Saturday 16 August 2014

HEBOH MENJADI PERBUALAN RAKYAT SEJAK SEMINGGU INI KISAH NAJIB DAN ROSMAH BERCUTI SAKAN SELEPAS LAWATAN KERJA KE BELANDA ISU MH17.



Laman Asia Sentinel pada hari Rabu lalu melaporkan bahawa “perdana menteri dan (isteri, Datin Seri) Rosmah (Mansor) berlepas ke Paris”.

“Mereka dilaporkan bertemu playboy China, Taek Jho Low dan bekas perdana menteri Qatar, dan kemudiannya dipercayai pergi ke Sardinia di Itali, ke Cannes di French Cote d’Azur, kemudiannya kembali ke Sardinia bersama apa yang disebut sebagai rombongan besar jutawan Cina Malaysia.

Ini suatu pertuduhan yang cukup serius ..

Jika apa yang dihebahkan ini sahih dan kenyataan maka amat malang sekali kerana diajak rakyat berkabung tetapi diri sendiri berseronok bercuti diluar negara.

Mohon respon dari pihak berkenaan demi pencerahan dan kebenaran... Jangan biarkan rakyat terpingga-pingga mencari kebenaran.

Senyap ertinya setuju apa yang diperkatakan ..

Beri ulasan dan komen pastikan tidak menghina kebijaksanaan rakyat berfikir dan menilai situasi dan isi sebab kini informasi dihujung jari.

Tindakan paling afdal jika berita dan kisah ini fitnah .. wajar dan wajib diambil tindakan saman malu keatas pencetus berita ini Laman Asia Sentinel.

18 comments:

  1. Tahukah anda najib tidak pernah habiskan pengajiannya. Justeru beliau tidak pernah tahu jerih pedih orang yang berusaha untuk skor spm nak buat degree.

    Maka semasa beliau menjadi menteri pelajaran, degree telah dilacurkan bila mana kelayakan untuk mengambil degree bukan lagi kepandaian, calon serendah 3A pun boleh ambil ada yang cakap calon gred 3 pun boleh ambil. Begitulah hinanya degree dibuat najib.

    Sebab itulah ramai skorer masih menganggur dan bodo pula diterima bekerja bukan berdasarkan kepandaiannya.

    Oleh itu kepada skorer di luar sana jom bersuara di bawah payung pertubuhan KEDEPAN (kembalikan degree berasaskan kepandaian spm 5A< degree & guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh, amah & pekerja am) demi kualiti pendidikan negara dan masa depan anak-anak kita. Biar bodo buat kerja bodo, pandai buat kerja pandai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tetapi dia jadi juga PM dari orang orang yg punya degree...So jangan lah marah kalau anak pandai ok.. Kalau Najib tak ada degree Pon boleh lagak pandai ..tak perlu sijil Pon.

      Delete
  2. Jawapan selepas 2 minggu sebab nak prepare ayat-ayat cinta (kelentong).

    ReplyDelete
  3. Apa cita kajang move

    ReplyDelete
  4. Ini sbbnya badak air yg tak pandai berenang tak dilantik apa2 jawatan sbbnya dia bebas buat apa saja tmasuk melancong sana sini mengalahkan menteri2 umnu yg lain.heee

    ReplyDelete
  5. senang ati la pemuka bani UMNO, PR sedang bergolak. celaka pemimpin PR.

    ReplyDelete
  6. Apalah nasib rakyat Msia punya PM dan isteri mahlok asing. Langsung tak ada perasaan tanggungjawab keatas pergolakan dan kesangsaraan rakayat.

    ReplyDelete
  7. Yang korang sakit hati apasal?

    ReplyDelete
  8. kan najib rosmah ni kayeee...rajin menabung dari kecik lagi...penatt tengok keadaan malaysia..bolehlah najib dan rosmah tenangkan hati dan fikiran...bile lagi????....takkan kesempatan datang 2x....pandai pandailah memanfaatkan kuase yg ade...freee pulak tuuu

    ReplyDelete
  9. Msa sihat ni la lau nk melancung pn

    ReplyDelete
  10. Kalo 2 eko tu pergi melancong pakai duit sendiri xde sape nak ambil kisah.

    ReplyDelete
  11. Mmg celaka la dua ekor beok ni-patut laa malaysia ni byk bala dapat-sibukla si mahidin bapa kepada penyanyi tu tungang tungik kat dataran merdeka-padahal rosmah sarang lebah dan bibir gloss pink pegi shopping-lagi bala laa dapat kat malaysia ni-

    ReplyDelete
  12. Kita rakyat marhaen ni berasa amat bersalah kalau mengambil sesuatu bukan milik kita.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Penjawat awam x rasa bersalah pun ambil hak orang lain. Contohnya, diri sendiri x pandai pigi jadi guru nak didik anak bangsa.

      Delete
  13. Hati dh gelap, x tau mana hak sendiri yg mne hak rakyat. Dh naik seronok menyapu seadanya.

    ReplyDelete
  14. SAMPAI BILA KITA SEMUA NAK JADI BANGANG..?? TUKAR LA WEI..HANCURKAN CORRUPT REGIME NI..MENYAMPAH,MENYIRAP SUME SIAP..CHANGE NOW SAVE MALAYSIA.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...