Monday 23 September 2013

KERAJAAN HANYA PANTAU PROJEK BERNILAI RM500 JUTA KEATAS SAJA KATA MENTERI .... BAWAH NILAI RM500 JUTA KERAJAAN UMNO/BN TIDAK AMBIL KISAH?????



Projek kerajaan RM500 juta ke atas akan dipantau, kata Paul Low

Kerajaan hari ini mengumumkan akan melaksanakan pemantauan terhadap projek-projek mega kerajaan bernilai RM 500 juta ke atas, kata Datuk Paul Low.

Menurut Menteri di Jabatan Perdana Menteri itu, ini merupakan inisiatif kerajaan dalam menambah baik isu penyelewangan kuasa dan pembaziran wang kerajaan.

"Kita akan tubuhkan pasukan pemantau melibatkan wakil dari Suruhanjaya Pencegah Rasuah Malaysia (SPRM), termasuklah Ketua Audit untuk memastikan tiada rasuah berlaku dalam sektor pembinaan," kata Low selepas melancarkan program Persidangan Kebangsaan Audit Dalaman di Pusat Konvesyen Kuala Lumpur (KLCC).

Berapa banyak projek dinegara ini yang menggunakan dana rakyat melebehi RM500 juta? .. Hampir 90% projek di negara ini dibawah RM500 juta .... jadi projek-projek berkenaan terlepas dari pemantaun SPRM dan Ketua Audit Negara?..

Kalau gitu projek NFC tidak dipantaulah sebab sekadar bernilai RM250 juta saja.

No comments:

Post a Comment

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...