Wednesday 4 September 2013

EDISI KANTOI!!!!..HANYA DI MALAYSIA SAJA!!!!... PETROL BERKUALITI LEBIH RENDAH ADALAH LEBIH MAHAL DARI PETROL BERKUALITI TINGGI!!!!


Dinegara-negara LAIN DIDUNIA waima dinegara paling tidak maju sekali pun dalam dunia ... barang yang berkualiti lebih tinggi sudah pasti harganya lebih mahal dari barang yang kualiti lebih rendah ... itu adalah hukum dan amalan universal yang logik .... tepai di Malaysia negara yang diperintah oleh UMNO berketuakan Najib Razak lain dari yang lain .. pelik lagi menghairankan ...BARANG BERKUALITI RENDAH LEBIH MURAH DARI BARANG KUALITINYA LEBIH TINGGI.

Ini bermakna negara Malaysia yang diurus tadbir oleh UMNO/BN berketuakan Najib Razak adalah yang paling hampeh dan teruk sekali dalam dunia??????

Ini terjadi pada RON95 dan RON97 ... Harga RON95 tanpa subsidi jika diambil kira apa yang dipekikkan oleh para pemimpin UMNO jika tiada subsidi berharga RM2.73sen seliter .. Iaitu RM2.10 seliter harga pam dan ditambah 63sen seliter harga subsidi yang dihebohkan oleh kerajaan UMNO/BN ....Sedangkan harga RON97 kini yang sedikit pun tidak menerima subsidi harga dipam ialah sebanyak RM2.70sen seliter .. 3 sen lebih murah dari RON95.

Satu dunia pun tahu .. kualiti RON97 lebih baik dan tinggi dari RON95 tetapi mengapa boleh lebih murah dari RON95??????

Atau ada sesuatu yang tidak kena dengan angka subsidi ini ?????...

Kerajaan perlu memberikan penjelasan kepada rakyat berkenaan harga Petrol RON97 yang lebih murah berbanding RON95.

Rakyat keliru keadaan itu berlaku kerana harga RON 95 sepatutnya lebih murah jika kerajaan serius untuk membantu rakyat berpendapatan rendah dalam pemberian subsidi bahan api itu.

Keadaan itu menunjukkan kerajaan tidak telus dalam penstrukturan subsidinya dan adanya hanky panky.

16 comments:

  1. Dari sudut kebijaksanaan sesungguhnya tiada beza berketuakan LEMBU dari berketuakan UMNO....hehe


    AbahKau

    ReplyDelete
    Replies
    1. PM NAJIB LULUS SPM KE? ...

      Delete
    2. Najib mana ada kelulusan apa2 gi london tak lulus. Di landon berpoya2 je. Balik masie umur 26 th jadi menteri besar sebab kenang jasa bapak. Kelulusan setakat LCE bukan MCE. Sebab tu agak sedikit bodo malah dalam sesuatu perkara rosmoh yg buat keputusan. Sebab itu bila najib jadi PM Lee kuan yu datang terus ke masia berjumpa rosmoh bukan terus berjumpa najib sebab Lee kuan yu tahu bahwa najib budak bodo.

      Delete
    3. Najib lebih tinggi kelulusannya banding dengan nuak........

      Delete
  2. nanti akan ada macai akan pertahankan habis habisan dgn hujah otak kepala lulut iaitu;
    1) harga minyak msia lebih murah berbanding negara lain.
    2) kalau tak setuju minyak naik.jangan.pakai kereta, guna saja pengangkutan awam..(hujah bangang dari spesis angguk angguk)

    ReplyDelete
  3. Kerajaan skrg diperentah oleh pemimpin2 gila jadi semua berita atau apa juga dikahabarkan oleh kerajaan semuanya menjadi berita gila babi. Jangan rakyat turut sama jadi gila udah lah.Cobaannnnnn. ini bukan cobaan tapi betol betol. Mari lah kita sama sama jawab cobaannnnn.

    ReplyDelete
  4. Hahaha.. kali ni macam mana depa nak putar pulak.. kalau x boleh putar yg ni kena panggil halim othman la..saya putar Halim..hahah.

    ReplyDelete
  5. 'Subsisi' minyak tidak pernah ujud di Malaysia sila baca

    http://atsixty-zakriali.blogspot.com/2013/09/subsidi-minyak-sebenarnya-tidak-pernah.html

    ReplyDelete
  6. kerajaan yang selalu menipu rakyat tidak akan bertahan lama sebab Allah Taala sentiasa memelihara hamba-hambaNYA

    ReplyDelete
  7. Penyokong bn memang babi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan setakat babi beb tapi bangkai babi. Hahaha

      Delete
  8. Umno bila nak manpuih......kita doa untuk kemanpusan umno......ingat ingat orang umno semua akan masuk kedlm tanah....bertaubat la...asyik tipu jer.....

    ReplyDelete
  9. UMNO = UNTUK MANUSIA NAJIS OTAKNYA kerja menipu,merasuah,menyusahkan rakyat dll saja dia tahu.segala-gala ada dlm UMENU..perkauman,menipu pilihanraya, mengugut,mencekik rakyat.inilah dasar syaitan Umno BN!

    ReplyDelete
    Replies
    1. setuju. babi punye parti melayu. bodoh. mari kita amalkan hidup bersama. Share Nama ALLAH utk semua. Sokong barisan pejuang peguam ahli DAP.

      -Ahli DAP-

      Delete
  10. Woi anon 2225 ngko ni apsal sakit otak ka...skarang cite pasal harga minyak naik ngko spin cite lain. Mmg btol laa mantan pm cakap yg bodoh aje ada dalam b end niee macai macai ngko ni mmg barua sejati dan abadi slamanya....klau dah yak ada modal duduk diam2 sudah la tak pasal2 kna maki....

    ReplyDelete
  11. Korang Semua pun perangai mcm babi gak.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...