Thursday 5 September 2013

ISU SEK KEB SERI PRISTANA ... MCA ENGGAN MENJADI ORANG TENGAH ALASANNYA KERANA IANYA MELIBATKAN PELAJAR-PELAJAR KAUM INDIA????



Ketua Pemuda MCA, Datuk Wee Ka Siong (gambar) menolak untuk menjadi orang tengah bagi mencari jalan penyelesaian yang menyelebungi SK Seri Pristana, selepas pertubuhan bukan kerajaan India mendakwa MIC gagal membantu mereka menyelesaikan isu itu.

Wee berkata, perkara itu membabitkan masyarakat India, maka MIC adalah platform terbaik untuk menanganinya.


"Secara tradisionalnya, MIC wajar membimbing masyarakat India untuk mencari jalan penyelesaian isu tersebut.

"Saya yakin pemimpin MIC akan memberi perhatian dan menyelesaikannya," katanya.

Wee berkata, kumpulan itu perlu bertemu Kementerian Pendidikan untuk mencari jalan penyelesaian yang terbaik.

"Saya percaya persetujuan boleh dicapai. Saya rasa tidak baik untuk MCA mengambil alih peranan itu," katanya kepada The Malaysian Insider hari ini.


"Timbalan Menteri Pendidikan, P Kamalanathan dan pemimpin MIC lain perlu berhubung dengan mereka yang terbabit dan berbincang dari hati ke hati," katanya yang juga bekas Timbalan Menteri Pendidikan.


Setiausaha Kebangaan Malaysia Tamilan Today Welfare, K Gunasegaran sebelum ini menggesa MCA khususnya Wee untuk membantu dalam menyelesaikan isu kontroversi yang melanda sekolah tersebut dan mendakwa pemimpin MIC "tidak bersungguh".


Wee antara yang ke depan mengkritik cara Kementerian Pendidikan mengendalikan masalah itu.

SK Seri Pristana menjadi perhatian umum sejak sebulan lalu apabila seorang ibu memuat naik gambar murid bukan Islam makan pada waktu rehat di bilik mandi pada Ramadan lalu.

Guru besar dan sebahagian guru di sekolah berkenaan turut membuat empat laporan polis selepas menerima ancaman bunuh daripada penjaga.


Warga siber menyelar polis dan melabel mereka pembuli profesional kerana menyoal murid.


Gunasegaran juga membidas Timbalan Menteri Di Jabatan Perdana Menteri,  P Waythamoorthy yang langsung tidak melawat sekolah berkenaan atau menghulur bantuan kepada penjaga terbabit.

2 comments:

  1. PARIA MMG TAK BOLEH DILAYAN. SAJA DIA SUKA CARI SALAH ORG. APA PUNYA NGO NAK AMBIL BERAT PASAL BUDAK SRKOLAH. BIARLAH MRK BERDIKARI SENDIRI. RAMAI INDIA MABUK TIDUR BERGELIMPANGAN TAK ADA TEMPAT TINGGAL DIKL NI TAPI MANA DIA NGO INDIA. MANA BOLEH TUNJULKAN NAMA KALAU TOLONG ORG GELANDANGAN. PUBLISITI YG DIKEJAR TANPA MEMPERDULIKAN KEHARMONIAN KAUM. MCA PUN DAH LETIH NAK LAYAN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. babi punye melayu. lu ingat lu sape. siap lu kalau pkr pegang itu putra jaya. deyy macha. sekarang kita india ada anwar. dia sudah ceramah sama kita kaum india..ini malaysia bukan melayu punya sorang.lu melayu kasi balik indon la. bila anwar jadi pm..kita india kasi hentam sama dia pulak. kasi hindraf naik. deyy..ini hindraf melayu pkr sama umno byk respek dan takut sama kita orang dey!

      Delete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...