Wednesday 14 May 2014

BENARKAH CALON KETUA CABANG KEADILAN KUALA SELANGOR, MANIKAVASAGAM SUNDRAM DIGANTUNG KEANGGOTAANNYA SERTA MERTA?????



Angin bertiup kencang dikalangan laman sosial betapa Manikavasagam Sundaram, calon Ketua Cabang KeADILan Kuala Selangor, telah digantung keanggotaan parti berkuat kuasa serta merta kerana melanggar tatasusila dan disiplin parti yang amat berat.

Salah satu ialah memfitnah Dato Menteri Besar Selangor mengamalkan politik wang semasa pemilihan Cabang Kuala Selangor baru-baru ini dengan memuat naik video rakaman perbualan kononnya pengurus kempen TSKI membuat tawaran rasuah RM30 dengan anggota KeADILan Cabang Kuala Selangor untuk mengundi TSKI sebagai Timbalan Presiden KeADILan serta mendedahkannya di akhbar berbahasa Cina tanpa terlebih dahulu merujuk ke Jawatan Pemilihan Pusat (JPP) untuk disiasat kesahihannya.

Masih menunggu pengesahan akan berita yang tidak memeranjatkan sebab jika benar memang wajar dan jika tidak perlu diberi pencerahan.

14 comments:

  1. Ini sumer poyo.... yiehaaaaaaaaktuihhhhhhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Khalid yang AMANAH? 3 soalan perlu dijawab oleh beliau..

      1. Penjualan tanah 474ha kpd anak syarikat Tropicana dgn masa bayaran hingga 20 tahun sewaktu DUN telah dibubarkan ? Sepertiga tanah ini pula dijual oleh Tropicana kpd Eco World dgn keuntungan tinggi. Eco World dipunyai sebahagiannya oleh seorang peguam yg mengendalikan kes penyelesaian dgn Bank Islam.

      2. Di mana dia dapat wang yg digunakan membeli bangunan ibu pejabat parti walhal beliau berhutang berjuta2 ringgit dgn BI ?

      3. Apakah hubungan Khalid dengan pemaju I City hinggakan terlalu banyak kemudahan mengunakan dana negeri/agensi membantu pemaju tersebut. Banyak jabatan/ agensi kerajaan dikerah pindah ke ICity meninggalkan ruang pejabat di bangunan negeri dan agensi negeri. Apakah PKR memberi sokongan penuh tindakan2 Khalid ini ??

      Delete
  2. Memalukan !!!!!!!!!
    Kita kata umngok kaki rasuah, konspirasi sana sini, memfitnahlah, pengndi hantu lah,....bla bla bla....tapi kita makin teruk. Nak ubah abende cam ni.
    Sial !!!!

    ReplyDelete
  3. Bagilah dia peluang masuk mic. Dia berpotensi ganti semi vlue

    ReplyDelete
    Replies
    1. dia dari PKR saudara.. PKR.. PKR.. PKR.. saya ulang PKR.. PKR... PKR.. saya ulang PKR... PKRRRRRR...

      Delete
  4. Pecat aje keling ni species mcm ni lah yg dok buat rosak parti, suruh aje dia join MIC atau Gerakan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. dia masih PKR saudara... PKR... PKR... PKR... saya ulang PKR... PKR...PKR...

      Delete
    2. Klu offer kat UMNo mesti UMNO amik budak sekor ni... Umno tengok klu lidah dia ada cabang..gerenti lulus punya...

      Delete
    3. umno tak dpat ambik dia ni sebab dia PKR.. PKR.. PKR.. saya ulang PKR.. PKR..

      Delete
  5. Geng gobala ni. Umno suka spesis mcm ni. Klu bagi projek mcm2 bole guna pakai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. saudara.. dia dari parti PKR saudara.. terimalah kenyataan bahawa dia dari parti PKR saudara... PKR saudara.. PKR... PKR... PKR...

      Delete
  6. Geng azmin turrrr
    Azmin akan tolon cover
    Cover bark punye

    ReplyDelete
  7. Ini sumer poyo.... yiehaaaaaaaaktuihhhhhhhh

    ReplyDelete
  8. Suasana di perkarangan Ibu Pejabat PKR di Petaling Jaya kecoh seketika apabila calon Timbalan Presiden Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim “diserang” secara lisan oleh ahlli cabang Kuala Selangor.

    "Khalid penipu! Khalid rasuah," sergah ahli cabang tersebut, Zulkifli Abdullah, kepada Khalid yang baru sahaja keluar daripada sidang media.

    Keadaan itu menyebabkan Khalid terpinga-pinga, namun terus bergegas menuju ke keretanya dan meninggalkan premis PKR.

    Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim yang turut berada bersebelahan Khalid turut menenangkan ahli cabang tersebut.

    "Sudah, tenang," katanya.

    Zulkifli dipercayai bersama kumpulan calon ketua cabang Kuala Selangor, S. Manikavasagam, yang hadir ke pejabat PKR untuk mengemukakan surat rayuan kerana digantung keahlian oleh Jawatankuasa Pemilihan Pusat (JPP).

    Zulkifli, ketika ditemui pemberita berkata, Khalid sebagai pemimpin Melayu tidak sepatutnya melakukan perkara yang bercanggah dengan tata etika lembaga parti.

    "Sebagai seorang pemimpin harus tampilkan sifat terpuji, dia hanya memalukan Kuala Selangor sahaja.

    "Dia tahu sudah kalah, dia buat strategi untuk membatalkan pemilihan," katanya yang mendakwa sudah membuat laporan polis terhadap Khalid beserta bukti rasuah.

    "JPP perlu siasat secara adil dan tidak menyebelahi mana-mana pihak," katanya.

    Ahad lalu, Manikavasagam mendakwa Khalid memberi wang kepada pengundi sebanyak RM50 seorang dan mendakwa mempunyai bukti rakaman video yang akan didedahkannya dalam laman web.

    "Saya menerima aduan pemilih diberi rasuah sebanyak RM30 untuk memberi undi kepada calon yang bertanding bagi jawatan kebangsaan dan RM20 bagi jawatan ketua cabang Kuala Selangor," katanya.

    Khalid menafikan tuduhan itu, sebaliknya mengakui menaja pengangkutan bagi kemudahan pengundi ke tempat pusat mengundi.

    Ekoran itu, Khalid berkata pihaknya akan mengambil tindakan mahkamah dan menyaman Manikavasagam kerana menuduhnya mengamalkan politik wang. – 16 Mei, 201

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...