Sunday 25 May 2014

PADAN MUKA????? .... MAJLIS MAKAN MALAM ANJURAN DAP UNTUK CALONNYA PRK TELUK INTAN TIADA SAMBUTAN LANGSUNG???



Majlis Makan Malam dan Ceramah PRK Teluk Intan malam tadi bertempat di Sek Men San Min Suwa, Jalan Sungai Nibong anjuran DAP/PR untuk kutip dana bagi gerak kerja kempen calonnya Dyana Sofya dikatakan "tiada sambutan langsung .. hambar sunyi dan meja langsung tidak ada penghuni".

Benar tepat lagi sahih apa yang dikatakan para pemimpin tertinggi UMNO/BN semasa mereka berkempen betepa penduduk Teluk Intan maukan calon tempatan sebagai calon walaupun calon berkenaan telah tumbang kecundang sebanyak 2 kali berturut-turut dengan majoriti bertambah berlipat-lipat kali ganda.

Tetapi hakikatnya????? ... lihat sendiri gambar diatas ... warga Teluk Intan tolak Dyana Sofya sebagai calon DAP/PR??? .. Warga Teluk Intan maukan Mah Siew Keong????

Ini Jamuan kena bayar punya bukannya percuma dengan pengangkutan disediakan seperti anjuran UMNO/BN ... Makanan dan minuman dihidangkan ala kadar sahaja.

47 comments:

  1. Org kaya je yg dapat makan dgn dyana. Orang susah mana mampu beli table. Kalau nak cari pemimpin yg sanggup bersila bersama rakyat terpaksalah undi bn.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pemimpin BN yg makan bersila bersama rakyat masa nak dekat pilihan raya saja beb! Lepas pilihan raya dia sapu duit rakyat yg makan bersila dengannya.... bukankah pemimpin haramjadah namanya yg menipu, merompak dan menindas rakyat. Maaf dengan kata2 kesat ni kerana inilah saja perkataan yg sesuai untuk mereka.

      Delete
    2. Pemimpin bn ni lah yg pandai berlakon...hang selidik sendiri...tlg jgn jadi bengong!!!!...

      Delete
    3. umno celaka haram jadah

      Delete
    4. orang susah penyokong tegar umno kebanyakkanya miskin papa kedana hanya mengharapkan BR1M,subsidi belas kasihan pemimpin, malas berusaha untuk mengubah pola kehidupan



      Delete
    5. Pas wajib untuk mendidik Dyana dalam isu hudud. Segala alasan yg diberikan utk tidak melaksanakan hukum hudud adalah mengarut seperti contoh kerana masyarakat berbilang kaum. Kpd muslim yg menyatakan sekiranya hudud ini dilaksanakan keatas org Islam sahaja adalah tindakan yg tidak adil, sedarlah bahawa anda mengatakan hukum Allah itu yg tidak adil maka akidah anda telah terpesong. Bertaubat sebelum terlambat kerana mati itu pasti dan tidak mengenal usia.
      Kepada Dyana, sekiranya beliau mengaku beragama Islam maka menjadi tanggungjawab beliau untuk menuntut ilmu agama....cuba kaji sebelum memberi pendapat mengenai hudud.

      Delete
    6. CERITA mengenai pembaziran dikaitkan dgn panda dari China mudah menusuk kalbu. Rakyat percaya, wang mereka digunakan kerajaan untuk membayar kos panda itu. Lalu kerajaan pun dikecam. Kecaman ini memang nampak macam beralas. Namun bagi yang memahami akan makna, keperluan dan kewajaran langkah itu dari segi diplomatik dan hubungan dua hala, saya yakin darjat prasangka itu akan jauh berkurangan, kalau pun tidak terhapus terus.

      China sebagai kuasa ekonomi baru dunia memang menggusarkan AS! China adalah negara dagangan terbesar Malaysia dengan nilai RM320 bilion setahun selama lima tahun berturut-turut. Nilai dagangan Malaysia dengan AS pula ialah RM112 bilion setahun.

      Justeru menjadi tanggung jawab kerajaan untuk memastikan hubungan baik dengan China berterusan. Panda adalah simbol diplomasi China sejak zaman Dinasti Tang lagi apabila Maharani Wu Zetian (625-705) menghadiahkan haiwan hitam putih itu kepada Maharaja Jepun. Dan berbanding dengan negara lain yang terpaksa melobi untuk mendapatkan panda, Malaysia sebaliknya DITAWARKAN oleh Kerajaan China untuk menjaga dua daripada hanya lebih kurang seribu panda yang masih ada di dunia. Ini satu penghormatan! Simbolik pada penghormatan ini adalah keyakinan China kepada negara yang diterima sebagai sahabat untuk menjaga aset dunia yang hampir pupus itu sebagaimana negara berkenaan menjaga hubungan mereka supaya generasi akan datang terus berpeluang hidup bersama panda.

      Setakat ini, China hanya menghantar panda ke 17 zoo di 12 negara sahaja dan untuk mendapat peluang itu bukan mudah. Jika ditolak, apa pula implikasinya kepada hubungan bilateral yang sudah terjalin selama 40 tahun? Apa pula kesannya kepada ekonomi negara tanpa sumbangan China?
        
      Kita maklum bahawa hubungan dengan China melalui episod suram sejak dua bulan lalu yang berpunca daripada MH370. Pada masa yang sama, ada desas-desus Kerajaan China hampir membatalkan penghantaran panda itu yang sekali gus merisaukan mereka yang memahami justifikasi perjanjian kerjasama konservasi haiwan itu kepada negara.
        
      Apa lagi China dalam beberapa tahun akan datang menyediakan peluang pelaburan bernilai lebih RM257 bilion dan ini peluang lumayan untuk Malaysia.  Hubungan diplomatik yang sudah berusia 40 tahun amat perlu dipertahankan. Justeru perlu difahami bahawa panda bukan semata-mata binatang zoo seperti singa Afrika atau harimau Bengal untuk kerajaan bawa dengan kos yang begitu besar sebagai tontonan. Nilainya jauh lebih mahal berbanding RM25 juta kos untuk membina sangkarnya.
        
      China adalah pasaran terbesar dunia yang amat diperlukan untuk kelestarian ekonomi Malaysia. Kerana itu, dalam memahami isu ini, jangan terbawa-bawa dengan emosi konon kitalah orang yang paling ke hadapan dalam menentang pembaziran tanpa memahami apa yang sebenarnya kita tentang!

      Delete
    7. sudara Anon 18.00, kalam sudara seperti menyindir kepada OMNU nampak. Kalau ye pun takkan sudara sampai menkafirkan OMNU pulak mentang mentang calon DAP Melayu buat hal. Nampak bersunggoh sangat sudara menggesa calon DAP kepada hudud padahal OMNU sekian lama jadi KERAjaan adakah sudara bersunggoh juga menggesa supaya supaya menerima hudud?. Sudara kalau ye pun tak berahi kepada DAP janganlah main sindir sindir yang membuat OMNU terasa hati...

      Apakah sudara tak sayang kepada OMNU yang selama ini berjuang mempertahankan ARAK, JUDI, SUNDAL, RIBA, SONGLAP. kalau tak kerana OMNU dah lama sudara tak dapat berpoya poya mabok dan sebagainya. Sedarlah saudara. marilah sama sama kita menyokong calon komponen OMNU BN.. Hidup OMNU

      Delete
    8. Makan Free siapa yang tak nak...tapi makan free dengan DAPpigs kena hati2....depa nya favourite menu daging babi salai.....babi dan DAPpigs berpisah tiada...

      Delete
  2. Betul pemimpin bn sanggup bersila bersama rakyat. Itu pun masa pilihan raya saja lol. Masa itu la rakyat merasa makan percuma.

    Lepas pilihan raya rakyat pergi mampus la. Cari la makan sendiri. Hidup bn. Hidup umno !!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. DAP dibayangi oleh tawkeh besar Cina yg dah kuasai ekonomi negara dan sekarang mahu kuasai politik negara. Sedarlah PKR dan PAS hanya pak turut DAP.

      Delete
    2. Bagaimana tawkey2 Cina ni boleh jadi kaya raya, contoh YTL, Goh Chong Tok, Dr Gan, Patrick Badawi, dan berpuluh2 lagi? Yang Indianya pula Ananda dan lain2? Tolong jawab....DAP ke? Pas ke? PKR ke? Ahli2 umno yang bangang macam kau nilah memilih pemimpin2 korup dan kurap yang membuatkan mereka kaya raya sambil pemimpin2 bacul ini menjilat lebihan yang dilemparkan oleh billioner2 Cina dan India ini. Faham Tak?

      Delete
  3. Itu menunjukkan penyokong tak tak mau benda free, bukan mcm penyokong BN, pelahap lagi haprak!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sanggup makan makanan yg was-was dimasak dan jual perjuangan politik semata-mata kerana nak undi DAP. Saya penduduk Telok Intan tetap menyokong BN pemimpin yg tak berpura2 dan diperguna.

      Delete
    2. Satu Msia makan cokelat perisa BABI !
      Drpd nak bakar pejabat DAP tentu arah buat demo depan kilang

      Delete
  4. Nak senang undilah parti kuti.boleh kumpul harta sampai 21 keturunan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Org Cina ada negara China; Org India ada negara India; Org Melayu ada tanah air semenanjung ini saja. Jagalah baik2 supaya tak menyesal 21 keturunan.

      Delete
    2. Orang Melayu ada Indonesia....Palembang, Jambi dan Riau...jom kita balik kampung

      Delete
    3. Org melayu ada smennjung je?ape bodo org umno sekor ni?org yg jaga ni pn xreti nk jg kbjikan org mlayu.dh lebih 50 thn mmrintah,org mlayu xde byk pn yg idup senng.idop lg ssh ada la.org bknny nk kaya raya pn,nk idup snng ckop la.ni kje blasah duit rakyat,bg mkn laki,bini,sedara mara bjuta2 ringgit.kje menipu,corrupt.blja bodo xpe,bisnes bodo xpe,yg pnting ada backup duit rakyat mlysia yg byk.united malay no otak (umno).

      Delete
  5. Mkn free yg bn bagi pn guna duit rakyat melalui cukai2 yg disonglap utk kpentingan umno bn

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pemimpin PKR Selangor berebut2 jawatan parti kerana berebut2 nak jadi CEO company negeri. Ramai kroni Azmin jadi CEO company negeri. Kaya kan kroni saja.

      Delete
  6. Huh aku dap letak btg pisang aku undi dap drpd calon topek bn parti seks parti rasuah parti kondo lembu parti samseng pui..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haram menyokong parti yg tolak hudud. Umno/BN tak tolak hudud.

      Delete
    2. Umno tak tolak hudud?kpala bana bapak ko busuk.ko ni msti bodo,miskin dan ahli umno dulu kini dan slmany kn?kalo dia skong,dh lm dia buat hudud.memerintah mlysia lebih 50thn,xprnh pn usul buat hudud kt prlimen.kalo dh tau bodo tu,bykkn bc buku ilmiah.miskin tu pg la bkrja,jgn la hrpkn brim tu bodo.united malay no otak (umno)

      Delete
  7. Duit bkn segalanya... BN bg free makan pun org makan tapi bkn bole pancing undi...

    ReplyDelete
  8. Haha ya betul prti bn ada sekot mamat 2 masa prk manik urai sngup menoreh getah brhati mulia pemimpin ni la ni xturun menoreh lg ke kt prk ni

    ReplyDelete
  9. Patutnya ayat ko cam ni "Kalau nak cari pemimpin yg sanggup makan kangkung dan kaki ayam undilah bn"

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulang pun tk tinggal. !!

      Delete
    2. Sebelum mempersoalkan uitm, desak DAP membubarkan SJKC ...... dasar bacul DAP begitulah.....

      Delete
  10. Ini sumer poyo...haktuihhhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Poyo mak abah kau..lahanat..

      Delete
  11. ada sejenis makhluk yg kita kenali dia sbg 'lucah' dan 'samseng'. Apakah makhluk tersebut?

    Jawab betul dapat makan dgn Dyana...........hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. makhluk itu iala alsodomi yg kuat menjuboq dan menipu. ..muahahahaha

      Delete
  12. Kesian sungguh kt keturunan nabi adam. Tak habis2 kerja dia meludah dari dulu kini dan selamanya. Tanda jiwa sangatlah kacau.
    Kalau modal hanya dengan meludah baik ludah muka sendiri.
    Blog ni kan namanya omak kau!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Atau nama lain blog ni "Tekan Cluth Tukar Gear"

      Delete
  13. Malaysia 1, Japan 0.
    Tahniah DS Najib. Terima Kasih BN. Malaysia mendahului. Transformasi berhasil.
    Hidup UMNO!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hidup hidup
      Hidup UMNO
      Hidup Rakyat

      Hidup hidup
      Hidup BN
      Hidup Rakyat

      Delete
    2. Brunei 10, Malaysia 0....tidak mustahil
      Tahniah DS Najib...Terima kasih BN dan FAM menghasilkan pemain dan pegawai bola sepak boleh kawtem jual game

      Delete
    3. Woiiii !!! Sesiapa yg tengah meliwat jubor jantan, tolong tobat !!!! Suwei !!!
      Terkini Malaysia 1, Japan 1.
      Nak meliwat lepas Malaysia juara, okay.

      Delete
  14. Ini sumer poyo...haktuihhhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Poyo kpala kelentit emak kau la kturunn nabi adam sekor ni..dsar anjing bodo mnyalak!

      Delete
  15. Mengapa orang Malaysia khas Melayu tidak mahu faham betapa majunya negara kalau pentadbir diberijan kepada yang lebih amanah dari yang ada sekarang, 50 tahun memerintah membawa negara ke jurang kemelesetan walaupun kurnia Allah dengan hasil sumber samula jadi yang berkebihan, jangan sombong dan taksub dengan peminpin yang hanya mampu memberi brim1 atau menyediakan tapak berniaga dipasar malam, belajarlah dengan jiran tanpa hadil bumi dan negara kecil mampu membawa negara kepuncak pembangunan ysng amat dikagumi .

    ReplyDelete
  16. Masa makan malam DAP - Dyana ni
    Calun BN buat apa ? Mengeleseh ?

    ReplyDelete
  17. Ini sumer poyo...haktuihhhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. poyo kepala hotak kau tu...cuiihh...cuiihh....cuiihh

      Delete
  18. Di bawah umno terbela nasib melayu di bawah org lain jadi mcm singaporah

    ReplyDelete
  19. Malaysia maju d bawah umno.org luar berebut masuk sebab senang cari makan

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...