Saturday 31 May 2014

PRK TELOK INTAN...DEBARAN MENANTIKAN KEPUTUSAN PENUH..


Siapa pilihan pengundi Teluk Intan hari ini, Dyana Sofya Mohd Daud atau Datuk Mah Siew Keong. Pengundian bagi pilihan raya kecil Teluk Intan bermula di 37 pusat mengundi di kawasan Parlimen ini, selepas dua minggu kempen yang sengit antara calon Gerakan mewakili Barisan Nasional (BN) dan calon DAP mewakili Pakatan Rakyat.

DAP dijangka mengekalkan kerusi ini melalui calon baharu dalam politik, Dyana Sofya Mohd Daud, yang menentang Presiden Gerakan, Datuk Mah Siew Keong daripada BN yang juga bekas ahli Parlimen Teluk Intan selama dua penggal, demikian ramal MalaysianInsider.

Cuaca di Teluk Intan dilaporkan cerah di sebelah pagi, dan diramalkan hujan sebelah petang, menurut laman sesawang Jabatan Meteorologi Malaysia

LINTAS LANSUNG oleh mkini, mstar, harakahdaily dll

5.30pm: Menurut SPR, seramai 39,850 atau 66.5 peratus pengundi keluar mengundi dalam pilihan raya kecil Parlimen Teluk Intan hari ini.

Peratusan itu adalah lebih rendah daripada yang diharapkan oleh DAP. Sejumlah 80.4 peratus keluar mengundi dalam PRU13.

5pm: Tempoh pengundian berakhir.

Penasihat DAP Lim Kit Siang berkata, parti itu menjangka jumlah keluar mengundi hari ini sekitar 70 peratus.

4.38pm: Menurut SPR, jumlah keluar mengundi di Teluk Intan mencapai tahap 38,158 orang atau 63.67 peratus menjelang jam 4pm.

Jumlah keluar mengundi paling besar untuk kawasan parlimen ini direkodkan pada 2013, dengan 48,649 pengundi (80.4%)

Penyandangan kerusi tersebut, Seah memenangi kerusi tersebut dengan 56.32% undi (dengan majoriti 15%).3.45pm: SK Kg Bahagia - Dengan tempoh mengundi tinggal kira-kira satu jam sahaja lagi, penyokong-penyokong BN masih lagi bersorak-sorak dan mengejek penyokong DAP.

Kedua-dua kumpulan berkenaan hanya dipisahkan kira-kira lima meter sahaja dari mereka.

Mereka mengulangi sorakan "Abang polis baik", "DAP komunis", dan "Lim Kit Siang bodoh" berulang kali.

3.40pm Menurut SPR, seramai 58.36 peratus atau 34,974 pengundi sudah menunaikan tanggungjawab setakat jam 3 petang.45 petang: Proses membuang undi berjalan lancar di semua pusat mengundi Parlimen Teluk Intan

2.57pm: Kg Bahagia – MP Batu Kawan, Kasthuri Patto mendakwa kereta yang dinaiki Dyana menjadi sasaran serangan oleh para penyokong BN yang menggunakan bendera parti untuk mengetuk kenderaan tersebut.

"Kereta calon dipukul dengan bendera BN di Kampung Bahagia. Jeritan 'barua DAP' dan 'pengkhianat' kedengaran,” tulisnya di Twitter.

Parti DAP melalui akaun rasmi Twitter turut melaporkan insiden sama, dengan menyertakan gambar penyokong BN cuba menyentuh satu kenderaan menggunakan bendera BN yang dipasang pada galah panjang.

2.40 pm: Dyana Sofya Mohd Daud hari ini memaklumkan bahawa ahli Parlimen Pasir Salak daripada Barisan Nasional (BN), Datuk Tajuddin Abdul Rahman memasuki pusat mengundi memakai baju berlogo BN, lapor TMI.





Calon DAP bagi kerusi Parlimen Teluk Intan itu berkata kejadian itu berlaku ketika beliau membuat lawatan ke pusat mengundi di Sekolah Kebangsaan Kampung Bahagia hari ini.

"Kita ada gambar dan pengawal keselamatan sekolah di sini boleh sahkan. Ahli Parlimen Pasir Salak memakai baju penuh dengan dacing melawat pusat mengundi.

"Dengan lambang begitu sememangnya tidak boleh melepasi pagar," katanya ketika ditemui media di Kampung Bahagia hari ini.

2.30pm: Menurut SPR, jumlah yang keluar mengundi setakat jam 2 petang adalah 52.21 peratus atau 31,286 pengundi.

2pm: Ketua polis Perak Datuk Acryl Sani Abdullah Sani berkata kekecohan yang berlaku di dua kawasan mengundi pada pagi ini terkawal.

Laporan Bernama menyebut, beliau berkata kekecohan berlaku disebabkan keghairahan kedua-dua penyokong parti melakukan provokasi untuk meraih undi di saat-saat akhir.

1.28 petang : Setakat pukul 1 petang, seramai 27,955 pengundi atau 46.65 peratus membuang undi untuk P.76.

Sementara itu, pengerusi SPR Tan Sri Abdul Aziz Yusof berkata sehingga tengah hari ini saluran-saluran mengundi melibatkan pengundi muda mencatatkan jumlah pengundi yang agak rendah.

12.35 tengahari: Calon BN adakan sidang media di pusat media bertempat di Pusat Kesihatan UKM.

12.00 tengahari: Rekod SPR menunjukkan seramai 25,050 pengundi atau 40.13 peratus sudah menunaikan hak masing-masing setakat ini.

11.33 pagi: Sidang media Pengerusi SPR memaklumkan berlaku dua insiden provokasi di SK Dato Laksamana dan SK Kampung Bahagia. SPR juga memaklumkan, setakat pukul 11 pagi, seramai 19,508 atau 32.55 peratus keluar mengundi.

11.15 pagi: Pengerusi SPR, Tan Sri Abdul Aziz Yusoff berkata ketegangan yang berlaku di Kampung Bahagia adalah "tidak serius" kerana ia tidak membabit "fizikal".

Bercakap kepada pemberita, beliau berpendapat ia disebabkan jalan yang kecil menujukk sekolah berkenaan," katanya.

Abdul Aziz juga mengatakan bahawa seramai 13,754 pengundi telah mengundi sehingga jam 10 pagi dan 23 peratus sudah keluar mengundi setakat ini.

Katanya, kadar pengundian ialah 10 peratus setiap satu jam.

11.10 pagi: Kampung Kerentina - Seorang pekerja kempen BN menghalang wartawan Malaysiakini daripada mengambil buku kecil dan risalah percuma dari kaunter parti itu di luar tempat mengundi itu.

"Anda dari Malaysiakini, anda putar (cerita) sepanjang masa dan anda tidak boleh ambil ini," katanya.

Apabila wartawan menyebut yang ianya diedar percuma, lelaki itu menjawab: "Ya ia percuma tetapi kamu tak boleh ambil."

Risalah itu memaparkan gambar Dyana dan Lim Kit Siang, dan menuduh mereka sebagai pengkhianat manakala muka depan buku kecil itu menunjukkan gambar Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, tetapi tidak diketahui kandungannya.

Sementara itu, Menteri besar Perak tiba dan berjabat tangan dengan pekerja kempen.

Pada masa yang sama, penyokong PAS membawa poster Dyana dan menggesa orang ramai mengundinya. Seorang wanita berpakaian seragam Puteri Umno menjawab: "Kak, dia tak sokong hudud".

11.12 pagi: Menurut Suruhanjaya Pilihan Raya, kadar peratusan pengundian pada jam 10 pagi ialah 22.95 peratus.

11.00 pagi: Pengerusi SPR dijangka mengadakan sidang media di pusat media bertempat di Pusat Kesihatan Universiti Kebangsaan Malaysia, Teluk Intan sebentar lagi. 10.35 pagi: Seramai 13,754 orang keluar mengundi iaitu 22.95 peratus setakat pukul 10 pagi.

10.30 pagi: Kampung Bahagia - penyokong BN dan DAP masih bertekak antara satu sama lain serta menggunakan perkataan kesat.

Di pihak DAP agak tenang dengan hanya dua atau tiga orang sahaja yang bertindak balas jeritan Pemuda BN di bawah pancaran panas matahari.

Anggota polis memerhati dan memantau keadaan tersebut.

10.28 pagi: Calon DAP, Dyana Sofya tiba di pusat mengundi SMK Sultan Abdul Aziz bagi meninjau proses membuang undi.

10.15 pagi: SPR memaklumkan, setakat pukul 9 pagi tadi, seramai 7,080 pengundi atau 11.81 peratus keluar mengundi pada PRK P.76.

9.50 pagi: Calon BN, Datuk Mah Siew Keong melawat pusat mengundi di SJKC Phooi Yong dan memberitahu pemberita bahawa beliau bertanggungjawab sepenuhnya jika beliau kalah.

Mah juga mengatakan beliau tidak tidur kerana peringkat akhir kempen sangat "meletihkan".

Sementara itu, Dyana ketika melawat ke sini sebelum ini, memberitahu pemberita bahawa beliau "kagum" dengan kehadiran di ceramah kemuncak DAP malam tadi.

9.40 pagi: SJK (C ) Chong Min - Suasana di pusat mengundi kawasan bandar yang menjadi kubu kuat DAP ini tenang, di mana kebanyakan mereka yang mengundi pada sebelah pagi adalah golongan pengundi pertengahan umur dan warga emas.

Pengundi muda tidak ramai kelihatan setakat ini.

Ketua cawangan DAP Bagan, Kaw Nang Hua, 53, memberitahu Malaysiakini bahawa beliau dan rakan-rakannya secara sukarelawan memandu membawa pengundi di luar kawasan balik mengundi.

"Saya tinggal di perkampungan nelayan Sabak Bernam, saya memandu membawa beberapa pengundi Teluk Intan yang tinggal di sana, balik mengundi," katanya. 9.05 pagi: Calon BN, Datuk Mah Siew Keong tiba di pusat mengundi SMK Sultan Abdul Aziz untuk membuang undi.

9.00 pagi: Pasir Bedamar - SJK(C) Phooi - Pengundi tiba untuk membuang undi. Terdapat enam saluran di pusat mengundi ini.

Dyana kelihatan bersama Lim Kit Siang, dan bergambar dengan mereka yang telah selesai mengundi.

8.50 pagi: SRK Sekolah Perempuan Methodist - Pengundian di sini bermula agak perlahan. Seorang wanita warga emas tiba untuk mengundi dan kakitangan SPR membantu untuk mendapatkan kerusi roda.

8.45 pagi: SMK Sultan Abdul Aziz - Pengundi kelihatan beratur untuk memeriksa saluran mengundi mereka, manakala yang lainnya sudahpun selesai mengundi.

Polis trafik bertugas di setiap persimpangan jalan di sekitar sekolah berkenaan.

Tiada kelihatan penyokong parti politik di kawasan luar, begitu juga keadaannya di sekolah rendah Cina SJKC Chong Min di seberang jalan, kerana pihak berkuasa telah meletakkan notis bahawa tiada kempen dibenarkan.

8.15 pagi: SJKC San Min - Langit cerah berawan pagi ini. Calon DAP Dyana Sofya Mohd Daud tiba di sekolah tersebut yang menjadi salah satu daripada tempat mengundi di Pasir Bedamar, bersama dengan pemimpin yang lain.

Dyana bukan pengundi di situ, maka anak kelahiran Ipoh itu dijangka mengunjungi tempat-tempat mengundi lain dalam di Pasir Bedamar dan Changkat Jong.

Sementara itu, calon BN kelahiran Teluk Intan, Datuk Mah Siew Keong akan tiba di SMK Sultan Abdul Aziz untuk membuang undi pada pukul 9 pagi.

7.30 pagi: Ini adalah pilihan raya kecil (PRK) keenam selepas PRU13, dan PRK kawasan parlimen kedua selepas Bukit Gelugor minggu lalu.

Mah telah berkempen atas tema isu-isu tempatan seperti perkhidmatan majlis tempatan, manakala Dyana bertumpu kepada isu-isu nasional seperti kos hidup dan cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) yang bakal dilaksanakan kerajaan.

Pengundi berdaftar di Teluk Intan terdiri daripada 42 peratus Cina, 38 peratus Melayu dan 19 peratus India.

PRU13 menyaksikan 80.4 peratus keluar pengundi, yang tertinggi pernah dicatatkan di kawasan ini.

209 comments:

  1. Replies
    1. Poyo babi kau..

      Delete
    2. DAP guna taktik paling kotor. Conteng poster calon BN dgn calon DAP. Lps tu tuduh UMNO. Kantoi sb guna spray can yg sama dan tulisan pun sama. Dlm ceramah maki hamun kerajaan. Kerajaan pun tak maki DAP, PAS dan PKR mcm tu. Tuhan bayar cash. Padan muka pada barua2 DAP komunis.

      Delete
    3. kalau ada bukti, silakan. tak cukup polis, lapor kat jkkk bomba dan klinik 1 Malaysia...

      yelah, skang semua cash. nak byr gst, nfc, pkfz, semua cash... Allah balas pun mmg ada yg cash! temasuk yg fitnah pun...

      Delete
  2. umno bodoh poyo kantoi cilaka takde hotak

    ReplyDelete
  3. Rosmah berjalan membeli cincin
    Cincin dibeli diluar negeri
    Klu tuan otak tak pandai
    Najib boleh memberi degree

    Membeli degree di oum
    Duit yuran najib dah bayar
    Apakan daya otak tak pandai
    Beramai-ramai jumpa lecturer..

    Huhu DAP memperolehi kemenangan yang kedua...

    ReplyDelete
  4. Replies
    1. Poyo babi kau celaka macai umno babi celaka. .

      Delete
  5. Ahli parlimen pasir salak tu mabuk todi

    ReplyDelete
  6. Tahniah BN!gud bye sayang dyana sofia. selamat menentang hudud dan ke neraka bersama anwar.


    kihkih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita menunggu gerakan melaksanakan hudud di teluk intan. Tahniah gerakan.

      Delete
    2. boleh tak aku reverse:
      tahniah bn, selamat membuat hudud, sekiranya tak buat, silalah ke neraka bersama pemimpin kamu?

      Delete
  7. Maafkan abang Dyana. Abang dah usaha sedaya upaya. Kenang daku dalam doamu.

    ReplyDelete
  8. Perhatian! Kepada semua ahli pakatan terutamanya dari PKR sila turun beramai ramai di Bandar teluk Intan bagi memprotes kemenangan BN. Acara membakar dan memijak Alquran akan diadakan diketuai oleh Wan Azizah dan Anwar!

    HIDUP DAP!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha
      Drp bakar Quran, kan elok klu bakar bulu kelentit mak ko tu

      Delete
    2. Tahniah kpd umno teluk intan. Mudah2an gerakan dan Mah akan melaksanakan hudud di teluk intan dengan secepat mungkin

      Delete
    3. Drp pijak Quran dpt dosa, elok ko pijak kepala mak ko sendirik.

      Delete
    4. Sejak bila umno nk laksana hudud ni. Setahu aku pas yang beria-ria. Ko jgn nk buat fitnah dosa lbh dasyat dri membunuh taw.

      Delete
    5. hudud di teluk Intan??? jangan risau dyana ada.. dia akan tentang habis2an..

      Delete
  9. lepasni bunyi la pulak pengundi hantu.. SPR tipu.. kahkahkahkahkahkah..

    ReplyDelete
  10. gud bye dyana. sila balik kampung tanam jagung.cabut bulu punggung tu. kasi bersih cipap tu jadi pelacur lks.
    lepas ni kasi hentam uitm sempena pru 14 pulak.


    kuikui

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wau, kalau ada orang ckp kat bini kau, mak kau, anak pempuan kau mcm tu, apa perasaan kau? Jawab dlm hati jela ye...

      Delete
    2. kalau ada org cakap kat puteri umno yang bukan2 baru dianggap pejuang Islam..

      Delete
    3. dalam nasihat aku yg di atas tu, aku tak menyebut mana2 parti, persatuan, organisasi...

      Delete
  11. Hj Hadi si mamat ahli sunnah ni dalam keadaan hampir menantikan saat hayatnya di istandul. alhamdulillah. Maka Mat Sabu pemimpin jemaah kita bakal akan dinobatkan sebagai Presiden PAS. Nantikan kemunculan imam kita mat sabu demi membesarkan wilayah jemaah.

    Segala pujian ke atas mat sabu dan hussien dan ahlulbait..

    ReplyDelete
  12. Jam 5.30pm spr kata jumlah pengundi yg turun 39850.... sehingga keputusan tak rasmi dyana 19919 dan datuk mah 20157.. kalau di kira jumlah keseluruhan 40076 tak termasuk undi rosak.... spr salah kira atau?

    ReplyDelete
    Replies
    1. lu lupa undi awal ke bhai???

      Delete
    2. 21:29

      apsal tak puas hati? ni mesti salah umno.kahkahkahakhka

      Delete
    3. Weiii macai... jumlah pengundi 39850+392 (pengundi awal) =40242
      Dyana dapat 19919
      Datuk mah 20157
      Rosak 550
      Jumlah 40626

      Jadi mana datang 384 undi??

      Delete
    4. lagi 384 undi lu masukkan nak bagi Dyana Menang kut???? tapi kalah jugak lagi..kahkahkahkahkah..

      Delete
    5. pencacai masa PRK bukit gelugor ada lebihan camni jugak kenapa kau tak pertikai pencacai??? kalah buat cara kalah pencacai!!!

      Delete
    6. 2321,
      Tu lah, dah xde jawapn mula la merapu. Tak kisah la, orang tanya kenapa ada lebih!

      2335,
      Kalah menang tu adatla. Spr yg kira salah, yg tak betulnye pr? Menang salah! Kalah pun salah!

      Delete
    7. tak puas hati buatlah petisyen kat mahkamah.. kahkahkah.. kalah macam2 cerita pulak.. menang seronok.. tak salahkan SPR pulak.. kajang siap ada seribu lebih lebihan pengundi.. dan semua PRK tak sama.. sebabnya jumlah pengundi itu adalah anggaran sahaja bukannya jumlah tepat.. jumlah tepat ialah berdasarkan kertas undi.. lagipun setiap saluran ada agen.. kenapa setiap kali kalah SPR jugak yang disalahkan.. sedangkan undi BN adalah sama jumlah padanya PRU13.. punca kalah sebab pengundi luar berketurunan cina tak balik.. itu DAP kena cari sebabnya.. dah dua PRK pengundi tak keluar mengundi..

      Delete
    8. Mmg la pengundi bn lebih kurang kat t.intan. sebb byk duk kg je!
      2 prk sebelum ni ko jgn ckp undi dap je kurang!, undi bn pun sama! Tapi pekara sama x belaku di t.intan!

      Ni bukan kalah menang je. Ni pasal mcm mana spr kira! Mana boleh anggar2 je? Ko ingat ni apa main anggar2 ? Beza seribu lebih plak tu!
      Oklah, kalah is kalah! Fair! No hal. Nanti jumpa lg! Siapkn lah unibesiti tu!

      Delete
    9. PRU 14 tak payah bertandinglah PR.. sebab SPR tipu.. skrip PR dah tau dah.. kalau kalah macam2 alasan.. eh undi BN berkurang ke..SPR tak pandai tipu kut... kahkahkahkah...

      Delete
  13. SPR tipu.. ayuh mari berguling di atas jalan raya!!!kahkahkahkahkah..

    ReplyDelete
  14. Sial, babi celaka punya pengundiMELAYU Teluk Intan kerana tak undi dan menangkan saya. celaka punya melayu teluk intan! saya akan pastikan Melayu terkubur dan Hudud cibai PAS tak akan terlaksana di Tanah melayu melalui kekuasaan parti saya iaitu DAP

    Dyana Sofia

    ReplyDelete
  15. Thniah.umno bodoh menang.hadiah pd semua rakyat harga barang2 mlmbung naik.thniah pnduduk Telok intan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. marah ke bang??? kahkahkahkah..

      Delete
  16. ini salah TGHA sebab pergi Istanbul!!!

    ReplyDelete
  17. Pakatan komunis dah pakat lari masuk hutan dan tgh pakat dgn kera dan ungka utk strategi demokerusi yg seterusnya... SYABAS!!

    ReplyDelete
  18. Bn menang cara tipu pun nak bangga ke...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ayat standard pencacai... kahkahkahkah... kat kajang tu PKR menang cara tipu ke???

      Delete
    2. Inilah perangai macai pakatan...bila menang kata pilihanraya adil dan telus..bila kalah kata pihak lawan main tipu, fitnah dan sebagainya..baik pilihanraya, kes mahkamah atau apa saja..hasil ideologi politik sempit, penuh kebencian keangkuhan dan kolot..rasakan

      Delete
    3. anon 22:06. ..dap kalah pasal juboq ko tak bersih..alamat cilakak le juboq ko tu..padan muka. .balasan untk org yg suka mencelakakan org lain akhirnya mencelakskan diri sndiri.....KAHKAHKAH..

      Delete
  19. Undi rosak 500 lebih tu....musykil2

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hang musykil lah sorang2 sampai gila babi..Dyana dalam ucapan dia kat pusat gerakan malam tadi tak kata apa pun pasal penipuan ka..SPR tak telus ka..BN main tipu ka..yg dia cakap dia akan terus ada kat Teluk Intan utk menghargai sokongan yg pengundi dia bagi..aku nk tgk brapa lama dia mampu bertahan dalam parti cauvanist ni..rasanya Dyana Sofea is a gone case..

      Delete
    2. Dia setaiusaha la... mampu betahan apa plak?

      Delete
    3. Woi bangang..setiausaha sampai tahap jadi calon tu kira bukan ahli parti DAP ka? Bodoh piang hang ni..klau lidah bercabang tu kira boleh maaf lg..tp hang ni tahap otak bercabang mcm nuar berahi!!!

      Delete
  20. Umno/bn/spr akan menggunakan segala kelebihan untuk eksploitasi kedudukan sekiranya 50-50 mereka tidak boleh berbuat apa2 jika jumlah undi solid kepada PR...tidak timbul soal bila PR menang dikatakan SPR adil hakikat dan realiti begitu dulu kini dan selamanya

    ReplyDelete
    Replies
    1. eksploitasi lubang jubor hitam hang...dah kalah buat le cara kalah...hahaha

      Delete
    2. Marah nampak... mentang2 bn cuma mampu menang dari penipuan macai umno meroyan pulak..

      Delete
  21. Menang kalah pun tak boleh ubah apa2... perak tetap dibawah parti umno celaka kah kah... kalau pru jangan harap bn nak menang kat teluk intan

    ReplyDelete
  22. Takpe, kasi menang dulu. Bg la dia buat unibesiti dulu. Taniah la mah. Dah jadi menteri dah terus... nanti pru 14 kasi semula ya... sbb memang x mampu pun buat apa... pas ni naik lgi la rega barang...

    ReplyDelete
  23. kalah buat cara kalah.. kahkahkahkah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ayat standard UMNO celaka!

      Delete
  24. 2.40 pm: ahli Parlimen Pasir Salak daripada Barisan Nasional (BN), Datuk Tajuddin Abdul Rahman memasuki pusat mengundi memakai baju berlogo BN

    Inilah yang dikatakan CELAKA 13
    Siapa yang menetapkan peratoran yang melarang berbuat demikian ?????

    Inilah contoh "OMNU CELAKA"
    Inilah contoh "OMNU CELAKA" PUKIMAK
    Inilah contoh "OMNU CELAKA" HARAMJADAH

    Kalau sesiapa nak tengok, nak paham mengapa "OMNU CELAKA" inilah dia
    Selepas mereka menetapkan peratoran melarang berbuat demikian
    Merekalah manusia yang paling serakah melanggar peratoran itu, inilah OMNU

    ITULAH PUNCA SEBENAR MENGAPA HUKUM ISLAM TAK DAPAT DIJALANKAN KEATAS DIRI ORANG ISLAM DI TANAH MELAYU

    SEKIRANYA PERUNDANGAN ISLAM DIJALANKAN, MAKA MAKHLOK PERTAMA YANG SABIT KESALAHAN DAN KENA HUKUM ialah PEMIMPIN OMNU

    Bagi mengelak peratoran syariat Islam dilaksanakan di Tanah Melayu maka berbagai alasan diberikan, macam macam alasan/ putor belit dikemukakan bagi mengkelabu mata rakyat, yang sebenar macam contoh dalam gambor di atas

    ReplyDelete
    Replies
    1. kat Bukit Gelugor peraih undi pun buat macamtu bhai!!!

      Delete
  25. pengajaran buat puak PR yang sombong takbur!!! kahkahkah..

    ReplyDelete
  26. kalah.. kahkahkahkah.. cepat cari isu.. oh isu lebihan pengundi pulak.. kahkahkah... masa PRK Bukit Gelugor pun ada lebihan pengundi.. tak pertikai pulak.. kahkahkahkah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. La, patut cacai umno la petikai kat gelugor? Berapa lebihan pengundi gelugor? Kalau salah kira, sapa yg salah?
      Takpelah. Mah dah jadi menteri... unibesiti pun dpt, maybe 200 thn lg...

      Delete
    2. ada seratus lebih. manakala di kajang seribu lebih.. jumlah pengundi keluar adalah kiraan kasar hasil kutipan jumlah dari setiap saluran.. jumlah tepat ialah berdasarkan kertas undi.. kau pikir parti2 politik bodoh tak buat petisyen jika jumlah pengundi tak sepadan ini benar2 ada penipuan.. yang salah sebenarnya pengundi luar cina yang tak balik.. tentu ada sebabnya.. masa bukit gelugor pun sama.. jadi hentikanlah nak salahkan SPR.. kalah cuba muhasabah diri sebab apa.. kenapa waktu menang boleh terima seadanya..

      Delete
    3. Takpelah, aku bukan nak petikai apa. Jumlah tepat boleh jugak berdasarkn orang yg dtg mengundi! Mksud kau kiraan kasar boleh lari sampai 1k lebih?
      Masa pru 13 dulu berapa byk petisyen pr buat! Ke kau x tau? Setau aku, tak penah kiraan semula, undi bn x betambah! Akan sentiasa betambah!

      Spr sekiranya telus, bukan takat 80 lebih kerusi, dah menang dah aku ingat!
      Ni akubagi kau teka teki, antara parlimen pekan ngan kuantan, yg mana patut pling banyak pengundi? Kau akan nampak mainan spr kat situ! Silakan ! Jgn malu2 cek!

      Ya, kalah is kalah, jumpa lg pru 14 akan dtg ! Taniah teluk intan ada menteri dn unibesiti!

      Delete
    4. PRU14 pun PR takkan menang.. sebab SPR tipu.. kahkahkahkahkah.. jadi jangan nak berangan leh tadbir malaysia tau..

      Delete
    5. Berjuang tetap berjuang. Tipu la selagi boleh. Jgn lupa tujuan asal. Malaysia bukan bapak bn punya!

      Delete
    6. hanya orang bodoh sahaja yang akan bertanding kalau dia tau pasti kalah sebab penipuan... memang bodoh PR ni.. buang masa bertanding.. kalah jugak sebab SPR tipu!!!

      Delete
    7. menang kalah tu adat. tapi menipu tu dah kira lain dah tu.
      relek la. bejuang tetap bejuang. cam tim bola Malaysia la, dah tau tak penah layak ke piala dunia, main jugak! cam tuh la contoh adenye!
      tapi iyelah, ni contoh yg adil!

      kan aku dah bagi contoh, silap mata spr, pekan lagi ramai pengundi dari kuantan!, dakwat boleh hilang sekejap je!, kiraan undi semula yg sentiasa menambah undi bn, pesempadan semula yg diengineer by umno bn! belum kira nak bawak peti undi lain masuk lagiii.... hish byk la. byk dah petisyen pr, tapi iyelah! salah ejaan pun dah kalah petisyen! dine lah! no hal!

      bejuang tatap bejuang...

      Delete
    8. kalau menang tu SPR yang sama ke SPR lain???

      Delete
    9. lain. satu spr Malaysia. satu lagi spr Fiji.

      kau tengok! soalan aku yg atas tu satu pun tak jawap. pastu Tanya soalan splastik...

      Delete
    10. soalan splastik pun tak leh jawab ke??? SPR yang sama yang PR labelkan penipu telah membenarkan PR menafikan majoriti 2/3 BN dan memerintah 3 negeri!!! tak pandai menipu betullah SPR ni!!!

      Delete
  27. MANA PEGI BABI DGN SELIPER BURUK KALAU LETAK PUN BOLEH MENANG ? TAKKANLAH POMPUAN SUNDAL TU LEBIH TERU DARI BABI DAN SELIPER BUROK KOT ? ? ?

    ReplyDelete
  28. biar gambar berbicara..konon sokongan pengundi pada calon DAP hebat sangat.. ayat standard omakkau.. kahkahkahkah..

    ayuh salahkan SPR.. kali ni guna lebihan pengundi pulak.. padahal masa bukit gelugor pun jumlah yang spr bagitau dengan jumlah semua tak sama.. di kajang pun tak sama..

    ReplyDelete
    Replies
    1. So sekarang spr ni betul ke salah? Tak keluar tv ke pasal salah2 ni? Tak kira la prk mana!

      Oh by d way, aku perati, mungkin pengundi tak balik la kot... yakin menang! Takpe... pru 14 cuba lg...

      Delete
    2. kau fikir parti politik bertanding bodoh tak buat petisyen ke kalau jumlah ini benar2 ada penipuan.. jumlah pengundi adalah kiraan kasar.. yang tepat adalah jmlah kertas undi.. setiap saluran ada agen parti bertanding.. sudah2lah nak salahkan SPR.. jumlah undi BN pun hampir sama dengan jumlah masa PRU13.. yang kurang undi DAP sebab budak cina tak balik mengundi..

      Delete
  29. Taniah la telok intan, korang dpt unibesiti, menteri ... dan mengiakan setiap kenaikan barang yg berlaku... byk betul tinggalan brim korang... semoga cukup hingga hjg tahun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. simpanan RM100 warga emas cukup lagi.. LGE bagi..

      Delete
    2. Bagi brim, amik semula melalui bermacam2 kenaikan...
      Bagi seratus tu lebih baik lg, kerana lge tak menyusahkan wrga emas tu!

      Delete
    3. betultu.. lge tak pernah menyusahkan warga emas melayu.. sebab warga emas ni semua selesa beli rumah di kedah...

      Delete
    4. Ye lah. Warga emas ni ada start 2008 je... sebelum tu warga emas melayu beli tanah dalam bandar, cina gerakan tolong...

      Delete
    5. tau takpa.. sejak 2008 harga rumah melambung di penang.. konon PR janji macam2 nak bagi rumah murah.. ada kuasa tak buat pun..

      Delete
    6. Bukan tu je, melayu susah pun start 2008. Kena halau pun 2008.seblum tu melyu meniaga kat bandar2 je. Semua towkey mall. Melayu pakai merc... 2008 habis semua! Semua halau ke kedah...

      Delete
    7. ha tau pun.. sampai masa 2008 nak berniaga dalam komtar waktu hari raya pun LGE takmau bagi..

      Delete
    8. Kesian melayu... nyesal aku undi cina! Kahkah. Yg kes komtar tu menurut utusex kalah fitnah tu ke?

      Delete
    9. oh bila takleh jawab kau kata fitnah.. senangkan jadi pencacai PR.. apa sahaja yang buruk salahkan UMNO dan kalau tak boleh jugak cakap fitnah atau putar belit media..

      Delete
    10. Kau ada bg peluang Lge bagi jawapan kat utusex? Takde kan! Utusex tu byk syer umno. Tapi tak tulis utk ahli je. Pastu paksa jual kat skolah!

      Ada apa yg aku tulis tu salah?

      Delete
    11. jawapan apanya??? memang peniaga melayu tak dibenarkan berniaga kat ruang legar tingkat 3 komtar masa nak raya.. dah jenuh berdemonstrasi baru nak bagi???

      Delete
    12. oh, jawapan utusex ngan jawapan papagomo je kau pakai?

      eh pandai berdemo yek? kenapa yek berdemo? kan tu bukan budaya kau orang!

      pergi cari la brader. byk kat intenet. tapi kalau jawapan utusex ngan papgomo jugak yg kau nak, apa boleh aku buat!

      Delete
    13. cari apanya.. aku ambik berita ni dari peniaga sendiri..dah memang orang Islam tak dibenarkan meniaga di ruang legar tingkat 3 komtar waktu nak raya.. tak payah nak sokong bukan Islam sangatlah..

      Delete
    14. you see, kat mana2 pun tu lah standard melayu. niaga kat situ jelah...
      dah lama merdeka dengan parti melayu terbesar, terkuat terhebat. tapi melayu duduk kat ruang legar je lah... mekasih bagitau.
      in fact bukan di pp je. kat mana2 pun cam tuh. parti melayu terkuat! tapi melayunye?

      stand aku clear, kau bagi lge tu bercakap dulu kat tv. dia akan jawab setiap isu. yg takut sgt kenapa? kalau berlaku kat negeri Johor, mmg xkan masuk berita pun. kau pun xkan dengar. kalau dengan pun buat tak kisah. sbb melayu halau melayu xpe!

      Delete
    15. eh kalau melayu halau melayu akan ada mamat BAUK meroyan.. tapi cina DAP halau melayu mamat BAUK sokong!!!

      Delete
  30. PENCACAI PR BODOH SAMPAI KE MATI.

    ReplyDelete
  31. Tahniah bn. Rakyat dh bijak

    ReplyDelete
  32. TAHNIAH UMNO.
    MACAI PR BODOH SAMPAI MATI.
    TAHNIAH ORANG TELUK INTAN.
    MACAI PR MEGHOYAN WEH "

    ReplyDelete
  33. Tahniah bn. Yg kalah jgn lah marah dan kata ada penipuan. Waktu menang tak de pulak kata ada penipuan.

    ReplyDelete
  34. .....Lim Pukian Eng cakap Diana race cause the DAP votes down dah kalah kata rasist.....racist pun racist.lah janji menang.....apa de hal.....yang betul betul kanah ialah PAS....kah Melayu tolak PAS dan PKR sebab Anwar dan Hadi Awang pijak Islam dengan Pluralisme dan Hudud serta PAS Syiah.......Tahiah Barisan Nasional......Janda NurulIzzah gumbira

    ReplyDelete
  35. Yang bangang melayu umno totok wakil melayu ada pi tolak cina dapat kerusi dapat jadi menteri dapat projek awak pegi le kebun sembah pokok nyior...siapa bijak sekarang tunggu la universiti tu...tahniah YB MAHmud pejuang ketuanan, melayu jadi macai seumur hidup

    ReplyDelete
    Replies
    1. dyana tu melayu ke??? siap terangan2 nak tentang perlaksanaan hudud.. takdak beza pun dengan cina..

      Delete
    2. 1225,
      Dyna dah kalah, so mana hudud kau?

      Delete
    3. hudud Islam ke hudud PAS???kalau hudud PAS untuk orang Islam dan bermusim sahaja... kalau hudud Islam aku tunggu khalifah akhir zaman.. sebab tiada parti politik yang dapat menaikkan hukum Islam melalui jalan demokrasi..

      Delete
    4. Yang aku tanya tu ada hudud sapa2 punya ke? Kalau itu je jln yg ada, why not. Bila khalifah akhir zaman tu? 10 thn? 20 thn? 100thn? Kalau x sempat ngan umur kau? So kau diam jela? Tunggu jelah?

      Delete
    5. hudud Islam dan hudud PAS berbeza..sebab tu aku bezakan..dah kalau tak tunggu pun aku nak undi sapa lagi.. PR pun bukan nak laksana hudud pun.. PAS??? manifesto hudud pun tak berani letak..

      Delete
    6. Sebab tu aku suruh kau pilih! Kau boleh cari merata keslhn pr! Tapi bn tu malaikat ke pd kau? Takde buruk langsg? Benda lain bolehusaha. Nak duit pun kena usaha! Tapi nak tegak islam kena tunggu khalifah yg tah bila? Apa ni? Cukuplah manisfeto islam dlm pas!

      Delete
    7. yang kau pulak cari kesalahan BN, PR tu maksum ke??? eh manisfesto PR camana pulak.. manifesto PAS kan negara berkebajikan mana perkataan Islamnya??? usaha camanatu?? ada PR usaha letak hudud dalam buku jingga???

      Delete
    8. Itulah point aku! Semua buat salah. Tapi sapa yg worst? Takkan xble pikir? Kau takde hak ckp pasal hudud n pas if kau pun xnak hudud with umno!

      Delete
    9. tadi kan kau jugak suruh aku pilih.. jadi aku nak pilih PR tapi dalam PR pun takdak hudud..

      Delete
    10. iya aku suruh kita semua buat keputusan. tapi kau baru nak pilih, bukan telah memilih pun. senang je, guna kemampuan kau tu utk berfikir, pergi layari harakah, pergi ke ceramah pas... cari kat mana makinye, kapirkan orang nye! cari!

      so kau memilih hanya sebab hudud saja? so kes2 nfc 250 juta takpe pada kau? pkfz berbillion2 takpe? janji ada hudud shj? betulkah niat hati kau yg sebenar2nye hanya kerana hudud shj?

      Delete
    11. ini semua celaka.. celaka.. TGNA..

      Delete
    12. tadi kat atas tu kan kita sembang pasal perlaksanaan hudud.. kemudian aku cakap aku tunggu pemimpin akhir zaman.. tapi kau suruh berusaha dan suruh pilih PR.. jadi kemudian aku kata dalam PR puj takdak hudud.. kemudian kau nak pusing kes nfc apa pulak ni??? sembang pasal hudud kenapa nak pusing cerita nfc pulak??? kenapa takleh jawab kenapa hudud takdak dalam manifesto PR.. aku tak suruh pun laksana hudud sebab PR takdak kuasa lagi.. cuma letak dalam manifesto aja kalau betul ikhlas nak laksana hudud...

      Delete
    13. aku pun dah ckp. bukan hudud sahaja perjuangan pas. hudud ni wajib utk pemerintah laksanakan dan semua yg islam wajib menyokong! wah senang kau yek. tak ngaku bn pastu suruh pr buat hudud. ek eleh.

      pasal nfc tu timbul sebab kau dari dulu tak abih2 hudud. agaknye bila dah ada hudud, takpe ke buat kes nfc tu? pkfz? manifesto pr adalah manifesto bersama! idea terbaik bersama, bersama yg kapir! so kapir tanak hudud seperti mana bn taknak hudud! tapi aku berani jamin manifesto takdak hudud pr mmg lebih baik dari manifesto takdak hudud bn!

      jgn letak hudud atas pas shj. kau besok pun akan disoal pasal hudud! apa pulak usaha kau utk hudud? kau islam kan? konon tak meyokong bn! menyokong pr pun x! alih2 sembang hudud je memanjang.

      pas sentiasa ikhlas setakat ini. hudud sentiasa ada dlm perjuangan pas! kalau kau rasa ada yg lebih baik dari pas, silakan...

      Delete
    14. hudud tu perjuangan PAS ke bukan??? kenapa takdak dalam manifesto??? dah aku nak pilih sapa lagi yang nak buat hudud??? PAS??? kau nak jawab apa nanti kalau ditanya pasal hudud.. kau jawab kau undi PR sebab nak laksana hudud.. abis DAP dan PKR tu nak buat hudud ke??? PAS tu hanya menumpang kejayaan DAP dan PKR.. sedangkan kerusi PAS semakin berkurang.. kalau ikhlas kenapa tak letak hudud dalam manisfesto????

      Delete
    15. sepatutnye perjuangan semua umat islam termasuk kau!
      selain dari pas or bn, sapa patut aku sokong utk hudud?

      atau , aku kena tunggu la kot geng2 pejuang islam akhir zaman? bila? tak tau! sebab kalau aku tunggu, maka aku tak kena soal?

      ulang kali dah aku cakap. apa payah sangat nak paham? dalam pr tu ada kapir! kapir taknak hudud! tapi kapir tu tak suka rasuah! tak suka nfc 250 juta, tak suka pkfz billion, tak suka barang naik!

      takkan nak pilih bn? hudud xnak, rasuah yes, nfc no hal, pkfz no hal, barang naik no hal!

      teruskan menunggu, sedangkan mencari sesuap nasi pun kena kerja, ni kan pulak menegakkan islam! kamu tak perlu sokong sapa2, teruskan menunggu.... semoga aman menunggu dgn kenaikan brg yg pelbagai... janji hudud xde dalam manifesto pr...

      Delete
    16. mamat BAUK.. cipap mak ko tak mau tinggal...

      Delete
  36. kah kah lagi bangang tolak calon melayu yang dikudakan babi kahkah....

    ReplyDelete
  37. Hanjenk babi UMNO kot

    ReplyDelete
  38. ...melayu babi sokong tokong si babi ... kah kah kah....PAS jadi basuh jubo babi kah kah lagi parahh

    ReplyDelete
  39. MACAI PR BODOH SAMPAI MATI.

    ReplyDelete
  40. Tipikal melayu AMNO...Menang sorak tapi dah 50 tahun agama,bangsa dan harta kena gadai hahaha..yang menang tu melayu ke? sibuk ketuanan melayu konon!

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau melayu PR lagi kesian.. menang sorak tapi agama dan bangsa pun tergadai.. kalau kalah cari alasan..LGBT pun sokong..

      Delete
  41. Kah kah kah fuckatan babi kalah pi jual spenda stopa pi kongkek bini org cam mat sabutt ura ura mau mikin pi liwat cam pimpin suci lu bi guling guling babi kah kah kah kalah

    ReplyDelete
  42. Yang lebih lebih komen dalam OK ni ialah melayu AMNO..SPESIS OTAK MANDUL..Macam langau terhegeh hegeh bersorok bila cina menang..tu laa kerana kepala dah kena tuning BTN dalam gua hantu,..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau LKS menang sebab kalahkan ghani othman barulah boleh sorak.. hooray!!! kemudian ram karpal kalahkan nabi bux ahli pas gombak barulah kita bersorak sakan.. yak yak yey!!!

      Delete
  43. pengundi cina sedang hantar mesej kepada PAS.. aku yakin PAS pasti tak berani dah lepasni nak keluarkan isu hudud.. lagipun dia tau kalau tak perjuangkan hudud pun pencacai melayu takkan kafirkan mereka dan akan sanggup berguling2 di atas jalan bila2 masa sahaja...

    ReplyDelete
    Replies
    1. So kat akhirat esok, terlepas la kau dari soalan hudud tu? Sebab dyana tanak, kapal taknak, pas main2, pkr tanak, maka kamu ada alasan?ya orang umno?

      Delete
    2. aku pun nak hudud dilaksanakan di Malaysia.. tapi nak undi sapa??? PR pun takmau laksana hudud... PAS pulak dah tukar manisfesto.. siap nik aziz cakap hudud takdak pun dalam perlembagaan PAS.. hadi awang cakap hudud bukan keutaamaan dalam Islam..

      Delete
    3. So kamu akan ditanya, ada kamu bagi pelung kpd selain bn? Dan adakah pas dpt peluang itu? Setakat ini, pas la paling hampir kpd islam dlm serba serbi! Kamu boleh cari byk keslahan pas, tapi kamu tak jumpa salah bn umno?

      Delete
    4. oh dah bagi peluang dah.. kat kelantan.. kat selangor.. kat penang.. kat perak..kat kedah.. tapi tak nampak pun pemerintahan Islam seperti dijanjikan..Islam bukan hanya pada hudud semata2.. paling hampir camanatu??? memaki hamun lawan.. mencarut.. mengkafirkan sesama Islam???

      Delete
    5. I mean malaysia.

      So paling hampir ngan islam adalah umno? Apa yg kamu ckp semua tu mmg benar! Tapi 'benar' dlm tv1234, radio dan suratkaba umno! Yg byk sgt saman pitnah tu! Sekira nak tahu kebenaran, tembungkan kedua2 pihak ini!

      Delete
    6. nak bagi peluang pelingkup Malaysia??? sorilah..cukuplah kedah dah lingkup.. kalau betul nak perjuangkan hudud PAS perlu berani paksa PR masukkan hudud dalam manifesto PR.. ada berani???

      Delete
    7. Alah... banyak laki bini cerai berai! Tapi kau kawin jugak! Betultak? Kenapa kawin? Kau kan takde pengalaman!

      Harap pahamlah! Tapi kalau tak berani jugak, aku harap lepas ni buat jela cam korea utara! Pru tapi satu je pilihan!

      Delete
    8. kalau nak kahwin kan laki akan janji macam2.. kenapa PR takut nak janji perlaksanaan hudud pada rakyat Malaysia??? dah apa masalah kau nak ikut korea utara pulak ni.. ni dah orang melayu takmau sokong PR kenapa nak meroyan pulakni???

      Delete
    9. bukan pasal janji. ini pasal beri peluang! kau asik pusing hudud, seks, caci maki, bontot... tapi lupa masalah yg menghimpit Malaysia, kenaikan harga barang tiap2 tahun, gst, tppa, nfc, pkfz, sembelih budak, pati, bunuh, pekeje asing... kamu melihat politik hanya pada cerita politik itu sendiri... kesannye?

      Delete
    10. dah hudud tu tak penting ke bagi PR??? patutnya kena masukkan dalam buku jingga.. ini UMNO korang kutuk sebab tak buat hudud.. tapi PR pun 2x5..

      Delete
    11. hudud tu penting pd orang islam. tanpa kapir dalam pr dan islam dalam bn, maka hudud boleh dilaksanakan.

      aku tengok hudud tu penting pada kau. apa kata kau sokong bux... pegi jumpa dia dan sembanglah cara nak menang dan lepas menang, pikirkan cara nak laksana hudud di gelugor... aku menyokong sahaja siapa yg nak laksana hudud. no problem...

      Delete
    12. kenapa PAS tak paksa DAP dan PKR letak hudud dalam manifesto PR???

      Delete
    13. pas penah paksa umno bn... apa dapat?
      tunggu, pas tak penah tinggalkan perjuangan islam. selepas kebaikan manifesto pr dikecapi, step sterusnya akan dibuat... no hal. masa tu kita tengok, nabi bux bersama kita ke tak! atau kau sekali!

      Delete
    14. tak payah sembang pasal Islamlah mamat BAUK.. mencarut takmau tinggal!!!

      Delete
  44. Menang DAP melayu yang untung..menang GERAKAN...AMNO yang rugi...Macai macai AMNO dalam OK sorak aje lebih..OTAK pun dah dimandulkan

    ReplyDelete
    Replies
    1. apa yang untungnya pada melayu kalau Dyana menang??? sebab dia akan tentang perlaksanaan hudud di parlimen??? sebab dia akan bagi uitm bukan melayu masuk??? cuba bagitau keuntungan pada melayu??? kenapa PAS tak sokong nabi bux lawan ram karpal??? tolong jawab sat...

      Delete
    2. Ok nabi bux, jgn kecewa. Ada penyokong nabi bux kat sini. Mulakan nabi bux dgn membuat seminar, adakan kelas hudud, pahamkan semua pasal hudud di tempat saudara. Nanti pru next, tanding lg!

      Bukan apa nabi bux, tiba2 muncul sembang hudud, tekejut bn! Ok mulakan gerakan keje skang...

      Delete
    3. eh lari jauh dari soalan ni... kenapa PAS tak sokong nabi bux di bukit gelugor.. apa keuntungan pada melayu kalau dyana menang..??? dyana jangan kecewa sangat tau..alalala...

      Delete
    4. Kenapa kena sokong? Mamat tah darimana. Tiba2 sembang hudud! Yg tu baru boleh ckp guna hudud utk politik! Hudud hanya keluar dr mulutnye baru2 ni shj!

      Dyana kpd melayu, tambah ahli parlimen melayu!

      Delete
    5. sebab kena sokong nabi bux kalau dia menang tambah ahli parlimen Islam!! macam kau suruh sokong dyana tu.. aku tanya kau ni bodoh ke??? masa suruh sokonh Dyana sebab kalau menang tambah ahli parlimen melayu.. abis kalau nabi bux menang tak tambah ke sorang ahli parlimen Islam?? bodoh betulla pencacai ni..

      Delete
    6. Kan beza tu! Niat tu boleh nampak! Buat apa sokong mamat tu kalau hudud bru keluar dari mulutnye baru2 ini! Menipu pulak ahli pas, padahal ahli umno! Mana dia dpt duit taruhan! Banyak tu! Nak sokong penipu buat apa? Lepas ni dah takkan kuar punya citer hududnye... kau pegi jumpa la sendiri orang mcm tu! Kau pun xnak dekat ngan dia!

      Yg pasal dyana kau tanya apa lebih pada melayu, jwpn nye tambah ahli prlmen melayu!

      Delete
    7. kalau setakat nak tambah ahli parlimen melayu atau Islam kenapa PAS tak sokong mana2 calon bebas kat bukit Gelugor tu???abis yang mohd mohd taib tu tiba2 masuk PAS dan bercakap tentang Islam PAS boleh pulak kau sokong.. kenapa tidak Nabi bux?? dia dah buktikan yang dia ahli PAS gombak.. kalaupun dia baru bercakap pasal hudud salahka?? abis yang bekas artis yang masuk PAS cakap tiba2 cakap pasal hudud kenapa kau sokong pulak???

      Delete
    8. point aku bukan pasal sokong sapa. tapi kenapa! kau sibuk dgn bux tu kenapa? sapa mamat tu? ahli pas? sure? kat intenet besepah no ahli umno dia!

      beza artis tu, dia berubah dulu, baru masuk pas! yg bux tu nak bertanding dulu, baru sembang hudud! waima apa pun, sesiapa yg nak menegakkan hokum Allah, aku sokong! artis dlm pas tu masih dengan perjuangan islamnye. kat mana bux ngan hududnye skang? dah buat seminar, kelas atau penerangan?

      Delete
    9. dia dah tunjuk keahlian pas dia awat hangpa tak percaya.. kenapa tak sokong bux yang ada jugak nak perjuangkan hudud.. kenapa dyana yg nak tentang hudud kau sokong pulak..???

      Delete
    10. sudahla... dulu pas sebelum masuk pr sokong hudud nak bawak n buat kat Kelantan, takde pulak korang sokong! membelasah lagi ada!

      bux tu yg baru sehari dua ckp hudud, korang suruh sokong! pastu bising dyana tanak hudud! lupa pulak yg parti dia pun lagi taknak hudud... apa barang...

      Delete
    11. kenapa nak pusing ke parti orang ni??? kenapa PAS tak sokong orang Islam melawan bukan Islam di bukit gelugor???

      Delete
    12. alah brader nih, sedangkan kawan kita yg melayu islam tu pun kita pilih yg baik2. takkan lah kau nak kawan mat pet melayu islam plak? lagi bagus kau kawan ngan cina india baik!

      Delete
    13. eh kat bawah mencarut.. kat atas komen nak Islam..

      Delete
  45. Pencacai umngok bodoh seronok cina menang kah kah... sebagai ucapan tahniah kepada mah lepas ni umno akan gadai lebih banyak tanah melayu kepada cina... kui kui

    ReplyDelete
    Replies
    1. tanah tergadai leh tanya Nizar.. eh sejak bila PR beza2kan bangsa ni??? kan cina pun rakyat Malaysia..apa salahnya bagi kat cina..rasislah PR ni..

      Delete
    2. Nizar kasi tanah sekakang kera korang bising..AMNO kasi satu gunung genting camner,tanah ribuan hektar kpd tokey cina korang tido dalam gua...bertapa nak dapat sijil BTN.Keluar gua melalak dalam OK..KORANG KETINGGALAN KAPATERBANG LA KAWAN..

      Delete
    3. kalau bagi pun apa salahnya??? rasislah PR ni!!!

      Delete
  46. Proxy malasyu dah mng. Apa untungnya kpd rakyat? Dapat universiti? Lbh ramai graduan x cukup A dpt degree nnt maka perebutan jawatan degree dlm kerajaan makin sedikit. Guru pun dah kena pilih2 x automatik posting dah. Graduan x cukup A ini sudahlah xkan bayar ptptn tapi akan menambah PATI di dalam negara, jenayah dan gejala sosial pasti akan bertambah. Drpd bina university lebih baik bina kandang lembu atas tapak itu dpt juga hasil dpt kurangkan import livestock setiap kali raya.

    KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A degree dan guru, 4A-3A diploma, 2A-1A sijil, 0A buruh, amah dan pekerja am)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kerajaan bagi free buat degree pun ada pencacai meroyan...

      Delete
  47. Proxy malasyu dah mng. Apa untungnya kpd rakyat? Dapat universiti? Lbh ramai graduan x cukup A dpt degree nnt maka perebutan jawatan degree dlm kerajaan makin sedikit. Guru pun dah kena pilih2 x automatik posting dah. Graduan x cukup A ini sudahlah xkan bayar ptptn tapi akan menambah PATI di dalam negara, jenayah dan gejala sosial pasti akan bertambah. Drpd bina university lebih baik bina kandang lembu atas tapak itu dpt juga hasil dpt kurangkan import livestock setiap kali raya.

    KEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A degree dan guru, 4A-3A diploma, 2A-1A sijil, 0A buruh, amah dan pekerja am)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kesian cikgu KPLI ni.. berentilah jadi cikgu..

      Delete
  48. Pr kena tipu lagi oleh spr syarikat penipu rakyat

    ReplyDelete
    Replies
    1. standard ayat orang tak dapat terima kekalahan.. jose mourinho pun salahkan pengadil kalau dia kalah.. masa menang tak pulak dia puji pengadil.. kahkahkahkah.

      Delete
  49. mmg la gerakn mnang..tp pe yg umno dpt pn..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau DAP menang kat bukit gelugor apa yg pas dapat??

      Delete
    2. AMNO parti mandul sebab tak pernah pun bertanding dalam mana mana pilihan raya sebab tu AMNO hanya setakat menang sorak...nak masuk gelanggang penakut.Kalau DAP menang PAS dapat makmurkan masjid..kalau BN menang jangan mimpi PAS dibenarkan makmurkan masjid..tenggok kat selangor dan penang masjid semakin hidup dan makmur..

      Delete
    3. Apa benda ko merepek ni. Buat ceramah maki hamun dlm masjid tu ke yg ko panggil makmur. Puihhh.. dasar pemakan dna babi.

      Delete
    4. Maki AMNO yang celaka , zalim,jahat di bolehkan hehehe...jangan kan ostad,babi pun turut maki AMNO..sehina hina babi tak sondol masjid,tapi AMNO dah berapa buah masjid runtuh disondolnya..hukum Islam selamba jer dia tentang

      Delete
    5. pencacai dah meroyan.. kalah tu buat cara kalah..

      Delete
  50. MACAI PR BODOH SAMPAI MATI.

    TAHNIAH PRK T INTAN PR DAPAT NO 2. NAIB JOHAN.

    PANDA DAN LEMBU DAH LARI LINTANG PUKANG.

    ReplyDelete
  51. Umno cuma keje tipu rakyat je....takde boleh umno menang kalau tak tipu.

    Takde maruah ngan umno....si kaki tipu tukang songlap....cilako malaysia punya umno

    ReplyDelete
  52. pencacai dah meroyan.. kalah buat la cara kalah oi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila pula AMNO menang PRK tu? sumer orang tahu yang menang tu ialah parti gerakan,,calon cina...korang pula peminat tegar ketuanan melayu,bila cina menang yang meroyan bersorak korang juga.Saya pun tak faham prinsip parti korang ni macam lalang juga..

      Delete
    2. eh yang hang pun meroyan ni pasaipa.. yang kalah DAP bukannya PAS atau PKR...

      Delete
    3. Kami meroyan sebab yang kalah tu Melayu,yang ko meroyan cina menang tu passaipe

      Delete
    4. masa LKS menang dengan ghani othman awat hang tak meroyan pun???

      Delete
  53. Omak kau gi mana eik. Lepas Dyana dan TSKI kalah nampak kurang menyengat di bloge omak kau. Adakah omak kau kena demam panas.

    ReplyDelete
  54. Tahniah kepada mah atas kemenangan beliau di parlimen teluk intan daripada kami pemuda umno... mah adalah penyambung ketuanan melayu di bumi malaysia ini... dgn kemenangan mah akan menjadikan ekonomi orang melayu menjadi nombor satu di bumi bertuah ini... marilah kita menjulang keris bersama mah.... hidup melayu..

    ReplyDelete
  55. ajaran tok garu1 June 2014 at 20:03

    KOTA BHARU 30 Mei - Sebahagian suspek yang ditahan polis berhubung kes rogol dua pelajar oleh 38 lelaki di sebuah rumah kosong di Ketereh di sini pada 20 Mei lalu mempunyai hubungan kekeluargaan.

    ReplyDelete
  56. BAUK = Barisan ANTI UMNO Kantoi

    Jom Join sape sokong saye ?!

    ReplyDelete
    Replies
    1. kesian.. jom2 sokong mamat BAUK ni.. omakkau harap dapat membantu beliau.. buat promosi sikit.. logo jangan lupa buat.. macam PR punya logo.. cantik!!!

      Delete
    2. logo ada...gambar cipap mak ko

      Delete
    3. tak leh jawab tinggallah mencarut..itulah puak PR!!!

      Delete
    4. Anon 1338 bapak ko takde cipap ke ??

      Delete
  57. TAHNIAH DYANA
    TAHNIAH DAP DAPAT NAIB JOHAN.

    NANTI KITA TUTUP UITM YE !
    JGN NANGIS.

    ReplyDelete
  58. bawak patung panda n kangkungpun kalah maa....lain kali bwk la patung babi...garenti bleh menang punya....bangang punya macai2 PR...wakakakakakakakakakakakakakakakakakakakaqkakakakakakakakakaka

    ReplyDelete
  59. BAUK = BARISAN ANTI UMNO KANTOI tetap bejuang kantoikan umno sampai tewas

    ReplyDelete
    Replies
    1. logo ada tak??? tiru logo PR pun takpa sikit2.. PR punya logo cantik
      .. kahkahkahkah..

      Delete
    2. ko nak gabung saye ada gambar mak ko tak pakai seluar dalam...

      Delete
    3. kau ada skandal dengan mak ko ke??? bapak ko pakai spenda beso.. kantoi kat hotel.. kesian ko.. ko.. ko..

      Delete
    4. Anon 1340 bapak ko dah tu yang bersih2 bilik hotel

      Delete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...