Tuesday 13 May 2014

INILAH KAD JEMPUTAN KAHWIN SEBAGAI BUKTI BETAPA PADA PENILAIAN MANTAN MB TERENGGANU, AHMAD SAID, NAJIB RAZAK LANGSUNG TIDAK BERTIMBANG RASA???


Hati siapa tidak remuk .. jiwa siapa tidak sedih .. kalau diperlakukan sebegini rupa .. macamlah tidak boleh tangguh untuk seminggu dua lagi ... dia nakkan anak perempuannya bersanding dan mengadakan majlis perkahwinan di rumah kediaman rasmi Menteri Besar Terengganu.

Omak Kau tidak pernah menyanjung dan menyokong UMNO dari dulu kini dan selamanya .. tapi bab ini nampak sangat mantan Menteri Besar Terengganu diperlakukan cukup hina dan zalim sekali.

Bayangkan .. semua persiapan sudah diatur dan hampir tunggu waktu upacara perkahwinan sahaja... kad kahwin sudah beribu dicetak .. kain rentang dan bunting sudah siap ditempah .. minta tangguh seminggu pun ditolak mentah-mentah .. macamlah kalau ditangguhkan akan berlaku huru hara kacau bilau negara dan negeri Terengganu.

Lagi menyedihkan sampai angkat sumpah MB baru dilakukan di waktu malam, macamlah tidak boleh ditunggu esok harinya diadakan waktu siang .. segi peruntukan tidak menyalahi tubuh badan undang-undang dan perlembagaan negeri Terengganu tetapi ianya dilihat macam tindakan gelojoh gopoh gapah sahaja.

Cuba bayangkan .. seorang Menteri Besar selama 6 tahun minta tangguh seminggu pun tidak dibenarkan .. apalah sangat 7 hari ...

Kalau ini boleh berlaku keatas seorang pemimpin UMNO bertaraf Menteri Besar .. apa jaminan pada yang ahli-ahli UMNO biasa yang tiada jawatan dan status ini? ... Ikut hukum akal logik sudah pasti lebih teruk diperlakukan.


"Tak cukup ke apa yang sudah saya lakukan selama 5 tahun berkhidmat sebagai Menteri Besar? Saya minta tangguh bukan tak mahu tetapi tunggu hingga majlis anak saya selesai. Kalau sudah tidak mahu saya lagi, saya keluarlah daripada UMNO, InsyaAllah lepas ini tidak akan ada lagi kerajaan" 

MOHON SANGAT-SANGAT KEPADA SEMUA AHLI UMNO TIDAK KIRA APA KEDUDUKAN DALAM PARTI ... CUITKAN MINDA .. AJAK AKAL DAN OTAK BERFIKIR .. DIMANA NILAI KAMU DIHATI DAN JIWA PEMIMPIN TERTINGGI UMNO????

192 comments:

  1. Ini sumer poyo..... horeyyyyyyyyyyy

    ReplyDelete
    Replies
    1. Khalid yang AMANAH? 3 soalan perlu dijawab oleh beliau..

      1. Penjualan tanah 474ha kpd anak syarikat Tropicana dgn masa bayaran hingga 20 tahun sewaktu DUN telah dibubarkan ? Sepertiga tanah ini pula dijual oleh Tropicana kpd Eco World dgn keuntungan tinggi. Eco World dipunyai sebahagiannya oleh seorang peguam yg mengendalikan kes penyelesaian dgn Bank Islam.

      2. Di mana dia dapat wang yg digunakan membeli bangunan ibu pejabat parti walhal beliau berhutang berjuta2 ringgit dgn BI ?

      3. Apakah hubungan Khalid dengan pemaju I City hinggakan terlalu banyak kemudahan mengunakan dana negeri/agensi membantu pemaju tersebut. Banyak jabatan/ agensi kerajaan dikerah pindah ke ICity meninggalkan ruang pejabat di bangunan negeri dan agensi negeri. Apakah PKR memberi sokongan penuh tindakan2 Khalid ini ??

      Delete
    2. Hehehe....macai tetap macai....

      Delete
    3. Sekurang2nya Dato' Mat Said patuh kepada arahan presiden partinya supaya meletakkan jawatan. Lain pula dengan seorang MB dari Pakatan Rakyat seluruh Majlis Pimpinan Pusat partinya minta dia letak jawatan, tapi dia tetap tak nak. Dan memandai-mandai pulak suruh Dun lain dibubar buat habis duit je. Sia-sia duit rakyat.

      Delete
    4. Seluruh Majlis Pimpinan Pusat minta dia letak jawatan tp dia tak nak
      MB Sgor ada keyakinan diri berani dan tak lemah dng tekanan tekanan Cerita catuan air pun terus senyap

      Delete
    5. Oi oi oi UMNO KEPALA BUTOH. muaaahhh kui kui kui

      Delete
    6. UMNO ada prinsip, Mat Said pun ada prinsip. so, siapa yang rugi? dan siapa pula yang untung? Yang pasti melayu juga yang kena tendang. DAP, MCA dan MIC tersenyum puas.
      -wali hakim-

      Delete
    7. apa prinsip umno beb?

      Delete
  2. Dah kono kek batang hidung baru ade akai...

    ReplyDelete
  3. mari menangguk di air keruh.. mat said pemimpin berjiwa besar blablabalabla... waktu dalam umno apa yang hangpa tak kata..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mat said kata UMNO KEPALA BUTOH. HEHEHE

      Delete
  4. Tu lahhh Hanya orang orang BODDO dan BANG NGANG ajer yang tinggal dalam UMNOOOO nih.. Semua pemimpin UMNOOO ni bukan berprinsip Rakyat di dahulukan seperti yang dilaungkan mereka.. Sebaliknya biar rakyat DUNGU lg ada..
    Parti@kuasa lebih penting dari segalanya.. Itu pun korang takleh berfikir!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau sembang kencang macam anjing . Negara membangun pun sebab UMNO yang pegang negara . Pembangkang hanya rampas bandar2 yang dimajukan oleh UMNO , beri satu bandar yang PEMBANGKANG bangunkan untuk rakyat Malaysia ? Kepada Admin Omak Kau !!! Sila buang gambar Twin Tower dan bangunan di Putrajaya tu , Itu UMNO yang bangunkan , BUKAN PEMBANGKANG YANG BODOH & DUNGU . Nasib baik pembangkang x pegang negara , kalau tak , memang tak ada pembangunan sbb sibuk nak bagi subsidi pada rakyat saja . Akhirnya...sampai akhir negara tak maju . Buat BARUA2 PEMBANGKANG , otak ada , tapi akal mcm lembu .

      Delete
    2. Umno yg bngun kn pkai duet dari mane bro?..duet poket sendiri kaa...klu duet sendiri leh la nk bangga2...ckp tak pkai otak...syg sgt umno...hahaha...

      Delete
    3. Bro, UMNO bangun pakai duit ko ke? Ko bayar cukai tak? Aku bayar, full lg. xde skip2, takde tipu2. Ko ntah2 BRIM pun ko sapu....

      Delete
  5. Hehehe...hidup umno...hidup melayu.....yahoooo...

    ReplyDelete
  6. apa lagi masuklah PR... mereka akan bersih dosa sesucinya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu...undi bn cina kaya....yehaaaa...

      Delete
    2. Yeah terserlah sifat ketamakan dan penting diri sendiri . Sifat manusia yang selaku dikutuk oleh pas.

      Delete
    3. Bodoh tak boleh diajar.

      Delete
    4. Oi oi oi UMNO KEPALA BUTOH. muuaahhh kah kah kah kuikui.

      Delete
  7. sedihnya baca...

    ReplyDelete
  8. mat said ingat diatu anuwar ka??? rakyat sanggup guling2 untuk dia.. PR sentiasa membuka pintu untuk pemimpin umno yang dikutuk difitnah dsbnya asalkan masuk parti PR... ayuh masuk PR.. segala salah yang dijaja tentang anda akan menjadi brsih sesucinya.. jika anda dulu digelar aljuburi sekalipun anda akan jadi maksum!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oi oi oi UMNO KEPALA BUTOH. muaaaahhh kui kui kui

      Delete
  9. Undi umno...melayu maju....yahooo...

    ReplyDelete
    Replies
    1. yahooo..hoooo...

      Delete
    2. Up la sikit...dari penoreh getah dan tanam jagung sekarang jadi pemandu lori atau operator kilang atau mat dispatch, receptionist, data entry clerk, kerja KFC atau Mc Donald...sales girl di pakson atau sogo...kerja yang China dan India tak mahu...untuk kenderaan dari naik basikal, naik kapcai atau wira cabuk...dari duduk rumah dinding buloh ke rumah pangsa PPR.... dari jadi pelayan kedai mamak sekarang menjadi GRO kelab dangdut...maju nyer Melayu...
      Yang paling kesian..dari Pembina kandang kambing, bila jadi kontraktor buat sekolah, masjid dan stesen bas...tak sampai 2 tahun...semua yang dibina Melayu menyembah bumi....

      Delete
    3. Btul tuh. Tapi apa yang ko buat? Apa yang orang lain buat? Apa yang ko cerita takde kene mengena dgn kerajaan or negara. Kenapa ko keje McD? Satu je sebab, sebab ko malas skolah. Ko xde duit nak skolah, cari duit sendiri. Aku masa muda pun kerja part tima cari duit skolah. Apa ko tau pasal cina? Diorang komuniti bagus. Kalau nak meniaga masing2 support bg diskaun. Dari kecik dh diterapkan ilmu meniaga and semangat perpaduan bangsa. Melayu? Macam ko la....subsidi....xtau nak usaha sendiri. pastu sibuk cita UMNO buat ini duit sapa....Puihhhh! Duit ko ke? Klu ko keje McD ada ko kene cukai....puihhh lg. Duit aku tau.....aku keje ngan cina...berhempas pulas, bayar cukai....bg org tak mampu BRIM. So kalau nak kata UMNO bangang ke PR tak guna, org yg layak je bole ckp iaitu org yg bayar cukai....bukan org yg amik BRIM. Ok....tangan memberi lg baik dr menerima. Dr sibuk kutuk satu sama lain baik usaha nak maju sesama bangsa....

      Delete
    4. Hahaha...Anon 20:03. Jangan kelentong...kau tidak bercampur dengan China..kau hanya kuli , tak mesti kau kerja dengan China...mana ada China bagi diskaun sama China....kalau pasal duit, 10 sen adik beradik boleh bergaduh besar...China Berjaya sebab tekun, rajin, menghormati pelanggan dan memberi servis yang terbaik..bukan macam Melayu..kalau jadi taukeh...hanya goyang kaki duduk dikaunter...pelanggan masuk buat muka ketat...kalau komplen sikit...melenting dan memaki hamun..tu pasal aku tidak pergi kedai Melayu...MC Donald, SubWay, Pizza Hut dan KFC aku pun tak jejak...sebab Mamat Melayu yang berkerja di sana kurang ajar...melayan customer macam kita ni mengemis.....kalau aku nak makan luar...aku pergi kedai budak Petani, Nyonya, Cafe dan Mamak...Baju Melayu dan songkok aku tak pakai...aku memang boikot apa saja barangan Melayu.

      Delete
  10. sedih baca atas tu

    ReplyDelete
  11. Lebih 50 tahun umno perintah...bangsa melayu yg paling maju....yahooooo...

    ReplyDelete
  12. hooray.. PR dapat peri tah terengganu.. mat said hero.. tiada lagi buruk tentang beliau.. beliau sudah terampun dosanya.. malah ADUN UMNO lain yang lompat pun...semua sudah terampun dosa.. penat aja aku kutuk kaw2. dah kena jilat balik..nyam2..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mat said dah insaf...kita harus beri sokongan...yehaaaa...

      Delete
    2. kahkahkahkah..macam Anuwar ka dah insaf???

      Delete
    3. Hehehe....ini semua salah anwar...macai punya trademark

      Delete
    4. pencacai punya trademark.. ini semua salah umno.. kahkahkahkah..

      Delete
    5. Oi oi oi UMNO KEPALA BUTOH. muuuuahhhh kui kui kui

      Delete
  13. Dosa yg dilakukan diperak dibalas diganu...Allah maha adil....

    ReplyDelete
    Replies
    1. PR tidak akan mengkhianati amanah rakyat.. rakyat terengganu telah memilih BN jadi PR takkan sanggup mengkhianatinya.. PR takkan terima kuasa ini.. kalaupun brrjaya mendapat kuasa PR akan membubarkan DUN.. PR menghormati undang2.. kita tengok sama2.. dulu guling2 depan istana suruh sultan bubar DUN sebab hilang kuasa..kita tengok kalau dapat kuasa depa nak bubar tak..kahkahkahkah..


      Allah Maha Adil.. apa sahaja yang PR kutuk UMNo Allah uji pada mereka semula.. kemudian mereka juga lakukan perkara yang sama..

      Delete
    2. walaupun Tganu mcm sama dng Perak Bezanya tetap ada Di Perak rampasan kuasa Di Tganu peralihan kuasa Maka mmg tepat di adakan praya Tp kalau betul UMNO berjiwa rakyat skg lah UMNO bubarkan DUN Kenapa nak tunggu PR yg bubarkan DUN ? Tp UMNO teruskan dng perlantikan MB Ingat Mat Said tak beri amaran ke yg dia akan buat keputusan yg mengejutkan

      Yg pengecut nak bubarkan DUN ialah UMNO
      PAS PR tak gila kuasa mcm UMNO


      Delete
    3. sebab sekarangni UMNo masih berkuasa.. buat apa dia nak bubar.. contohlah tiba2 PR dpat kuasa PR kenalah bubar tau.. jangan cakap tak serupa bikin pulak..

      Delete
    4. Komen paling bangang dari 1357....hahahahaha

      Delete
    5. UMNO berkuasa tak payah bubar
      PR berkuasa kena bubar
      Sampai mampus tak akan di bubar Kau ingat Mat Said tu bodoh
      Kalau sudah tidak mahu saya lagi, saya keluarlah daripada UMNO, InsyaAllah lepas ini tidak akan ada lagi kerajaan"
      Faham tak tidak akan ada lagi kerajaan ..

      Delete
    6. taupun sampai mampus takkan bubar.. masa umno dapat perak kenapa bermampus2 suruh umno bubar???

      Delete
    7. Mat Said kata tak ada Kerajaan
      Hahaha Negeri Tganu tak ada Kerajaan
      Faham? Jd yg kena putuskan utk bubar DUN ialah UMNO
      Mat Said letak beban bubar DUN pd UMNO

      Sepatutnya skg ni UMNO kena bubarkan DUN
      SEKARANG NI TGANU TAK ADA KERAJAAN
      Tny kau skg kena bubar ke tidak ??

      Delete
    8. dah sekarangni masih UMNO pegang DUN.. abis kenapa nak bubar pulak.. lagipun macam PR dulu masa awal2 kenapa tak bubar dah terlepas pada umno baru guling2 mintak bubar... kahkahkahkah... macamnilah kalau PR masa dulu cakap umno tak gentle kalau lah tiba2 dapat terengganu jangan pulak ikut macam umno tau.. bubar tau...

      Delete
    9. Jom kita masuk ke topic KRISIS TERENGGANU .. RIBUAN AHLI UMNO KUTUK KERAS ... Macai jgn lupa copy dulu komen senang nak paste nanti ..hihihi

      Delete
    10. Oi oi oi UMNO KEPALA BUTOH. muuuuaahhj kui kui kui.

      Delete
  14. Orang umno ni biasalah...dah kena batang hiding sendiri baru nak sedar...lembab sikit...hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ramai lagik tengah tidur tu...kena simbah air panas baru bangun....

      Delete
  15. nk guna umah MB hnya sminggu je lg..

    ReplyDelete
    Replies
    1. mujuqla mat said buat perangai.. kalau tak ayat standard..

      walaupun hari terakhir menjadi MB.. Mat Said salah guna kuasa buat majlis besar2an di rumah rasmi MB!!!

      -omakkau-

      kahkahkahkahkah

      Delete
    2. rumah ex-MB Ganu kat teluk kalong tu... rumah dia sendiri, cuma pada pendapat aku la cuma nak guna gelaran "Menteri Besar" jer...

      ape2 pun pemerintahan uUMNOo di ganu mungkin berkubur...
      -akutrg-

      Delete
    3. kenapa pulak nak berkubur??? kalau PR dapat kuasa PR akan bubarkan DUN.. jadi belum tentu lagi kan...

      Delete
    4. anon 13May 15:09
      sy saja sembunyi fakta tersbt Nak test intelek macai
      Kad jemputan dia pun biasa dan Majlis pun majlis Kesyukuran
      Pd kad tu gelaran biasa biasa Tun tak ada Tan Sri pun tak ada
      Kemungkinan Majlis Kesyukuran perkahwinan anak di buat sekali dng majlis tamat sbg MB

      Macai kena serang dok guna citer Perak lah Anwar lah Padahal majlis kenduri tu biasa je

      Nak kata Mat Said nak guna gelaran MB pun tak boleh jugak sbb dia kena nasihat kan raja yg jawatan MB kena ganti dng org lain yg lebih baik dr dia Mat Said ni saja nak huru harakan UMNO .

      Delete
    5. kahkahkah.. saja test pulak.. kahkahkahkah...apa motif anon 16:17 pun taktau.. berbelit2...

      Delete
    6. kalau majlis tu resmi mmg lah Mat Said sepatutnya marah smp keluar UMNO tp majlis tu utk org Kg dan macai macai UMNO tak ada hal pun kalau nak tanggung semua belanja majlis Minta kat Sharizat dah settle Jd krn majlis tu majlis biasa tak perlu lah Mat Said marah dan keluar parti Yg kena naiya ni bukan Mat Said tp Najib kehkehkeh
      Jd non 16 22 ckplah kenduri biasa je bukan resmi ni tak perak lah MB Sgor lah Anwar lah ..

      Delete
    7. anon 17:19.. masih tak faham motifni... berbelit sangat...

      Delete
    8. Ko tak faham ke? Memang orang umno bodo dungu tolol bengap. Oi oi oi UMNO KEPALA BUTOH. Muaaahhhh kui kui kui.

      Delete
    9. Barua-barua pembangkang mmg suka menyalak ye ? Nasib baik la PR x pegang negara . Kalau tak , dimana2 saja pandai menyalak , tapi useless+dungu . Kepada Barua2 PR , dulu , sekarang dan selamanya BODOH dan DUNGU !!!

      Delete
  16. Tulah..masa dlm mb lagi dah kutuk kutuk pas..sekarang ko rasakan..padan muka..

    ReplyDelete
  17. glamor tok mat

    ReplyDelete
  18. terus terang saya beritahu kepada semua rakyat malaysia.... apa terjadi pada MH 370
    sampai sebesar anak batang mancis pun tidak ditemui , jadi BN buat cerita tumpuan cerita kepada pertukaran MB trengganu supaya lupa MH 370.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hebat kau ni.. kira bangang jugaklah BN ni.. rakyat pun dah berapa nak kisah MH370 ni baru nak buat isu baru.. apa ka bangang mu ni???

      Delete
    2. lagi bagus dr komen semua poyo

      Delete
  19. Tula..dulu bongkak sangat masa jadi MB...ceramah UAI diharamkan di masjid-masjid di terengganu sampai kn buat di gelanggang futsal..tak lama pun Allah dah aibkan kau wahai Mat Said..lepas ni kenduri anak kau pun silap-silap di gelanggang Futsal ...

    ReplyDelete
  20. Nanti PM kautem dengan tiga ADUN RM10 juta seorang laju lah mereka istiharkan diri masuk UMNO semula. Biasa lah bang CARI MAKAN. Tak caya tunggu dan lihat sehari dua ini. Tapi kalau 14 lagi ADUN tahu cerita yg tiga tu dapat RM10 juta seorang mahu yg 14 orang menuntut sama duit bang. Kalau yg 14 ugut mahu RM10 juta juga kali sehaja dengan 17 RM170 juta PM kena beli untuk kekalkan BN memerentah di Trengganu. PR dapat tahu buat repot Polis dan SPRM satu dunia akan tahu malu lah PM dan Malaysia.Yg ianya bubarkan sehaja DUN Trengganu adakan Pilihanraya semula kalau BN menang dia perenrah lah Trengganu kalau kalah kena redholah jadi pembangkang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wow hebat!!! masa Perak dulu takdak pun sapa pun yang kena...konon ADUN dibeli.. ni PR beli ke ADUN UMNO ni???

      Delete
    2. Hehehe...itu kena tanya pemimpin kesayangan kaulah cai 1349...ustaz jibby....

      Delete
    3. sekarangni PR beli ke ADUN terengganu tu???

      Delete
    4. PR tak beli ADUN Tganu
      PR beli Najib Minta Najib paksa Mat Said letak jawatan sebelum majlis kenduri kawin Biasa Najib kalau bab duit ni .

      Siapa yg pilih calun bertanding PRU yg lepas Setengah tu Mat Said yg tentukan Satu demi satu akan dibeli oleh PR supaya keluar dr UMNO Yg malukan Mat Said UMNO

      ADUN PR Perak tu kena di malukan jugak ke ? Angin tak Ribut tak Keluar mcm tu jer .

      Delete
    5. masa ADUN perak tu ada masalah dengan parti PKR korang kata umno beli kan.. sekarangni mestilah PR pulak yang beli ADUN terengganu ni..

      Delete
    6. jahatnya PR sanggup mereka paksa Najib melucutkan jawatan MB Terengganu secara tergesa-gesa...jahaaaatnyaaaa PR...

      Delete
    7. tergesa2 camanatu??? apa kaitan kahwin anak dengan jawatan MB.. bukan korang jugak selamani duk hingaq MB salah guna kuasa dalam hal perkahwinan anak.. dah sekaranh kenapa sokong pulak.. dah macam babi hutan.. keluar dr hutan jadi Babi..

      Delete
    8. Ini nama nya UMNO BN ada masalah kredibiliti
      Buat ini salah Buat tu salah
      Cara mcm ni salah Cara mcm tu pun salah
      Kesimpulan masalah kepimpinan (sini kena ugut sana pun di ugut)
      kalau Mat Said tak letak jawatan Yg sana pulak buat hal

      Delete
    9. yang ADUN perak letak jawatan dalam PKR tu camana pulak???

      Delete
    10. yang Selangor pun terpaksa ADUN letak jawatan nak tukar MB tu camana plak???haaa aku dah tau caranya.. Najib perlu bertanding dalam DUN terengganu.. pastu jadi MB.. baru selesai satukan dua puak ni.. macam kat selangor tu..

      Delete
    11. Sebelum timbul masalah Najib kena buat lawatan resmi ke Tganu Selesaikan dulu berempat mata Tp rasanya Najib tak buat lawatan sebelum isu ini jd panas Yg kat Sgor tu 'taktik serangan' dan ADUN dgn rela menyerahkan perletakan jawatan Bukan keluar parti pun Dan dlm praya PKR menang cara demokrasi dan adil

      ADUN Perak letak jawatan tu sbb UMNO yg beli hehehe kan dua dr tiga ADUN tersbt dibebaskan dr tuduhan mahkamah Tny lah org UMNO semua tahu kalau tak kenapa smp speaker dewan kena angkut dan dikurung dlm bilik

      Najib jgn beranilah pergi Tganu skg ni .. Dia tak cerdik mcm Anwar Bila ada dua kumpulan dlm PKR Sgor saling kata mengata sehingga desak MB berundur Cara utk meredakannya dan mengawal situasi ialah dia kena jd MB Klau mcm isu di Tganu Anwar boleh bertanding No Hal punya Sbb mana mana negeri rakyat terima dia

      Delete
    12. ADUN PR perak letak jawatan sebab dibeli UMNo... ADUN UMNO terengganu letak jawatan camanatu.. sapa yang beli???PR???

      Delete
    13. hehehe mcm tunggu je respond aku ..

      ADUN PR Perak sbb dibeli UMNO
      ADUN UMNO camana pulakkan??

      ADUN UMNO di lelong oleh UMNO Harga diskaun 80 persen ..
      Kalau tak dpt jual Beli lembu sekor dpt sorg percuma

      Delete
    14. kahkahkah... macamni mintak be fair.. foreplaylah... kalau adil masa PR jadi sebab masalah dalaman parti maka masa umno sebab masalah dalaman partilah.. kalau masa PR umno beli jadi masa UMNO maka PR lah beli.. baru fair...masa depa nak fair konon..

      Delete
  21. ape kaitan buat majlis kahwin dengan jadi mb.. lagi pun die buat kat kemaman bukan di kediaman rasmi di batu burok.. ade beza ker jadi tuan rumah kawin mase mb dengan adun biasa.. ker takut orang tak dtg sebab dok jadi mb.. tak yah layan mat said ni..

    ReplyDelete
  22. baru ada akai...
    rasa mcm mana guru2 yang kena pecat, penjawat2 awam yang kena pecat, ditukar, dianiaya hanya semata2 sokong dan undi PR pada PRU yang lepas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. berapa ramai yang kena pecat tu??? tukar tu??? aku tengok kawan2 aku tak dak sapa kena pecat pun.. penyokong tegar PR jugak..

      Delete
    2. Benar. Anak saya dipecat dari jawatan yg disandang - kerana pengambilan dibuat ketika PAS memerintah - sebaik saja BN menang semula di Trg. Tak mengapalah rezeki di tangan Allah.
      Cuma saya terkenang sikap seorang TCS - peg. tadbir negeri trg.- suatu ketika dulu. Bakul penjual di kaki lima pasar Kemaman disepaknya kerana berjualan di tempat yg tidak dibenarkan. Kadang2 keangkuhan yg melampau lambat laun memakan diri sendiri, mungkin dalam bentuk yg. berbeza2 dan mengambil masa lama sehingga kita dah lupa apa yg kita lakukan dahulu. Renung dan bermuhasabah diri adalah sebaiknya.

      Delete
    3. dey tamby... MB pun kena resign ini kan pula yang di bawah2 ni.. kawan2 nko tu keje apa??? kalau buat keropok lekor sapa nak tukar dia....

      Delete
    4. kawan aku pegawai..kalau dah sah jawatan kau ingat senang2 nak kena pecat???mesti anak pakcik ni status kontrak kan.. macam kat negeri PR la jugak kes ni.. yang mana kontrak semua kena pecat ganti orang depa..

      Delete
    5. mcm tu salah Mat Said lah sbb kontrak jd MB dia cuma setahun
      Kenapa gatal buat kenduri masa kontrak nak tamat .

      Delete
    6. mat said tiru orang tu lah.. dah tau dah mahkamah nak tetapkan kes waktu tu dia gatal nak bertanding..motifnya leh salahkan kerajaan... macamnilah jugak..padahal memang takmau turun pun.. saja cari isu.. apa kiatan kahwin anak dengan jawtan MB??? yang bestnya ada puak sokong plaktu.. selamani depalah juak2 yang menentang salah guna kuasa dalam perkahwinan anak... kahkahkahkah..

      Delete
    7. org tu tetapkan utk bertanding dulu dan mahkamah tetap kan kes lepas dia tetapkan utk bertanding Kalau dia tak mahu turun dia tak payah letak jawatan lah MB kalau tak letak jawatan tak boleh buat apa apa sbb MB sendiri kena nasihat kan Raja Majlis kawin ulang Kawin ialah majlis resmi utk MB dan PM dan TPM Yg kat Melaka tu sbb perbelanjaan lebih dr peruntukkan Kalau MB kawin kan anak kat kg Jalan kg tu pun kena di turapkan sbb ada dlm peruntukan Yg datang tu Raja PM dan TPM

      Delete
    8. kahkahkahkah... dia tetap nak bertanding dulu kahkahkahkahkah.. padahal tarikh sebutan kes mahkamah dah tau awal... oh tak salahlah pulak ya.. baru sekarang tak salah.. ok... ok... kahkahkahkahkah... berjaya makan umpan..

      Delete
    9. kah kah kah
      sebelum mahkamah putus kan dia bersalah
      dia nak rakyat putuskan dia tak bersalah
      kah kah kah

      tak apa dia tak dpt bertanding Isteri dia bertanding BN kempen Isteri dia adalah proxy BN kempen seolah olah Isteri dia main ikut je ckp suami BN kempen yg bertanding bukan Isteri tp suami

      kah kah kah
      rakyat pilih Isteri dia
      maka rakyat pilih dia
      kah kah kah

      Hakim tiga org tp rakyat yg mengundi dia beribu org kah kah kah

      Mcm MB baru malam malam jugak angkat sumpah mcm tu lah kes dia di putuskan kah kah kah

      Delete
    10. kahkahkahkah.. beribu2 pun janji dia kempunan jadi MB.. kempunan jadi PM kahkahkahkah..

      Delete
    11. Jom kita masuk ke topic KRISIS TERENGGANU .. RIBUAN AHLI UMNO KUTUK KERAS ... Macai jgn lupa copy senang nak paste nanti ..hihihi

      Delete
  23. Syabasss.. mat said meninggal sejarahnya dan umno untuk Terengganu... Tercatit hari ini dlm sejarah

    ReplyDelete
    Replies
    1. sejarah camana tu???

      Delete
    2. Sejarah...kontraktor Melayu Makang Ikang buat Masjid, Stadium, Sekolah..tak lama kemuadian Masjid, Stadium, Sekolah tu menyembah bumi...kan gitu Nate Beruk Mu ore Ganu

      Delete
    3. Weh aku org ganu ni natang. Sdp2 mu kata ke org ganu nate beruk.. base bengong...nk mrh org lain jgnlh semua kna tempias nya.. bodo natang pangang ni

      Delete
  24. Inilah jadinya bila umno memerintah...huru hara jadinya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. masa kat perak dulu camana pulak???

      Delete
    2. Kat perak dulu pun umno punya keja gak....cuba ko cek balik dalam buku sejarah....hahahaha...

      Delete
    3. dah sekarangni kerja PR ke???

      Delete
    4. Kerja lembu umno

      Delete
  25. apa lah perasaan DUN lain Tak simpati ke dng Mat Said Rasanya ini anak yg pertama buat majlis kawain Terus terang lah sy ckp ini bukan cara Islam Org Kg kalau kawin pun boleh tunda tarikh sesama mereka dan bertolak ansur

    Sy kalau ahli UMNO skg jugak saya keluar UMNO Parti Kurang ajar Tak tahu adat org melayu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sejak bila pulak umno berbudi pekerti...bagi bukti sikit...

      Delete
    2. sambg

      Bertolak ansur lah psl Kenduri kawin Biar lah dia jd MB sebulan dua Majlis kenduri ini penting bg seorang Ayah dan Emak Tak cukup makan pun boleh jd malu Inikan pulak spt apa yg diperlaku kan ke atas Mat Said

      Delete
    3. ya lah sebab dah mat said dah kena.. cuba kalau tak korang main isu pulak Najib tangguh pertukaran MB semata2 nak tunggu anak mat said kahwin.. tak gitu...

      Delete
    4. macai tak intelek
      yg tahu Mat Said tandatangan perjanjian setahun tu pemimpin UMNO lain langsung tak tahu Selalu nya bila nak tukar MB UMNO ambil beberapa langkah awal Tu kat NS Isa Samad bukan psl tandatangan perjanjian tp di kenakan hukuman tindakan disiplin pun UMNO atur eluk eluk supaya Isa tak malu ..

      Delete
    5. malu camanatu??? kalau pertukaran MB selangor khalid tak malu ke??? cer guna akal..

      Delete
    6. aisey man. sori lah tak tahu pulak MB Sgor dah di tukar .
      Ingat sepenggal lagi baru tukar MB Sgor

      Sape ganti ah??

      Delete
    7. masatu ada orang tu nak ganti.. tapi kempunan... masatu dicanang khalid tak pandai politik tak.pandai selesai masalah selangor.. kau dah lupa ke??? selak2 lah blog omakkau pasti jumpa.. kesian dah lupa... terlalu taksub sampai lupa..

      Delete
    8. 1642 , kau mcm teringin je nk jd mb. Kau yg kempunan ke?

      Delete
    9. kempunan jd kjaan selangor
      eluk di telan gua batu caves

      Delete
  26. Hehehe...ramai jugak macai yg mempertahankan parti rasuah negara ya....berapalah dapat agaknya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. parti rasuah..PR??? berapalah pencacai2 ni dapat.. ADUn ni keluar PR bayar ke??? dulu kat perak tuduh umno bayar..

      Delete
    2. Hehehe....siapa dalam parti rasuah negara mesti terasa....hahahahaha

      Delete
    3. Ini bukan hal parti yg rasuah
      kalau tak fikirkan psl Mat Said piker lah psl anak yg kawin
      Semua waris Mat Said malu
      Rombongan tiba lewat pun boleh jd hal

      Delete
    4. kalau pulak Najib pikirkan hal anak dia yg nak kawin korang jugak pulak kata.. soal kahwin soal peribadi kenapa nak libatkan dengan pertukaran MB??? tak gitu..

      Delete
    5. kalau anon 13:58 masih tak kenal lagi siapa perasuah terbesar negara, dia sama ada bengap sebengap2nya atau macai kelas terendah umno!!

      Delete
    6. sapa tu?? bekas timbalan presiden umno ke??? kahkahkahkah..

      Delete
    7. bukan bekas timbalan presiden
      tp presiden@anti hadis tu laah
      antara yg terkaya anak dia lah

      Delete
    8. bekas timbalan presiden pun apa kurangnya...kalau dah umnokan..takkan bekas timbalan tu maksum kut..

      Delete
    9. Banyak sgt makan kangkong kot umno nih

      Delete
  27. Ini sumer poyo..... horeyyyyyyyyyyy

    ReplyDelete
    Replies
    1. Horeyyyyyyyyyyyyy....Balik kampong tangkap Ikang pas ni Mat Said MahaRuntuh ......

      Delete
  28. Selagi bn perintah negara...melayu akan terus dilayukan....

    ReplyDelete
  29. Nasihat untuk najib....carilah macai macai yg lebih cerdik sikit.....

    ReplyDelete
  30. Kami mahu Najib yg letak jawatan...bukannya MB Mat Said.
    Jangan ganggu negeri kami
    Kami akan boikot kamu Najib

    ReplyDelete
  31. Mat said tu mb umno ke....kesiannnnn....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iyaaa.. kesiann betul
      dengar citer nya warna langsir warna khemah warna pelamin semua dah di putuskan Kat mana pelamin kat mana meja Najib dan Rosmah pakar runding perkahwinan dah rancang eluk eluk ..kesiaan betul
      isshh isshhh kalau ya pun nak tukar MB kenapa tak tunggu .. Geram betul lah .. Skg ni jemputan utk Najib dan Rosmah dah di tarik balik .. Iyaa!
      Tak sangka kan pemimpin UMNO boleh buat mcm tu .. Sedih pulak kita


      Delete
    2. iyerlahkan.. kalau tak omakkau leh main isu Najib benarkan Mat Said salah guna kuasa MB untuk lagsungkan perkahwinan ank perempuan.. tak gitu???

      Delete
    3. Kesiannnnnn......hahahaha

      Delete
    4. hisssh non 16:05 tak baik ketawa kan non 14:50
      kita .. hihihi dahlah ..
      tp bila kata salah guna kuasa ni kan bagus jugak intelek non 14:50 dr najib Ya lah bg lah Mat Said jd MB dan biar kan lah ya hihihi Jgn hahahaha ya .. biarkan lah Mat Said salah guna kuasa kan? Lepas tu gunalah gertak Mat Said supaya letak jawatan
      non 16:05 syihhh non 14:50 datang tu... jgn ckp pulak kat dia hihihi .

      Delete
    5. itulah anon 16:49.. kalau jadi macamtupun omakkau dan pencacai akan jadi pembela mat said jugak.. biasalahkan sebab mat said lawan umno.. cuba kalau tak isu mat said diajanjikan projek juta2 oleh najib.. dan dicarilah isu kesilapan mat said.. tak gitu pencacai...kahkahkahkah..

      Delete
  32. Kita tunngu dan lihat d Terengganu.......'siapa yang kena'....

    ReplyDelete
    Replies
    1. ke depan UMNO kena
      berundur pun UMNO kena
      ke atas UMNO kena
      ke bawah UMNO kena
      ke kanan UMNO kena
      ke kiri UMNO kena

      Delete
    2. kita lihat sapa yang kena.. jangan puji dulu mat said.. kang ada yang kena wat u turn kang!!!

      Delete
    3. dia buat U turn pun sama jugak UMNO yg kena
      Nak selamat kan UMNO Presiden yg kena letak jawatan
      Hal sgt penting Hal yg menentukan masa depan UMNO Lebih penting dr MH370 Sbb hilang pesawat dia boleh hilang hilang dia boleh cabut lepas bg press statement. Yg Ini tak kan nak bagi Hisham jugak yg handle . Tak kan nak biar Hassan jawab Nak UMNO selamat Presiden kena get out !! Dia tak tahu masalah ke atau krisis.

      Delete
    4. dah punya pasallah dia takmau letak jawatan.. kang korang jugak yang kata Najib lemah.. kang tukar PM hebat camana PR nak menang??? dah biarkanlah... kahkahkahkahkah..

      Delete
  33. Ini sumer poyo..... horeyyyyyyyyyyy

    ReplyDelete
  34. Sian Mat Said.. Sian jugak anak mung yang nak kawing tuh.. Anak Najik bila nak kawing? Lamenye bertunang....! Tak jadi ke guaner? Kah kah kah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. anak DSAI yang dah kahwin tu camana pulak??? siap mohon "cerai cara baik" ke guana???

      Delete
    2. Sian Najik.. Jeles pasal Mat Said dapat menantu ke guaner??????? Kih kih kih..

      Delete
    3. ptutnya Najib bagilah dulu Mat Said gunakan jentera kerajaan negeri untuk perkahwinan anaknya.. baru PR cakap Najib tak jeles...

      Delete
  35. Anak Najik tak cun.. Memang tak cun..! Huhuuu

    ReplyDelete
    Replies
    1. anak dsai cun!! tapi sayang............

      Delete
    2. Memang Najib memang Cun....pasal tu Najib sumpah tak makan luar.....

      Delete
  36. Macai dah lupa ke najib tu pun awal2 lg dapat barang seken(anak badak tu la).

    kikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. jadi apa masalhnya??? kahkahkahkahkah...

      Delete
  37. Lu fikrlah sndri! kekejamn umno pd orgnya sndri bla dh x suka. bgtulh yg dtngung olh PR dgn kekejman yg dlakukn olh umno slama ini, kerakusn kuasa dgunakn pda mahkmh supya hukmn mgkut skrip dijatuhkn,x cukp dgn itu diaibkn dlm paparn tv 1-3 gbr yg x sptut ditonton olh dbawh umr srta dsokngn olh media UM milk umno.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kahkahkahkah.. tukar MB pun kejam ke??? abis yang nak tukar MB kat selangor tak kejam ke??? kahkahkahkah...

      Delete
    2. Selangor dah tukar mb ke....agak agaklah nak kencing pun cai....

      Delete
    3. eh yang masa kecoh nak tukar tu kan korang sokong 100% ...konon khalid tak pandai politik lah.. tak pandai selesai masalah selangorlah.. mujurlah orang tak.jadi bertanding.. kempunan.. jangan buat2 lupa pulak.. baru sangat.. kesian dah lupa..

      Delete
    4. Kah3 macai umno Dh tkde topik nk cover. Dia rewind citer yg tk penah sahih. .opppss Lupe macai mmg xde fakta pon selama ni dok harap cerita fitnah jer keh3

      Delete
  38. apa yg umno lakukan terhadap pakatan rakyat kena batang hidung ahli umno pulak sekarang! baru tahu betapa zalimnya umno. insyaAllah apa yg najib mastermind di perak akan memakan dirinya di terengganu. balasan....

    ReplyDelete
    Replies
    1. kahkahkahkah kalau jadi isu korang kata zalim.. tapi kalau tak jadi isu mesti korang kata mesti mat said najib dah bagi projek juta2... kahkahkahkahkah...

      Delete
  39. Mat Said resaing ( resign ) sebab PM tok leh tunggu anok dia nok kawing. Tapi nape Adung2 hok laing tu resaing gok?

    ReplyDelete
    Replies
    1. bijak2.. mat said hanya gunakan isu kahwin anak dia nak tunjuk najib ni zalim.. macam jugak orang tu... nak simpati aja ni..

      Delete
  40. Xde kuasa xde la projet juta2.

    kikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. jadi soalannya kenapa puak prncacai tiba2 menjadi penyokong mat said??? kahkahkahkah..

      Delete
    2. sbb Mat Said kencing UMNO .

      Delete
    3. Kan jelas dan nyata cai tu bengap dan tak faham. Dikatanya kita sokong Mat Said pulak. Orang guna bahasa perli pun tak dapat tangkap. Kesian macai bertekak sampai kering keringat.

      Delete
    4. eh perli ke?? kesian mat said dahlah keluar umno PR pun tak kesiankan dia.. kahkahkahkahkah..

      Delete
    5. Anon 17 18
      HAHAHAHAHA .
      Intelek eelek pohci amma

      Jom kita masuk ke topic KRISIS TERENGGANU .. RIBUAN AHLI UMNO KUTUK KERAS ... Macai jgn lupa copy senang nak paste nanti ..hihihi

      Delete
  41. hoi macai2 umno di sini. berapa ringgit kau orang dapat? kalau setakat RM 1 setiap komen aku pun boleh bayar. nyah dari sini, pi main jauh2. kau orang bukan pandai berhujah pun!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah kau pulak dapat berapa ringgit??? kahkahkahkahkah..dah tak pandai berhujahlah biar ajalah... ada goyang ke??? kejap lagi keluar ayat standard.. setelah meneliti hujah2 maka Puak PR yang lebih hebat.. kahkahkahkah..

      Delete
    2. Tahniah kepada Omak Kau!!! kerana dapat menarik minat macai -macai UMNO ke blog ini. Ini satu penghormatan!! Cubalah masuk ke blog macai UMNO kesian diaorang ni.

      Delete
    3. tarik minat kalau sokong barulah tahniah.. ini pencacai sudah aa goyang la ni... kahkahkah.. tahniah macai2 kerana pencacai sudah goyang..

      Delete
    4. Setelah diteliti hujah2 diatas ...ternyata hujah Pr lebih bijaksana dari hujah2 bn....macai bn haruslah berusaha untuk mendapatkan fakta sebelum berhujah....sekian harap maklum....

      Delete
  42. Kalau tarik balek surat Mat Said letak jawatan camna? Bagi Mat Said kontiniu jadi MB.Suruh MB yg baru dilantik pulak letak jawatan. Status quo. Buat U turn nie dah dikira alias
    Umno. Mula2 dulu kira lawak lah buat U turn tapi sekarang tak kelakar lagi dah sebab U
    turn is a serious business for Umno. Jangan ketawa ye..

    ReplyDelete
  43. jangan ketawa awal sangat.. takut satgi pencacai pulak buat u turn... kahkahkahkah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. pencacai tak buat u turn tp belit belit turn turn ..

      Delete
  44. Yang ketawa awal ialah MB Pahang, MB N9, MB Perak sebab pasti U turn punya kalu nak suruh letak jawatan. What if they do a similar Mat Said? Buat pening paler PM mikir.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kahkahkahkahkah.. biarlah kalau jadikan pencacai jugak yang suka.. jadi ada masalah ke???

      Delete
  45. Sokong masa mat said letak jawatan je.dia nak g mampos pun lantak la.

    kikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah dia dah letak jawatan.. ok..

      Delete
  46. Jom kita masuk ke topic KRISIS TERENGGANU .. RIBUAN AHLI UMNO KUTUK KERAS ... Macai jgn lupa copy senang nak paste nanti ..hihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. umno patut contohi PR sewaktu adun PR di perak keluar parti.. manada yang berguling di depan istana..

      Delete
  47. Ini sumer poyo....yipieeeeeeee

    ReplyDelete
  48. Puak yahudi akan buat apa sahaja untuk kekal kuasa kat ganu.dgn speaker pun kira adun gak.kalau dah alasan ni tak jalan juga puak yahudi tu akan hantar tank untuk tembak rakyat ganu.mcm kat kg memali 2.

    kikiki

    ReplyDelete
  49. Aku tak yakin lah PR bole bentuk kerajaan di Terengganu sebab 'Dulang-dulang' berisi 'Emas' dan wang sedang dibawa oleh umNO untuk disogok kan kepada pembelot supaya kembali menyokong umNO. Dan seterusnya rakyat Terengganu akan menanggung kos tersebut dengan kenaikan cukai pintu.

    Tahniah umNO!!!



    kaze

    ReplyDelete
  50. Hehehe...kat msia ni kalau bn buat semua boleh...kalau pr buat penderhaka negara....macai punya akai kan kecik.....

    ReplyDelete
  51. ‘Perfect Women’ - This is What Every Men Really Want !!
    Kenikmatannya Terasa Hingga ke Subuh !! >>>CLICK HERE !!

    ReplyDelete
  52. Terkini: bekas menteri besar terengganu dan juga YB Kijal Dato Seri Ahmad b Said mengeluarkn kenyataan rasmi pendirian beliau dan rakan2 dari parti bebas yg keluar umno, tetap akan menyokong kerajaan terengganu (umno) sedia ada sekarang, menjadikan majoriti pakatan bn-bebas masih melebihi PR (17-15). Ini bermakna setakat hari ini, tiada pembubaran kepimpinan peringkat negeri akan berlaku - harakah daily
    U-turn dok setarang
    Gesek tokat mat said wat uturn.
    Dah dapat imbuhan pencen u-turn la

    ReplyDelete
  53. Mu silap langkah Najib
    My buang MB kesayangan rakyat Terengganu.
    Mu silap besar Najib
    Mu pilih gu Idris Jusuf..
    Mu silap besar Najib
    Rakt Tetengganu akan boikot BN kali ni

    ReplyDelete
  54. Elok la tu x da adap lagsung toleransi la sikit seminggu ja lg apa da hal eloklah mat said kasi lingkup ini umno...x kesah la dh sign setahun ka 68 tahun ka....cuba bertoleransi ini idak....kasi ajar sama najib mat said oiii

    ReplyDelete
  55. Lepas seminggu dey all dpt duit la dpt pangkat la dan sedap gelak2 sakan sambil makan durian atau lunch ketam yg harga rm1830. Tapi kita2 yg hangat menulis ni dan yg berhamburan air liur kat kedai kopi nganga je. Balik rumah tengok muka anak isteri problem harga barang naik anak lepas grad tak kije tak juge selesai. Cukai potong ni.. cer fikir ..

    ReplyDelete
  56. Ada aku kesah!
    Dah mcm citer retis..wayang bodoh.
    Kita juge seme bodoh. Dok tengok bayar tiket mahal2 tak de benda yg kita belajar.
    Kejap kluar kejap masuk duit cukai aku kena gasak .. hish! Letih otak.

    ReplyDelete
  57. langkah pertama bee end akan hancur bermula di Ganu !!

    ReplyDelete
  58. ini semua wayang jer. semua kerana duit. omakkau lebih baik tumpu isu lain. hal umno ni biar mereka sendiri yg sibok

    ReplyDelete
  59. Ini sumer poyo.... yiehaaaaaaaa

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...