Thursday 15 May 2014

PARTI GERAKAN BELASAH SAMPAI LUMAT LUNYAI PARA BLOGGER PRO UMNO SEBAB BUAT KERJA MEMFITNAH SETIAUSAHA POLITIK LIM KIT SIANG!!!!



Parti GERAKAN mengutuk tindakan penulis blog pro-Umno yang melancarkan serangan peribadi ke atas Dyana Sofya Mohd Daud selepas nama setiausaha politik Lim Kit Siang itu disebut-sebut sebagai antara calon untuk pilihan raya kecil parlimen Teluk Intan.

Setiausaha agung GERAKAN Liang Teck Meng berkata, serangan dengan menyebarkan gambar seorang wanita berpakaian bikini yang seiras wajah Dyana itu malah satu perbuatan kurang ajar.

"Saya terkejut apabila mendapati gambar tersebut tersebar di Internet dalam usaha untuk memburuk-burukkan reputasinya.

"Tindakan seperti ini, pada pendapat saya bukan sahaja kurang ajar tetapi juga menghina wanita di Malaysia.

"Walaupun ada perbezaan politik, GERAKAN tidak membiarkan serangan peribadi ke atas mana-mana individu, sama ada dari BN atau pembangkang," katanya dalam satu kenyataan.

WAHAI BLOGGER PRO UMNO KALIAN .. APA LAGI TUNGGU .. CEPAT KUMPULKAN AHLI-AHLI KAMU SEMUA BUAT PULA SERANGAN MEMFITNAH GERAKAN .. ATAU PALING KOMAN ANJURKAN AGAR UMNO BOIKOT PRK TELUK INTAN.

69 comments:

  1. Ini sumer poyo.... yiehaaaaaaaaktuihhhhhhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lembaga Disiplin KEADILAN telah meneliti beberapa kes berkaitan tatatertib dan disiplin anggota. Kes-kes ini telahpun dibentangkan dalam mesyuarat Biropolitik bertarikh 14hb Mei 2014, yang dipengerusikan YB Azmin Ali, Timbalan Presiden KEADILAN dan dihadiri YB DS Anwar Ibrahim, Ketua Umum KEADILAN, YAB TS Abdul Khalid bin Ibrahim, Menteri Besar Selangor serta anggota-anggota Biropolitik yang lain.

      Berikut adalah keputusan-keputusan yang dicadangkan Lembaga ini dan dipersetujui Biropolitik:

      1) Sdr MUSTAPHA MOHD TALIB (Cabang Kuala Selangor)
      Beliau selaku Setiausaha Politik kepada Menteri Besar Selangor melalui satu perbualan telefon telah membuat ugutan terhadap Pn Faridah, pembantu khas Penyelaras DUN Bukit Melawati, iaitu untuk menamatkan khidmat S Manikavasagam sebagai Penyelaras DUN Bukit Melawati.

      Sdr MUSTAPHA MOHD TALIB akan diberi surat tunjuk sebab dan digantung keanggotaan parti serta-merta sehingga siasatan selesai.

      2) Sdr S MANIKAVASAGAM (Cabang Kuala Selangor)
      Beliau telah membuat kenyataan media yang mendakwa TS Abdul Khalid bin Ibrahim telah melakukan politik wang bagi pemilihan Cabang Kuala Selangor. Kenyataan ini telah disiar dalam berita TV1 dan Buletin Utama TV3 pada 11 Mei 2014, dan dalam m/s 6 akhbar Utusan Malaysia pada 12 Mei 2014. Ini merupakan pelanggaran Perkara B.7 Tataetika Pemilihan iaitu "Sebarang perselisihan berkaitan dengan Pemilihan Parti dilarang sama sekali dibawa kepada media atau dihebahkan kepada umum."

      Sdr S MANIKAVASAGAM akan diberi surat tunjuk sebab dan digantung keanggotaan parti serta-merta sehingga siasatan selesai.

      3) Sdr BOBINATH A/L VELLO (Cabang Kuala Selangor)
      Beliau telah membuat kenyataan media mengkritik Jawatankuasa Pemilihan Pusat (JPP) dan Parti secara terbuka, yang merupakan pelanggaran Perkara B.7 Tataetika Pemilihan iaitu "Sebarang perselisihan berkaitan dengan Pemilihan Parti dilarang sama sekali dibawa kepada media atau dihebahkan kepada umum." Kenyataan ini telah disiarkan dalam Buletin Utama TV3 pada 11 Mei 2104.

      Sdr BOBINATH A/L VELLO akan diberi surat tunjuk sebab dan digantung keanggotaan parti serta-merta sehingga siasatan selesai.

      YB Dato' Dr Tan Kee Kwong
      Pengerusi Lembaga Disiplin KEADILAN

      Delete
    2. Korang macai PR ngan Macau bn ni dpt 5 series ke? Hutang mivy dah habis bayar ke?

      Delete
  2. Ini lah sehaja taraf menteliti bloger2 Pro BN fitnah orang,hina orang dan menyusahkan orang. Perangai macam gampang. Serangan serangan berupa futnah ini rakyat sudah tidak lagi menerimanya malah meluat. Hentikan buat kerja yang tidak berfaedah ini. Mungkin bloger2 bodoh ini dapat bayaran lumayan tapi kamu juga dapat dosa yg lumayan disisi Allah. Tak tahu lah barangkali bloger2 melayu dan islam pro BN tak mati2 hingga kiamat jadi mereka tak akan merasa sekasa kubur. Lojik akal diusia 60,70,80 dan lewat2 pun 90 mampos lah. Dosa dengan Allah boleh minta ampun dengan Allah tapi kalau dosa dengan manusia Allah tak ampun kena minta ampun dengan orang yg mereka fitnah dan anayai itu. Tak belajar agama ke agaknya bloger2 islam pro BN ini atau mereka yg rupa Melayu sebenarnya bukan islam. Agama bukan islam pun tau dosa pahala. Harap pemimpin2 atasan BN yg islam nasihatkan lah kepada bloger2 mereka jgn mencipta fitnah kerana dosa fitnah ini lebih besar dari dosa membunuh bagi yg mempercayai fitnah dihukum Fasiq. Orang Faziq Allah tak angkat doa doa mereka. Maka jadi lah mereka orang yg rugi disisi Allah. Wallahualam

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul saudara.. fitnah ini mainan politik.. kita mengatakan pihak lawan memfitnah tapi sayangnya kita jugak memfitnah.. difitnahnya najib.. difitnahnya bekas ADUN terima juta2 .. sama kan perangai kita dengan mereka..

      Delete
    2. 18.45......nasihatkan diri sedara dulu sebelum menasihati org lain. Jgn bersifatkan musang berjanggut.

      Delete
    3. eh saudara ni.. susah sangat ke nak terima nasihat orang saudara... isk2.. bertaubatlah sebelum terlambat.. jom solat maghrib dulu..

      Delete
    4. 2920...nasihati hati sendiri dulu sblm nasihati org lain. Nasihati klrga sendiri dulu sblm nasihati klrga org lain. Nasihati sedara sendiri sblm nasihati sedara org lain. Nasihati puak sendiri dulu sblm nasihati puak org lain. Nasihati pemimpin sendiri dulu sblm nasihati pemimpin org lain.

      Biar rumah sendiri kemas dan kukuh baru lihat rumah org lain.

      Jangan dikata orang, rumah sendiri tiang senget menuju roboh, sibuk menjaga rumah orang. Jangan puak sendiri silang menyilang, puak lain nampak berbilang.

      Jangan salah orang terang benderang, salah sendiri sembunyi diamkan. Adat menegur biar sapu kiri dan kanan, bukan kiri manja2kan, bukan kanan bilas2kan.

      Musang berjanggut - menegur boleh ditegur merah telinga. Adat menegur - jika boleh menegur ikhlas juga jika ditegur.

      Wassalam.

      Delete
    5. sy kembalikan apa yang saudara komen kepada diri saudara... renung2kan...

      Delete
    6. bang long bang long 23:47
      bila org bagi nasihat jgn lah suruh nasihat kan org lain sbb nasihat tu utk kita sorg Kira rezeki kita Bang Long

      Delete
  3. What do you expect from Malay Bloggers...FULL OF SHIT!!!!!....PERIOD.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macamlah pr tak pernah buat fitnah.
      Tian chua pun mengaku dia menipu dalam gambar najib dan altantuya.
      Yang pas sumpah seranah kat ceramah dan masjid tu elok sangat ke?.

      Delete
    2. Penah... Tapi nak banding antara dua cam langit ngan bumi... ko penah pegi ceramah pas?

      Cukup la kes nfc 250 jota... pr ada?

      Delete
    3. fitnah najib tuya tu camana???

      Delete
    4. Tanya mcm bangang... pegila saman juta2 sapa yg pitnah tu... kan pm tu...

      Delete
    5. china doll tu fitnah ke.. napa dia tak saman si eskay ek???

      Delete
  4. Ada dia ingat Tuhan.... ada ka... coba jawab..

    ReplyDelete
  5. Ini sumer poyo.... yiehaaaaaaaaktuihhhhhhhh

    ReplyDelete
  6. Apa dah jadi dgn yb PKR si dolah sani kena tumbuk??????? hampir ditumbuk????? penyokong sendiri...kahkahkah hukum alam kejahatan yg dilakukan akn dpt kejahatan juga....si yb dol yg tendang bini sendiri simpan bini org disatu lokasi dia shah alam masih diingati oleh orang orang hulu selangor....nah sekarang tersebar video dan gambar yb dol dan bini faizah sedangmenangis dia kejar ahli parti sendiri....balasan tuhan untuk ko faizah

    ...bini pertama dolsani dah kering air mata t suatu ketika dulu...tapi perempuan curang, panas baran,kaki gaduh ,mandul,berlagak memang sesuai untuk kau dolah...padan muka kau dolah...baru kau tau siapa sebenarnya si faizah tu...


    ReplyDelete
  7. Rakyat malaysia yang waras tidak pernah lupa bagaimana seorang perempuan monggolia simpanan seorang di bunuh kejam sadis secara perikebinatangan setelah lama merasa nikmat atas bawah depan dan belakang. mangsa di bom hancur lebur walaupun sedang sarat mengandung. Jantan yang membuntingkan dia dan membunuh wanita monggolia itu masih bebas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. inilah fitnah dari puak PR... ya hebat mereka ini membuat fitnah tapi tak pernah mengaku..

      Delete
    2. Baik org umno mahupun bukan umno, hentikanlah fitnah, umpat keji, caci maki. Dosa bukan mainan. Neraka bukan hayalan. Pas, umno, pkr bukan lesen kecucian peribadi.

      Delete
    3. 1847
      Ni bukan fitnah, masuk mahkamah dah... tantuya dah lama mati pun...
      Kau paham tak nih?

      Sama mcm nfc... duit abis, xde sapa yg betul2 salah...

      Delete
    4. oh bukan fitnah ke... lagi tarak ngaku... inilah puak PR.. kena pada mereka fitnah.. mintak bukti.. minta 4 saksi.. mereka menuduh orang berzina meliwat hanya berdasarkan akuan sumpah seorang kafir..

      Delete
    5. Anwar kena tuduh, masuk court, najib kena tuduh, ada masuk? Takde? Takde hal kapir ke islam... ni undang2 lord reid!

      Delete
    6. masuk mahkamah atau tak itu satu hal lain.. tapi untuk kita selaku manusia lain bercakap atau menuduh seseorang itu meliwat hanya berdasarkan akuan sumpah seorang kafir.. apakah hukumnya??? jika dalam kes DSAI dikeluarkan hujah dan diminta kemukakan 4 saksi dan sebagainya...

      Delete
    7. Pakai lord reid nak hukum apa nye? Pandai pulak 4 saksi...

      Delete
    8. Apa hal gaduh pasal Tuya & NFC ni? Tak faham2 lagi ke?
      Tuya mati bunuh diri,dia letup sendiri guna C4.
      NFC tu bukan nama orang. Jadi orang tidak bersalah,yg salah NFC - Nanti Fulus Cerita ............

      Delete
    9. 1446,
      Silap lagi, dia dtg mesia naik apa ko tak citer?
      Nfc tu nama lombu la... kat blog ni ramaik menyaut... bahhhhh

      Undang2 lod reid, nak orang besumpah, tapi sumpah si bala tanak siasat..
      Pastu sembng 4 saksi dlm undg2 lod reid... sembang lombu...

      Delete
    10. 15.19
      Ini aku nak bagitau kat kau sorang je, jgn pi cerita kat org lain pulak. Dia datang sini cara haram melalui trowong bawah laut yg dia korek sendiri. Siapa pun tak sedar.
      NFC dan hal sumpah tu nanti tahun depan aku cerita.

      Delete
  8. Kalau ketuanya kaki fitnah tak kan hamba abdinya orang tahfiz. Biasalah bila tak bekerja. Jadi tukang fitnah pun cukup. Asal boleh beli rokok atau pun beras bagi anak bini mentedaghah!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Keje lain Susah. Perlu kemahiran dan otak. Menfitnah memerlukan kulit kebal api neraka! Ada?

      Delete
    2. najib liwat tuya???

      Delete
  9. biasalh dunia pn dh fahm hobbi umno memng suka mngaibkan org. umno igt kwn2 tdr sbantl suka pd krja yg x brmaruah, Wat mlu org islm je, GERAKAN org kafir bolh membids sehina itu.patut umno yg brpksi kpd, bngsa, AGAMA dn negra sptutnya mnujk contoh yg baik

    ReplyDelete
    Replies
    1. Contoh baik?????

      Pepatah Melayu lama dah bg tau :
      Jahat bak ameno
      Bodoh macam penyokong ameno

      Perumpamaan Bibir merah bak delima merekah tak mungikin dpt ditukar kepada Bibir merah bak kelapa pecah.

      Ada faham semua?

      Delete
    2. puak PR tidak pernah cerita keburukan orang umno pun kan... kan.. kan...

      Delete
  10. Kah...kah...kah...marah macai pkr nih yb maksom lu kalau nk kawin carilah sbak dara ke janda ke ini dok simpan bini orang watpe...nama islam perangai jalang...kalau kapiaq perangai jalang perkara biasa.yb dol pujaan korang tu punca 2 orang wanita jd nusyus...sibetina faiza tinggalkan laki dn rumah tangga kerana jantan dolah...isteri pertama tinggalkan rumah kerana laki bawa balik sundal malam....hohoho....ingattu orang hulu selangor masih tak boleh lupa serakah pemimpin PKR

    ReplyDelete
  11. Mat mongol pun sunggup tinggalkan bini dia dr kerabat diraja.sanggup kawen dgn ppuan puaka yg dulunya tinggal dlm rumah buruk ditengah kebun getah.

    kikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. ini lah contoh yang terbaik dari puak PR..

      Delete
  12. http://www.starcentralmagazine.com/filipino/the-pinoy-hot-list/2009/07/04/top-10-internet-scandals-that-has-rocked-the-philippines/

    ReplyDelete
  13. Dyana Sofya silap join DAP. Patut join PKR berkhidmat utk Anwar macam Shamsidar. Sedap dapat. Duit pun dapat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg lain tu menfitnah Sebab kebal api neraka kot? Kau ada?

      Delete
    2. kau ada ke??? mereka bolehlah memfitnah umno dan Najib.. sebab kebal dari api neraka.. kau ada??? mereka ada jaminan syurga.. kau ada???

      Delete
    3. Xde kebal api neraka... sbb tu aku tak penah pitnah umno mca mic... aku rujuk brape kali kena saman pitnah je... la, takkan Allah jamin pemfitnah masuk surga plak?

      Delete
    4. eh aku tanya kau ke.. ??? aku tanya anon 17:19... aparaaa...

      Delete
    5. Aku bg jawapan pd lembu nfc depan aku ni je... kau lembu ke?

      Delete
    6. eh kau komen kepada lembu dalam blog omakkau ni?? No komen!!! kahkahkahkah...hanya lembu faham bahasa lembu atau manusia tu setaraf Nabi atau wali Allah.. nak kata Nabi atau wali tu jauh sangat.. hanya satu kemungkinan lagi... ops... no komen...

      Delete
    7. Takkkkkk, lombu nfc!!!! Yg menyaut tu lombu la....

      Delete
  14. nama pun blogger ...GOBLOG !!

    ReplyDelete
  15. Ini sumer poyo.... yiehaaaaaaaaktuihhhhhhhh

    ReplyDelete
  16. Taniah to gerakan. Fair game for all... nih asik sembang bontot, sontot seks ky gel... geli la. meletakkan korang atas sket dr umno

    ReplyDelete
    Replies
    1. gerakan macam DAP.. nih asik c4 tuya.. liwat tuya.. bunuh tuya..

      Delete
    2. Kau tunjuk kat aku parti mana kat dunia ni penah pakai kes bontot, seks utk menang?

      Tuya mmg kena bunuh... kena liwat atas statement bersumpah Bala... dia mati bukan fitnah! mati Tapi xde pembunuh...

      Delete
    3. begitu jugak kes liwat nuar.. tuduhan liwat jugak atas sumpah dengan nama Allah.. mana lebih besar antara akuan sumpah orang kafir dan sumpah dengan nama Allah???

      Delete
    4. Ko citer undang lord reid ke sumpah2 ni? Nama Allah konon... ajak ke makamah shariah tanak!!!

      Apa anwar dpt kalau besumpah? Cer citer...

      Delete
    5. Anwar dapat mensucikan namanya.. itu sahaja yang dia dapat.. bab mahkamah dah jatuh hukum itu kisah lain... yang penting bila dia berani bersumpah maka dia dipihak benar.. yang lebih menarik di mahkamah lord reid pun Anwar memilih memberi kenyataan tidak bersumpah!!!!

      Delete
    6. Senang keje camtu... ramai berani bersumpah... ko tak pecaya?

      Ya la, lors reid, akuan besumpah anuar laku, yg si bala x laku?

      Delete
  17. Ini sumer poyo.... yiehaaaaaaaaktuihhhhhhhh

    ReplyDelete
  18. Ditumbok???????kesian knape tk direjam sampai mampos dua ekor mahluk penzina sorang dari KL sorang dari HS mengongkek dishah alam betina tinggalkan laki jantan lesing bini ....uuhhhhh! Contoh pemimpin parti maksom PKR dipenuhi jantanbetina jalang mirip mirip tuan punya blog hohoho...

    ReplyDelete
  19. Ini sumer poyo.... yiehaaaaaaaaktuihhhhhhhh

    ReplyDelete
  20. Kepada kaum Gerakan, kenalilah...... inilah umno.Mereka memang di tarbiah begitu

    ReplyDelete
    Replies
    1. puak PR mana main fitnah semuani.. fitnah najib liwat tuya.. adun terengganu disogok berjuta2 bukan dari puak PR..

      Delete
    2. Taklah... lepas diorng ckp diorang tekejut beruk je... kitorng pr terima je... kitorang tau mana ada umno main politik wang... mereka pejuang bngsa.. giler kau nih...

      Delete
    3. terima ke kecewa?? kahkahkahkah...

      Delete
    4. Tak lah... lepas mereke tkjut beruk tu, kita dah xnak kacau! Nanti tekejut tapir pulok...

      Delete
  21. Ini sumer poyo.... yiehaaaaaaaaktuihhhhhhhh

    ReplyDelete
  22. satu malu yang teramat sanagat bila cina ajar melayu tentang adab dan sopan..
    macai umno nii.. sekolah sampai darjah berapa ?

    ReplyDelete
  23. Ini sumer poyo.... yiehaaaaaaaaktuihhhhhhhh

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...