Tuesday 13 May 2014

DITUDUH AMALKAN POLITIK WANG PEMILIHAN KEADILAN 2014 ... TAN SRI KHALID IBRAHIM AMBIL TINDAKAN MAHKAMAH SAMAN SIPENUDUH S.MANIKAVASAGAM.



See you in court macha!!!!!!!!

Calon Timbalan Presiden PKR, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim akan mengambil tindakan mahkamah terhadap calon Ketua Cabang PKR Kuala Selangor, S Manikavasagam kerana menuduhnya mengamalkan politik wang pada hari pemilihan Cabang Ahad lalu.


Khalid berkata, pihaknya mengarahkan peguam menghantar notis tuntutan maaf kepada bekas ahli Parlimen Kapar itu sebelum saman fitnah difailkan.


"Saya mengarahkan peguam untuk menghantar Notis Tuntutan Saman kepada Manikavasagam kerana menuduh saya melakukan rasuah membeli pengundi," katanya dalam kenyataan melalui Twitter hari ini.


"Saya menerima aduan pemilih diberi rasuah sebanyak RM30 untuk memberi undi kepada calon yang bertanding bagi jawatan kebangsaan dan RM20 bagi jawatan ketua cabang Kuala Selangor.


"Saya harap jawatankuasa pemilih akan bertindak segera tentang perkara ini," katanya.


Khalid bagaimanapun menafikan tuduhan itu, sebaliknya mengakui menaja pengangkutan bagi kemudahan pengundi ke tempat pusat mengundi.


Jawatankuasa Pemilihan Pusat (JPP) PKR semalam turut mengesahkan tidak menerima sebarang aduan rasmi berhubung dakwaan terhadap menteri besar Selangor itu.


"Setakat ini tidak ada aduan politik wang, bagi calon yang berjawatan negeri, termasuk exco, kehadiran mereka dalam majlis rasmi negeri tidak disifatkan sebagai satu bentuk kempen," kata Pengerusi Panel Bantahan JPP, Abdul Malek Hussin.

17 comments:

  1. Ini sumer poyo..... horeyyyyyyyyyyy

    ReplyDelete
    Replies
    1. Khalid yang AMANAH? 3 soalan perlu dijawab oleh beliau..

      1. Penjualan tanah 474ha kpd anak syarikat Tropicana dgn masa bayaran hingga 20 tahun sewaktu DUN telah dibubarkan ? Sepertiga tanah ini pula dijual oleh Tropicana kpd Eco World dgn keuntungan tinggi. Eco World dipunyai sebahagiannya oleh seorang peguam yg mengendalikan kes penyelesaian dgn Bank Islam.

      2. Di mana dia dapat wang yg digunakan membeli bangunan ibu pejabat parti walhal beliau berhutang berjuta2 ringgit dgn BI ?

      3. Apakah hubungan Khalid dengan pemaju I City hinggakan terlalu banyak kemudahan mengunakan dana negeri/agensi membantu pemaju tersebut. Banyak jabatan/ agensi kerajaan dikerah pindah ke ICity meninggalkan ruang pejabat di bangunan negeri dan agensi negeri. Apakah PKR memberi sokongan penuh tindakan2 Khalid ini ??

      Delete
    2. Poyo pantat mak hang la....

      Delete
    3. Keturunan poyo.....horeyyyyyyyyyy....sia2 mak ko lahir ko kuar2 ckp ini smua poyo..xmbantu langsung..poyo..mse skolah xnk blaja..dh besar poyo je..

      Delete
  2. KERAJAAN NEGERI SELANGOR BAKAL RUNTUH. AMIN

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terengganu pun kat hujung tanduk ni......

      Delete
    2. INI RISALAH TIPU PIHAK MUSUH:

      SIAPA MANUSIA BERNAMA AZMIN ALI

      (ugutan dia sakiranya pemilihan di selangor ditangguhkan...)
      dia berani kerana vincent tan dan danny tan sponsor atas arahan/monitor dari madey melalui daim gapurna yg dah bagi upfront atas satu projek diselangor...
      dia kata akan dedahkan siapa Anwar sabenarnya dan juga dedahkan Anwar terlibat dalam kutipan wang yg dituduh dia buat diselangor.. malah dia akan buktikan Anwar lah yg minta dia buat kerja tu...dia dah sediakan bukti yg lengkap dengan syarikat yang berkenaan...itu ugutan dia sakiranya pemilihan di selangor ditangguhkan...dia berani kerana vincent tan dan danny tan sponsor atas arahan/monitor dari madey melalui daim
      Apabila diambil kira kecurangan Mahathir terhadap orang Melayu barulah kita sedar kenapa dia meletakkan Azmin Ali menjadi Setiausaha Sulit Anwar. Hinggalah Anwar dipecat kerana enggan mengeluarkan cek untuk menyelamatkan bisnes Mirzan Mahathir.

      Sesungguhnya segala tindakan Anwar Ibrahim untuk menyanggah Mahathir Mohamed satu ketika dahulu dapat dihidu oleh Mahathir melalui Azmin Ali. Apa sahaja yang Anwar buat Mahathir sudah tahu terlebih dahulu.

      Mahathir dapat bukti yang kukuh lengkap dengan rakaman kamera jarak jauh setiap pergerakan dan tindakan Anwar Ibrahim satu ketika dahulu, walaupun dia kerap berada di luar negara untuk melalak sebagai jaguh dunia ketiga.

      Drama kejatuhan Anwar Ibrahim di mana Azmin Ali memainkan peranan besar adalah satu drama yang amat baik dijadikan epik filem Hindustan. Terlalu banyak sub-plotnya seperti peranan Umi Hafilda Ali yang terbang ke luar negara menghadiri ceramah Mahathir mengenai Anwar Ibrahim kepada rakyat Malaysia di luar Negara. Kemudian ada pula kisah Anwar yang terkena racun arsenik ketika dalam tahanan di penjara.

      Begitu juga dengan penubuhan Keadilan yang banyak melibatkan peranan golongan muda seperti Ezam Mohd Nor, Roslan Kassim dan lain lagi. Tetapi ketika itu tidak pun tersebut peranan Azmin Ali. Malahan ketika Mahathir sudah jatuh dan muncul Abdullah Ahmad Badawi, segala urusan tolak-ansur untuk membebaskan Anwar Ibrahim telah dilaksanakan oleh Ezam Mohd Nor dengan Khairi Jamaluddin. Tidak pula disebut nama Azmin Ali ketika itu.

      Sebagai kesimpulannya, peranan Azmin Ali untuk menjatuhkan Anwar Ibrahim daripada tampuk kuasa dalam UMNO dalam kabinet Malaysia adalah amat besar. Ini disedari sendiri oleh Wan Azizah. Yang amat penting lagi, segala gelagat Azmin Ali sejak dahulu sehingga sekarang amat disedari oleh Nurul Izzah.

      Kerana itu kita tahu, Wan Azizah dan Nurul Izzah tidak merestui tindak-tanduk Azmin Ali terhadap Anwar Ibrahim. Adalah tidak menghairankan kenapa Wan Azizah dan Nurul Izzah tidak memberikan sokongan terbuka kepada Azmin Ali menjadi Timbalan Presiden PKR.

      Delete
  3. Saman Keling ni Tan Sri! Jangan ada penyelesaian kat luar mahkamah pulak. Bila ada penyelesaian kat luar mahkamah membuatkan rakyat tertanya2 seolah2 pihak yang terbabit cuma main wayang je...! Ptuuuuuih!

    ReplyDelete
  4. Ini sumer poyo..... horeyyyyyyyyyyy

    ReplyDelete
  5. Patutnya serahlah bukti kepada JPP atau dibatalkan pencalonan kerana memfitnah

    Mengapa TSK melatah?
    Mcm betul je kikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau dah satu dunia tahu..macammana tak melatah ngok..hohohooooo..merry christmas to you too..my brother bahlollllll.....

      Delete
    2. Ular ni pandai berlakon, ada pulak ketua kat atas tu yang meniup seruling bambu dari Hulu Gua..lagi lentuklah tarian ular ni.Harap korang semua faham maksud aku.

      Delete
  6. anti-LGBT , PR dan Ad-Dajjal13 May 2014 at 14:05

    saman, jangan tak saman......ini baru pegang negeri bukan negara lagi....dia punya kabut....mashaAllah,,,,,

    ReplyDelete
  7. Ini sumer poyo..... horeyyyyyyyyyyy

    ReplyDelete
  8. ‘Perfect Women’ - This is What Every Men Really Want !!
    Kenikmatannya Terasa Hingga ke Subuh !! >>>CLICK HERE !!

    ReplyDelete
  9. Woi omak kau. Kes kakak kau roziah kau tak tulis pula. Siap bagi bunga semasa pemilihanni ap cerita. Oh kalau kroni kau . Kau diam pula
    Kau ni memang haramjadah punya blogger penyebar fitnah. Taraf kau ni sama najis aje

    ReplyDelete
  10. Ini sumer poyo.... yiehaaaaaaaa

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...