Wednesday 14 May 2014

HEBOH KATANYA ANAK PEREMPUAN MANTAN MENTERI BESAR TERENGGANU SUDAH PUN MELANGSUNGKAN MAJLIS PERKAHWINANNYA 10HB MEI 2014 YANG LALU????


Kini para macai UMNO cukup ligat lagi cergas tanpa penat tanpa henti terus menyerang cara mantan Menteri Besar Terengganu, Dato' Seri Ahmad Said meninggalkan UMNO menjadi ADUN bebas dengan memberikan alasan kenduri perkahwinan anak perempuannya sebagai alasan picisan nak memalukan Najib Razak sahaja sedangkan majlis perkahwinan dan persandingan anak perempuannya itu sudah pun dilangsungkan pada 10hb Mei 2014 yang lalu.

Diberitakan DYMM Sultan Terengganu Sultan Mizan juga turut mencemar duli merenjis dan menepung tawar kedua mempelai.

Jadi kata mereka tarikh 17hb Mei itu hanya sebagai alasan sahaja.

Omak Kau bukan nak kata apalah ... 17hb Mei 2014 yang akan datang ini ialah majlis kenduri untuk warga Kemaman .. warga yang selama ini menyokong beliau dan UMNO setiap kali pilihanraya... sebab itu dalam kad jemputannya tertera tulis ayat Kediaman Menteri Besar Terengganu Telok Kalong, Kemaman.

Kad jemputannya pun simple jer .. khas untuk yang bergelar Dato/Datin/Tuan/Puan/Enchi dan Cik sahaja .. ertinya tetamu jemputan beliuau bukannya VVIP maupun VIP tetetapi lebih kepada penduduk setempat.

Dia menjemput sebagai Menteri Besar Terengganu .. apa salahnya tunggu lagi untuk paling lama seminggu baru diadakan pertukaran dan ambil alih jawatan Menteri Besar Terengganu yang baru .. Susah sangat ke?

Apakah terlalu terdesak dan urgent seolah-olah kalau tidak berlaku pertukaran MB Terengganu serta merta maka negeri Terengganu akan lingkup dan jatuh muflis serta huru hara.

Apalah salahnya selesaikan dulu kenduri dan jamu rakyat anak perempuanya .. Disini perlunya pemimpin yang ada ehsan dalam jiwa bertimbang rasa dan berjiwa besar, bukannya terus mengatakan itu isu peribadi.

Bagi Omak Kau siapa pun menjadi MB Terengganu dari UMNO sama dan serupa sahaja .. tidak menambah baik sebaliknya akan lebih teruk dan menyusahkan rakyat.

Asas isu disini ialah sifat ehsan, kemanusiaan dan bertolak ansur untuk selama 1 minggu .. perkara kalau dilambatkan tidak mendatang kudis gatal pun kepada negeri Terengganu maupun tubuh badan UMNO .. maruah Najib sedikit pun tidak tercalar... tidak mungkin rakyat bangkit marah.

Peliknya ketika negara memerlukan tindakapn pantas kilat dan tegas dari Najib Razak dia membisu kaku buat pekak badak .. benda yang boleh di tangguhkan bersungguh-sungguh nak dipercepatkan.

Rakyat melihat betapa Najib Razak bukanlah pemimpin yang tahu berikan keutamaan dalam membuat keputusan dan tindakan .. tiada jiwa ehsan kepada pimpinan UMNO lain ... kempimpinan beliau terlalu kerdil dan lekeh . Noktah!!!

20 comments:

  1. Ini sumer poyo.... yiehaaaaaaaa

    ReplyDelete
  2. Babilah kau..ini sumer poyo...dasar macai BANGSAT.dah tak ada modal...

    ReplyDelete
  3. habis madu sepah d buang

    ReplyDelete
  4. Ini sumer poyo.... yiehaaaaaaaa

    ReplyDelete
  5. Nasi dah jadi bubur tapi masih boleh dimakan. Dua hari lepas ada tiga mangkok bubur skrg tinggal dua mangkok malam ini atau pagi esok habeh lah bubor iyu PM dah beli tak tau lah berapa juta harganya setiap mangkok bubur,tinggal lah semangkok. Yang semangkok tu kalau dibiarkan basi tak jadi apa buang je dalam longkang atau bakul sampah atau bagi anjing makan. Faham ke atau tak faham apa yg aku maksudkan bubur ini,kalau tak faham memang sah lah hangpa otak macai rakyat 47%.

    ReplyDelete
    Replies
    1. perkataan MANGKOK tu adalah terlebih elok kalau ditambah HAYON lalu jadi MANGKOK HAYON, baru kena tepat atas sasaran

      Delete
  6. Ini sumer poyo.... yiehaaaaaaaa

    ReplyDelete
  7. create isu nk tutup isu besar

    ReplyDelete
  8. harap pemilik blog check dulu kes mat said ni.. ape kaitan nak buat majlis kawin anak(personal) dengan jawatan mb tuh.. tak cukup ker duit nak buat majlis kawin sebgai adun biasa? lagi pun majlis yang nak dibuat tuh di rumah die di kemaman(rujuk kad jemputan di blog ini sebelum ni).. tak semua ds najib buat salah.. dulu pr pun pakat2 gak kutuk mat said.. jgn menangguk di air yang keruh..

    ReplyDelete
  9. Ini sumer poyo.... yiehaaaaaaaa

    ReplyDelete
  10. Lepasni klr plak citer terjumpanya kepak kapal terbang mh370 kat lautan hindi-tutup citer pasal hal kat trenganu-najib senyum tersengih mcm kerang busuk

    ReplyDelete
  11. MDL until armageddon will still be the same.....ONMU only 1% is reliable the 99% pocheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

    ReplyDelete
  12. Ini sumer poyo.... yiehaaaaaaaa

    ReplyDelete
  13. aku anak selangor....dilahirkan di selangor dan dibesarkan di selangor juga.....bila kawan2 aku cakap pasal krisi terengganu,bagi aku kita yang bukan anak terengganu ni x payah la nak masuk campur hal negeri orang lain....biarlah terengganu sendiri yg uruskan hal negeri mereka dan kita sebagai bukan anak atau rakyat terengganu x perlulah nak ambil tahu hal negeri orang

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku nak negeri sembilan tak kena mengena dng anak negeri selangor
      bukan aku nak ambik tahu tapi nak bagi tahu perangai pemimpin UMNO dan kemampuan Najib yg selama di pertahankan oleh ahli ahli umno
      Dah ckp tukar MB Tganu tak jd apa pun Tganu tak berubah melainkan kalau tukar Kjaan

      Macai berdemo bila anak muda turun kan bendera
      Macai berdemo bila gambar Najib di pijak
      Mana Macai bila Najib di kencing di malukan oleh Mat Said
      Kalau Mat Deris dulu dia mulakan dng demo
      Ini tak terus keluar pd UMNO
      Mmg 3 abdul tu pergi jumpa Najib tp siapa yg tunduk kan kepala ?
      Kalau dia org berkeras minta Najib turuk ke Tganu pun Najib akan datang.

      Delete
  14. maksud tersirat macai.

    MACAI = Majlis Angkatan Cai Anwar Ibrahim

    ReplyDelete
  15. Ini sumer poyo.... yiehaaaaaaaa

    ReplyDelete
  16. Tapi makcik felda melayu hutan dok kutuk2 sgor mcm mana pula.bodoh punya jawa.

    kikiki

    ReplyDelete
  17. Anak mat said dah kawin pun. Omak kauu tak teringin ker? Apa kata kalau saya masuk meminang?

    -masih teruna-

    ReplyDelete
  18. Ini sumer poyo.... yiehaaaaaaaa

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...