Sunday 18 May 2014

DYANA SOFYA DAUD SUDAH MULA MENGAUM SEPERTI DIJANJIKAN .. MANGSA PERTAMANYA IALAH SHAHRIZAT JALIL KETUA WANITA UMNO MALAYSIA!!!



Calon DAP PRK Teluk Intan Dyana Sofya Mohd Daud hari ini telah bingkas bangkit menyerang keras Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil , dengan berkata bahawa kenyataan merendah-rendahkan kaum negara itu terhadap beliau adalah bukti betapa kegagalan Wanita UMNO untuk menggalakkan wanita dalam politik.

"Kenyataan oleh ketua Wanita UMNO Shahrizat Jalil tentang pencalonan saya hanya satu kesungguhan oleh DAP menunjukkan kegagalan Wanita UMNO dalam menggalakkan ahlinya sendiri ke dalam kedudukan kepimpinan dalam parti dan kerajaan.

"Daripada menyambut baik DAP atas keberanian dan kemahuan politik untuk menyediakan suatu medan kepada saya, seorang wanita Melayu muda di kerusi tradisinya ditandingi oleh wakil Cina dari Barsian Nasional , Shahrizat Jalil telah sebaliknya memperkecilkan saya dan DAP ," kata Dyana dalam satu kenyataan hari ini .

" Ia adalah seperti tepat suatu sikap negatif yang berasal dari pemimpin wanita BN yang sentiasa merompak hak dan peluang wanita untuk menerajui negara ini."

Semalam, Shahrizat menyatakan rasa kasihan terhadap Dyana kerana didakwanya  tidak sedar bahawa dia adalah sebuah boneka yang digunakan oleh DAP untuk merebut kuasa.

Tetapi Dyana berkata DAP memberikan penghormatan kepada semua wanita dan menyedari bahawa wanita mempunyai peranan yang lebih besar dalam kerajaan untuk mengimbangi perwakilan lelaki dan perempuan.

"Peranan wanita dalam politik tidak harus terhad kepada berperanan kedua , sekadar menghidangkan makanan dan minuman kepada pekerja parti dan melawat pengundi di rumah-ruma , dan membahagi-bahagikan gula-gula. "

Beliau berkata DAP telah menggalakkan calon-calon muda tanpa mengira kaum dan gender dalam pilihan raya sebelum ini , menunjukan kepada Teo Nie Ching dan Liew Chin Tong pada tahun 2008, Zairil Khir Johari, Kasthuri Patto dan Alice Lau pada tahun 2013.

Dyana turut menyangkal dakwaan Shahrizat Umno telah membawa beliau ke mana beliau hari ini, dan berkata bahawa pujian dan terhutang budi diletakkan kepada ibu dan keluarganya dan bukannya kepada Umno.

"Saya meminta dia belajar dari ibu saya , yang merupakan seorang ahli Umno, tetapi telah menyedari bahawa pencalonan saya oleh DAP menandakan satu kejayaan bagi wanita muda dalam politik , terutama bagi wanita Melayu muda, yang telah lama tidak wujud dalam Umno.

Beliau berkata, jika dia telah memilih jalan yang serupa dengan Shahrizat bukannya menyertai DAP pada tahun 2011, ia akan menjadi mustahil untuk dia berhasrat untuk memasuki Parlimen sebagai wakil bagi penduduk Teluk Intan dan sekiranya dipilih , bakal menjadi Ahli Parlimen yang paling muda di Parlimen .

"Datuk Shahrizat Jalil dan Puteri Umno tidak harus memperkecilkan kepintaran dan keupayaan saya untuk membezakan antara BN , yang melindungi kepentingan orang kaya dan berkuasa, dan DAP , yang melindungi hak-hak rakyat Malaysia , tanpa mengira bangsa, agama atau fahaman .

"Parti itu telah tepat mencalonkan saya kerana saya percaya kepada cita-cita keadilan , peluang saksama, tadbir urus yang baik ," kata Dyana .

Dyana , yang merupakan setiausaha politik kepada orang kuat DAP Lim Kit Siang, akan berdepan dengan pemimpin veteran Datuk Mah Siew Kong dari BN, yang pencalonannya telah diumumkan semalam.

61 comments:

  1. Boneka pun bonekalah janji bergetah,

    ReplyDelete
    Replies
    1. mongol pun mongol lah janji banyak getah. habis toreh boleh C4

      Delete
    2. Kalau dia sokong hudud baru sokong. Munafik lebih bahaya dari kafir. Ingat ini pesanan para ulamak.

      Delete
    3. Pui parti pkr sendiri tak sokong hudud omak ada komen ke atau tengah sibuk main gear nombor berapa tu kahkahkah

      Delete
  2. Politik di M'sia : BN dan PR sama saja, tak jauh beza....CORRUPT!
    Wlbgpun, atas nama Demokrasi wa sokong Dyana because maybe she could 'open' the young generation's view of the real politic in M'sia.

    -Derhaka Jebat-

    ReplyDelete
  3. cun la awek ni

    ReplyDelete
  4. Sekurang2nya dap ada juga clon dr melayu...mca ada? Mic ada? Gerakan ada? Kahkahkah

    Jebat Derhaka

    ReplyDelete
    Replies
    1. UMNO penakut, kalau tukar kang lagi melingkup..hahaha. Maintain jer pemimpin tua2 yg nak mtk bagi pendapat pon dah kelaut, apelagi mintak idea2 meningkatkan taraf hidup rakyat... ampeh!

      Delete
  5. Dap pn manusia..umno pn manusia..saya tak pernah tengok org yg perpotensi macam sofea

    ReplyDelete
  6. Ini sumer poyo.....yieeeeehakktuihhhh

    ReplyDelete
  7. Good luck Sofea

    ReplyDelete
  8. Bukan saje ibu kamu, malah kamu mesti menyimpan perasaan terhutang budi, taat dan akur kepada Umno jauh sekali menentang parti yg memperjuangkan ketuanan Melayu. Malah bila kamu ada anak nanti, anak kamu mestilah berterima kasih kpd Umno kerana tanpa Umno ibunya takkan dapat jadi loyer ehsan Uitm Umno. Pengundi Telok Intan patut menolak kamu seorang Melayu yg telah mengutip hasil usaha Umno dlm memberi pendidikan akademik diUitm. Pengundi Teluk Intan secara bijak mesti memberi undi kepada Datuk Mah Siew Keong wakil BN dari parti Gerakan tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ish...ish..umno bkn segalanya....kat sabah sarawak tak ada umno ramai juga jd lawyer...awat dangkal sgt akai tu....Allah penentu segalanya

      Delete
    2. wakil bn yg nak saman Pas laksana hudud ke?umno ade syer gak ke nak saman pas?

      Delete
    3. Berterima kasih pada umno?saper dan aper umno tu?perlu berterima kasih plak.nak ampu pun agak agak ler bro.tanpa umno,ibu nya tak dapat jadi loyer?jahat nya statement.dangkal sungguh ilmu agama.jahil murakab sungguh.sesat lagi menyesatkan.mesti ko kesayangan pemimpin umno.

      Delete
    4. apahal nk terima kasih kt umno wahai sibodoh??
      dah tanggungjawab kerajaan yg diamanahkan oleh rakyat utk beri pendidikan kt rakyat..
      bodoh apa nk trima kasih kt umno??bangang punya orang

      Delete
    5. Kalau dah bodoh tu sombong pun ada.
      Obama jadi president Amerika kerana adanya Umno.
      Messi berjaya dalam bolasepak kerana dibiayai oleh Umno.
      Negara Jepun maju kerana penasihat ekonominya Umno.
      Tiada Umno dunia boleh tenggelan di lautan hindi.

      Delete
    6. sebelum umno ada pada 11 mei 1946, adakah orang melayu bodoh???? ahli totok umno pun tak tahu UMNO DAH MATI PADA 4 FEBUARY 1988 DAN HIDUP KEMBALI PADA 13 FEBUARY 1988....UNDANG-UNDANG PERLEMBAGAAN UMNO IALAH LORD REID BUATAN BRITISH.....KONON UMNO PEJUANG ISLAM....???? bodoh punya ahli/penyokong umno......drpd totok umno kg medan...!!!!

      Delete
    7. keza ke ni? dahlama tak nampak keza sejak2 najib memalukan negara dimata dunia ni..keza dah malu ker. atau dah buat air turn back.

      Delete
  9. Hebat statement calon Teluk Intan nie.. bn hanya ada calon recycle jee.. good luck to Dyana

    ReplyDelete
  10. We really need new generation to be in the parliamentary seats. Kasi org tua je, kerja nak simpan duit dalam bank, beli cincin juta2 pastu claim menabung dari kecik. What a bullshits! You Go Dyanaaa!

    ReplyDelete
  11. Ehehe..nk tanya juga UiTM tu UMNO punya ke...H

    ReplyDelete
  12. Ini sumer poyo.....yieeeeehakktuihhhh

    ReplyDelete
  13. Dyana...abang akan sentiasa menyokong dyana sehingga mencapai kejayaan...

    ReplyDelete
  14. Ini sumer poyo.....yieeeeehakktuihhhh

    ReplyDelete
  15. pemimpin melayulah yg banyak memusnahkan org melayu puiiii,aku nak kepipinan khalifah ,bangkil lah umat nabi ku tak kira bangsa ,keturunan dengan kalimah yg satu

    ReplyDelete
  16. Sofya,namamu tetap dibibirku.perjuanganmu adalah peganganku.moga berjaya menerajui anak muda malaysia yg berjaya. DAP menyediakan platform utk anak muda pelapis negara bersuara. Wanita yg ingin menerajui dlm krajaan harus menunggu masa Menopause. Selamat berjuang sofya sayang.

    ReplyDelete
  17. Kalau masuk kabilah itu..... tunggu menopaus la baru boleh bertanding.

    ReplyDelete
  18. skurg2nya DAP membuktikn kawsn cina dberi kpd kaum melayu brtnding, tpi umno bolh ke buat prubhn kwsn cina bgi pda melyu brtnding. sdgkn KM/PP pn x brni lntik dklngn umno wlupn majoriti krusi pd masa itu umno yg lebih.spi sudh org umno x mrasa duk krusi KM/PP.

    ReplyDelete
  19. NEGARA DALAM BAHAYA - *KOMENTAR* ini kenyatan resmi bank negara hutang negara sekarang ialah 700.1 bilion ringgit ini sama dengan 65.2 % pendapatan negara apa makna nya? ...UCAPAN SELAMAT MEMBAYAR HUTANG OLEH RAKYAT 1MALAYSIA PIMPINAN NAJIB TUYAAA........drpd totok umno kg medan....!

    ReplyDelete
  20. Alamak LUAS Neyr MULUT dia .. Kalau Dapat Hisap Kote Bengkok aku kan Best,..

    Jubor dia mesti Kemut Keliling ... aiiik..

    Asyik2 Dok Berangan ajer ni..

    Kalau Dapat LIWAT Dyanna mesti best...

    Dia kata Abe Abe Tekan Kuat2 .. Masok Dalam2 Lubong Jubor Aku nie...

    ReplyDelete
  21. Ini sumer poyo...haktuihhhhhhhhhhh

    ReplyDelete
  22. Comey cmni terbyg aku tgh menujah nikmat menguak luas kakinya sbgai balasan kerana menjadh pengkhianat bangsa

    ReplyDelete
  23. Terbaeeeekkkkkkkkkkkkk dyana

    ReplyDelete
  24. Nak tergelak pulok baca kenyataan pemimpin UMNO dan Macai UM NO suruh berterima kasih pd UMNO atas jasanya merompak harta khazanah negara utk dibahagikan sesama kroni. UMNO lah yg patut berterima kasih pd rakyat negara ini yg membenarkan ianya merompak harta rakyat selama ini. UiTM didirikan hasil duit Negara dan tanpa sesn pun duit. dari UMNO.

    ReplyDelete
  25. 1. Kehilangan kepercayaan kpd pemimpin melayu dalam UMNO sekarang menyebabkan kaum muda melayu kini semakin hilang hormat dan menjauhi parti UMNO yang dipenuhi pemimipin-peminpin yang tahap pemikiranya setaraf badut sarkas sahaja.
    2.Peluang digunakankan bangsa cina dan india untuk menhancurkan melayu dengan menarik cerdik pandai melayu meyertai mereka, yang akan menyebabkan generasi akan dating akan menambahkan kepercayaan kepada mereka ,bhw cina dan india boleh membantu bangasa melayu.Malangnya pada akhirnya melayu akan menjadi seperti di selatan Thailand atau dia Singapura.
    3.Dalam Alquraan telah jelas dan tegas org mukmin jgan berlembut dgn kaum kafir,malangnya hari ini persahabatan atas nama politik baik dalam BN dan PR akhirnya akan menjerumuskan Islam ke[pada kehancuran jika kaum kafir dianggkat menjadi pemimpin.
    4.Sepatutnya kauam 65% penduduk di Mlayasia hanya layak membuang undi dan slebih itu taidak layak.Kerana untuk menjaga kuasa dan pengaruh Islam yang dianuti akan dihancurkan oleh undi kaum yg kafir.Contoh dipulau pinang. Jika Malaysia mahu selamat dimasa hadapan Hak memlilih hanya untuk Melayu sahaja sebab ini Tanah Melayu.sekarang cuba check dengan Jabatan Tanah diseluruh Negara..berapa peratuskan pemilikan Tanah DINAGARA INI menjadi hak milik cina dan india .Peratus mereka yang kecil tapi menguasuai hapir separuh Tanah di Tanah Melatyu ini. Bnagsa melayu yang lebih 50 % tetapi pemilikan Tanah Tanah, ermmm sendiri g check.
    5.Bila kita sebut org kasa saya rasis,tetapi tahukah kalaian kuam cina dan india bila berkuasa dikilang2 atau organsasi yg dikuasai mereka terhadapa banagsa melayu?
    6.Selagi setiap org melayu yang mengaku iSLAM TIDAK peka dengan kaum kafir ini,lambat laun semua hak melayu akan terhakis dan yang palaing ditakuti agama Islaam juga akan dihenjak-henjak oleh mereka.Cuba buka mata dan lihat sekeliling kita.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 09:11, baru terjaga ker?
      Kini orang melayu sokong selain UMNO bukan kerana depa baguih tapi kerana UMNO jahat. That all. Fullstop.

      -Derhaka Jebat-

      Delete
    2. -Derhaka Jebat..
      Dah lama terjaga,cuma kita ni silent mode saja. Keadaaan di Mlaaysia sudah parah ,ubatnya pahit untuk menyelamatkannya.Hakikatnya sudah tertulis,redha dan terus berusaha sedaya upaya.wallahualam.

      Pak Tua

      Delete
  26. ada batas dalam terhutang budi, kalau yg nak diberhutang itu zalim dan banyak menganiaya malah merendah2kan agama, haram menghutangbudikan...

    ReplyDelete
  27. Ini sumer poyo...haktuihhhhhhhhhhh

    ReplyDelete
  28. Dyana ikrar tentang usul laksana hudud

    Ram Anand | 10:37AM Mei 19 2014

    Calon DAP Teluk Intan, Dyana Sofya Mohd Daud berikrakuntuk menentang mana-mana rang undang-undang yang dikemukakan di Parlimen untuk membolehkan hudud dilaksanakan.

    Katanya, beliau akan berpegang pada ikrar tersebut sekiranya terpilih mewakili Teluk Intan.

    Peguam muda itu bagaimanapun menjelaskan bahawa beliau tidak menentang hudud, namun, pelaksanaannya di Malaysia tidak boleh dijalankan selagi isu sosio-ekonomi tidak diatasi.

    "Pendirian saya mengenai hudud adalah sama dengan pendirian parti," katanya dalam satu wawancara dengan Malaysiakini.

    Beliau juga berkata penentangan ke atas pelaksanaan hudud dalam negara berbilang kaum seperti Malaysia tidak akan membuatkan beliau "kurang Islam".

    Dyana akan menjadi salah satu daripada segelintir calon Islam yang bertanding atas tiket DAP sekiranya pencalonannya diterima esok.

    Namun, beliau percaya bahawa hudud bukanlah satu isu yang akan menjadi tumpuan utama pilihan raya kecil kali ini.

    DAP sebelum ini sering menjadi sasaran kritikan dan dituduh anti-Islam kerana berpegang pada pendirian bahawa hudud tidak boleh dilaksana di Malaysia.

    Pendirian yang bertentangan dengan PAS itu juga menjadi duri dalam daging dalam kerjasama antara parti Pakatan Rakyat.

    "Saya tidak fikir ia akan menjadi satu isu. Malah GERAKAN juga tidak menyokong hudud," katanya.

    aummmmmmmmmmm....

    ReplyDelete
  29. dyna sofia....lg baik dari KAK jat lembu tua.... sape lah yg syg sgt kak jat lembu tu...?kohkohkoh..kak jat keling lembu....

    ReplyDelete
  30. Umno berlagak menjadi pembela Melayu, sedangkan tangan merekalah yang melepaskan tanah rizab Melayu kepada orang lain.



    Menurutnya, sejahat-jahat penjajah mereka telah mewartakan 3 juta hektar tanah rizab Melayu supaya hak milik Melayu kekal tetapi apabila Umno memerintah, mereka lebih zalim daripada penjajah.



    Idris berkata, tanah rizab Melayu terhakis daripada 3 juta hektar pada tahun 1957 kepada 1.7 juta hektar pada 1995, bermakna 44% tanah rizab Melayu yang ditinggal oleh penjajah dengan susut kadar 1.2% setahun.



    “Mungkin tanah rizab Melayu sekarang sudah hilang sebanyak 2 juta hektar setelah 55 tahun merdeka,” ujarnya.


    “Pemimpin Umno masuk ke kampung-kampung menabur fitnah kononnya Pakatan Rakyat akan menjual tanah Melayu kepada orang bukan Melayu, meniupkan budaya takut, kononnya Umno kalah habis tanah Melayu akan tergadai kepada orang bukan Melayu sedangkan dari segi faktanya Umno yang mengkhianati Melayu,”

    ReplyDelete
  31. Ini sumer poyo...haktuihhhhhhhhhhh

    ReplyDelete
  32. Dyana memang layak mewakili rakyat Teluk Intan...teruskan berjuang untuk negara...

    ReplyDelete
  33. ini melayu cilaka... kena kuda sama cina.. sapa pernah kerja dgn cina tau la...

    ReplyDelete
  34. politik BN dan PR sama? Corrupt? kat mane yg menunjukkan politik PR corrupt? Setahu aku dlm Malaysia ni yg kantoi corrupt ni umno, byk disiarkn dlm tn dan paper lidah rasmi umno.klu PR ada terlibat dlm corrupt, SILA BUKTIKAN..jgn cakap kosong tanpa bukti yg bernas..

    ReplyDelete
  35. Ini sumer poyo...haktuihhhhhhhhhhh

    ReplyDelete
  36. Ini sumer poyo.....haktuihhhhhhhhhhh

    ReplyDelete
  37. Rosmah tak bertudung riuh penyokong2 pas kritik..Dyana Sofya TAK BERTUDUNG penyokong PAS tak nak tegur ker??????????

    ReplyDelete
  38. Kau org khayal.. Mana ada cina tlg melayu. Hisap taik palat cina tua ada lah. Kerja sama cina, jilat taik palat cina lah..

    ReplyDelete
  39. berhati2 berkomen pasal tudung dan aurat... jgn sampai mama terasa....
    Masa nilah nk fikir hudud..pemompin ko dah bertapak di negra islam..ada dia org fikir hudud????? bila PAS mk laksanakan..mcm2 pulak korang cakap... bila mama x pakai tudung..fulamakk..korang membela dia sehabi=habisan..korang ni..kalau x cari salah org x boleh ker... adoyaiiii

    ReplyDelete
  40. http://malaysian-properties-iec.blogspot.com/2014/04/lawyer-firm-that-was-cheat-to-be-watch.html

    LAWYER FIRM THAT WAS A CHEAT TO BE WATCH OUT - URGED BY SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE COMMITTEES

    To all Malaysians respected,

    respectfully here, we wish to inform that YIP KUM FOOK (YIP KUM FOOK & ASSOCIATES) and YIP JIUN HANN job as a lawyer who runs at: NO. 2A & 2B, 2ND FLOOR ROAD 53, DESA JAYA, KEPONG 52100 KUALA LUMPUR

    We are all Malaysians to take notice and far from people mentioned above because do not hit plot

    They are very nasty and black hearts (cruel), able to cheat women money, destroy families and himself consuming of Temple money, SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE, NO: 19 JALAN 38 TAMAN DESA JAYA, KEPONG, KUALA LUMPUR, and pretend to report police lost receipts ......... please note

    Thank you,
    SAMNAK SAMBODHI COMMITTEES


    ReplyDelete
  41. Ini sumer poyo...haktuihhhhhhhh

    ReplyDelete
  42. dyana sofea pastikan u menang

    ReplyDelete
  43. Ini sumer poyo...haktuihhhhh

    ReplyDelete
  44. Ambo sokong mu dyana good lick

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...