Monday 12 May 2014

PENGISYTIHARAN DR HARLINA HALIZAH HJ SIRAJ BAHAWA BELIAU ADALAH KETURUNAN KAUM PENDATANG.





PENGISYTIHARAN :

Saya Dr Harlina Halizah Hj Siraj, adalah keturunan kaum pendatang dari Pulau Jawa. Mbah lanang sebelah Bapak, Almarhum Hj Abd Rahman bin Ehsan berasal dari Desa Sambilawang, Ponorogo Jawa Timur & Mbah lanang sebelah Mbok
saya, Almarhum Kiyai Hj Anuar bin Ramli berasal dari Desa Jambul, Purworejo, Jawa Tengah.

Akhir Feb lalu, saya dan keluarga berziarah ke desa kelahiran Mbah Kiyai Anuar di Purworejo Jawa Tengah - sebagai seorang pelancong yang mahu menjalin ukhuwwah. Tidak mungkin saya akan kembali untuk menetap di sana.

Malaysia adalah tanah tumpah darah saya. Datuk nenek saya berhijrah ratusan batu, merentas lautan hampir seratus tahun yang lalu, untuk berkongsi kehidupan dengan insan lain di atas bumi milik Allah SWT ini.

Setiap kali ada suara sumbang menuntut `kaum pendatang' untuk sedar diri & mendesak agar mereka yang tak berpuashati dengan keadaan di negara ini untuk kembali ke tempat asal nenek moyang mereka - hati saya terhiris luka. jiwa saya merintih sesal dan akal saya tertanya-tanya : Indoktrinasi apakah ini yang menghasilkan manusia sombong & bongkak?

Jikalah tidak kerana migrasi pedagang Arab ke nusantara, Islam yang dibanggakan ini tentunya bukan anutan kita! Sampai bila mahu menyalahkan orang lain, sedangkan kelemahan itu memang berpunca dari diri sendiri yang tak pernah mahu belajar memuhasabah diri?

SIAPA DR HALINA HALIZAH HJ SIRAJ INI????

Prof Madya Dr Harlina Halizah Hj Siraj atau lebih mesra sebagai Dr Har dilahirkan di Sungai Besar, Selangor. Beliau bertugas sebagai pakar perunding Obstetriks & Ginekologi di Hospital Universiti Kebangsaan Malaysia (HUKM). Beliau juga menjawat jawatan Ketua Wanita Jamaah Islah Malaysia (JIM).

Dr Har merupakan isteri kepada Ustaz Zulkifli Ahmad serta ibu kepada empat orang cahaya mata, seorang telah meninggal dunia.

Dr Har gemar melakukan khidmat masyarakat dan kerja-kerja sukarelawan selain menumpahkan khidmat sebagai pakar di hospital.

Selain itu, Dr Har pernah muncul di beberapa media. Antaranya sebagai tetamu jemputan di rancangan Malaysia Hari Ini (MHI), Wanita Hari Ini (WHI), Al-Kuliyyah dan Al-Hidayah di TV3, Keluarga di 9, Nasi Lemak Kopi O dan Halaqah di TV9, Selamat Pagi Malaysia (SPM) dan Fast Forward di RTM, Bersama Linda Onn di Astro. Dr Har juga merupakan panel berkala Wanita Hari Ini di radio IKIM, motivator di radio KL.fm dan kolumnis di majalah ANIQAH, Majalah 'i' dan media lain yang diterbitkan oleh Karangkraf.

25 comments:

  1. marilah kita sama ratakan semua kaum.. LGE jadi PM kita.. hoorayyyy!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1634 ni salah satu contoh spesis org asli Malaysia. Keturunan Sakai asli

      Delete
    2. Bila lembu berkata Kata2...dia sprang he paham...hihihi

      Delete
    3. Lembu pening makan kangkong

      Delete
    4. marah pulak kenapa pencacai2 ni??? kan sembang semua samarata.. jadi apa salahnya LGE jadi PM.. hoorayyyy!!!

      Delete
    5. Tak nak gst pi balik negeri

      Delete
    6. Mana ada marah. Buat apa nak marah kat sakai

      Delete
    7. kalau tak marah hooray... LGE jadi PM Malaysia... hoorayy!!!

      Delete
    8. Khalid yang AMANAH? 3 soalan perlu dijawab oleh beliau..

      1. Penjualan tanah 474ha kpd anak syarikat Tropicana dgn masa bayaran hingga 20 tahun sewaktu DUN telah dibubarkan ? Sepertiga tanah ini pula dijual oleh Tropicana kpd Eco World dgn keuntungan tinggi. Eco World dipunyai sebahagiannya oleh seorang peguam yg mengendalikan kes penyelesaian dgn Bank Islam.
      2. Di mana dia dapat wang yg digunakan membeli bangunan ibu pejabat parti walhal beliau berhutang berjuta2 ringgit dgn BI ?

      3. Apakah hubungan Khalid dengan pemaju I City hinggakan terlalu banyak kemudahan mengunakan dana negeri/agensi membantu pemaju tersebut. Banyak jabatan/ agensi kerajaan dikerah pindah ke ICity meninggalkan ruang pejabat di bangunan negeri dan agensi negeri. Apakah PKR memberi sokongan penuh tindakan2 Khalid ini ??

      Delete
    9. perintah malaysia! .... hooray utk ulang tahun hanookah umno!

      Delete
  2. Najib mongol tu bila dia nak mengaku yg dia tu dari keturunan lndon sulawesi makan taik.

    kikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. kita tukar LGE jadi PM.. hooray!!!

      Delete
    2. 1738 ni satu cth org asli sini. Keturunan Sakai asli

      Delete
    3. Jenis lembu x de otakkk

      Delete
    4. Otakkk letak kat telo

      Delete
    5. LGE akan jadi PM Malaysia.. hoorayyy!!!

      Delete
    6. Talibarut ariel sharon dah lama perintah malaysia! .... hooray utk ulang tahun hanookah umno!

      Delete
  3. Mahather adalah keturunan Melayu yang sebenar. Zahid Hamidi Jawa Indonesia. Pak Lah Cina Kuantong. Hussein Onn Turki. Tunku Abdul Rshman Siam. Najib Bugis. Ada menteri cap ayam kata kalau tak suka dengan Malaysia boleh balik negara asal tapi dia tak sedar yg dia juga adalah pendatang dengan izin. MB Perak Zambry Kadir orang Melayu asli. KSN Ali Hasma juga irg Melayu Asli. Mukhris org Melayu. Hoiiii mana hangpa letak biji mata hangpa tak dapat bezakan Melayu.

    ReplyDelete
  4. Woitttt.. Najibiy, Zahidiy dan orang yang berketurunan Jawa, Batak, Bugis, Banjar, Minang, yang ada kat MESia nih semuanya pendatang lah bongok.. Woi ISMA cuba ko selusuri salasilah keturunan korang pulak.. Entah2 dari Siam.. Sultan dan raja kita asal dari mana???? Ngoi betul.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodoh punyer doktor!camana boleh jadi perunding kat HUKM ni?.,.

      Delete
    2. Bodoh2 dia pun....doktor. hang ... ada apa...

      Delete
  5. LGE akan jadi PM kalau PR perintah.. hooray!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 20:45..kaji dulu perlembagaan, baru komen..nanti org cakap hang bodoh mcm lembu, hang marah...ngok betul.......

      Delete
  6. Ok la LGE jadi pm pun.nak harapkan najib projet polis pun bg kat apco yahudi.

    kikiki

    ReplyDelete
  7. Talibarut ariel sharon dah lama perintah malaysia! .... hooray utk ulang tahun hanookah umno!

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...