedikit brg dapur itulah harga maruah org melayu hutan dan makcik felda..

    kikiki

    ReplyDelete
  7. UMNO celaka!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  8. Taktik gula gula mcmni amatla berkesan pada makcik dan pakcik felda, orang yg tahap iQ yg amat rendah, rakyat sarawak dan sabah, macai2 umno/bn yg menyemak kat dlm blog ni- taktik era merdeka

    ReplyDelete
  9. Sejak AMNO kata DAP komunis,PKR parti kencing rakyat,PAS parti ajaran syaitan dan kerana rasa marah yang amat sangat pada perlakuan PR itu dan bertambah marah bila DAP kata AMNO celaka ,maka saya serta merta keluar UBN dan sokong pula PR

    ReplyDelete
  10. Kalau dapat sekilo gula sekilo tepong sekampit Milo beras cap durian 10kg garam sekampit susu tiga tin pangkah BN memang menteliti low class lah keturunan makan rebong buloh. Bagi ambil tang pangkah belum tau ini baru lah otak first class. Umat Melayu ini susah sikit peninggalan fahaman Hang Tuah masih bersarang dalam dada mereka kesetian membabi buta. Bila ajak berubah alasan mereka siapa memerentah pun sama aku kerja kait nyor masa BN kalau PR perentah aku kerja kait nyor juga bukan jadi kerani. Punya lah bangang cara pemikiran mereka. Ada pula kata biar lantak nya lah pemimpin nak rasuah,nak salahguna kuasa janji aku boleh makan minum untuk hidup sebelum mati. Yg iini punya spisis lagi terok.

    ReplyDelete
  11. Ini sumer poyo...haktuihhhhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Poyo kepala hotak kau macai umno babi celaka. .

      Delete
  12. Saya tinggai ditempat yg lani dpanggil pelda sejak dari tahun1957.dalam tahun 60an tok razak pernah jejak kaki ketempat kami untuk buka tanah bagi orang melayu dapat hak nya.tapi ari ni anak tok razak telah ambil hak rakyat yg banyaknya melayu pi bina tempat untuk panda....lepas tu suruh rakyat bersyukur dan berbangga.boleh bebangga ka????.dulu pak saya suruh sokong umno perikatan...saya akur...la ni sorry la.....cabut kuku jari saya pon....tak ingin saya nak sokong umngok bn panda.

    ReplyDelete
  13. Ini sumer poyo...haktuihhhhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Poyo kepala hotak kau umno babi celaka. .

      Delete
  14. Melayu umno memang pelek walau lembu sekalipun dipakai baju bn mereka tetap sokong...sekor cina gerakan mca pun tak nampak batang hidung yang melayu umno bersungguh2 kempen....mencadbury buta sungguh tak nampak siapa penat siapa untung

    ReplyDelete
  15. Poyo kepala hotak kau..macai umno babi celaka..

    ReplyDelete
  16. Ini sumer poyo...haktuihhhhhh

    ReplyDelete
  17. Kalo depa mai kat rumah aku bawa 1kilo tepong 1kilo gula minyak 1 botol beras 5 kg biskut kering dll aku ambik tapi aku campak kat muka puteri pantat umno tu dan aku halau depa soh soh....jgn nk hinarakyat sedemikian rupa!!!!!

    ReplyDelete
  18. Ini sumer poyo...haktuihhhhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. ku tampar ko nanti cakap poyo poyo je kat sini

      Delete
  19. Wrap kan lah bakul tu sikit
    Cekai betul lah Puteri UMNO Pemalas !

    ReplyDelete
  20. 1kg Tepung gandum, 2kg minyak masak, sebungkus biskut kering, 1kg gula pasir kasar, 1 peket teh boh, 5kg beras tempatan.

    Kalau benda tu yg Puteri bagi pd org melayu tak payah nak berposiing bergambar bagai

    Benda benda tu semua kalau bagi di dewan atau padang bola dan hebahkan satu kg 'Kami Puteri UMNO mengagihkan beras minyak gula tepung bertempat ... Jam .... Sila datang selagi stok masih ada ..' Jgn harap lah org kg nak datang .. Kalau datang pun macai macai ..

    ReplyDelete
  21. Biasa le akidah bangsa melayu dari dulu sampai sekarang bolih beli dengan kain batik, sekilo tepung, sekilo beras, sekilo gula. Mereka sanggup merempat bertahun tahun dan susah kerana sekilo..dari BN.

    ReplyDelete
  22. Kenapa kita dengki dengan dorang kasi hadiah,rasuah laaa,pancing undi laa..sepatutnya semua parti politik pakat kasi macam macam kepada para pengundi bukan setakat makanan.Beri juga seperti perkakasan letrik ke,kenderaan ke.Orang kasi pasaipe ada yang dengki,yang dengki tu pula kedekut pahit .Soal niat tu biar Allah yang nilaikan..korang ni pandai aje kata yang memberi lebih baik dari menerima..

    ReplyDelete
  23. Forumer sekalian..Sebaik manapun parti A pasti ada sisi buruknya..Sejahat manapun parti B pasti ada sisi baiknya.Kalau posting dalam blog OK ni penuh dengan caci maki,berludah,mencarut bererti tahap otak orang yang posting artikel tupun 2x5..tak pasal pasal pula OK pun dapat dosa kering kerana mentaliti forumer yang main sondol je macam.....Kalau nak berhujah berhujah la secara rasional.

    ReplyDelete
    Replies
    1. en. 08:27..maaf ye..sepanjang hayat saya, saya x pernah nampak sisi baik UMNO/BN...

      Delete
    2. skip scroll je komen komen yg mencarut meludah memaki
      Boleh di elak tp baca jugak komen tesbt salah sendiri lah
      Lepas tu senang senang ckp OK dpt dosa kering Lain lah nak baca komen seterus nya mesti kena baca komen yg awal.

      Delete
  24. Ini sumer poyo....haktuihhhh

    ReplyDelete
  25. Bila puteri umno nak singgah umah abang....marilah dtg...boleh abg tunjukkan bilik....

    ReplyDelete
  26. ni sumer poyo...haktuihhhhhh

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...