Monday 12 May 2014

BUMBUNG SMK SERI NILAM, KUALA TERENGGANU RUNTUH.



Omak Kau mendapat kiriman gambar menyatakan SMK Seri Nilam, Kuala Terengganu runtuh sebentar tadi.

Dikhabarkan tiada kematian dan kecederaan .. Kerugian masih belum ditafsir lagi.

SMK Seri Nilam, merupakan sebuah Sekolah Menengah Kebangsaan yang terletak di Jalan Kubang Tangga, Kuala Terengganu, Malaysia.

28 comments:

  1. Ni nk siasat bwh seksyen mana plak ni?

    ReplyDelete
    Replies
    1. INI RISALAH TIPU PIHAK MUSUH:

      SIAPA MANUSIA BERNAMA AZMIN ALI

      (ugutan dia sakiranya pemilihan di selangor ditangguhkan...)
      dia berani kerana vincent tan dan danny tan sponsor atas arahan/monitor dari madey melalui daim gapurna yg dah bagi upfront atas satu projek diselangor...
      dia kata akan dedahkan siapa Anwar sabenarnya dan juga dedahkan Anwar terlibat dalam kutipan wang yg dituduh dia buat diselangor.. malah dia akan buktikan Anwar lah yg minta dia buat kerja tu...dia dah sediakan bukti yg lengkap dengan syarikat yang berkenaan...itu ugutan dia sakiranya pemilihan di selangor ditangguhkan...dia berani kerana vincent tan dan danny tan sponsor atas arahan/monitor dari madey melalui daim
      Apabila diambil kira kecurangan Mahathir terhadap orang Melayu barulah kita sedar kenapa dia meletakkan Azmin Ali menjadi Setiausaha Sulit Anwar. Hinggalah Anwar dipecat kerana enggan mengeluarkan cek untuk menyelamatkan bisnes Mirzan Mahathir.

      Sesungguhnya segala tindakan Anwar Ibrahim untuk menyanggah Mahathir Mohamed satu ketika dahulu dapat dihidu oleh Mahathir melalui Azmin Ali. Apa sahaja yang Anwar buat Mahathir sudah tahu terlebih dahulu.

      Mahathir dapat bukti yang kukuh lengkap dengan rakaman kamera jarak jauh setiap pergerakan dan tindakan Anwar Ibrahim satu ketika dahulu, walaupun dia kerap berada di luar negara untuk melalak sebagai jaguh dunia ketiga.

      Drama kejatuhan Anwar Ibrahim di mana Azmin Ali memainkan peranan besar adalah satu drama yang amat baik dijadikan epik filem Hindustan. Terlalu banyak sub-plotnya seperti peranan Umi Hafilda Ali yang terbang ke luar negara menghadiri ceramah Mahathir mengenai Anwar Ibrahim kepada rakyat Malaysia di luar Negara. Kemudian ada pula kisah Anwar yang terkena racun arsenik ketika dalam tahanan di penjara.

      Begitu juga dengan penubuhan Keadilan yang banyak melibatkan peranan golongan muda seperti Ezam Mohd Nor, Roslan Kassim dan lain lagi. Tetapi ketika itu tidak pun tersebut peranan Azmin Ali. Malahan ketika Mahathir sudah jatuh dan muncul Abdullah Ahmad Badawi, segala urusan tolak-ansur untuk membebaskan Anwar Ibrahim telah dilaksanakan oleh Ezam Mohd Nor dengan Khairi Jamaluddin. Tidak pula disebut nama Azmin Ali ketika itu.

      Sebagai kesimpulannya, peranan Azmin Ali untuk menjatuhkan Anwar Ibrahim daripada tampuk kuasa dalam UMNO dalam kabinet Malaysia adalah amat besar. Ini disedari sendiri oleh Wan Azizah. Yang amat penting lagi, segala gelagat Azmin Ali sejak dahulu sehingga sekarang amat disedari oleh Nurul Izzah.

      Kerana itu kita tahu, Wan Azizah dan Nurul Izzah tidak merestui tindak-tanduk Azmin Ali terhadap Anwar Ibrahim. Adalah tidak menghairankan kenapa Wan Azizah dan Nurul Izzah tidak memberikan sokongan terbuka kepada Azmin Ali menjadi Timbalan Presiden PKR.

      Delete
  2. Org ganu sila bgtau siapa yg arahkan masjid bujal dirobohkan ala yahudi.sampai khiamat dok terima balasan bangunan runtuh.

    kikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. sedap nye ayat..mcm mintak penyepak!..aku org ganu..ni semua takdir tuhan okey..mulut jage sikit..

      Delete
  3. nasib baik bukan selangor lagi.

    selangor pun banyak runtuh jugak.

    bala agaknya.

    ReplyDelete
  4. Negeri Trengganu dikenali sebagai Trengganu Darul Runtuh

    ReplyDelete
    Replies
    1. jage2..jgn smpai ngeri sendiri pn jadi mcm tu..

      Delete
    2. Betul...betul...betul...Org Terengganu sendiri pun ckp Terengganu Darul Runtuh...!!

      Delete
  5. Kat selangor bangunan runtuh semuanya projet2 kroni umno yahudi.

    kikiki

    ReplyDelete
  6. Ini sumer poyo..... horeyyyyyyyyyyy

    ReplyDelete
  7. takpa penang pun selalu runtuh.. bala la tu...

    ReplyDelete
  8. Makan masa juga pr nak bersihkan taik2 yg ditinggalkan umno yahudi ni.

    kikiki

    ReplyDelete
  9. Mungkin angin dari timur laut kuat sangat kot...berperasangka baik lah kita sesama umat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Otomen serang kot

      Delete
    2. Hahaha..salahkan angin pulak mu nate...dah memang orang ganu bodoh, kalau setakat boleh buat jamban, baik simpan niat nak bina sekolah, stadium, masjid...dll

      Delete
    3. woii orang atas..nak bagitau ni..neraka kirim salam..sanggup ke nak berenang dalam peluh manusia nanti semata2 nak cari orang terengganu sebab nak mintak maaf..salam sayang dari neraka..

      Delete
  10. tu sekolah sy..and sy masih blajar kat sekolah tu skrg.. T.T

    ReplyDelete
  11. Bila skolah tu dibuka????

    ReplyDelete
    Replies
    1. tahun 2002..dah berbelas tahun..polis datang check pun cakap sebab kayu bumbung tu x elok dah..

      Delete
  12. Mesti ada orang yang sabotaj sekolah tu..... kerana dana projek besar tapi komisyen dapat ciput.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang sabotaj...engineer dan technician yang jaga dan lulus projek tu...kalau sedara mara diambil berkerja inilah akibat ...lagi pun bukan semua engineer dan technician JKR boleh pakai ...pemalas...yang tak sedap nak dengar ...yang betina tu tak nak duduk bawah panas sebab takut hitam....monitor projek dari kabin atau bawah pokok...memang celaka dia orang ni .....kasi tendang mereka...

      Delete
  13. Org ganu ada otak ke nak penyepak org.bodoh punya melayu hutan.

    kikiki

    ReplyDelete
  14. Ini sumer poyo..... horeyyyyyyyyyyy

    ReplyDelete
  15. Oi tukang komen bangunan dah tentu runtuh dan kamu sedar tak yang moral kamu dah lama runtuh....agak2 lah bro jgn tuduh JKR x betul

    ReplyDelete
    Replies
    1. JKR=Jangan kerja Rajin....jabatan untuk Melayu Pemalas...Jalan dibaiki hari ni, 3 hari lepas tu berlubang dan macam jalan di Baghdad lepas kena BOM...kalau ada maruah, baik berundur, banyak lagi orang yang berkelayakan....yang paling binawe orang JKR ni melaram dengan kete yang disponsor kontraktor...sewa kete masuk dalam kos projek...

      Delete
  16. Ini sumer poyo..... horeyyyyyyyyyyy

    ReplyDelete
  17. dunia akhir zaman..macam2 benda dah jadi..bukan setakat kat terengganu,selangor,kL je..harap2 rakyat malaysia terus bersatu hati untuk menempuhi segala ujian ALLAH ni,bukan pandai kutuk mengutuk je..ingatlah wahai pengomen2 yang tulis komen yang tak berfaedah,sekali Allah nak balas kata2 kamu tu sekejap je..sekali Allah kate Kun fayakun,rumah kamu yang sedang tersegam indah tu pun boleh runtuh sekelip mata,tangan kamu yang laju menaip tu pun boleh keras tiba2..kita sepatutnya doakan keselamatan mereka bukan kutuk mereka..apa salahnya hulurkan mereka satu doa daripada kita hulurkan mereka satu kritikan?..

    ReplyDelete
  18. Ini sumer poyo.... yiehaaaaaaaaktuihhhhhhhh

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...