Monday 23 September 2013

LAWATAN MENYIBUK NOH OMAR SEBAGAI PENGERUSI PERHUBUNGAN UMNO NEGERI SELANGOR, DI PANGSAPURI DESA MENTARI, PETALING JAYA TIDAK MENDAPAT SAMBUTAN PENDUDUK!!!!


Malam tadi Pengerusi Perhubungan UMNO Negeri Selangor Noh Omar telah membuat kunjungan menyibuk di Pangsapuri Desa Mentari, Petaling Jaya kononnya untuk melihat persekitaran pangsapuri yang dikatakan tidak terbela oleh pihak Majlis Bandaraya Petaling Jaya dibawah kerajaan Pakatan Rakyat pimpinan YAB Dato' Menteri Besar, Tan Sri Abd Khalid Ibrahim.

Dituduhnya ada sebuah lif sudah tidak berfungsi untuk sekian lama dan ada pula satu blok yang penghuninya melebehi 3 ribu penduduk terpaksa menggunakan hanya satu lif saja.

Siap buat pengumuman beri peruntukkan sebanyak RM1.5juta untuk naik taraf lampu jalan dan RM300 ribu untuk baik pulih lif yang rosak.

Persoalan yang ingin Omak Kau lontarkan ialah .... JIka beginilah keadaan yang cukup daif ditanggung oleh begitu ramai penduduk pangsapuri Desa Mentari, Petaling Jaya dengan menanggung kesusahan sekian lama semenjak dibawah pemerintahan kerajaan Pakatan Rakyat sudah pasti kesemua penduduk Pangsapuri Desa Mentari, PJ akan turun beramai-ramai untuk berikan sokongan padu tanda perihatinnya UMNO Selangor akan nasib mereka .. Tapi realitinya?...Khemah yang disediakan pun kosong tidak berisi dengan penduduk tempatan.

Bertambah peliknya ... Noh Omar sekadar Pengerusi Pergubungan UMNO Negeri Sealangor ... parti pembangkang di Selangor serta tidak memegang apa-apa jawatan pun dalam kerajaan pusat ... bagaimana dia boleh dabik dada beritahu dunia dia luluskan peruntukkan sebanyak RM1.5juta untuk naik taraf jalan lampu dan RM300,000 untuk baik pulih lif? ... Kuasa apa dia ada? .. Dari mana dana tersebut dikorek.. Dari dana Tabung UMNO Selangor?

Lagi pelik bin hairannya ...dalam PRU 13 lalu kesemua DUN dan Parlimen kawasan Petaling Jaya dimenangi oleh Pakatan Rakyat dengan penuh bergaya .. Undi dan majoriti bertambah berlipat kali ganda ...

Untuk makluman .. rakaman foto diatas adalah disedut dari laman sosial Facebook Noh Omar sendiri tanpa sedikit pun diedit... 110% tulin lagi asli.

9 comments:

  1. Wakakakaka eeeeee x maluuuuuuu menteri udanng ni...heeeeebaaat lah sgt

    ReplyDelete
  2. Oklah tu Omak Kau,
    Penduduk lain samada tengah makan atau hadir kuliah.....
    Kehadiran adalah 100 % tu....... Yang masih sokong umno...
    Takkan itu pun Omak tak boleh kira....

    ReplyDelete
  3. Aku dok sni B5-10-?? tngkat 10..pasal lif tu memang betul,1 je yang ok..pertengah bln puasa smpai lpas raya sbln lebih naik turun tangga..nk slahkan pr xleh gak sbb rmai yg xbyar maintenance..smlm jeguk dr atas memang xramai org..kt padang ni selalu ada majlis bn sbb tu xpernah g sbarang majlis kt padang ni..

    ReplyDelete
  4. Lif kat sini xslalu rosak..sebelum ni ok je..xde nak berebut nak naik lif..masalah utamanya tahap kebersihan yg teruk..buat bising pagi2 buta..keling terlalu ramai kt desa mentari..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 11.17. Ko bohong. Aku duduk kat tingkat 9 selama ini tak pernah rosak pun. Ad satu hari tu rosak sebelah pagi tapi petang dah baik semula. Aku duduk dah 3 tahun tak pernah naik tangga. Ok je. Cuma yg bising tu memang ada sebab maklum je lah orang india. Tentang sampah hari2 ada orang angkat tapi yg sedihnya penduduk buang sampah merata2 dgn perut ikan dansebagainya busuk. Pendek kata penduduk tak bertanggungjawab pengotor maklumlah banyak orang india kalu kita cakap nanti jadi gaduh. Ajk dan ketua blok mesti berperanan jangan nak salahkan kerajaan. Yg noh omar cakap tu sebenarnya banyak tak betul. Selalu ada majlis BN kat sini tapi adalah dalam 20 hingga 25 orng yg datang agaknya yg dtng tu orang2 kuat umno. Tapi saya kebanyakan mereka yg dtng saya tak pernah tengok di blok2 kami agaknya orang luar.

      Delete
  5. kalau aku tipu pasal lif rosak n naik trun tangga tu..balik keje kan aku kene lenyek ngn lori 28 tayar..penat siot pnjat tngga bulan pose..kotor dan bising tu keling la punya pasal..tgk kt parking mtor bsepah botol arak..

    ReplyDelete
  6. Ari mggu baru ni g beli meja makan kt blok sbelah..abg tokey 2 ada tnya lif dh ok ke blum..aku ckap dh ok..abg tokey 2 ckap block sni lif blum ok..gle la angkt meja mkn pai tngkt 10..gua dok sna dari bujang pai la dh ada ank sorg..

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...