Saturday 21 September 2013

PANASSSSS!!!!!!! ..... TIMBALAN MENTERI DALAM NEGERI TEMPELAK NAJIB ... TIADA UNDANG-UNDANG BOLEH SEKAT ABU MAYAT CHIN PENG DIBAWA MASUK KEDALAM NEGARA!!!!!


TIMBALAN MENTERI DALAM NEGERI SUDAH KASI PECAH TEMBELANG!!!!!

Selepas bekas Ketua Polis Negara Tan Sri Rahim Noor belasah kerajaan UMNO/BN pimpinan Najib Razak pasal isu abu mayat Chin Peng , kali ini giliran Timbalan Menteri Dalam Negeri pula mengambil tempat...TIADA UNDANG UNDANG BOLEH MENYEKAT ABU MAYAT CHIN PENG DIBAWA MASUK SERTA TIADA SEBARANG UNDANG-UNDANG JUGA BOLEH DIAMBIL KEATAS YANG TUKANG BAWA.

Walaupun
Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak menolak desakan untuk mayat bekas pemimpin komunis Chin Peng dibenarkan masuk ke Malaysia, seorang Timbalan Menteri hari ini mengingatkan Putrajaya bahawa ia tidak mempunyai kuasa undang-undang untuk menghentikan sesiapa pun daripada berbuat demikian.

"Tiada apa yang mana-mana pihak berkuasa boleh lakukan. Kita tiada undang-undang untuk menghentikan abu daripada dibawa di dalam atau menghukum sesiapa sahaja yang membawa abu ke dalam negara "


Chin Peng, yang meninggal dunia di Bangkok minggu lalu, telah berulang kali menyuarakan hasrat beliau untuk dikebumikan di kampung halamannya Sitiawan, Perak.

Wan Junaidi, yang memerangi komunis di kemuncak zaman darurat di Sarawak, berkata beliau tidak akan tahu bagaimana pihak berkuasa akan berurusan dengan sesiapa yang didapati membawa sebuah kendi dengan abu Chin Peng di lapangan terbang.

"Saya tidak boleh bayangkan," katanya, sambil menambah beliau tidak mengetahui apa-apa undang-undang untuk menghentikan perbuatan itu.

Dan walaupun terdapat undang-undang, ia adalah sukar untuk mengelakkan abu daripada diseludup oleh orang-orang yang ditentukan untuk membawa kembali, katanya.

"Tiada apa yang kerajaan boleh lakukan," kata Wan Junaidi, seorang peguam.


Persoalannya ... kalau Datuk Wan Junaidi Tuanku Jaafar sekarang ini sedang bertarung untuk merebut salah satu jawatan dalam pemilihan UMNO 2013 adakah beliau akan berkata sebegini bunyinya?

Apakah akan ada suara-suara mendesak agar beliau ikut dan patuh apa jua kata-kata yang terhambur keluar dari mulut pemimpin tertinggi BN atau tidak digesa supaya melatak jawatan?

9 comments:

  1. SAMA JUGA TIADA BIJAK PANDAI DI DUNIA YG BOLEH MENUKAR PEMIKIRAN BODOH DAN BEBAL SETENGAH2 PEMIMPIN YG CUBA MENGIKTIRAF CHIN PENG. INI KERANA HASAD DENGKI DAN BANGGA NAK BERLAWAN ARUS DGN CARA FIKIR RAKYAT BIASA YGN TERUS MENOLAK KOMINIS DISEBABKAN KEKEJAMANNYA. MELAYU YG BEBAL SAJA YG MEMUJA CHIN PENG. TIADA OBAT BUAT MRK OLEH MANA2 PAKAR BIJAK PANDAI DIDUNIA. HATI MRK DAH GELAP TAK TAHU BEZA YG BETUL DAN SALAH. HARAP BLOGER INI TIDAK TERGULONG SBG SEORANG DARI MRK.

    ReplyDelete
  2. Melayu jahil shj yg memuja C Peng Komunis yg tidak mengaku wujudnya ALLAH.

    ReplyDelete
  3. PUKIOMAKKAU MEMANG SODAPPPP.....

    ReplyDelete
  4. Dahsyatnya bahasa org Melayu Islam di Malaysia. Tak malu langsung dengan Allah dan Rasul.

    ReplyDelete
  5. Bangang betul korang kat atas nih.... timb menteri tu bukan puja chin peng pon. Dia cuma beri pendapat dari sudut undang2. dia kata tak ada undang2 yang halang orang bawak abu masuk malaysia. dia tak kata pun yg dia puja chin peng.

    macai kalu tak mengelirukan orang, bukanlah machai namanya.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni baru betoi ade otak

      Delete
    2. Siapa kata timbalan menteri puja chin peng. Taj geti baca ke. Org mengatakan ttg mrk spt isyam rais, khalid idmath dan seangkatan dgnnya. Mrk ni takkan boleh diubah atau diajar lagi.

      Delete
  6. biasa la bn kan bodo kaki spin,pastu kena saman baru nk minta mahap mcm utusan vs kes husam..hahaha

    ReplyDelete
  7. Mcmana pun tkasih pada c peng yg dah bunuh hendry gurney org yg buka israil utk yahudi dan pecahkan palastin

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...