Saturday 17 May 2014

BERITA YANG PASTI BUAT MACAI-MACAI UMNO TIDAK BOLEH TIDUR MALAM .. SAH SETIAUSAHA POLITIK LIM KIT SIANG DYANA SOFYA DAUD CALON DAP PRK TELUK INTAN!!!!



Peguam berusia 27 tahun lulusan UiTM, Dyana Sofya Mohd Daud hari ini diumumkan sebagai calon DAP dalam pilihan raya kecil Parlimen Teluk Intan.

Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng membuat pengumuman itu di pusat gerakan pilihan raya kecil DAP di Bandar Baru Teluk Intan hari ini.

Menurutnya, keputusan itu dibuat bagi membuktikan kepelbagaian DAP sebagai suatu parti politik.

Dalam ucapannya, Dyana menyentuhkan usaha memecahkan halangan kaum dan agama, dan mencari formula yang sesuai untuk "teh tarik' Malaysia yang digemari semua orang.

Dyana Sofya merupakan setiausaha politik kepada Kit Siang. Sebelum ini, kebanyakan bekas setiausaha politik Kit Siang dipilih sebagai wakil rakyat.

Mereka termasuk ahli exco kanan Selangor, Datuk Teng Chang Khim dan ahli exco Ean Yong Hian Wah, exco Pulau Pinang Chow Kon Yeow, MP Seputeh Teresa Kok, dan MP Batu Kawan, Kasthuriraani Patto.

Dyana menyertai parti itu pada tahun 2012 dan kemudian membantu kempen Kit Siang dalam pilihan raya umum ke-13 di Gelang Patah.

Beliau secara terbuka diperkenalkan oleh Kit Siang pada konvensyen DAP sebagai setiausaha politiknya yang baru selepas PRU13.

Berusia 27 tahun dan menjadi ahli politik sepenuh masa, Dyana berasal dari Ipoh, tetapi kini bertugas di kawasan pilihan raya Kit Siang di Parlimen Gelang Patah.

PRK Parlimen Teluk Intan diadakan berikutan kematian penyandangnya Seah Leong Peng, 58, daripada DAP pada 1 Mei lepas.
  
Penamaan calon PRK Teluk Intan akan diadakan pada 19 Mei.
    

Dalam pilihan raya umum ke-13, Seah, 48, menewaskan calon BN, Datuk Mah Siew Keong dan calon bebas Moralingam Kannan dengan majoriti 7,313 undi.

Bagi kepimpinan pusat parti itu, Dyana dilihat sebagai calon yang sesuai untuk membantu menembusi kawasan majoriti Melayu.

Walaupun Teluk Intan merupakan kerusi majoriti Cina, ia mempunyai ramai penduduk Melayu. Kawasan ini terdiri daripada 42 peratus pengundi Cina, Melayu (38 peratus) dan India (19 peratus).

Dyana juga dijangka dapat mengurangkan sebarang kemungkinan penentangan di kalangan pengundi Islam terhadap DAP yang kuat menentang undang-undang hudud.

Jika Dyana menang, beliau akan menjadi ahli Parlimen Melayu ketiga dari DAP, selepas MP Bayan Baru Zairil Khir Johari dan MP Raub Datuk Ariff Sabri Abdul Aziz.

Dalam konteks politik serantau, Dyana dilihat sebagai calon kompromi kepada Hew, yang dikenali sebagai pesaing kuat kepada pengerusi DAP Perak, Nga Kor Ming.

33 comments:

  1. Marilah kita berjihad bantu saudara seagama yang ditindas dibunuh disyiria tinggalkanlah keseronokan dunia yang palsu semata..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berjihadlah bersama gerakan walaupun mereka kafir. Kita ahlul amno tidak salah mengundi utk memilih calun kafir. Hidup gerakan! Hidup kafir! Hidup hudud!

      Jangan undi calon dap sebab dia beragama Islam.

      Delete
    2. Yang ni pas tak nak kutiluk ke?.Kalau iku nama tentu islam. Tapi mana tudung?. Kalu umno tentu pas kutuk kaw kaw.
      Adakah pas kata matlamat menghalalkan cara?

      Delete
    3. 1656,
      Nasihat pas sentiasa general. Utk semua... pr or bn, all the same, tetapi tnggungjwb pemerintah itu lebih lg!
      Kau pandai, semua benda tala ke pas, kau lupa tanggungjwb umno! Tapi disebabkn hanya pas yg kau nampak benasihat, maka semua tanggungjwb pas...

      Sblm nasihatkn pas, ada kau nasihat umno melayu islam tu? Ada? Kalau xde, baik kau mulakan, sebut je, semua umno ada! Tv radio suratkaba masjid, semua umno punya!

      Delete
    4. Aku harap pengundi Islam dan Melayu kat situ tolak 'Betty Na' ni....namanya saja melayu, perangai sebijik babi-babi dalam kandang DAPpigs tu. Babi tu semua depa pulun jadi perangai pun ikut lah perangai BABI.....kharrk ptuiihhh

      Delete
  2. Susah cam nih....
    Umno Islam undi kapir.
    Dap kapir undi Islam.

    Cilaka punya kit siang. Main kotor yer letak Islam lu punya calon.....

    Jom meh ramai2 kita undi gerakan kafirun. Untung2 dpt masuk syurga sbb undi kapir

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku harap pengundi Islam dan Melayu kat situ tolak 'Betty Na' ni....namanya saja melayu, perangai sebijik babi-babi dalam kandang DAPpigs tu. Babi tu semua depa pulun jadi perangai pun ikut lah perangai BABI.....kharrk ptuiihhh

      Delete
    2. Betul tu cai 2146...biarlah kita melayu umno ni undi cina gerakan tu...sekurang kurangnya cina gerakan tu xlah makan babu kan....kah....kah...kah....bodo punya Macai....kah...kah...kah....kesian najib ada Macau bodo piang....kah...kah...kah...

      Delete
    3. MAcai 1241....sekurang2nya apek Gerakan tu memang konfirm makan babi tak macam melayu betina tu yang pura2 ngaku melayu Islam tapi mentekedarah babi sama LK Sial dan DAPpigs tu semua. Sebelum cakap orang laing yang bodoh piang, cerminkan diri hang tu yang dah kena keldaikan kao2 dek betina jalang tu.....kahkahkah

      Delete
  3. Berjihadlah bersama gerakan kafirun. Nasib rakan Islam kita di tangan gerakan yg menyokong hudud dan Islam di Syria walaupun mereka kapir

    ReplyDelete
  4. Abang doakan dyana berjaya didalam bidang yg diceburi.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adoiiiii.... Can jugak budak turrr.
      Bole buat bini

      Delete
    2. Meleleh aje ayaq lioq putera amno

      Delete
  5. Cuba layan rennet cari hukum mengundi pemimpin kafir.

    ReplyDelete
  6. Sekiranya dyana memerlukan abang....call saja ....abg akan hadir walau dimana jua...luv u dyana....

    ReplyDelete
  7. Dyana...masih ingatkah lagi ketika ITU...engkau mengucapkan sayang kepadaku...masih ingatkah lagi....

    ReplyDelete
  8. Ini sumer poyo.... yieeeehaktuihhhh

    ReplyDelete
  9. Bro anon 14.11 ku minum air ketum berapa baldi kah kah kah

    ReplyDelete
  10. Bila memandang wajahmu hatiku terpesona dyana....

    ReplyDelete
  11. Ini sumer poyo.... yieeeehaktuihhhh

    ReplyDelete
  12. Malaysia akan memasukki satu era baru dimana rakyat akan mengundi merentasi sentimen perkauman dan ugama. Realiti ini tidak dapat dielakkan walaupun cuba dinafikan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya, baguslah. Itu yg ingin diperkenalkan... setakat ni berjaya sedikit demi sedikit... hentikan rasis... kita dah lama sgt hidup camtu... semoga malaysia baru tercipta...

      Delete
  13. Ini sumer poyo.... yieeeehaktuihhhh

    ReplyDelete
  14. Alhamdulillah, UITM tak sia sia keujudan nya

    ReplyDelete
  15. Politik di M'sia : BN dan PR dua-dua sama jer, tak jauh beza...CORRUPT

    -Derhaka Jebat-

    ReplyDelete
  16. Ini sumer poyo...haktuihhhhhhhhj

    ReplyDelete
  17. Melihat simanis Dyana ni pakai bikini ambo rasa tak boleh tahan la...walau pun gambar tu bukan dia tapi ambo rasa Dyana mesti sweet mcm tu kalau dia pakai bikini....tapi dia simpan untuk abang dia je..

    Kalau Dyana penat masa kempen nanti tel je abang untuk urut urut, kalau Dyana telepon esok hari ni abang dah sampai.

    ReplyDelete
  18. Gilo khinzir ke ape ko ni!

    ReplyDelete
  19. Norsha izah kenangan bersama mu masih segar dalam ingatan,ketahuilah olehmu bahawa betapa remuknya hati ku bila dapat berita dari sepupuku bahawa kau akan berkahwin mana janji janji dahulu. .

    ReplyDelete
  20. Ini sumer poyo.....yieeeeeeeehaktuihhhhhh

    ReplyDelete
  21. dlm keadaan berbagai2 kerenah kerajaan umgok menekan kehidupan rakyat rasanya x sulit sangat untuk gadis ini boleh menang..lebih2 lagi prk di kwasan pengundi yg celik akal...

    ReplyDelete
  22. Ini sumer poyo...haktuihhhhhhhhhhh

    ReplyDelete
  23. This is What Women Really Like !! >>> CLICK HERE !!

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...