Tuesday 24 September 2013

MAJLIS RUMAH TERBUKA AIDIL FITRI 2103 NAJIB RAZAK MELIBATKAN KOS DARI WANG RAKYAT SEBANYAK HAMPIR RM3JUTA!!!!!



Semasa mengumumkan untuk menaikkan harga petrol RON95 dan Diesel sebanyak 20sen seliter oleh Najib Razak sendiri, alasan diberikan antaranya untuk mengurangkan beban kerajaan.

Berbelanja sebanyak hampir RM3juta untuk Rumah Terbuka Aidil Fitri 2013 8hb Ogos 2013 baru-baru ini adakah tidak membebankan kerjaan?

Rakyat diminta dan dikerah agar berjimat jimat dalam perbelanjaan tapi dirinya dan kerajaan UMNO/BN 1M'sia pimpinan be4liau dengan sewenang-wenangnya berboros sakan tanpa ada sedikit pun rasa nak berjimat dalam jiwa.

Perkara ini didedahkan dalam persidangan Parlimen pagi ini bagi menjawab soalan yang diajukan oleh Ahli Parlimen Seremban, YB Anthony Loke dan dijawab oleh Menteri Jaga Parlimen Shahidan Kassim.

Kos utk menganjurkan Majlis Rumah Terbuka Aidilfitri YAB Perdana Menteri dan Ahli Jemaah Menteri pada 8 Ogos 2013 melibatkan kos sebanyak RM2.88 juta. Kos makanan ialah sebanyak RM36.00 seorang yang disediakan oleh Syarikat Kuzie Catering.

10 comments:

  1. Apa lg nak dikata.bila pemimpin lahir dari golongan yg tak pernah merasakan kesusahan hidup sedari kecil.merasai kesusahan hanya dimulut sahaja tanpa menjiwai nya.rakyat disuruh berjimat tapi pemimpin macam haprak.selayak nya meminjam kata kata piem.haramjadah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gula pasir nak naik. Najib membazir. Dah takde duit suka membazir dan akhirnya rakyat kena bayar. Semua majlis semuanya membazir. Di rumah MB selangor buat jamuan raya cuma 13.30 hengget je tapi sipemboros tu sampai 40 hengget seorng. Ada juga kata 36 hengget je tapi memang 40 hengget seorng. Tapi makan tak sedap. Tu ada le yang songlap tu. Najib pemboros penjenayah pembazir. Pakai duit rakyat cuba pakai duit sendiri mau ke? Najib jahat.

      Delete
  2. YA ALAH YA TUHAN KAMI KAU LAKAHANATKAN NAJIB ,ROSMAH SERTA SEMUA ANGGOTA KELUARGANYA YANG TELAH MENGKHIANATI DUIT RAKYAT INI.TURUNKAN LAH BALA BENCANA KEPADA SEMUA KELUARGA INI, TURUNKAN LAH AZAP KEPADA SEMUA KELUARGA DURJANA INI,HANCURKAN LAH MEREKA YA ALLAH YA TUHAN KU.TABURKAN DOA KAMI YA ALLAH YA TUHAN KAMI KAMI RAKYAT YANG MISKIN TIADA MAMPU MELAWAN DAJAL DAJAL INI YA ALLH MELAIN DENGAN PERTOLONGAN DARI MU YA ALLAH AMIN

    ReplyDelete
  3. doa yg tak tentu hujung pangkal..tanpa selidik. camne Allah nak makbulkan. ye tak. bertahun la korang doa dgn hati yg busuk...tak kemana nye wey

    ReplyDelete
  4. Amin.. ya Allah..

    ReplyDelete
  5. Allah telah berikan dan bukakan PM kita bersedekah. duit tu duit rakyat yang mana dikeluarkan utk belanja rakyat semua makan.Membazir ke? beli makanan dan menjamu makanan tu utk rakyat.
    tu la..sape suruh tak datang. len kali jgn malu nk datang. bila segan tak dpt dtg cakap membazir pulok. buduhs betul acai2 anjing kurap dap pkr ni.kihkih

    ReplyDelete
  6. Kepada YB. Perdana Menteri Dato' Sri Haji Mohammad Najib bin Tun Haji Abdul Razak,

    Di sini saya ingin mengatakan bahawa BN kalah bukanlah koncern BN tak baik, khas nya MCA kerana kebanyakan Ahli MCA cabangan bawah, pemimpinnya sudah berjaya sombong dan tidak berkhimat dan ular, olih itu mengakibatkan ramai Malay, Cina dan India naik marah dan kalah PRU 13 teruk

    Contohnya yang saya tahu Pengerusi MCA GOMBAK YIP KUM FOOK dan Permuda MCA GOMBAK YIP JIUN HANN, mereka ular sampai wang Tokong pun berani telang dan halau Sami Buddha keluar dari tokong, orang ramai benci MCA.

    Apabila mereka tolong Donald Lim Siang Chai di Selayang, orang ramai salah sangka Donald Lim sama satu kaki……

    Sekira MCA cuba ingin memulit nama baik dan sokongan olih orang ramai semula, pemimpin seperti ini patut di kikis dengan bersih dalam parti, Kalau tidak sampai bila pun susah memulit semangat

    Sekian, Terima kasih

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...