Tuesday 20 May 2014

KESELAMATAN KLIA2 AMAT MEMBIMBANGKAN ... JALAN RAYAP KESELAMATAN DAN TEMPAT LETAK PESAWAT TENGGELAM???



Kebimbangan keselamatan muncul lagi di klia2 berikutan jalan rayap landasan dan tempat letak pesawat tenggelam secara perlahan-lahan kerana hujan lebat dan kesan daripada beratus-ratus pendaratan dan perlepasan pesawat di terminal lapangan terbang bajet baru itu.

Sumber daripada industri penerbangan memberitahu terdapat “kolam” atau tempat pengumpulan air di apron lapangan terbang pada Ahad selepas hujan lebat di lapangan terbang di Sepang bernilai RM4 bilion itu, dua minggu selepas operasi bermula.


Mereka juga berkata terdapat laporan pesawat penumpang AirAsia Airbus 320 bergerak di tempat letak pesawat tidak rata walaupun sudah mengundi tayar daripada bergerak.


"Apa yang berlaku adalah apabila brek dilepaskan pada roda utama, pesawat bergerak ke belakang kerana cerun. Dalam kes ini, momentum hanya cukup untuk menyebabkan ia memanjat dan berhenti di penyendal. Penyendal pesawat yang kita digunakan adalah seperti yang diperlukan Airbus.


"Ini berlaku setiap hari dan kami meminta orang-orang kami supaya jangan berada di belakang pesawat apabila melepaskan brek. Ia menjadi sangat berbahaya," kata satu sumber.

19 comments:

  1. Ini sumer poyo...haktuihhhhhhhhhhh

    ReplyDelete
  2. ini semua salah umnoooooooooooo........................

    ReplyDelete
  3. 2bilion buat aport 2 bilion msuk poket kroni nilah hasilnya.

    kikiki

    ReplyDelete
  4. Sapa yang luluskan? SPRM tak nak siasat ke? Oh ya, cuai dan bodoh tak boleh didakwa....! Idop Melayooo..

    ReplyDelete
  5. Ini sumer poyo...haktuihhhhhhhhhhh

    ReplyDelete
  6. SPRM pun bodoh mcm umno juga byk makan taik.

    ReplyDelete
  7. Ini sumer poyo...haktuihhhhhhhhhhh

    ReplyDelete
  8. This is What Women Really Like !! >>> CLICK HERE !!

    ReplyDelete
  9. Turap je utk tampal mcm buat jalan berlopak kat taman aku ni dah Perangai UMNO mana mana masalah tutup jer NFC MB Tganu dan yg paling teruk ambil hutang utk tutup hutang
    Segala kesilapan UMNO ditutup dng kes liwat dan catuan air Sgor

    ReplyDelete
  10. bagus la kalu ada yg tenggelam..nti kroni dpt projek lagi untuk pembaikan...klu x tang mana nak kebas duit rakyat...

    ReplyDelete
  11. Penyalahgunaan kuasa dan rasuah di Malaysia makin terok. Tidak masuk akal perojek yg bernilai berbillion ringgit tapi hasilnya sangat mencurigakan. SPRM patut bertindak dengan lebih efektif dan telus. Apa nak takut dedahkan sehaja penyelewengan2 yg dilakukan oleh pemimpin2 atasan barulah akan ada perubahan. Kalau perkara begini didiamkan sehaja dan melakukan pendakwaan dan penyiasatan teepilih sampai bila bila lah raauah dan salahguna kuasa oleh pemimpin2 atasan dalam kerajaan UMNO/BN tidak akan dapat dicegah malah akan berrambah parah. SPRM hanya akan mendakwa kambing2 hitam dan kaki tangan bawahan sedangkan yg diatas sana bermaharalela melakukan rasuah dan salahgunakuasa. SPRM takutkan manusia daripada Allah yg mana SPRM diujudkan adalah untuk menyumpurnakan amanah Allah dan rakyat Malaysia. Lebih baik tutup sehaja agensi SPRM ada serupa tak ada yg rasuah 10-20rgt tangkap keluar berita muka depan tapi yg rasuah puluhan juta diam dan ditutup rapat sampai angin pun tak masuk. Rakyat tahu,rakyat Malaysia bukan bodoh baik rakyat yg Pro PR atau yg Pro BN tapi apa rakyat boleh buat sekadar dengar dan lihat kalau bercakap lebih akan didakwa dibawah akta2 tertentu. Dimanakah suara rakyat dan dimanakah hidupnya demokraai di Malaysia ini. Kerajaan dan SPRM kena prihatin dengan pandangan rakyat kerana Malaysia ini adalah HAK RAKYAT MALAYSIA yg akan menentukan corak masa hadapan negara MALAYSIA. Marilah kita sama2 menyingkirkan pemerentah yg tidak amanah,tidak jujur,menyalahgunakan kuasa,berkhidmat sekadae memenohkan kantong sendiri dari mengurustadbir negara kita.

    ReplyDelete
    Replies
    1. "saya yang menurut perintah"...itulah ayat keramat ciptaan umno/bn yang menjadi bala kepada kaki tangan awam semua peringkat termasuklah pengarah SPRM

      Delete
  12. Ini sumer poyo... haktuihhhhhhhhhhhh

    ReplyDelete
  13. Anoy 12.52 tak ada ayat lain ke kamu nak komen. Kalau aku kata kamu ini terencat akal kamu marah. mudah kata lah kamu ini sebenarnya tak cerdek hanya satu ayat sehaja yg kamu boleh kemukan dlm bloge ini iaitu INI SEMUA POYO KAHAKTUIH. Ini kau ambil pula dari aku arrrrghhhtuih.(kahak kuning)

    ReplyDelete
  14. Ini sumer poyo... haktuihhhhhhhhhhhh

    ReplyDelete
  15. Korang maki2 kat sini ade ke babi2 dalam BN peduli...

    ReplyDelete
  16. Ini sumer poyo... haktuihhhhhhhhhhhh

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...