Tuesday 15 July 2014

EDISI JANGAN RAKYAT LUPA PERANGAI TEGAR UMNO ... SANGGUP PERALAT GURU UGUT IBU BAPA PELAJAR MISKIN UNDI BN.



TANAH MERAH 28hb April 2013:- Seorang ibu, Zaiton Yazid, 40 dari Kampung Cermin, Dun Gual Ipoh mendakwa seramai empat guru datang ke rumahnya baru-baru ini bagi merayu supaya mengundi calon BN.

Katanya, guru-guru terbabit tanpa segan silu memintanya supaya memangkah BN.

“Mereka meminta saya pangkah BN, sekiranya tidak pangkah, buku teks anak saya akan ditarik balik. Selain itu bantuan Tabung Kumpulan Wang Amanah Pelajar Miskin (KWAPM) juga tidak akan diberi.

“Saya terkejut kerana guru-guru datang berkempen bagi pihak calon BN di Gual Ipoh yang juga bekas guru,” katanya ketika ditemui semalam.

Umno Kelantan sekarang ternyata semakin gelabah apabila terpaksa mengerahkan kakitangan kerajaan pusat bagi membantu kempen mereka.

Hampir setiap malam kita boleh melihat kenderaan milik Jabatan Penerangan keluar masuk kampung. Manakala pada sebelah siang beberapa lagi agensi pusat datang menemui penduduk.

Antara yang sering dilihat Jabatan Kebajikan Masyarakat, Kesedar, Kemas, Jasa dan pelbagai lagi.

Seorang lagi penduduk, Jamilah Kassim, 47 dari Kampung Hulu Kusial juga mendakwa didatangi seorang guru meminta supaya memangkah BN.

Katanya, dia juga mengugut akan mengeluarkan anaknya yang belajar di sebuah sekolah di Gual Ipoh sekiranya enggan menyokong calon BN.

Pada Febuari lalu sekumpulan penduduk Dun Gual Ipoh membuat laporan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dengan mendakwa seorang guru yang juga pemimpin Umno tidak datang mengajar selama dua tahun.

Raja Ahmad Zulfakar Raja Man, 37 dari Kampung Bechah Laut, mendakwa Bakri Mustapha sebelum ini mengajar di Sekolah Kebangsaan Bechah Laut, tidak datang mengajar pada tahun lepas dan 2011.

Bakri merupakan Naib Ketua Bahagian Tanah Merah kini bertanding di Dun Gual. Ipoh.
.HARAKAH DAILY

15 comments:

  1. Marilah kita bersyukur dan sembah umno kerana mereka dah byk bg rezeki pada kita.

    kikiki

    ReplyDelete
  2. PAS peralatkan siapa pula? hihihi

    ReplyDelete
  3. walfitnaatu ashaddu minol khotr..

    4 perkara diadili bagi melepasi titian sirot di akhirat kelak. samada merangkak, sepantas kilat mahupun terjunam terus ke neraka jahannam!!
    a. sedekah & jariah
    b. berfokus masjid
    c. solat yg khusyuk & khuduq
    d. memfitnah @ menyebar fitnah

    so, jaga amal, iman & akhlak.

    PAS ITU BUKAN ISLAM!! UMNO ITU BUKAN KAFIR!! bahkan hanya parti yang mencari2 sokongan sahaja. isunya ada parti yg sanggup mencari & berkawan Syaitan demi menewaskan kerajaan! sesiapa yang berjihad di jalan Allah membantu Palestine @ Syria dibuang keahlian!!!!!!!..fikirkan? Kedua2nya parti kebangsaan - UMNO Melayu; Pas - Se Malaysia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas = ustaz azhar
      umno = jom heboh
      sama ker?

      Delete
    2. Bini najib xtutup aurat,ade ke bini org Pas x tutup aurat.dayus suami klu bini x tutup aurat,neraka tempat org dayus.
      klu pemimpin pun dayus,penyokong 2x dayus.

      Delete
  4. Pemimpin dayus macai murahan jual bini.

    kikiki

    ReplyDelete
  5. Nnt klu komen macai sokong umno masuk neraka marah pulok,mmg tempat org dayus dlm neraka.

    ReplyDelete
  6. Yeaayy..!! Thun dpn msih dpt BR1M lg

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg dpt tahun ni belum habis guna lg,byk 2 rm650

      Delete
  7. rezeki dr Allah telah di salah guna kan sama juga lah Ilmu dr Allah Kuasa dr Allah tlh di salah guna kan

    kita cuma di beri amanah

    ReplyDelete
  8. UMNO dan ugut berpisah tiada...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kau menjubo dan dijubo smpai keluar taik berpisah tiada..org lain keluar air kau pulak keluar taik...kesian macai jubo.

      Delete
  9. UBAHLAH...SELAMATKAN MALAYSIA..!!!

    ReplyDelete
  10. Jubo tuya suci dan murni sbb ada logo halal jakim kat bontot tuya.sbb tu dijamin halal kalo dah kna liwat dgn najib pun..heee

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...