Saturday 21 September 2013

ISU ABU MAYAT CHIN PENG ....BEKAS KETUA POLIS NEGARA KUTUK KERAJAAN NAJIB 1M'SIA!!!!



Bekas Ketua Polis Negara, Tan Sri Abdul Rahim Mohd Noor mengingatkan bahawa Malaysia akan menjadi bahan ketawa jika kerajaan tetap enggan membenarkan abu Chin Peng dibawa pulang ke negara ini.

"Jika kerajaan - pihak berkuasa - tunduk kepada tekanan awam tidak membenarkan abu Chin Peng dibawa pulang, saya fikir, kita menjadikan Malaysia bahan ketawa seluruh dunia ," katanya dalam satu temubual yang disiarkan di BFM semalam.

Abdul Rahim, yang mengetuai rundingan damai antara pihak Malaysia dengan Parti Komunis Malaya (PKM ) pada akhir tahun 1980-an , berkata keengganan untuk membenarkan Chin Peng pulang ke negara ini, walaupun sewaktu beliau masih hidup, umpama memperolok-olokkan Perjanjian Damai Hatyai pada 1989.

Beliau  yang ketika itu merupakan Ketua Cawangan Khas Malaysia , berkata beliau telah dapat menyakinkan kerajaan pada masa itu untuk mengadakan perbincangan dengan pihak komunis, lebih 30 tahun selepas kegagalan rundingan Baling pada 1955.

Abdul Rahim berkata walaupun tempoh darurat selama 12 tahun telah ditarik balik pada tahun 1960 , pasukan keselamatan masih berperang dengan saki baki komunis pada 1980-an, tetapi kejatuhan komunisme di rantau ini merupakan satu peluang untuk mengadakan rundingan damai yang baru.


Tan Sri Rahim Noor pernah diberi sanjungan melangit oleh Perkasa  .. Perkasa dengan keras agar abu mayat Chin Peng tidak dibenarkan masuk ke tanah air ini sedangkan Rahim Noor minta agar Kerajaan UMNO/BN pimpinan Najib  Razak hormati janji pendamai Hatyai 1989 jika tidak mau negara ini dijadikan bahan ketawa dunia.

Adakah selepas ini Perkasa akan tuduh Rahim Noor sebagai pengkhianat negara? ..

Apakah akan ada suara-suara sumbang dari kelompok NGO berjiwa UMNO pekat akan desak agar gelaran Tan Sri bekas KPN ditarik balik .. adakah nanti ada yang mendesak kewarganegaraan beliau di lucutkan? .. Atau akan dituduh sebagai dalang komunis.

Kalau yang bersuara itu datang dari mulut para pemimpin PR maka akan dilabelkan sebagai pendokong cita-cita komunis .. Nah!!!! sekarang ini datang dari mulut bekas Ketua Polis Negara yang mengetuai rundingan pendamaian dengan PKM pimpinan mendiang Chin Peng.

10 comments:

  1. BIARLAH ORANG LAIN KETAWAKAN ASALKAN KITA BETUL. MACAM PEREMPUAN BERTUDUNG DISENDAKAN SEBAGAI HANTU KUM2 TAPI BIARLAH MEREKA KETAWA. KITA TAK BOLEH HIDUP KALAU NAK AMBIL KISAH ORANG KETAWAKAN KITA ATAU TIDAK.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul pale butoh ko.

      Delete
    2. Pengkhianat 2x5' ...
      1 pengkhiannat negara dan 1 lagi pengkhianat bangsa dan agama ...
      inilah yang diketawa rakyat dunia sebenar wahai the knight grand cross(first class) of the most noble of the crown of thailand

      Delete
    3. Yg pengkianat negara sampai sekarang masih bebas sehingga beratus ribu warga asing dgn mudah dapat warganegara. Malah disanjung sebagai wira negara. Yg benar2 ikhlas berjuang dikatakan pengkhianat dan sebagainya. Terang2 membohong rakyat tapi tetap disanjung.terang2 kebas duit rakyat tapi disanjung.

      Delete
  2. Biarlah seluruh dunia ketawa....kerana negara kita memang suka buat lawak bodo!… kah kah kah

    Banyak aksi lawak yg negara kita buat:~
    1. Kes bunuh...tp takde pembunuhnye. Dia bunuh dan letupkan diri sendiri haha

    2. Dakwat kekal tapi tak kekal...haha

    3. Kalau tak puas hati pilihan raya...bawa g court. Sampai kes kt court semua kena reject....haha. Baikle ckp je....tk ada petisyen.

    4. Minyak kualiti rendah lebih mahal dari minyak yg berkualiti baik.

    5. Kempen 1Malaysia dilaung mcm nk rak...Aiikk tiba2 senyap sunyi bila cuma berjaya dpt 47%undi dlm pru...hehehe

    Banyak lagi le...korang taruk le sendiri koleksi cerita lawak negara ku 1malaya ni...haha

    AbahKau

    ReplyDelete
  3. yeahh. memang dah lama negara diketawa. pengerusi dap...cacat.
    yg kepalanya lks. hampir 50tahun control parti jadi parti keluarga.
    nik ajis pun tgh tiru cara lks.kasi lobi nik abduh. menate tul pok nik nih..

    ketua pembangkang malaysia..hmm..belakang taruk. skrg siap membotox.

    Yg pakai serban..tapi bwh pakai spender putih..kaki henjut.

    macam2..

    Perkara ini tidak akan terjadi jika sdr Azmin yang menerajui PKR dan pR

    ReplyDelete
  4. Satu lg bhn ketawa.....MACAI2 UMNGOK SUMOR BANGANG LAGI DUNGU....huuuuwaaaaa

    ReplyDelete
  5. kalau ada org bawak masuk pun, tetiba kena tangkap, undang2 apa / mana kerajaan nak pakai utk dakwa? Ada ker undang2 yg larang orang drp bawak masuk abu kat malaysia??

    Tu yang susah tu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umnu ni memang lahanat tiada tolok bandingnya lebih jahat drp setan iblis.

      Delete
    2. Ano15.3 kesian hidupnya gantung atas belas kasihan umnu. Sungguh kejam umnu ye. Dahsyat lebih jahat dari iblis dan setan. Simpati saya. Tapi sekurang2 nya anda masih ada komputer dan boleh komen segala macam komen dan tulis apa saja nak tulis tampa gangguan. Kalau zaman chin peng dulu mungkin perut anda dah kena rodok dan kalau ada bini atau anak perempuan mungkin dah kena rogol atao dilarikan kedalam hutan....ala apa ada kesah umnu lagilah kejam. Abu mayat pun tak bagi masuk.. Ish, ish, ish.

      Delete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...